Connect with us

Hrvatska

Uvodi se novi školski predmet umjesto informatike. Donosimo detalje

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Predmet Informacijske i digitalne kompetencije trebao bi se prema nacrtu kurikuluma u e-savjetovanju, u eksperimentalnim školama izvoditi 35 puta godišnje, u dvosatu, što je naišlo na kritike da je to premali broj sati, a učenici neće imati kontinuitet jer će se izvoditi svaki drugi tjedan.

U komentarima na nacrt kurikuluma tog predmeta, kojih je dosad pristiglo šezdesetak, uglavnom su nastavljene kritike koje su od početka predstavljanja projekta cjelodnevne škole prisutne – da je Hrvatska jedina u Europi koja smanjuje satnicu informatike umjesto da je povećava.

Informacijske i digitalne kompetencije predmet je koji će umjesto informatike, od jeseni slušati učenici u pedesetak osnovnih škola odabranih u eksperiment cjelodnevne nastave, uz još nekoliko novih predmeta – Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične vještine te Svijet i ja.

Prema nacrtu kurikuluma koji je u javnom savjetovanju do 23. svibnja, satnica tog predmeta, koji će biti obvezan od prvog do osmog razreda, iznosi 35 sati godišnje. Nastava se izvodi u dvosatu zbog, kako stoji u nacrtu, specifičnosti rada s digitalnim tehnologijama.

Novi kurikulum sadrži mnogo više sadržaja 

Većina komentara, u kojima su se javili i roditelji, učitelji i učiteljice razredne nastave, nastavnici informatike, polazi od stajališta da bi satnicu trebalo duplo povećati, na 70 sati.

Smatraju da novi kurikulum predstavlja ogroman izazov za nastavnike i učenike jer sadrži mnogo više sadržaja koje treba obraditi u ograničenom vremenskom periodu i da se sve predviđeno ne može odraditi u 35 sati godišnje.

Neslaganje u komentarima izazvalo je izvođenje nastave u blok satu. “Prema predloženoj satnici od 35 sati godišnje i blok sat svaki drugi tjedan, učenici bi bili na novom nastavnom predmetu sveukupno 18 puta. Preveliki je to razmak i gubi se kontinuitet”, glasi jedan od komentara.

Kritike zbog navodnog smanjivanja satnice informatike dominirale su u savjetovanju o samom eksperimentalnom programu, a nastavile se i u ovom savjetovanju o samom predmetu, unatoč tvrdnjama iz Ministarstva znanosti i obrazovanja da se satnica ne smanjuje već povećava za sto posto.

Iz ministarstva su objašnjavali da su dosad informatiku od 1. do 4. razreda djeca učila kao izborni predmet, a onda je u 5. i 6. razredu postala obvezan predmet i od 5. razreda svi oni koji su je učili kao izborni predmet počinjali bi od nule kao da je nisu učili, a u 7. i 8. razredu opet je postala izborni predmet.

“Kada razmatramo samu izvedbu nastavnog predmeta, do sada su u osnovnoj školi bila 4 obvezna sata informatike, a sada će biti 8 obveznih sati modernijeg predmeta Informacijske i digitalne kompetencije”, kazao je ministar Radovan Fuchs, ističući da u cjelodnevnoj školi može postojati onoliko sati izborne informatike koliko postoji interesa učenika.

Ministrovo objašnjenje jedan od komentatora u nacrtu predmeta ocjenjuje kao obmanu te navodi da “nije isto 4 obavezna školska sata u dvije godine i 8 obaveznih školskih sati u 8 godina”.

Tri domene Informacijske i digitalne kompetencije

Prema nacrtu kurikuluma tri su domene kojima će se realizirati ciljevi nastavnoga predmeta Informacijske i digitalne kompetencije – Informacijska i medijska pismenost, Komunikacija, suradnja i sigurnost te Digitalni sadržaji, računalno razmišljanje i tehnologije u nastajanju.

Stvaranje, objavljivanje, pronalaženje te kritičko vrednovanje informacija i medijskih sadržaja poučavat će se u domeni Informacijska i medijska pismenost.

Domena Komunikacija, suradnja i sigurnost usmjerena je na razvoj kompetencija potrebnih za učinkovitu i sigurnu komunikaciju u digitalnom okruženju. Tu će, prema nacrtu, dominirati teme kao što su područje sigurnosti na mreži, zaštita podataka, elektroničko nasilje i briga o svojoj digitalnoj dobrobiti, objavljivanje te dijeljenje podataka, sadržaja i izvora, istraživanje poslova.

U domeni Digitalni sadržaji, računalno razmišljanje i tehnologije u nastajanju naglasak je na korištenju digitalnih alata te razvoju umjetne inteligencije i njenog utjecaja na život čovjeka. U ovoj domeni učit će se i poučavati nove tehnologije i njihove primjene kao što je umjetna inteligencija, internet stvari (IoT), proširena i virtualna stvarnost, 3D modeliranje i 3D ispis.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Zbog opasnosti od gušenja s tržišta se povlači ova plastična igračka…

Objavljeno

-

By

Unsplash/Yuri Shirota

Državni inspektorat izvijestio je da se s tržišta povlači igračka Zolwik b/o – kornjača, robne marke Mega Creative.

Povlači se jer predstavlja opasnost od gušenja zbog odvajanja sitnih dijelova.

Kornjača
DIRH

Igračka je proizvedena u Kini, a proizvođač je Leyi Toys Factory. Distributer za Hrvatsku je pulska trgovina Antaris d.o.o. Iz Državnog inspektorata upozoravaju potrošače da odmah prestanu s korištenjem i naprave povrat.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

STOPOSTOTNI ODAZIV? U Zadarskoj županiji sutra je u štrajku osamnaest škola. Evo popisa…

Objavljeno

-

By

Ilustracija

Sindikat Preporod je objavio da je do ovog trenutka štrajk najavljen u ukupno 614 obrazovne ustanove u kojima ovaj sindikat djeluje.

Od ukupno 543 škole u Republici Hrvatskoj u kojima Preporod ima podružnice, štrajk je najavljen u 507 škola, odnosno čak 93,54 posto njih.

Osim u školama u kojima Sindikat Preporod ima podružnicu, štrajk je najavljen i u 107 ostalih ustanova.

Od ukupno 10 škola u Zadarskoj županiji u kojima Sindikat Preporod ima podružnicu, do ovog trenutka štrajk je najavljen u 10 škola, što iznosi 100,00 %.

  • OŠ KRUNE KRSTIĆA ZADAR
  • OŠ STJEPAN RADIĆ BIBINJE
  • OŠ BARTUL KAŠIĆ ZADAR
  • OŠ PAKOŠTANE, PAKOŠTANE
  • OŠ PETAR LORINI SALI, DUGI OTOK
  • OŠ BIOGRAD, BIOGRAD NA MORU
  • OŠ PETAR ZORANIĆ NIN
  • OŠ PRIVLAKA PRIVLAKA
  • OŠ ŠIMUNA KOŽIČIĆA BENJE ZADAR
  • SŠ PRIMJENJENE UMJETNOSTI ZADAR

Osim u školama u kojima Sindikat Preporod ima podružnicu, štrajk je još najavljen u 9 ostalih ustanova.

  • GLAZBENA ŠKOLA BLAGOJE BERSA ZADAR
  • SŠ BENKOVAC BENKOVAC
  • SREDNJOŠKOLSKI ĐAČKI DOM ZADAR
  • OŠ PETAR PRERADOVIĆ ZADAR
  • OŠ BRAĆE RADIĆ PRIDRAGA
  • OŠ PETAR ZORANIĆ STANKOVCI
  • SREDNJA MEDICINSKA ŠKOLA ANTE KUZMANIĆA ZADAR
  • SREDNJA OBRTNIČKA ŠKOLA GOJKA MATULINE ZADAR
  • SREDNJA ŠKOLA BIOGRAD
 
Nastavi čitati

Hrvatska

Turistički sektor nije poslušao Plenkovićev savjet: Cijene divljaju, evo kako agencije “deru” domaće goste

Objavljeno

-

By

foto: Saša Čuka

Veljača je bila 3,7 posto skuplja od lanjske, a građane najviše ljute cijene hrane – koje su u godinu dana skočile za 5,1 posto.

Ono što još više zabrinjava su cijene usluga. Od frizera do zubara, sve je poskupjelo. Apsolutni rekorderi u poskupljenjima su hoteli i restorani. U godinu dana cijene su skočile gotovo deset posto. No, to je statistika – u praksi cijene idu gore još brže.

Internet sve pamti. Dnevnik Nove TV je provjerio cijene istih hotela kod jedne agencije lani i ove godine, za isti tjedan u špici sezone, a podaci su šokantni. Nije pomoglo što je osobno premijer Andrej Plenković upozorio odgovorne u turističkom sektoru da pripaze.

Hotel s dvije zvjezdice u Poreču je s lanjskih 295 poskupio na 395 eura po osobi za tjedan dana ljetovanja u špici sezone. Ljetovanje u hotelu s tri zvjezdice u Vodicama lani je bilo 375, sada 455 eura, dok je hotel s četiri zvjezdice na Kvarneru skočio s paprenih 475 skočile na još paprenijih 545 eura.

Iznenađuje još jedan detalj. Jedan trgovački lanac u Austriji, koji posluje i u Hrvatskoj, uz hranu, prodaje i aranžmane za proljetna putovanja.

Može se na krstarenje, na Maltu, u Italiju, Tajland pa i Havaje. Nudi se i produženi vikend u Opatiji – tri noćenja za dvoje 300 eura.

Ako iz Hrvatske, izravno kod hotelijara, pokušate rezervirati iste te datume – platit ćete ih 529 eura…

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu