Hrvatska
Istraga ratnog zločina u Dvoru
Županijsko državno odvjetništvo u Sisku izvijestilo je da policija po zahtjevu Državnog odvjetništva provodi kriminalističku istragu teškog ratnog zločina u Dvoru 1995. Odjel kriminalističke policije PU sisačko-moslavačke dostavio je Županijskomu državnom odvjetništvu u Sisku izvješće, 6. rujna 2006., o kaznenom djelu ratnog zločina protiv civilnog stanovništva.
Nepoznate osobe ubile su 1995. bračni par i desetero mentalno bolesnih osoba smještenih u prostorijama Osnovne škole u Dvoru. Prema dosadašnjim saznanjima, zločin su počinili pripadnici paravojnih formacija tzv. SAO Krajine pri povlačenju iz Dvora 8. kolovoza 1995, stoji u priopćenju objavljenom na internetskim stranicama DORH-a. Dodaje se kako je do sada ispitan veći broj osoba, ali se još uvijek ne zna identitet počinitelja zločina.
Također je zatražena pretraga baze podataka Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju radi prikupljanja podataka ili dokumentacije koja bi nam pomogla u otkrivanju identiteta žrtava i počinitelja, stoji u priopćenju.
I srbijansko tužiteljstvo pokrenulo istragu
Zamjenik srbijanskog tužitelja za ratne zločine i glasnogovornik tog tužiteljstva Bruno Vekarić izjavio je kako je tužiteljstvo, nakon nedavne izjave danskog vojnika o stradanju civila u Dvoru na Uni, pokrenulo istragu vezanu uz taj zločin.
Vekarić je, gostujući na televiziji B92, kazao kako je tužiteljstvo o tom događaju otvorilo predmet.
‘Čuli smo se s DORH-om, oni se isto zanimaju za određene stvari, imamo li mi nešto na tu temu ili ne, i sada ćemo zajedno, svatko sa svoje strane, pokušati doći do odgovornih za ove zločine’, naveo je Vekarić.
Zamjenik srbijanskog tužitelja istaknuo je kako se postavlja pitanje zbog čega je danski vojnik, koji je ovih dana u danskim medijima svjedočio o zločinu u Dvoru čekao do danas da o tome progovori. On je dodao kako misli da je upravo nedavna presuda hrvatskim generalima ‘otvorila Pandorinu kutiju i prodrmala ljude da počnu govoriti o zločinima.
“Sabirni centri” u u pretkaznenom postupku
Vekarić je, govoreći o predmetu vezanom uz sabirne centre i logore u Srbiji, ponovio kako je taj predmet već dvije i pol godine u pretkaznenom postupku, da se na njemu radi vrlo temeljno te da je puno informacija razmijenjeno s Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske (DORH). Upitan u čemu je razlika između upotrebe izraza ”sabirni centar” i ”logor”, objasnio je kako je, po njegovu mišljenju, u pitanju razlika u pristupu te da se na izrazima inzistira jer će se i jedna i druga strana pokušati pred Međunarodnim sudom pravde baviti tom temom.
To da je postojalo tako nešto uopće nije sporno, nego je sporno tko je odgovoran za ono što se događalo tim ljudima unutra. E, to mi istražujemo, kazao je Vekarić.
Vekarić je komentirao i regionalnu inicijativu za formiranje povjerenstva REKOM te kazao kako je srbijansko tužiteljstvo i službeno poduprlo tu inicijativu te ju je ocijenio iznimno korisnom. Stvaranje Regionalne komisije za utvrđivanje činjenica o ratnim zločinima i drugim teškim kršenjima ljudskih prava počinjenim od 1991. do 2001. na prostoru nekadašnje SFRJ (REKOM), neovisnog međudržavnog povjerenstva kao izvansudskog istražnog tijela koje treba utvrditi i javno priopćiti činjenice o proteklim ratnim zbivanjima, zagovara više od 1500 udruga i pojedinaca svih nacija i vjera s prostora bivše SFRJ, okupljenih u Koaliciji za REKOM.
Hrvatska
Zbog salmonele povučen pršut s tržišta: Provjerite frižidere

Zbog utvrđene bakterije salmonele Državni inspektorat RH s tržišta je opozvao “Pršut bez kosti ostaci narezivanja”, koji proizvodi osječka poljoprivredna tvrtka Žito, izvijestila je u petak Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH).
Riječ je isključivo o proizvodu s oznakom LOT 25-00603, najbolje upotrijebiti do 30. lipnja 2025.
U proizvodu je utvrđena bakterija iz roda Salmonella spp. te nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 o mikrobiološkim kriterijima za hranu, navodi se u priopćenju.
Proizvela ga je i stavila na tržište osječka tvrtka Žito d.d.
Hrvatska
Croatia Airlines uveo novu sezonsku liniju

U Pragu su predstavljene novosti hrvatske turističke ponude.
Hrvatska turistička zajednica i Croatia Airlines u Pragu su održali zajedničko predstavljanje ukupne hrvatske turističke ponude, odnosno letove hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika. Predstavnicima više od 50 čeških turističkih agencija, turoperatora obratili su se Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, Mato Radić, rukovoditelj prodajnog tržišta Croatia Airlinesa za središnju Europu te Miodrag Mlačić, direktor Predstavništva HTZ-a za Češku i Slovačku.
Direktor Staničić predstavio je novosti i trendove hrvatskog turizma, a pritom je posebno naglasio važnost tržišta Češke za njegove ukupne rezultate. “Hrvatska se tradicionalno nalazi među najpopularnijim inozemnim destinacijama čeških ljubitelja putovanja. Češka se nalazi među top 5 tržišta s kojih hrvatski turizam ostvaruje najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Tako je bilo i lani kada su Česi u našoj zemlji ostvarili više od 5 milijuna noćenja te u ovoj godini želimo zadržati tu razinu prometa. Međutim, to neće biti lako, globalni sektor putovanja se suočava s brojnim izazovima, a kako ništa ne želimo prepustiti slučaju cilj nam je hrvatsku turističku ponudu i novosti dodatno približiti našim partnerima, ali i svim potencijalnim gostima koji će, siguran sam, u velikom broju birati hrvatske destinacije“, poručio je direktor Staničić, a piše Poslovni dnevnik.
Iz Croatia Airlinesa ovom su prilikom posebno istaknuli i predstavili novu sezonsku liniju Zagreb – Prag, koja je uvedena u ovogodišnjem ljetnom redu letenja. Izravni međunarodni letovi na ovoj su relaciji planirani triput na tjedan, odnosno ponedjeljkom, srijedom i petkom, u razdoblju od početka srpnja do kraja listopada ove godine.
“Izuzetno nam je drago što u svojoj ponudi imamo direktni let kojim spajamo glavne gradove Hrvatske i Češke. Ti bi se letovi trebali obavljati novim zrakoplovima Airbus A220, kojima uspješno obnavljamo postojeću flotu. Očekujemo vrlo dobar interes i popunjenost u oba smjera, na ovaj način olakšavamo turističke, ali i poslovne dolaske, a kreirali smo i vrlo atraktivne pakete pa se karta na ovoj relaciji može naći po cijeni već od 129 eura. Osim ove nove linije, tijekom sezone obavljat ćemo i sezonske letove Split – Prag i Dubrovnik – Prag“, naglasio je Radić, nadodavši kako će Croatia Airlines tijekom ovogodišnje turističke sezone Zagreb izravno povezivati s 23 međunarodna odredišta, dok će Hrvatsku povezivati s ukupno 30 odredišta.
Hrvatska
Sprema se velika promjena: Uskoro nova pravila o tehničkim pregledima vozila?

Europska komisija je u četvrtak predložila važne promjene pravila o periodičnim tehničkim pregledima vozila, kako bi se u obzir uzeo sve veći broj električnih automobila, napredni sustavi za pomoć u vožnji te smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara.
Nova pravila trebala bi smanjiti emisije štetnih tvari, prijevare povezane s brojačem kilometara i povećati sigurnost na cestama.
Komisija je predložila reviziju triju direktiva: o periodičnom tehničkom pregledu vozila; o dokumentima o registraciji vozila; o pregledu na cesti gospodarskih vozila.
Komisija predlaže da se uvedu obvezni tehničkih pregledi automobila i kombija starijih od 10 godina, jednom godišnje umjesto sadašnje obveze svakih dvije godine. Ta obveza već postoji u većini država članica, među njima i u Hrvatskoj, ali u 11 država članica automobili i kombiju stariji od 10 godina moraju ići na tehnički pregled tek svake dvije godine.
U nekim državama članicama obvezni tehnički pregledi jednom godišnje provode se već nakon tri ili četiri godine starosti vozila.
Kako bi se smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara, države članice će, prema prijedlogu, morati uspostaviti nacionalne baze podataka o očitanjima brojača kilometara.
Očitanja se moraju zabilježiti pri svakom servisiranju ili popravku vozila, čak i kada je riječ o zamjeni žarulja ili zamjeni guma. Takve baze podataka već postoje u Belgiji (Car-Pass) i i u Nizozemskoj (Nationale Auto Pas, NAP) i sada bi trebale postati obveza u svim državama članicama.
Ako rabljeni automobil bude prodan u neku državu članicu, država članica iz koje je izvezen morat će podijeliti povijest kilometraže tog automobila ili kombija s državom članicom u kojoj se ponovno registrira.
Prema postojećoj direktivi o periodičnim tehničkim pregledima, kilometraža se mora bilježiti pri svakom takvom pregledu, a manipuliranje kilometražom smatra se kaznenim djelom. Međutim, problem je u tome što se tehnički pregledi provode samo svake godine, još češće svake dvije godine, a kod novih vozila tek nakon tri ili četiri godine. Znatan dio prijevara povezanih s brojačem kilometara već se događaju prije prvog pregleda jer se veći dobici u cijeni mogu postići neovlaštenim zahvatima na brojačima kilometara relativno novih vozila.
Suzbijanje prijevara povezanih s kilometražom važno je sa stajališta zaštite potrošača, ali i za pošteno tržišno natjecanje u trgovini vozilima. Prijedlog bi trebao pridonijeti smanjenju nedopuštenih zahvata na brojačima kilometara u domaćoj i prekograničnoj prodaji rabljenih vozila, što bi posebno trebalo koristiti potrošačima u zemljama s velikim brojem rabljenih vozila.
Predlaže se ispitivanje emisija primjenom naprednih metoda za ultrasitne čestice i dušikovih oksida (NOx). Sadašnje preporučene granične vrijednosti od 250 000 čestica/cm3 postale bi prag za prolaz na tehničkom pregledu.
Predlaže se da se periodični tehnički pregledi prilagode za ispitivanje električnih vozila te da pregledi obuhvate i napredne značajke za pomoć u vožnji.
Predlaže se i digitalizacija zapisnika o tehničkom pregledu vozila i uvođenje digitalnih potvrda o registraciji vozila, zatim međusobno povezivanje nacionalnih registara vozila i proširenje skupa usklađenih podataka o vozilima u tim registrima, na primjer podataka o zemlji prve registracije, statusa registracije i informacijama o znatnim izmjenama vozila.
Certifikati o tehničkoj ispravnosti vozila u elektroničkom obliku trebali bi postati obvezni i postupno zamijeniti papirnati oblik.
Predviđa se mogućnost obavljanja tehničkog pregleda u nekoj drugoj državi članici u kojoj vozilo nije registrirano. Potvrda o takvom pregledu vrijedila bi do šest mjeseca s tim da se sljedeći tehnički pregled mora obaviti u zemlji u kojoj je vozilo registrirano.
Prijedloge će sada razmotriti Europski parlament i Vijeće u okviru redovnog zakonodavnog postupka. Sada je na zakonodavnim tijelima Vijeću i Parlamentu da se izjasne o prijedlozima. Nakon što se postigne dogovor, Komisija će pripremiti potrebne delegirane i provedbene akte za određene aspekte provedbe novih pravila.
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
#BARABA / Sveti Šime (Erlić)
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 dan prije
ŽUPANIJSKI DANI 2025. / U petak Smotra klapa Zadarske županije u crkvi sv. Donata
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
FOTOGALERIJA IZ KATEDRALE / Nadbiskup Zgrablić: “Ne slavimo Uskrs samo s pjesmom, boljim ručkom, slobodnim danom, zabavom… nego sa životom, s djelima”
-
Hrvatska5 dana prije
Stižu velike novosti u kaznama za vozače: Evo što se sve mijenja