Hrvatska
#FALLinLoveWithCroatia: HTZ pokrenuo novu jesensku kampanju na društvenim mrežama

Hrvatska turistička zajednica pokrenula je novu mini jesensku promotivnu kampanju FALLinLoveWithCroatia na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Pinterest i Tik tok.
Kampanja će se provoditi u listopadu i studenom s ciljem zadržavanja vidljivosti i promocije Hrvatske kao turističke destinacije sa zanimljivom ponudom u jesenskom dijelu turističke godine, odnosno s ciljem isticanja bogatih jesenskih ljepota i atrakcija hrvatskih destinacija.
Kampanja će se provoditi u listopadu i studenom s ciljem zadržavanja vidljivosti i promocije
Hrvatske kao turističke destinacije sa zanimljivom ponudom u jesenskom dijelu turističke godine, odnosno s ciljem isticanja bogatih jesenskih ljepota i atrakcija hrvatskih destinacija.
Kampanja se provodi u suradnji sa sustavom turističkih zajednica u zemlji kako bi kroz društvene mreže istaknuli sve ono najbolje što njihove destinacije nude posjetiteljima u posezoni, od zanimljivih mjesta, atraktivnih lokacija lokalnih parkova, šetnica do tradicionalnih aktivnosti poput berbi grožđa, maslina, mandarina, proizvodnji bučinog i maslinovog ulja do branja gljiva, sakupljanja kestena i pripremanja autohtonih gastronomskih delicija od jesenskih plodova.
Želja je obojati društvene mreže svim bojama jeseni i naglasiti ljepote hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode u ovo doba godine, ali i potaknuti sve na odmor i istraživanje Hrvatske u jesen. U kampanju se mogu uključiti i svi vjerni domaći i inozemni pratitelji društvenih mreža Croatia Full Of Life koji podijele svoje jesenske aktivnosti doživljene u našim destinacijama koristeći #FALLinLoveWithCroatia.
„Uz pokrenutu kampanju na deset emitivnih tržišta Thank you for your trust pokrećemo i ovu kampanju na društvenim mrežama jer nam je u ovom dijelu godine vrlo važno zadržavanje prisutnosti i vidljivosti Hrvatske na našim najvažnijim tržištima. Cilj ove kampanje je istaknuti ljepote Hrvatske u jesenskim bojama, približiti pratiteljima aktivnosti kao što su jedrenje ili tradicionalne berbe, jesenske manifestacije, ali i bogate jesenske eno-gastronomske delicije koje su specifične za svaku pojedinu hrvatsku regiju. U našim promotivnim aktivnostima želimo istaknuti one dijelove turističke ponude koji su glavni motiv dolaska u destinaciju u ovom dijelu godine“, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Kampanja na društvenim mrežama #FALLinLoveWithCroatia provodit će se uz akciju Mjesec hrvatskog turizma te uz kampanju „Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!“ kako bi se što veći broj ljubitelja putovanja motivirao na posjet hrvatskim destinacijama van glavnog ljetnog dijela turističke godine.
Hrvatska
Povlači se još jedan začin iz prodaje, provjerite imate li ga u kuhinji

Proizvod se povlači jer nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u ili na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla.
Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu dodatnog proizvoda – klinčići cijeli AliBaba, sa datumom najbolje upotrijebiti do 2.09.2026. godine, pakiranje 50g, podrijetlom iz Indonezije, zbog povišene razine pesticida klorpirifosa.
Proizvod se povlači jer nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u ili na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla i o izmjeni Direktive Vijeća 91/414/EEZ.
Podaci o proizvodu:
Veleprodaja: Fresh Tropical Srl By Jawad, Corbetta, Italija
Maloprodaja: SPICE BAZAAR j.d.o.o., Antuna – Tunje Jemrića 1, 32270 Šiškovci
KATHMANDU MART d.o.o., Ul. Petra i Tome Erdodyja 17, Zagreb
Zemlja podrijetla: Indonezija
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.
Hrvatska
Lesnina, Ikea i Jysk ostvarili najveće prihode od prodaje namještaja

Trgovina na malo namještajem u 2023. je ostvarila 43,6 milijuna eura neto dobiti, što je rast od 35,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, pokazuje analiza Financijske agencije (Fine).
Prema podacima iz obrađenih godišnjih financijskih izvještaja za statističke i druge potrebe u 2023. godini, u djelatnosti trgovine na malo namještajem poslovalo je 235 poduzetnika s 3.122 zaposlena. Broj zaposlenih je prema godini prije porastao za 4,9 posto.
Poduzetnici u trgovini namještajem u 2023. su ostvarili ukupne prihode u iznosu od 651 milijun eura, što je 18,9 posto više nego u godini prije. Ukupni su im rashodi povećani za 18 posto, na 601 milijun eura.
Ostvarena je dobit razdoblja od 44,8 milijuna eura, gubitak razdoblja od 1,2 milijuna eura te je ukupna neto dobit iznosila 43,6 milijuna eura.
Poduzetnici u djelatnosti trgovine na malo namještajem u 2023. su ostvarili izvoz od 25,2 milijuna eura, što je rast od 8,9 posto u odnosu na 2022. godinu. Uvoz im je porastao za 8,4 posto, na 209,4 milijuna eura.
Prosječna mjesečna neto plaća obračunata zaposlenima kod poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo namještajem u 2023. je iznosila 1.259 eura, što je 16,5 posto više u odnosu na 2022. te 22,5 posto više od prosječne plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini RH (1.028 eura).
Analiza Fine pokazala je da je najveće ukupne prihode u 2023. godini ostvarila Lesnina Hrvatska, u iznosu od 183,3 milijuna eura. Na drugom mjestu po ukupnim prihodima je Ikea Hrvatska s 162,3 milijuna eura, a na trećem Jysk sa 122,5 milijuna eura.
Najveću dobit razdoblja, u iznosu od 15,2 milijuna eura, iskazao je Jysk, a na drugom mjestu je Lesnina Hrvatska s dobiti razdoblja od 9,7 milijuna eura.
Od 235 poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo namještajem u 2023. godini, njih 189 bilo je mikro, 40 malih, tri srednje velika i tri velika poduzetnika, navodi se u analizi Fine.
Hrvatska
ZNATE LI KADA SE POMIČE SAT? / Uskoro prelazimo na ljetno računanje vremena

Pomicanje satova jedna je od onih tema o kojima se svake godine raspravlja: zašto to još uvijek radimo, koja je svrha i najvažnije – kada pomičemo satove?
Ni 2025. neće biti ništa drugačije, jer ćemo satove pomicati i u proljeće i u jesen.
Iako se u prošlosti dosta govorilo o ukidanju pomicanja sata, sadašnji nas raspored još uvijek drži u ritmu od dva pomicanja sata godišnje.
Možda se čini kao sitnica, ali pomicanje sata ima brojne posljedice – od utjecaja na naše zdravlje i dobrobit do promjena u prometu, pa čak i poslovanju.
U 2025. kazaljke na satu pomicat ćemo, kao i do sada, dva puta:
Ljetno računanje vremena: nedjelja, 30. ožujka 2025., u 2:00 sata pomaknut ćemo kazaljke jedan sat unaprijed, na 3:00 sata. To znači da ćemo izgubiti jedan sat sna.
Zimsko računanje vremena: Nedjelja, 26. listopada 2025. godine, u 3 sata pomaknut ćemo kazaljke jedan sat unazad, na 2 sata ujutro. Tada ćemo dobiti sat vremena sna.
Kazaljke se prvi puta pomicale 1916.
Ideju za “ljetnim” računanjem vremena (ono zimsko je prirodno, usklađeno s putanjom sunca) dao je, ali više kroz šalu, američki filozof, književnik i izumitelj Benjamin Franklin davne 1784. godine. Neki su njegovu dosjetku ozbiljno uzeli u razmatranje pa je početkom 20. stoljeća bilo prijedloga vladama nekih država da uvedu ljetno računanje vremena.
Ideju su prve realizirale tek Njemačka i Austro-Ugarska (u sklopu nje i ondašnji prostor Hrvatske) tijekom Prvog svjetskog rata, od 1916. do 1918. godine. Sezonska izmjena zimskog i ljetnog računanja vremena prakticirala se i u Kraljevini Jugoslaviji, a potom i za vrijeme Nezavisne Države Hrvatske. Nakon toga, na ovim prostorima nije prakticirana sve do 1983. godine. Otada do danas kazaljke pomičemo dvaput godišnje – ujesen jedan sat unatrag, a u proljeće jedan sat naprijed. U Europskoj uniji odluka o tome na snazi je od 1996. godine.
U međuvremenu, prelazak na ljetno računanje vremena podosta se osporavalo. Europska unija predložila je 2018. ukidanje te prakse, ali dogovor među članicama još nije postignut. Prema važećoj odluci objavljenoj u Službenom glasniku EU-a, uvođenje ljetnog sata trajat će do 2026. godine.