Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ZAKLJUČAK STUDIJE: Najbolje rješenje za povezivanje Pašmana i Ugljana s kopnom je most, ali problem su novci

Objavljeno

-

Zadarska je županija projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta, volja postoji, ali zasad se ne zna kako i od kuda bi se taj projekt financirao, rekli su Hini iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iz ministarstva ističu kako je za projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom, 2021. godine izrađena studija predizvodljivosti s analizom troškova i koristi za projekt “Most kopno – otok Pašman s pristupnim cestama do mosta”. Studija je na temelju analize potražnje prometnog modela za glavni cilj imala odabir najbolje opcije za povezivanje otoka Pašmana i kopna.

Studijom je, navode iz ministarstva, kao najbolja opcija ocijenjena opcija izgradnje grednog mosta, koji bi se sastojao od dva dijela, prvoga koji bi išao od Pašmana do otočića Ričula, te od Ričula do kopna. Procijenjena vrijednost projekta iznosi gotovo 452 milijuna kuna.

Na kopnenoj strani most bi trebao biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 metara od obale te se nastavlja prema Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 metara. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Gradnja oko 3 godine

Ukupna duljina mosta bila bi 2203 i pol metara, a gradnja bi, prema projekcijama, trajala oko tri godine.

Usporedbe radi, nedavno otvoreni Pelješki most dug je nešto više od 2.400 metara, a ukupna vrijednost projekta procjenjuje se na 420 milijuna eura, što uključuje izgradnju mosta, pristupnih cesta i obilaznice Stona.

“Činjenica jest da je navedeni projekt Zadarska županija uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta i da se krenulo s izradom dokumentacije, međutim, želimo napomenuti kako je navedenu studiju predizvodljivosti potrebno detaljnije razraditi, osobito u pogledu pripreme tehničke dokumentacije, odnosno detaljnije razrade investicijskih i operativnih troškova”, kažu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ističu i da za odabranu opciju treba utvrditi i budući izvor financiranja, s obzirom da ona nije prihvatljiva za sufinanciranje iz EU-ovih fondova, pa u tom kontekstu u ovom trenutku nisu u mogućnosti nešto više reći.

Inače, most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman, ali i Ugljan koji je manjim mostom spojen s Pašmanom.

Studiju predizvodljivosti financiralo je ministarstvo prometa sa 700.000 kuna, a izradila ju je međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje.

Kinezi bili na Pašmanu, neki se boje preizgrađenosti

Zanimljivo je da su predstavnici kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, koja je u zadanom roku izgradila Pelješki most, svojevremeno posjetili općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima gradnje mosta koji bi povezao Pašman s kopnom.

Predstavnici kineske kompanije rekli su tada kako se most uz stručan i promišljen projekt može završiti relativno brzo.

Male dubine i jeftinija gradnja

Nije nevažno ni to što bi kamenito dno i pogodna dubina od oko 13 metara u prosjeku činile ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog.

Most bi, ako do njegove gradnje dođe, mogao zaustaviti depopulaciju na dva otoka, porasla bi cijena zemljišta, no pojedini se stanovnici boje da se ne dogodi scenarij preizgrađenog Vira, kojemu most nije donio puno toga dobroga u turističkom smislu.

Općina Pašman krenula je u projekt izgradnje mosta Pašman – kopno koji za sve otočane znači povećanje kvalitete životnog standarda kroz bolju povezanost s kopnom i značajnog pozitivnog utjecaja na gospodarstvo cijele općine, istaknuo je svojevremeno načelnik Općine Pašman Krešimir Ćosić, koji vjeruje da će se taj projekt uspješno ostvariti.

Za općinu Pašman to je strateški projekt čija bi realizacija pružila još bolje mogućnosti stanovnicima da ostanu živjeti u svom mjestu.

Most bi omogućio za ostanak stanovništva

Ćosić je nedavno kazao i da jedino otoci koji su spojeni s kopnom imaju prirast stanovništva, te da bi gradnja stalne poveznice dovela do novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku.

Pašmanski most povezao bi, dakle, s kopnom i otok Ugljan budući da su Ugljan i Pašman, koji imaju zajedno oko 8.000 stanovnika, međusobno već povezani spomenutim mostom u Ždrelcu. Postoji čak i detaljan projekt gradnje mosta te kompletna tehnička dokumentacija koja je prije dvadesetak godina napravljena na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.

Načelnik općine Kukljica, jednog od turistički najrazvijenijih mjesta na Ugljanu, Marin Boško, ističe da je u njegovom mjestu više ljudi za gradnju mosta nego protiv nje.

“Više je pluseva za tu gradnju nego minusa”, rekao je Boško za Hinu. Ističe kako bi se povisile cijene zemljišta i nekretnina, te da bi se u nekom dugoročnom vremenu vjerojatno zaustavila depopulacija.

Kao glavni problem eventualne gradnje pašmanskog mosta ističe, međutim, infrastrukturu koja ne bi mogla podnijeti značajno više turista na otocima.

“Infrastruktura bi se morala pojačati na oba otoka – i na Pašmanu i na Ugljanu, a pritom mislim na vodnu infrastrukturu, kanalizaciju, bolje pristupne ceste”, kaže Boško, dodavši da bi pašmanski most donio mnogo dobrog i to ne samo turizmu, kojeg bi most dodatno razvio.

“Da imamo most u svakom bismo trenutku mogli do kopna, hitni slučajevi ne bi ovisili o trajektima, više ljudi s otoka mogli bi raditi na kopnu i svakodnevno lakše putovati”, zaključio je Boško.

Izvor: Radio Zadar

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comments

  1. bodul

    26. rujna 2022. at 7:53

    Dužina Pelješkog mosta 1400 m ????????

     

Ostavite komentar

Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

SOCIJALNA POMOĆ I PODRŠKA / U Zatvoru u Zadru u petak gostuju Stipe Božić i Feđa Klarić

Objavljeno

-

By

Splitska udruga ANST 1700 već više od 20 godina važan je dionik mreže socijalne pomoći i podrške Splitsko-dalmatinske županije, a već gotovo desetljeće provodi i različite programe i aktivnosti u zatvorskim ustanovama, između ostalog čest su gost i u Zatvoru u Zadru. Krajem godine krenuli su s provedbom programa ‘Pitane kulture III’ koji će naredne tri godine provoditi u zatvorskim ustanovama na području Dalmacije – Split, Dubrovnik, Šibenik i Zadar.

Njihov cilj je, kako kažu, podizanje kvalitete ispunjavanja slobodnog vremena osoba na izdržavanju kazne zatvora. Kroz provedbu programa zatvorenici imaju jedinstvenu priliku uključiti se u kreativne i likovne radionice u okviru kojih izrađuju različite unikatne predmete od recikliranih i inih materijala te izrađuju prava umjetnička djela u različitim tehnikama, a često su najdirljivije radionice na kojima izrađuju personalizirane poklone za svoje najmilije.

Radionice se odvijaju pod stručnim vodstvom sjajne ANST-ove ekipe, socijalne animatorice i programske voditeljice u ANST-u Hrvojke Lovrić, likovnog edukatora i waldorfskog pedagoga Petra Bilića te vanjske suradnice, akademske slikarice Milane Stojić Veža. Radionice kreativnog pisanja vodi socijalna radnica Nina Živković.

Ono što je posebno zanimljivo jesu dogovorena gostovanja javnih ličnosti pa tako sutra poslijepodne u Zatvoru u Zadru gostuje putopisac, fotograf, snimatelj i alpinist Stipe Božić koji će održati predavanje zajedno s doajenom hrvatske foografije i dugogodišnjim fotoreporterom Slobodne Dalmacije, Feđom Klarićem. Njih su dvojica za zadarske zatvorenike pripremili predavanje o svom fotografskom i kreativnom radu, dok će se Stipe Božić dotaknuti i svojih brojnih planinarskih ekspedicija i po život opasnih situacija. Želja im je, ističu, prenijeti im ljubav prema fotografiji, otvoriti im neku novu perspektivu na život i svijet oko sebe, pa ako jednu osobu potaknu na pozitivnu promjenu – i to je veliki korak naprijed.

Provedba je financirana sredstvima Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, a cilj je podizanje kvalitete ispunjavanja slobodnog vremena osoba na izdržavanju kazne zatvora.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTO / Akcija darivanja krvi u Policijskoj upravi zadarskoj

Objavljeno

-

By

Danas je u Policijskoj upravi zadarskoj održana akcija darivanja krvi za zaposlenike Policijske uprave. Akciju je organizirao aktiv dobrovoljnih darivatelja krvi policijske uprave u suradnji s Gradskim društvom Crvenog križa Zadar.

Humanitarna akcija je održana je od 10 do 12 sati u dvorani hrvatskog redarstvenika Josipa Žulja u Policijskoj postaji Zadar.

Policijski službenici Policijske uprave zadarske iznova su na djelu pokazali humanost i plemenitost darivajući dragocjenu tekućinu. Humanitarnom akcijom prikupljene su 23 doze krvi. 



Posebno možemo istaknuti kako su policijski službenici i prije ove akcije bili aktivni u darivanju krvi, te se uvijek nesebično odazivaju na pozive i apele za potrebitim dozama dragocjene tekućine, priopćeno je iz PU.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

10 DANA ZATVORA / U Sukošanu pijan izazvao prometnu nesreću s materijalnom štetom, pa pobjegao

Objavljeno

-

By

Jučer, 19. ožujka oko 17.25 sati u Sukošanu na državnoj cesti DC-08 u smjeru sjevera, 31-godišnji vozač je pod utjecajem alkohola upravljao automobilom zadarskih registarskih oznaka te nije držao potreban razmak između vozila uslijed čega prednjim dijelom vozila udara u zadnji dio teretnog automobila zagrebačkih registarskih oznaka s kojim je upravljao 22-godišnji državljanin Makedonije. 

Nakon prometne nesreće, 31-godišnjak se s automobilom udaljio sa mjesta događaja, a da prethodno nije razmijenio podatke sa drugim sudionikom prometne nesreće. Od strane policijskih službenika Postaje prometne policije Zadar ubrzo je pronađen, nakon čega se oglušio na zvučne i svjetlosne naredbe te nastavlja vožnju prema mjestu Bibinje, gdje se zaustavlja.

U prometnoj nesreći nastupila je materijalna šteta.

Alkotestiranjem 31-godišnjaka je utvrđena koncentracija alkohola od 2,04 promila te je preliminarnim testom utvrđena prisutnost droga u organizmu.

Nakon prekršajne obrade doveden na Prekršajni odjel Općinskog suda u Zadru. Policija je u optužnom prijedlogu za 31-godišnjaka zatražila zadržavanje zbog ponavljanja prekršaja, kaznu zatvora od 60 dana te izricanje zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije u trajanju od 12 mjeseci.

Nakon saslušanja na sudu određena mu je mjera zadržavanja u trajanju od 10 dana te je predan u Zatvor u Zadru.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu