Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

(FOTO) DUHOVNA OBNOVA U KATEDRALI Fra Ivan Matić: “U Isusu Kristu možemo spoznati Boga, ali u Isusu možemo spoznati i sebe”

Objavljeno

-

foto: Ines Grbić/Zadarska nadbiskupija

Korizmenu duhovnu obnovu za studente i radničku mladež među kojima su bile i druge generacije, u katedrali sv. Stošije u Zadru u srijedu, 29. ožujka predvodio je fra Ivan Matić, voditelj Kuće susreta Tabor.

Fra Ivan je održao duhovni nagovor, potom je predvodio misno slavlje, a završno klanjanje pred Presvetim oltarskim sakramentom.

U pripremi za Veliki tjedan u čije otajstvo uranja cijela Crkva, fra Ivan je potaknuo na razmatranje o raspetoj ljubavi Isusa Krista; što raspeta ljubav znači za nas, kao i mudrost križa na kojemu je visio Spasitelj svijeta, Isus Krist.

„Što znači križ u našem životu? Gdje možemo prepoznati križ u našem životu? Koliko je taj križ nama dragocjen ili nam možda smeta? Ili bismo htjeli biti bez križa i križeva“ potaknuo je fra Ivan, razmatrajući to u svjetlu snage Božje riječi koja oslobađa.

„Isus kaže: Ne boj se, ja sam s tobomTko god hoće ići za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka danomice uzima svoj križ i ide za mnom. Razumijemo li te riječi ili se bojimo tih riječi i onoga što slijedi nakon toga? Božja riječ je životna. Ona zaista donosi život, Božja riječ nas oslobađa. Ta Riječ je postala tijelom i u njoj prepoznajemo raspetu ljubav, živoga Krista iz Nazareta“ rekao je fra Ivan, potaknuvši da raspetu ljubav Isusa ne promatramo samo izvana, nego da u dubinama svoga bića prepoznamo i pronađemo raspetog Krista.

„Isus je istina koja obasjava ovaj svijet. Postoji vrijeme prije Krista i poslije Krista, jer dogodilo se nešto veličanstveno. Riječ je postala tijelom i donosi nam radosnu vijest srca, da i mi možemo reći: i ja sam bio prije Krista, a sad sam poslije Krista. A u sredini toga je susret s Kristom! Dogodio se Krist. To je jako važno! Jer bez susreta sa živim Kristom ne možemo razumjeti o kome govorimo, tko je Isus i što on govori nama“ poručio je fra Ivan.

Poželjevši da se prepoznamo u istini Božje riječi, propovjednik je rekao da, dok se ne dogodi istinski susret s Kristom, čovjek na svoj život i ono što mu se događa gleda iz vlastite povijesti, iz povijesti svoje obitelji, povijesti naroda.

„Dok se ne dogodi osobni susret s Kristom, često ono što nam se događa možemo promatrati iz naše životne priče koja je ranjiva i puno puta je ranjena. Od našeg začeća, kroz naše odrastanje i obitelj, u sebi nosimo određene duboke rane koje smo zadobili zato što ljubav nije bila ljubljena, rekao bi sv. Franjo. Jer nismo doživjeli ljubav u vlastitim obiteljima ili nismo dovoljno doživjeli tu ljubav. Naši roditelji i bližnji nisu nam je mogli prenijeti, darovati, jer je i sami nisu primili“ rekao je fra Ivan, istaknuvši kako je važno da u iskrenom traženju čovjek ide prema istini, jer samo istina oslobađa.

No, u stvarnosti možemo čuti različite istine, svatko tumači da je nešto istina. Čovjek se pita koja je prava istina, postoji li Istina?

„Ako svatko ima svoju istinu i govori da je ona prava, ne možemo se razumjeti. Čovjeku i čovječanstvo potrebna je prava istina koja obasjava ljudsko srce, cijelo čovječanstvo i cijelu ljudsku povijest. To prepoznajemo u Isusu Kristu! U događaju utjelovljenja Isusa Krista dogodilo se najvažnije na ovoj zemlji“ istaknuo je fra Ivan, naglasivši: „Isus je došao kao istina, i to ne sa zemlje. Nego dolazi s neba. Prava istina ne dolazi iz ovoga našeg, zemaljskog okruženja, nego dolazi s nebesa.

Zato je važno prepoznajemo li tu istinu i tu Riječ koja dolazi ususret svakom čovjeku kao istinu koja je vječna, nepromjenjiva. Nije u sebi kruta, zatvorena, nego je otvorila vrata svoga srca i govori nam istinu o nama. U Isusu Kristu možemo spoznati i otkriti Boga, ali u Isusu možemo spoznati i sebe, tko smo mi“ poručio je fra Ivan, naglasivši da se istinski susreti događaju kada znamo tko smo i kad smo u istini.

„Isusov dolazak je dolazak Boga među nas. Isus je pravi prijatelj jer dolazi u istini i objavljuje sebe kao ljubav koja je vječna, nepromjenjiva, kao ljubav po kojoj je sve stvoreno, kaže sv. Pavao.

Da nema Isusa, ničega ne bi bilo. Jer Bog otac u Isusu Kristu stvarao je svemir, vidljivi i nevidljivi svijet – po njemu, po toj Riječi. Ta istina nam dolazi ususret i otkriva nam tko smo mi.

Evanđelja su puna susreta. Isus susreće različite osobe, otvara im srce i objavljuje im tko su oni za njega“ rekao je fra Ivan, navodeći susret s apostolima.

„Sv. Petar imao je svoju obitelj i svoj posao. Odjedanput se pojavljuje Isus iz Nazareta. I u tom susretu Petar prepoznaje snagu te ljubavi koja je došla njemu ususret, na njegovo radno mjesto. I Isus mu otkriva sve novo, nešto što je on po svojoj profesiji mislio da zna. Na Isusovu riječ baca mrežu i događa se čudo. Petar kaže Isusu: Odlazi od mene, grešnik sam. Nisam dostojan biti u tvojoj blizini. I u Isusu vidi pomazanika Božjeg, Mesiju. Dakle, tu mu Isus objavljuje nešto veliko. Odsada ćeš loviti ljude. Nećeš više biti samo ribar.

Samo se u susretu s istinom, sa živim Bogom, može dogoditi istina u nama – da otkrijemo tko smo, da otkrijemo svoj poziv, svoje poslanje. A to je nešto čudesno. Petar nije mogao zamisliti što će se njemu dogoditi od toga dana. I u Petrovom životu postoji vrijeme prije Krista i poslije Krista.

Susresti Isusa znači da susrećeš sebe, susrećeš svoj život. Susrećeš svoju vječnost, susrećeš svoga Boga koji te tako ljubi da te ne osuđuje, ne optužuje te. Razumije tvoje rane, tvoje boli i on ih uzima na sebe. Nitko te tako nije ljubio niti će te ljubiti, kao što te ljubi Isus Krist, naš Gospodin. Što prije to otkrijemo, tim je sreća veća i neopisiva“ poručio je fra Ivan.

Poželio je da i mi možemo reći, ‘I u meni se dogodilo vrijeme Krista. A sada je vrijeme da koračam s Kristom’.

Poželio je da se u nama dogodi promjena života koja dolazi od istine, od ljubavi koja zahvaća naše dubine. Jer čežnje u nama ne nosimo da bismo ispunili nešto na ovoj zemlji, jer ovo je prolazno.

„U susretu s Kristom otkrivaš vječnost, otkrivaš nebo. Tu se potpuno mijenja tvoj život, u smislu kako Isus kaže: Došao sam da život imaju. I to ne bilo kakav život, nego život u izobilju“ poručio je fra Ivan.

No, kakav je to život u izobilju, kad vidimo toliko boli, toliko trpljenja, umiranja.

„Gospodin koji je istina kaže da će onaj tko stavi njega na prvo mjesto, već na ovoj zemlji dobiti stostruko i vječni život. Vjeruješ li to? To je Isus rekao. Ako Isusa staviš u središte svoga života i srce svega, tada se može dogoditi to stostruko. Tada možeš imati iskustvo neizrecive Božje snage, unatoč svojim slabostima, krhkostima, nestalnostima, nevjeri. Ali, Gospodin je vjeran.

Ti znaš koja je adresa gdje ćeš doći. Nakon lutanja i nakon pada čiju težinu osjećaš, znaš gdje možeš doći, gdje je izvor istine i ljubavi. To je ljepota sakramenta pomirenja i euharistije, gdje se vraćamo na izvor. Jer tu nas Krist obnavlja i živi Krist dolazi u naš život“ poručio je fra Ivan.

Stvarnost Kristovog dolaska u naš život zahvaća i ono što nazivamo križem.

„Jer raspeti Krist i raspeta ljubav želi naš križ i ono što mi nosimo kao križ obasjati svojom ljubavlju. Da ne nosimo križ kao teret, kao nešto što ne možemo promijeniti, nego da se i tu u nama dogodi preobrazba srca, da prepoznamo da je baš u tom križu raspeti Krist. A tamo gdje je raspeti Krist, događa se uskrsnuće. Tamo gdje se događa razapetost u tvom životu, križ, tu se događa i uskrsnuće“ ohrabrio je fra Ivan.

I iz djelovanja Kuće susreta Tabor, Matić je rekao kako je doživio da su u najvećim križevima patnje i trpljenja ljudi otkrili raspetog Krista kao novu snagu, a ne više kao opterećenje.

„Ljudi otkrivaju da raspeti Krist dolazi u njihov život i on nosi zajedno s njima njihovu bol i patnju. Nakon takvih iskustava ljudi i obitelji su se preobražavali. To je teška priča, ali doista je Božja priča.

Krist nije došao da nama samo nekim lijepim riječima govori o ljubavi i dobroti. Nego on je to potvrdio svojim vlastitim žrtvom, vlastitom krvlju. Ljubio nas je do kraja, do smrti na križu. Samo tako, do smrti na križu, mogao je preobraziti sva naša umiranja, sve naše križeve, sve naše boli, sav naš jad.

Zato se to svjetlo uskrsnuća pojavljuje kao događaj nad događajima. Gospodin čini sve novo. Ali uskrsnuće se ne može dogoditi bez umiranja. Zato kažemo raspeti i uskrsli Krist“ rekao je fra Ivan, potaknuvši da pronađemo raspetog Krista koji je izranjen, krvav, pada pod križem, na križu ga ne možemo prepoznati jer je izobličen do neprepoznatljivosti.

„To je teška smrt, ali taj raspeti Krist donosi novi život, donosi uskrsnuće. To je iskustvo autentičnog života gdje ti životom, a ne riječima, svjedočiš tu istinu – da raspeti Krist u tebi uzima tvoje razapinjanje i umiranje, a onda ti život obasjava uskrsnućem“ poručio je fra Ivan Matić.        

Na početku susretu, prisutnima se obratio zadarski nadbiskup Milan Zgrablić.

„Kad ne bi bilo Velikog tjedna i onoga što se dogodilo u tom tjednu, Isusova muka, smrt i uskrsnuće, dolazak na duhovu obnovu bio bi bespotreban. Ne bi bilo crkava, sakramenata, ispovijedi, puno toga ne bi bilo i postojalo. Ali, dogodio se veliki događaj koji je sudbonosan za sve nas. Ljubav se došla utjeloviti, nastaniti u naš život“ rekao je mons. Zgrablić. Poželio je da i duhovna obnova pomogne sudionicima čuti glas koji govori u njima, da čuju Gospodina, najveću ljubav, izvor najvećeg doba, najvećeg mira i radosti. Da Isus bude s nama u našem životu i da mi budemo njegov dom.

„Za katedralu se kaže da je majka svih crkva u jednoj biskupiji. Ako ste došli u crkvu koja je majka, sjetite se svoje majke, što ona učini kada dođete svojim kućama. Kada dođete kući, vaša majka vama se raduje. Ona vas rado prima. To čini i ova crkva, kršćanska zajednica. Crkva vas rado prima i raduje se vašem dolasku. Majka vam se raduje, zainteresira se i pita kako ste. Ali, neće vas samo slušati, nego majka će nešto za vas i pripremiti. Kad dolazimo majci, obično ona priprema ono što najviše volimo, što najviše trebamo, što nam je drago. Ponudit će nam najbolje što ima od svoga umijeća i znanja“ rekao je nadbiskup, izražavajući radost što katedrala, kao majka, može pružiti najljepše što ima, najveće blago i najveće bogatstvo: „Nudi vam sakramente, Boga koji dolazi ususret. Nudi najveći dar“.

Nadbiskup je poželio da se i po toj obnovi srce ispuni radošću koju su imali učenici kad su ugledali Gospodina. Sveti Ivan kaže da su se učenici obradovali jer su vidjeli Gospodina. „To vam želim. Neka to bude živi susret s Kristom koji neka bude izvor radosti i blagoslova za vaš život“ poručio je mons. Zgrablić.

Brojni mladi pristupili su sakramentu ispovijedi kojima su na raspolaganju bili zadarski svećenici.   

Susret je organizirao don Ivan Šibalić, studentski kapelan u Zadru. Pjevanje je predvodio Zbor mladih iz Zadra u pratnji Luke Kotlara za klavijaturom.

Ines Grbić

Foto: I. Grbić
 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

BOŽIĆNA ČESTITKA / Nadbiskup Zgrablić: “Gradimo Božji svijet mira i dobra u svojim srcima, obiteljima, na radnom mjestu i u našoj Domovini”

Objavljeno

-

By

foto: Ines Grbić/Zadarska nadbiskupija

U nastavku donosimo božićnu čestitku zadarskog nadbiskupa Milana Zgrablića:

“Draga braćo i sestre!

Božić 2024. godine radosno očekujemo zbog milosnog početka Jubilejske godine koju papa Franjo svečano započinje otvaranjem Svetih vrata na bazilici sv. Petra u Rimu na Badnjak. Blagdan Isusova rođenja također je poput trajno, širom otvorenih Svetih vrata kroz koja nam se pruža veličanstveni pogled prema Božanskom Srcu iz kojeg proizlazi sigurnost naše nade da nas Bog ljubi. Iza ovih Svetih vrata Božića „Njegovo otvoreno srce nam prethodi i bezuvjetno nas čeka, ne zahtijevajući od nas ništa kako bi nas ljubilo i nudi nam svoje prijateljstvo: on nas je prvi ljubio (usp. 1 Iv 4, 10)“ (Delixit nos, br. 1). Božić nam otvara Sveta vrata kroz koja možemo proći i približiti se Srcu koje kuca za nas, doći bliže Bogu koji je postao čovjekom radi nas ljudi i radi našega spasenja (usp. simbol Vjere). Božić jest poput trajno otvorenih Svetih vrata preko kojih nam se prenosi sveta vatra Duha kojim trebamo nanovo zapaliti plamen vjere i ljubavi koji se ne gasi i nade koja ne razočarava.

Božić je snažno Božje svjedočanstvo da nas On ljubi. Upravo iz Božje ljubavi prema čovjeku, koja je očitovana u božićnom događaju, proizašla je radost da se Bog trajno nastanio među nama, da je postao Emanuel – Bog s nama, da je njegovim rođenjem započela Godina milosti Gospodnje (usp. Lk 4,19), koja se ne umanjuje prolazom dana i sati; da je svanuo novi dan Božjeg milosrđa koji ne pozna zalaza (usp. Uskrsni hvalospjev). Ovaj je Božić poseban jer se plamen nade Božje ljubavi, očitovan u Jubilejskoj godini, u nama raspiruje i vatra milosti oprosta ne gasi. „Duh Sveti je, naime, taj koji svojom trajnom prisutnošću u Crkvi putnici širi svjetlo nade u vjernicima: On ga održava poput goruće baklje koja se nikada ne gasi, kako bi davao potporu i snagu našemu životu (Spes non confundit, br. 3).

Kako možemo živjeti ovo vrijeme milosti, milosrđa, ljubavi i svijetla? Kako živjeti ovaj Božić i Jubilejsku, Svetu godinu? Kako očuvati goruću baklju Duha koji će prosvjetljavati našu nadu, do njezinog punog ostvarenja?

Ono što je u „punini vremena“ (usp. Gal 4, 4) ostvareno djelovanjem Duha Svetoga i Isusovim utjelovljenjem i rođenjem, njegovim djelom otkupljenja, sada se nastavlja po spomenu i životu Crkve i u Crkvi, djelovanjem istoga Božjega Duha. Duh Sveti je onaj koji želi iznova djelovati u našem životu, poput izvora koji daje da sve oko njega živi i raste. Važno je, stoga, da u našim životima ponovno otkrijemo djelovanje Duha Svetoga, Duha koji djeluje u svakoj osobi, svakom vremenu, cijeloj povijesti. Duh Sveti je treća Božanska Osoba po kojoj Bog sve stvara i uzdržava, Osoba koja govori jezikom ljubavi, priopćuje ljubav, stvara jedinstvo, daruje mir, zacjeljuje rane, potiče i održava nadu koje ne razočarava (usp.  Rim 5, 5), osigurava novost života za kojom čeznemo.

Važno nam je, također, ovog Božića i tijekom milosne Jubilejske godine, živom vjerom prihvatiti da se Duh Sveti „razlijeva u našim srcima“ (usp. Rim 5, 5), kako bi osvježio nadu od koje i za koju živimo, kako bi nas sâm Duh vodio u novost života koji dolazi Isusovim rođenjem.

Važno je za čovjeka, svakoga čovjeka, čuti i prihvatiti Radosnu vijest koja je puna Božjega Duha (usp. 2 Tim 4, 16), koja će nam omogućiti da se zaljubimo u Boga. Ta će nam snaga ljubavi pomoći da upoznamo Isusa i oblikujemo svoje srce po Božjem Duhu i Srcu Isusovu te iz ljubavi i čistog srca crpimo snagu kako bismo mogli graditi novi svijet, novi život, život na koji nas Bog uzdiže; život dostojanstva djece Božje, novi život kojeg Božji Sin donosi na ovaj svijet. Duh će tako oblikovati i naše misli i želje kako bismo mogli imati novi i drugačiji pogled, Isusov pogled, pogled pun nade, ljubavi i milosrđa, pogled pun Boga i punine života.

Kada Duh Sveti djeluje u nama, Bog će stvoriti u našim srcima novi poredak vrijednosti u različitim područjima osobnog, obiteljskog, društvenog života, u našem radu i svakodnevnoj brizi za materijalna i vječna dobra.

U ovo vrijeme ratova i nemira koji uzimaju mnoge živote, u vremenu velikih društvenih previranja, velikih političkih podjela, beskrupuloznog sijanja mržnje i netolerancije, rastu radikalizma; u vremenu snažnih diktatura relativizma i ravnodušnosti, u promicanju `kulture smrti`; u vremenu nastajanja bezbožničke civilizacije, u sve većem rascjepu siromašnih i bogatih, u vremenu gaženja ljudskog dostojanstva i svetosti života i obitelji i tolikim drugim oblicima negativnih događanja u sadašnjem svijetu – Bog nam šalje nevino, malo Dijete, svoga Sina! Bog nam otvara Sveta vrata Srca svoga Sina, da bude naš Spasitelj, spasitelj čovječanstva, spasitelj čovjeka. Bog nam nudi novo i drugačije, pozitivno i veličanstveno. Bog nam šalje svoga Sina da naša nada bude ispunjena, vjera djelotvorna, ljubav neprolazna.

Prođimo kroz Sveta vrata Božića i Jubliejske godine, zagrlimo Isusa i primimo njegov veliki dar Duha Svetoga. Gradimo novi život, Božji svijet mira i dobra u svojim srcima, svojim obiteljima, na našem radnom mjestu, u našoj Domovini, u vremenu i prostoru u kojem živimo i djelujemo.

Čestit Vam i sretan Božić te blagoslovljena Jubilejska 2025. godina!”

+ Milan Zgrablić,

zadarski nadbiskup

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

DEKRET NADBISKUPA ZGRABLIĆA / Ovo su jubilejska mjesta i oprosti u jubilejskoj 2025. godini u Zadarskoj nadbiskupiji…

Objavljeno

-

By

U nastavku donosimo DEKRET 0 JUBILEJSKIM MJESTIMA I OPROSTIMA U JUBILEJSKOJ 2025. GODINI U ZADARSKOJ NADBISKUPIJI:

        Sveti Otac, papa Franjo, 9. svibnja 2024., bulom Spes non confundit, proglasio je Redoviti jubilej 2025. godine. Jubilejska godina će započeti u Rimu obredom koji će predvoditi papa Franjo i otvaranjem Svetih vrata u bazilici sv. Petra, na Badnjak, 24. prosinca 2024. godine. Prema odredbi pape Franje, na blagdan Svete Obitelji lsusa, Marije i Josipa, u nedjelju, 29. prosinca 2024. će započeti Jubilejska godina u partikularnim Crkvama, prigodnim obredom i euharistijskim slavljima u katedralama.

       1. Jubilejska mjesta u Zadarskoj nadbiskupiji

       Apostolska pokorničarna (AP) je 13. svibnja 2024. donijela Dekret o podjeli potpunog oprosta tijekom redovite Jubilarne 2025. godine (Dekret). Ovime, sukladno izdanom Dekretu, određujem jubilejska mjesta u Zadarskoj nadbiskupiji, gdje će vjernici za cijelo vrijeme trajanja Jubilejske godine, počevši od 29. prosinca 2024. (od otvaranja Jubilejske godine) do 28. prosinca 2025., (do zatvaranja Jubilejske godine), moći zadobiti jubilejsku milost — potpuni oprost. To su sljedeća mjesta i crkve:

        katedrala sv. Stošije u Zadru, 

        župna crkva sv. Šime u Zadru, 

        samostanska crkva sv. Mihovila franjevaca trećoredaca glagoljaša u Zadru, 

        župna crkva sv. Anselma u Ninu, 

        benediktinska crkva sv. Kuzme i Damjana na Ćokovcu, na otoku Pašmanu.

          2. Oprosti tijekom Jubilejske godine

        Tijekom jubilejske godine svi ostali prethodno dodijeljeni oprosti ostaju na snazi. „Svi vjernici, koji su istinski raskajani i slobodni od svake naklonosti prema grijehu (…) koji su potaknuti duhom milosrđa i koji su tijekom Svete godine pročišćeni po sakramentu pokore i okrijepljeni svetom pričešću, molili na nakane Vrhovnog svećenika, moći će iz crkvene riznice dobiti potpuni oprost, s odrješenjem i oproštenjem od svih svojih grijeha, a koji se po izboru može primijeniti i za duše u čistilištu“ (AP, Dekret).

         „Vjernici, hodočasnici nade, moći će dobiti jubilejski oprost od Svetog Oca ako pobožno hodočaste: prema bilo kojem svetom jubilejskom mjestu i tamo pobožno sudjeluju na svetoj misi (…), na obrednim misama prigodom podjele sakramenata kršćanske inicijacije ili bolesničkog pomazanja; na slavlju Službe Riječi; na Liturgiji časova (Služba čitanja, Jutarnja, Večernja); na pobožnosti križnog puta; mole krunicu na čast Blažene Djevice Marije; mole himan Akathistos; na pokorničkom slavlju koje završava pojedinačnom ispovijedi pokornika“ (AP, Dekret, Br. I.).

        „Isto tako, vjernici će moći zadobiti jubilejski oprost ako pojedinačno ili u skupini pobožno posjete bilo koje jubilejsko mjesto i tamo se u prikladnom vremenu uključe u euharistijsko klanjanje i meditaciju, a koje će zaključiti s molitvom Oče naš, Ispovijest vjere u bilo kojem legitimnom obliku i zazivom Mariji, Majci Božjoj“ (AP, Dekret, Br. II).

         „lstinski raskajani vjernici koji iz ozbiljnih razloga neće moći sudjelovati u svečanim slavljima, hodočašćima i pobožnim pohodima (kao što su, prije svega, klauzurne redovnice i redovnici, starije osobe, bolesnici, zatvorenici, kao i oni koji u bolnici ili na drugim mjestima stalno skrbe o bolesnicima) će dobiti jubilejski oprost pod istim uvjetima ako, sjedinjeni u duhu s prisutnim vjernicima, osobito u trenucima u kojima se riječi Vrhovnog svećenika ili dijecezanskog biskupa prenose putem sredstava komunikacije, izmole Oče našIspovijest vjere u bilo kojem obliku u svom domu ili gdje god se nalazili (npr. u samostanskoj kapeli, bolnici, staračkom domu, zatvoru…) i druge odobrene molitve u skladu sa svrhom Svete godine, prinoseći svoje patnje ili teškoće svojih života“ (AP, Dekret, Br. II).

         „Nadalje, vjernici će moći dobiti jubilejski oprost ako pobožno sudjeluju u pučkim misijama, duhovnim vježbama ili tečajevima o tekstovima Drugoga vatikanskog sabora Katekizmu Katoličke Crkve, koji bi se, po volji Svetoga Oca, trebali održavati u crkvama ili drugim prikladnim mjestima“ (AP, Dekret, Br. III).

         Vjernici koji su učinili djelo milosrđa u korist duša u čistilištu, ako pristupe sakramentu pričesti unutar euharistijskog slavlja drugi put u istom danu, moći će dobiti potpuni oprost dva puta toga istog dana, a može se primijeniti samo za pokojne.

         Potpuni oprost je na osobiti način povezan s djelima milosrđa i pokore, koji svjedoče o pouzdanom obraćenju.

         „Također, vjernici će moći dobiti jubilarni oprost ako u primjereno vrijeme posjete svoju braću i sestre koji su u potrebi ili teškoćama (bolesnici, zatvorenici, usamljene starije osobe, invalidi…), hodočasteći tako prema Kristu koji je prisutan u njima (v. Mt 25,34-36). Pridržavajući se duhovnih, sakramentalnih i molitvenih uvjeta, vjernici će sigurno moći ponavljati takve posjete tijekom Svete godine i tako će svaki puta, pa čak i svakodnevno, dobiti potpuni oprost.

         Jubilejski potpuni oprost može se postići i kroz inicijative koje na konkretan i velikodušan način provode pokornički duh koji je poput duše Jubileja. Tu se posebno misli na ponovno otkrivanje vrijednosti petka: uzdržavanjem, barem na jedan dan, od uzaludnih aktivnosti (stvarnih ili virtualnih, prenošenih putem medija i društvenih mreža), od suvišne konzumacije (primjerice..), kao i izdvajanjem novčanih iznosa za siromašne, podupiranjem vjerskih ili društvenih aktivnosti, osobito u korist obrane i zaštite te kvalitete života u svim njegovim fazama, napuštene djece, mladih ljudi u poteškoćama, starijih Ijudi u potrebi ili usamljenih, migranata iz različitih zemalja…, posvećujući tako prikladan dio svog slobodnog vremena dobrovoljnim aktivnostima, u korist zajednice ili drugim oblicima zalaganja“ (AP, Dekret, Br. III).

3. Poziv poticaj svećenicima pastoralnim djelatnicima

     Pozivam sve svećenike „da velikodušnom dostupnošću i predanošću vjernicima pruže najširu mogućnost korištenja sredstva spasenja na način da se objavi vrijeme kada se može pristupiti ispovijedi i pokorničkim slavljima“ (AP, Dekret, Br. III.). Podsjećam svećenike, ovisno o mogućnostima, u skladu s motuproprijem Misericordia Dei, da imaju pastoralnu mogućnost ispovijedanja i tijekom slavlja svete mise.

   Potičem svećenike i sve uključene u pastoral Nadbiskupije da se pobrinu za jasno objašnjavanje vjernicima ovdje navedenih odredbi i načela za posvećenje vjernika.

     Neka nam Jubilejska godina bude milosno vrijeme raspirivanja kršćanske nade koja ne razočarava i zadobivanja jubilejske milosti oprosta koja nas čvršće u Ijubavi sjedinjuje s Bogom, bližnjima i s našim dragim pokojnicima.

Zadar, na spomendan sv. Ivana od Križa, 14. prosinca 2024. Broj: 1249/2024.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

SA SVEUČILIŠTA U ZADRU: Objavljeni konačni rezultati natječaja za dodjelu stipendija!

Objavljeno

-

By

Sveučilište u Zadru objavljuje konačne rezultate natječaja za dodjelu stipendija.

Možete ih pregledati na donjim linkovima:

Konačni rezultati Natječaja za dodjelu stipendija izvrsnim redovitim studentima

Konačni rezultati Natječaja za dodjelu stipendija studentima aktivnim sportašima

Konačni rezultati Natječaja za dodjelu stipendija studentima u stanju socijalne potrebe i studentima s invaliditetom

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu