Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

LAZARET – najmanji naseljeni otok u Hrvatskoj. Tamo nema trgovina ni auta

Objavljeno

-

foto: Restoran Lazaret

Ošljak je najmanji nastanjeni otok u Hrvatskoj, za koji se vjeruje da je bio naseljen još od vremena antike. Prostire se na 0,39 četvornih kilometara u Zadarskom kanalu – otprilike pola nautičke milje udaljen je od Preka na otoku Ugljanu.

Lokalno stanovništvo otok naziva i Lazaret. To je ime dobio jer je u 17. stoljeću služio kao bolnica (lazaret) za izolaciju oboljelima od gube i kuge za cijelo zadarsko područje. Danas je idilično mjesto za odmor ispunjen prekrasnom prirodom i tradicionalnim kućama mediteranske arhitekture – otprilike njih 60, piše Dnevnik.hr.

Prema popisu stanovništva iz 2021., na otoku živi 35 stanovnika, što je skok za šest osoba od popisa iz 2011. Broj stanovnika ovisi i o godišnjem dobu – u zimskim mjesecima na Ošljaku živi desetak osoba, a u ljetnim mjesecima sav je kapacitet dostupnih smještajnih jedinica popunjen do kraja.

Na otoku možete istražiti ribarsku lučicu, posjetiti crkvicu sv. Marije iz 6. stoljeća i ruševine mlina vjetrenjače iz 16. stoljeća te ruševine ljetnikovca obitelji Calogera. Tu je i stari dio naselja s desetak kuća koji je nastao u 17. i 18. stoljeću. Na otoku se može vidjeti i bunker iz vremena Drugog svjetskog rata.

Stara škola na otoku ne radi već desetljećima jer nije imala dovoljan broj učenika za odvijanje redovite nastave. U međuvremenu je obnovljena i služi otočanima kao dom kulture i zabave.

Što raditi?

Automobilski promet po otoku je zabranjen, pa se tu najlakše kretati biciklom ili pješice. “Pješačka staza na otoku duga je dva kilometra, prolazi uz svjetionik i ostatke vjetrenjača, a možete se popeti i na vrh otoka koji se izdiže na 90 metara, a s kojeg se pruža nezaboravan vidik”, savjetuju u Turističkoj zajednici Općine Preko.

Kako doći?

Do Ošljaka se može doći trajektom. Svaki dan trajekt pristaje na Ošljak u dva navrata, a postoje i dvije povratne linije za Zadar, odnosno Preko. “Ako netko ima vlastiti brod, na otok može i u vlastitom aranžmanu. U ljetnim mjesecima izletnicima brodom Ošljak je omiljena destinacija”, kažu u Turističkoj zajednici.

Imajte na umu

Na otoku nema ni jedne trgovine – čak ni tijekom ljeta. Otočani i njihovi gosti nabavljaju namirnice u obližnjem mjestu Preku na Ugljanu ili u Zadru. Također, ljeti na otoku radi samo jedan ugostiteljski objekt, i to ove godine obnovljeni fine dining Restoran Lazaret koji se pokazao kao hit destinacija ljeta 2023. i o kojemu više možete saznati OVDJE.

Inače, turistima je na raspolaganju jedna kuća za odmor i osam apartmana. No ako želite ovdje spavati, smještaj treba bukirati prije službenog početka ljetne sezone.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

Otvorenje izložbe učeničkih radova “U svijetu likovnih umjetnika 7” u utorak u Kneževoj palači

Objavljeno

-

By

Iz Narodnog muzeja pozivaju sve zainteresirane na otvorenje izložbe učeničkih likovnih radova „U svijetu likovnih umjetnika 7“ u utorak, 18. ožujka, 2025. godine u 17:00 sati. Izložba je postavljena u Edukativnoj dvorani Kneževe palače i može se pogledati do 28. ožujka, 2025. godine.

Na izložbi su predstavljeni radovi učenika/ca OŠ Šimuna Kožičića Benje PŠ Diklo čija su inspiracija bili poznati likovni umjetnici.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Gradska knjižnica Zadar najavljuje bogat program u nadolazećem tjednu

Objavljeno

-

By


Izbor iz događanja u Gradskoj knjižnici Zadar u tjednu od 17. do 22. ožujka 2025.

Ponedjeljak, 17. ožujka 2025.

08:00-09:00, Ulazni dio, Mjerenje tlaka i šećera
Tlak i šećer mjere medicinske sestre iz Doma zdravlja Zadarske županije.
org. Gradska knjižnica Zadar, Dom zdravlja Zadarske županije

Utorak, 18. ožujka 2025.
09:00-11:00, MMD, Tečaj za trudnice. (telefonski broj za eventualne upite: 023 236 100)
org. Dom zdravlja Zadarske županije

Srijeda, 19. ožujka 2025.

08:00-09:00, Ogranak Ploča, Mjerenje tlaka i šećera
Tlak i šećer mjere medicinske sestre iz Doma zdravlja Zadarske županije.
org. Gradska knjižnica Zadar, Dom zdravlja Zadarske županije

08:00-09:30, Ogranak Bili brig, Mjerenje tlaka i šećera
Tlak i šećer mjere medicinske sestre iz Doma zdravlja Zadarske županije.
org. Gradska knjižnica Zadar, Dom zdravlja Zadarske županije

08:00-10:00, Ogranak „Aleksandar Stipčević“ – Arbanasi, Mjerenje tlaka i šećera
Tlak i šećer mjere medicinske sestre iz Doma zdravlja Zadarske županije.
org. Gradska knjižnica Zadar, Dom zdravlja Zadarske županije

09:00-10:00, Ogranak Grad, Mjerenje tlaka i šećera. Tlak i šećer mjere medicinske sestre iz Doma zdravlja Zadarske županije.
org. Gradska knjižnica Zadar, Dom zdravlja Zadarske županije

09:00-11:00, MMD, Tečaj za trudnice. (telefonski broj za eventualne upite: 023 236 100)
org. Dom zdravlja Zadarske županije

12:00-15:00, MMD, Međunarodni dan socijalnog rada. Povodom obilježavanja Svjetskog dana socijalnog rada, održat će se stručni skup s temom Jačanje međugeneracijske solidarnosti za trajno blagostanje čime se naglašava važnost brige i poštovanja među generacijama za izgradnju snažnih društava, očuvanje okoliša i prijenos znanja na novije generacije s ciljem osiguranja bolje budućnosti. Na skupu će se, kao primjeri dobre prakse, predstaviti neke od ustanova i udruga koje djeluju na našem području.
org. Hrvatska udruga socijalnih radnika, Volonterski centar Zadar

Četvrtak, 20. ožujka 2025.
09:00-11:00, MMD, Tečaj za trudnice. (telefonski broj za eventualne upite: 023 236 100)
org. Dom zdravlja Zadarske županije

Petak, 21 ožujka 2025. – Svjetski dan poezije

Tijekom Svjetskog dana poezije sve sastavnice Gradske knjižnice Zadar imat će razne poetske programe za korisnike. Među ostalima, bit će upriličena jednostavna nagradna igra – „Stablo poezije“ gdje će sudionici biti pozvani dovršavati poznate stihove. Na kraju dana bit će odabrani sretni dobitnici kojima će se uručiti prigodne nagrade.

17:00-19:00, Ogranak Grad, Ante Matijević: Žrtve komunističkoga zločina, predstavljanje knjige.
org. Udruga Hrvatski domobran Zadarske županije

Subota, 22 ožujka 2025.
08:00-13:00, MMD, Radionice s darovitim učenicima. Usvajanje novih znanja i razvoj socio-emocionalnih vještina darovitih učenika. Radionice provodi Centar za uočavanje i rad s darovitima (Centar DaR Zadar) sa sjedištem u OŠ Bartula Kašića. Voditeljica Centra je stručna suradnica psihologinja u Osnovnoj školi Bartula Kašića, Vera Šušić, a radionice u Gradskoj knjižnici Zadar provodi Iva Slačanac,
org. Centar DaR Zadar

Izložbe i ostala događanja:

Spoj s OZM, od 5. do 22. ožujka 2025., LIK 2025.
Županijsko Natjecanje – izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna LIK 2025. Zadarske županije.
U kategoriji Likovna kultura sudjeluju učenici osnovnih škola od 5. do 8. razreda, a u kategoriji Likovna umjetnost sudjeluju učenici od 1. do 4. razreda gimnazija. Na Županijsku razinu natjecanja je pristiglo ukupno 28 likovnih/vizualnih radova iz 10 osnovnih škola te 5 likovnih radova iz 2 srednje škole Zadarske županije. Tema natjecanja je Tragovi vremena. Likovna tehnika je unaprijed zadana, za osnovne škole: tempera, kolaž ili digitalni rad, a za srednje škole digitalni kolaž. Na otvorenju Natjecanja-izložbe bit će objavljena imena učenika koji su osvojili najviše bodova na Županijskoj razini Natjecanja izložbe LIK 2025.
Domaćin i organizator Natjecanja izložbe LIK 2025. je Škola primijenjene umjetnosti i dizajna u Zadru.
org. Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar, Zadarska županija

Radno vrijeme Knjižnice:
Središnja knjižnica, Ogranak Grad, Ogranak Bili brig i Ogranak “Aleksandar Stipčević” – Arbanasi:
radnim danom od 8:00 do 20:00 sati (od ponedjeljka do petka),
subotom od 8:00 do 13:00 sati

Ogranak Crno: radnim danom od 15:00 do 19:00 sati

Ogranak Ploča: ponedjeljkom, srijedom i petkom od 8:00 do 12:00, a utorkom i četvrtkom od 15:00 do 19:00 sati

Stanica Bokanjac: srijedom i petkom od 12:30 do 14:30 sati

Stanica Kožino: utorkom i četvrtkom od 12:00 do 14:30 sati

Bibliobus vozi prema rasporedu posjeta stajalištima.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

MIRNI PROSVJED TAKSISTA U ZADRU/Neki od zahtjeva: Regulacija cijena usluga i zapošljavanja radnika iz trećih zemalja

Objavljeno

-

By

Ivan Bulat, potpredsjednik Udruge taksista Zadar, poslao je priopćenje povodom održavanja prosvjeda taksista u Zadru predviđenog za utorak, 18. ožujka 2025. Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Ovim putem želimo ukazati na nekoliko ključnih problema u sektoru taksi prijevoza i rada stranih agencija za prijevoz, te predložiti konkretna rješenja koja će osigurati učinkovit nadzor, transparentnost i pravednije uvjete za sve sudionike na tržištu. Također se nadamo da će od 01.01.2025. godine na cesti biti samo taksi vozila s Euro 6 normom, a vozila s Euro 5 normom otići u povijest.

Problemi u sektoru taksi prijevoza:

Preveliki broj taksi vozača i nelojalna konkurencija: Migracije između županija dovode do prenapučenosti tržišta, što stvara nelojalnu konkurenciju.

Otežan inspekcijski nadzor: Veliki broj vozila i česta uklanjanja oznaka s vozila onemogućuju učinkovito praćenje i identifikaciju nelegalnih taksi vozila.

Nelegalni rad: Vožnja bez jasno istaknutih oznaka omogućava obavljanje taksi prijevoza „na crno“.

Problem dampiranja cijena na tržištu: Liberalizacija tržišta i prisutnost velikih agencija kao što su Uber i Bolt doveli su do dampiranja cijena, odnosno spuštanja cijena ispod ekonomskog minimuma, kako bi se stekla konkurentska prednost. Ovaj fenomen je osobito štetan za male obrtnike i vlasnike firmi koji, zbog manjeg broja vozila, nisu u mogućnosti natjecati se s velikim agencijama. Osim toga, prisiljeni su voziti po višim cijenama kako bi pokrili troškove poslovanja, što dovodi do velikog nesrazmjera cijena na tržištu. Pojedinci maksimalno koriste otvoreno tržište, pa voze po cijenama koje dosežu čak i do 20 € po kilometru, što ne samo da predstavlja pljačku, već i stvara izrazito negativan imidž prema našoj državi. Takva praksa mora biti spriječena, a cijene moraju biti jasno definirane i ograničene.

    Prijedlog rješenja za regulaciju taksi djelatnosti:

    Uvođenje jedinstvene županijske dozvole: Predlažemo uvođenje dozvole koja bi spriječila migracije taksi vozila između županija. Ova dozvola bila bi označena QR kodom, vezana uz prometnu dozvolu vozila i dostupna na kartici vozača. Olakšala bi lakšu kontrolu taksija i izdavala bi se na županiji umjesto u svakoj lokalnoj jedinici samouprave, te bi vrijedila samo za jednu županiju.

    Nacionalna baza dozvola: Izrada javne baze dozvola koja bi bila povezana s evidencijom vozila, omogućujući lakšu identifikaciju i bolju kontrolu inspekcijskog nadzora.

    Regulacija iznajmljenih vozila: Vozila koja posjeduju naljepnice ne bi smjela biti iznajmljivana, a iznajmljena vozila ne bi smjela imati takve naljepnice, pa bi se točno moglo znati koje vozilo obavlja taksi prijevoz.

    Obavezna registarska oznaka ili trajna naljepnica: Uvođenje obavezne oznake koja bi bila jasno vidljiva i ne bi se mogla lako ukloniti, čime bi se spriječilo prikrivanje vozila tijekom inspekcijskih nadzora. Takva naljepnica bi se dobivala u stanici za tehnički pregled i bila bi vidljiva svim sudionicima prometa i inspekcijama.

      Prijedlog za regulaciju cijena u sektoru taksi prijevoza:
      S obzirom na nereguliranost tržišta i štetne posljedice dampiranja cijena, predlažemo:

      Startnu cijenu od 3 € kao osnovnu cijenu za početak vožnje.

      Minimalnu cijenu od 2,5 € po kilometru kako bi se osigurala isplativost poslovanja, a ujedno spriječilo dampiranje cijena ispod ekonomskog minimuma.

      Maksimalnu cijenu od 5 € po kilometru kako bi se spriječila nepoštena praksa vožnje po cijeni od 20 € po kilometru, koja ne samo da je nerazumna, već stvara negativan imidž za našu državu.

        Problemi u sektoru stranih agencija za prijevoz (Uber, Bolt):

        Neregulirani status: Aplikacije poput Uber i Bolt ne posluju u skladu s domaćim zakonima i ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske, spuštaju cijene do te granice da idu ispod cijene javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika.

        Prekoračenje radnog vremena: Vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonom propisano radno vrijeme, a u želji za zaradom uzrokuju nesigurnost u prometu, što može dovesti do ozbiljnih problema. Prijave su često na dva ili četiri sata, posebno su umirovljenici sudionici takvih prijava, a na cesti provode po dvadeset sati i ozbiljno ugrožavaju sigurnost sebe i putnika.

        Nepostojanje lokalnih dozvola: Aplikacije ne provjeravaju imaju li njihovi vozači potrebne dozvole za obavljanje prijevoza na određenim područjima.

        Zloupotreba sustava od strane agregatora: Agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz praksu prijave stečaja i ponovnog otvaranja poslovanja pod novim nazivom.
        Prijedlozi rješenja za regulaciju rada stranih agencija za prijevoz:

        Zabrana rada stranih agencija: Predlažemo zabranu rada stranih agencija (Uber, Bolt) u Hrvatskoj, čime bi se omogućilo da taksi djelatnost obavljaju isključivo domaće tvrtke ili obrti.

        Stroža regulacija prijave vozača: Vozači bi morali priložiti sve potrebne dozvole prilikom prijave na aplikaciju, a aplikacije ne bi smjele omogućiti prihvaćanje naloga bez tih dozvola.

        Praćenje radnog vremena vozača: Aplikacije bi morale pratiti ukupno vrijeme rada vozača, a nakon osam sati dnevnog rada trebali bi biti omogućeni prekovremeni sati, dok bi aplikacija bila nedostupna nakon dosezanja zakonskog tjednog maksimuma. Također prijava taksista bi trebala biti na osam sati.

        Pravedniji porezni sustav: Predlažemo da aplikacije Uber i Bolt plaćaju PDV na svoju proviziju od 25%, dok bi vozači bili oslobođeni obveze plaćanja PDV-a.

        Regulacija agregatora: Uvođenje zakonske regulative koja bi onemogućila zloupotrebu sustava od strane agregatora. Agregatorske tvrtke morale bi biti pod stalnim nadzorom poreznih vlasti te obavezno prijaviti ulazak u sustav PDV-a nakon što prijeđu prag prometa od 40.000 €, uz zabranu ponovnog otvaranja poslovanja nakon stečaja.

          Kartice vozača i zapošljavanje stranih radnika:
          Problem zapošljavanja stranih radnika u sektoru taksi prijevoza:
          Zapošljavanje stranih radnika, osobito iz zemalja trećeg svijeta, u sektoru taksi prijevoza predstavlja ozbiljan problem, jer taksi djelatnost nije deficitarna, a tržište već ima dovoljno radne snage. Iako su strani radnici legalno zapošljavani od strane agregatora poput Ubera i Bolta, oni često nisu upoznati s jezikom, kulturom i običajima Hrvatske, što može dovesti do problema u komunikaciji i kvaliteti usluga. Također, zapošljavanje stranih radnika bez dugoročne povezanosti s Hrvatskom stvara sigurnosne i administrativne izazove, jer takvi radnici ne pružaju potrebnu razinu odgovornosti, a njihova identifikacija i verifikacija postaju problematični.
          Prijedlog rješenja:

          Zabrana zapošljavanja stranih radnika u nedeficitarnoj djelatnosti: Zapošljavanje stranih radnika u sektoru taksi prijevoza trebalo bi biti ograničeno, jer taksi djelatnost nije deficitarna. Predlažemo zabranu zapošljavanja stranih radnika iz zemalja trećeg svijeta koji nisu boravili u Hrvatskoj minimalno 10 godina. Ovim bi se mjerama osigurao ulazak u sektor samo onih radnika koji su poznati i integrirani u lokalnu zajednicu, imajući pritom osnovnu poznavanje jezika, kulture i zakonodavstva Republike Hrvatske.

          Kartice vozača kao mjera kontrole: Kartice vozača koje su trenutno u planu trebaju biti provedene s jasnim uvjetima koji uključuju verifikaciju svih vozača. Ove kartice trebaju osigurati detaljan nadzor nad radnim vremenom vozača, kao i jasno praćenje njihove pozadine i relevantnosti za obavljanje taksi prijevoza u Hrvatskoj. Kartice vozača također bi trebale služiti kao mehanizam za identifikaciju vozača, čime bi se osigurala odgovornost i transparentnost.

            Koordinacija inspekcijskog nadzora:
            Kako bi inspekcijski nadzor bio učinkovitiji, inspekcije moraju biti usklađene i djelovati zajedno. Jednostavno rješenje bilo bi pozivanje vlasnika taksija na dostavljanje svih traženih dokumenata, uključujući evidenciju vozila, sve potrebne dozvole te podatke o zaposlenima. Ovo bi omogućilo brži i učinkovitiji nadzor nad taksi djelatnostima, sprječavanje nelegalnih aktivnosti te veću transparentnost u poslovanju.

            Regulacija vozila u taksi prijevozu – Kombiji:
            Trenutno su kombi vozila dozvoljena u taksi prijevozu, što predstavlja problem jer bi se trebala svrstavati u prijevoz putnika, a ne taksi prijevoz. Negdje je potrebno povući granicu i odrediti što ulazi u taksi prijevoz, a što ne. Kombiji manje visine, poput Mercedes V-Class, koji visinom spadaju pod osobna vozila, trebali bi ostati u taksi prijevozu prema našem prijedlogu. S druge strane, kombiji s registriranim 9 sjedala i visinom koja ne spada pod osobna vozila trebali bi biti isključeni iz taksi prijevoza. Vozila koja premašuju visinu od 2 metra i imaju više od 8 sjedala, trebala bi biti tretirana kao vozila za prijevoz putnika, a ne kao taksi vozila.
            Sigurni smo da bi ove mjere značajno unaprijedile učinkovitost inspekcijskih nadzora, spriječile nelojalnu konkurenciju i zloupotrebe poreznih sustava, te omogućile pravičniji i održiviji razvoj sektora taksi prijevoza u Hrvatskoj.

             
            Nastavi čitati
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi

            U trendu