Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

PAŠKI SIRARI TRAŽE MANJI PDV Slijedi li novo poskupljenje mnogima omiljene namirnice?

Objavljeno

-

Foto: MIH, Sirana Kolan

Apel s Paga otišao je na adresu Vlade. Paški sirari, zajedno s malim mljekarima, od države traže smanjenje stope PDV-a na sir i ostale mliječne proizvode. S PDV-om od 25 posto koji je, tvrde, najviši u Europi, gube na konkurentnosti, a i pribojavaju se da će i sami, zbog porasta cijena sirovina, morati povećati cijenu sira.

PDV od 25 posto uteg je oko vrata paškim sirarima pa su odlučili dignuti glas. Kažu da ovako dalje ne ide.

“Nas taj PDV od 25 posto stavlja u vrlo nezavidan položaj i zapravo nepravedan položaj, zato što naši proizvodi zbog tako visoke stope PDV-a ne mogu konkurirati proizvodima iz drugih zemalja članica Europske unije”, rekla je predsjednica Udruge proizvođača Paškog sira Martina Pernar Škunca za Novu TV.

Jer, Hrvatska, u odnosu na druge europske zemlje, drži “porezni rekord”.

“Smiješno je to kad Talijan preko našeg web shopa naruči naš sir, njemu ispadne s dostavom jeftiniji sir kod njega u Italiji nego da dođe u Hrvatsku, pa ga kupi ovdje, zašto? Zato što je kod njih stopa 4, a kod nas 25 posto. To je ogromna razlika. To je baš smiješno”, smatra sirar iz Paga Šime Gligora.

PDV na sir najviši u Hrvatskoj

Smiješna nije usporedba s ostalim zemljama.

Primjerice, PDV na sir u susjednoj Sloveniji je 9,5 posto, u Njemačkoj sedam, u Francuskoj 5,5, a u Velikoj Britaniji i Irskoj 0 posto.

A cijene stočne hrane, mlijeka, električne energije… odletjele su u nebo. Na Paškoj sirani ugradili su i solarne panele radi štednje. No, od države sad nailaze, kažu, na zid nerazumijevanja.

“Ispada da mi proizvodimo luksuznu neku robu, ili nekakav duhan, ili alkoholna pića, nemoguće da imaš 25 posto stopu na hranu, pogotovo na mliječne proizvode. S obzirom da je mliječna industrija u stanju kakvom je”, smatra Gligora.

“Mi proizvodimo 50 posto potrebnog mlijeka, evo opet ću se usporedit sa Slovenijom koja je na 114 posto, dakle oni imaju skoro 15 posto viška. Ili Mađarska koja je na 91 posto, što je za Hrvatsku nedostižno”, objasnila je Pernar Škunca.

Sir nedostupan hrvatskim građanima?

A ostane li PDV na sir 25 posto, mogao bi i on postati nedostižan za džepove hrvatskih građana.

“Zasad su cijene korigirane minimalno, međutim ona famozna ‘tko zna što nas čeka ove zime’, pa nažalost, možda ćemo biti primorani povećati cijenu koja je i sad jako visoka”, dodaje.

Ministrica poljoprivrede Marija Vučković poručuje – PDV je već snižen na mlijeko, maslac, svježe proizvode… A sir?

“Razumijemo zahtjev Udruge mini mljekara, razumijemo potpuno, taj se zahtjev ponavlja, mi ćemo učiniti sve da smanjimo porez i na hranu i opću stopu poreza, na korist društva, u skladu s fiskalnim mogućnostima”, rekla je Vučković.

Dodaje – prava adresa za ovo pitanje je Ministarstvo financija. Ekipa Dnevnika Nove TV im je poslala upit, no odgovor nisu dobili.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

SUPERNOVA ZADAR / Super poklon za sve ukuse

Objavljeno

-

Zadar, 18. listopada 2024. – Sa Supernova poklon karticom nema dileme što pokloniti; spojite sve želje u jedno i odaberite idealan dar.

Što pokloniti nekome tko ima sve? Kako prepoznati ukus i želje teenagera? Što darovati novorođenoj bebi i jesu li novopečeni roditelji već nabavili svu opremu? Ako vam se ova i slična pitanja vrzmaju mislima svaki put kada se bliži prigoda za koju morate odabrati poklon, Supernova Zadar za vas ima praktično rješenje! Svojim bližnjima darujte Supernova poklon karticu bilo da se radi o rođendanu, svečanoj obljetnici, darivanju povodom rođenja djeteta, proslavi diplome, blagdanskom poklonu, poslovnom darivanju ili nekoj drugoj važnoj prigodi. Za ljubitelje shoppinga jesen je odlična prilika za ovakav poklon jer će zaljubljenici u modu zasigurno poželjeti osvježiti garderobu aktualnim trendovima. Jednako će se kartici obradovati i obitelji sa školarcima kojima je potrebno nabaviti opremu za školu ili treninge. Roditelji malih beba najbolje znaju koliko one brzo rastu – uz Supernova karticu u svakom će trenutku moći kupiti sve potrebno za nadolazeće bebine potrebe. Supernova poklon kartica jedini je poklon koji će jednako razveseliti baš sve generacije i upravo je zato odabir za kojim mnogi posežu u brojnim prigodama.

Čak je nabavka kartice vrlo jednostavna. Osim što ju možete kupiti na infopultu centra, naručiti ju možete i online. Odaberite iznos uplate, a po želji ju možete i personalizirati vlastitom fotografijom. Iznose od minimalno 10 i maksimalno 300 eura, vlasnici kartice moći će iskoristiti u roku od 12 mjeseci od dana izdavanja u brojnim trgovinama centra Supernova Zadar, ali i u ostalim Supernova centrima diljem Hrvatske. Više detalja pronađite na web stranici centra (https://www.supernova-zadar.hr/poklon-kartica/).

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

OBAVIJEST: U petak bez vode 16 ulica u Diklu!

Objavljeno

-

By

Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefbau GmbH&Co.KG., dana 18.10.2024. godine  (petak), biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u gradu Zadru, predio Diklo u ulicama : Ulica Matešića, Crkveni trg, Put Brajde, Ulica Barešića, Ulica Grancarića, Ulica Peroša, Put Njivica, Primorska ulica, Put Špetica, Put Krčeva, Ulica Strmića, Ulica Rimanića, Ulica Josipa Pupačića, ulica Vukovica, Ulica Jukića, te Ulica Markežića.

Normalizacija vodoopskrbe očekuje se u poslijepodnevnim satima.

Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještena u ulici Put Njivica kod kućnog broja 2B.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Direktor TZ Zadarske županije optimističan: “Vjerujemo da nam slijede još tri uspješna mjeseca ove turističke 2024. godine”

Objavljeno

-

By

TZ Zadarske županije uputila je priopćenje o ostvarenom turističkom prometu za razdoblje SIJEČANJ – RUJAN 2024. godine za Zadarsku županiju.
Izvor podataka su eVisitor i eCrew.

U razdoblju siječanj-rujan 2024. godine ostvareno je skoro 2.040.000 dolazaka, što je 5% više nego u prethodnoj, rekordnoj 2023. godini. Noćenja je u navedenom razdoblju ostvareno blizu 15 milijuna ili 1% više nego 2023. godine. Od toga su domaći gosti ostvarili preko 322.000 dolazaka i više od 3.674.000 noćenja, dok su strani gosti ostvarili iznad 1.717.000 dolazaka uz ostvarenih preko 11.244.000 noćenja.

Što se tiče segmenata smještajnih kapaciteta, u prvih devet mjeseci 2024. najviše je dolazaka, i to više od 835.000 evidentirano u objektima u domaćinstvu, uz ostvarenih preko 5.460.000 noćenja, a što predstavlja rast od 4% u dolascima i 1% u noćenjima. Slijede kampovi u kojima je zabilježeno više od 391.000 dolazaka i skoro 2.489.000 noćenja, a što predstavlja u odnosu na prethodnu godinu rast u dolascima od 7% odnosno u noćenjima 6%. Hoteli su ostvarili više od 380.000 dolazaka i preko 1.290.000 noćenja, odnosno porast od 9% u dolascima i 6% u noćenjima. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno gotovo 134.000 dolazaka i preko 4.060.000 noćenja što je skoro na razini prošle godine.

Govoreći o tržištima u razdoblju siječanj-rujan 2024. godine najviše su dolazaka, skoro 299.000, kao i noćenja, njih više od 2.314.000, ostvarili turisti iz Njemačke. Slijede Slovenija s 2.022.200 noćenja, Poljska s 1.110.500 noćenja, zatim Češka s 911.800 noćenja i Austrija s 823.300 noćenja. U prvih deset još su turisti iz Slovačke – 767.000 noćenja, Mađarske 632.200 noćenja, Ujedinjene Kraljevine 280.000 noćenja, Nizozemske 279.500 noćenja i Italije 277.700 noćenja. Od navedenih tržišta najveći porast u noćenjima u odnosu na 2023. godinu ostvarili su gosti iz Ujedinjene Kraljevine, čak 22%, a slijede Poljaci s povećanjem od 9% i Mađari s 5% povećanja.

Povodom rezultata ostvarenih u prvih devet mjeseci 2024. godine direktor Hrvoje Anić je izjavio: „Zadarska županija, kao četvrta turistička regija Hrvatske, prema podacima zabilježenim u devetomjesečnom razdoblju 2024. nastavlja s ostvarivanjem odličnih rezultata. Iza nas je glavnina turističkog prometa, no budući da se godinama promoviraju upravo razdoblja pred i posezone kroz brojne posebne interese kao što su gastro i aktivni odmor, te motivira posjetitelje na dolazak, vjerujemo da nam slijede još tri uspješna mjeseca ove turističke 2024. godine“.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu