magazin
PREZENTACIJA ZADRA U NEW YORKU / U slavnom Delomonico’s Zadrani okupljaju elitu američkog turističkog biznisa i novinarstva
Turistička zajednica grada Zadra u suradnji s HTZ, u utorak, 24. listopada u New Yorku, u restoranu Delmonico’s na Manhattanu priređuje turističko-gastronomsku prezentaciju kojoj je cilj američkim turističkim agencijama i novinarima predstaviti Zadar kao osobito vrijednu i specifičnu mediteransku destinaciju. Restoran Delmonico’s na Wall Streetu ubraja se među najpoznatije ugostiteljske institucije u SAD-u s tradicijom koja traje od tridesetih godina 19. stoljeća. Restoran je svoj visoki ugled stekao, osim s dobrom hranom, i s brojnim inovacijama koje je uvodio u svojoj dugoj povijesti.
Termin ove prezentacije je ciljan između dva važna listopadska događaja u sektoru turizma baš u New Yorku: od 23. listopada održava se u New Yorku B2B susret s luksuznim putničkim agentima Global Travel Collection by Internova s 40 partnera – tvrtki sa sjedištem u Hrvatskoj i Sloveniji, te od 26. do 28. listopada International Travel Show, B2B i B2C događanje otvoreno za širu javnost.
Uz gradonačelnika Branka Dukića i direktora TZG Zadra Marija Paleke, s hrvatske strane u prezentaciji će sudjelovati Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ali i Pjer Šimonović, veleposlanik RH u SAD-u te Nikica Kopačević, generalni konzul RH u New Yorku.
Svoj dolazak na zadarsku prezentaciju potvrdili su Amy Wirshup, urednica rubrike putovanja The New York Timesa, David Farley, turistički slobodni novinar koji je i do sada dosta često pisao o Hrvatskoj, osobito o Zadru, te njegove renomirane kolege, veterani turističkog novinarstva u SAD-u s milijunskim čitateljstvom Tony Perrottet i Mark Orwoll. Među uzvanicima će biti i Stephen Espinoza, predsjednik televizijske i producentske kuće Showtime Sports, koja je partner najmoćnijim televizijskim kompanijama u SAD-u.
Osim novinara na prezentaciji će biti i niz renomiranih turističkih menadžera, odnosno predstavnika velikih američkih agencija. Primjerice zadarski gost bit će i James J. Killen, predsjednik ASTA-e, najvećeg američkog udruženja turističkih agencija i njegov kolega Terry Dale, predsjednik američkog Udruženja turističkih operatera.
Među uzvanicima je Peter Orlowsky, potpredsjednik jedne od najvećih svjetskih foto servisa Getty Images, kao i Pete Radovich, kreativni direktor i producent CBS-a i jedan od pokretača zadarskog Sports Media Festivala.
Kulinarski dio prezentacije u Americi priredit će trojica zadarskih kuhara i ugostitelja: Erik Pavin, vlasnik restorana i hotela Niko, Saša Began, chef restorana Foša i mladi zadarski kuhar Jakov Meštrović. Bit će u New Yorku i klapske pisme: uzvanike će zabavljati klapa, odnosno kvintet Niko, čiji su članovi i ugostitelj Erik Pavin, kao i poznati zadarski glazbenici Davor Pekota i Rikardo Perković. Osim gastronomskog dijela, prezentacija će sadržavati i film koji prikazuje Zadar kao jedan od najvrjednijih hrvatskih turističkih bisera.
– Nastojimo, kao TZGZ, intenzivno promovirati grad Zadar na američkom tržištu putem online kampanja poput one na platformi za putovanja Expedia, u kojoj smo naš grad ove godine promovirali u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a i to nam se vidljivo vraća kroz povećani broj dolazaka i noćenja turista iz SAD-a – ističe direktor TZ Zadar Mario Paleka i dodaje. – Ova prezentacija, koju kao naš samostalni projekt podržava i Glavni ured HTZ-a, predstavlja iskorak kojim se ciljano želimo još više približiti važnim ljudima iz turističkog sektora SAD-a i američkoj javnosti kroz kontakte s eminentim poslovnim ljudima u turizmu, novinarima i urednicima. Sa sličnom smo prezentacijom nastupili u New Yorku još 2020. godine i rezultati su vidljivi, jer broj američkih gostiju u našem gradu kontinuirano raste: u odnosu na 2022. do 15. listopada broj dolazaka turista iz SAD povećan je za 43 posto, a broj noćenja za 36 posto. U odnosu na u mnogočemu rekordnu 2019. godinu dolazaka s američkog kontinenta je više za jedan, a noćenja za četiri posto, a svi smo svjesni kako su baš američki gosti izuzetno dobri potrošači.
Danas Delmonico’s vodi hrvatska obitelj Turčinović s partnerima. Kada je ove godine ponovno otvoren nakon trogodišnje stanke, u jednom danu je za sljedeća tri mjeseca stiglo 14.000 rezervacija! Ranije stečeno prijateljstvo Zadra i obitelji Turčinović, bez obzira na to, bilo je jamstvo da će se zadarska prezentacija u slavnom restoranu ipak održati.
magazin
NOVA SEZONA / U srijedu u Kino Zoni dugo iščekivana gotička horor drama – “Nosferatu”!
Sedmu godinu djelovanja Kino Zone otvaramo ove srijede dugo iščekivanom gotičkom horor dramom Roberta Eggersa -“Nosferatu”!
Početkom 1800-ih, mlada djevojka, Ellen, moli za dolazak nadnaravnog bića. Njezini krikovi probude tajanstveno stvorenje koje je natjera da mu se zauvijek zavjetuje. Godinama kasnije, u zimi 1838., Ellen, sada udana, živi u gradu Wisborgu u Njemačkoj sa suprugom Thomasom Hutterom. Kako bi osigurao financijsku sigurnost za par, Thomas prihvaća proviziju od svog poslodavca, Herr Knocka, da završi prodaju oronule kuće Schloss Grünewald povučenom grofu Orloku. Ellen bezuspješno moli Thomasa da
ostane s njom, jer je progone snovi o udaji za samu Smrt i uznemirena je zadovoljstvom koje joj to pruža…
“Nosferatu” Roberta Eggersa, autora žanrovskih remek-djela “Vještica” i “Svjetionik”, gotička je priča o opsjednutosti između uklete mlade žene u Njemačkoj iz 19. stoljeća i drevnog transilvanijskog vampira koji je uhodi, donoseći sa sobom neizreciv užas. Inspiriran legendarnim nijemim njemačkim ekspresionističkim horor filmom F. W. Murnaua – “Nosferatu: Simfonija užasa” iz 1922., ali i Stokerovim
literarnim klasikom “Draculom” te folklornim predajama o vampirima, demonima i ostalim utvarama noći, Eggers je potpomognut izvanrednom glumačkom postavom predvođenu s Lily-Rose Depp, Nicholasom Houltom, Billom Skarsgårdom, Aaronom Taylor-Johnsonom i Willemom Dafoeom, stvorio nevjerojatan film koji će vas istovremeno zapanjiti i prestraviti.
Atmosferičnog “Nosferatua” gledamo u srijedu 15. siječnja s početkom od 20h, a ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Polivalentna dvorana Providurove palače) od 19.00 h.
*Ulaznice se mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.
*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Zadarske županije, Zaklade kultura Nova i Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.
magazin
VIDEO / Zadarska klapa Munita predstavlja novi emotivni singl “Kosa”
Zadarska klapa Munita, poznata po svojim izvrsnim vokalnim izvedbama, objavila je novu pjesmu “Kosa” koja donosi snažnu i emotivnu priču o ljubavnom gubitku.
Pjesma je rezultat autorskog rada člana klape, Vjekoslava Šuljića, koji je napisao glazbu i tekst. Aranžman potpisuje Saša Miočić, dok je za produkciju i kameru zaslužan Davor Strenja uz podršku Marka Lokasa.
Posebno dojmljiv spot za pjesmu “Kosa” ističe se mješavinom crno-bijelih kadrova s povremenim kadrovima u boji, a u glavnim ulogama pojavljuju se Luka Štulić i Anđela Vučić, koji svojom izvedbom unose dodatnu osjećajnost u ovu vizualnu priču.
Klapa Munita, sastavljena od pet članova – Hrvoja Rančića (prvi tenor), Marka Žorža (drugi tenor), Vjekoslava Šuljića (bariton), Marka Vidučića (prvi bas) i Mateja Sikirića (drugi bas) – već godinama uspješno spaja tradicijsku klapsku glazbu s modernim aranžmanima. Njihova glazbena putanja obuhvaća širok raspon stilova, od klasičnih a capella izvedbi do autorskih skladbi s instrumentalnom pratnjom.
Njihov talent i posvećenost prepoznati su i na mnogim festivalima, gdje su osvojili brojne nagrade, što svjedoči o njihovoj inovativnosti u klapskoj glazbi.
magazin
Poznati trgovački lanac dobio zabranu prodaje “Dubai čokolade” iz Turske
Iako je slatkiš poznat kao “Dubai čokolada” postao iznimno omiljen i tražen u Njemačkoj, sud u Koelnu presudio je da se samo proizvodi koji su zbilja proizvedeni u Dubaiju mogu oglašavati pod tim nazivom.
Proizvodi “Alyan Dubai Handmade Chocolate”, koji se prodaju u diskontnom lancu Aldi Sud, postali su pravi hit nakon puštanja u prodaju u prosincu.
Slastica koja je zahvaljujući TikToku postala planetarno poznata kao “Dubai čokolada”, spoj je kremaste pistacije, hrskavog kadaifa (tankih rezančića napravljenih od brašna i vode) i čokolade.
No županijski sud u Koelnu je izdao privremenu zabranu lancu trgovina Aldi Sud da prodaje taj proizvod, tvrdeći da je naziv obmanjujući jer se ta slastica zapravo proizvodi u Turskoj i Aldi je morao zaustaviti prodaju “Dubai čokolade”.
Proizvod može u Njemačkoj biti etiketiran kao “Dubai čokolada” samo ako je proizveden u Dubaiju ili ima geografsku poveznicu s Dubaijem.
Tužbu je sudu podnio uvoznik slastica Andreas Wilmers koji u Njemačkoj prodaje proizvode iz Dubaija brenda Fex.
Wilmers je u prosincu zbog istog razloga prijavio Lidl i proizvođača čokolade Lindt.
Odluka suda još nije pravno obvezujuća i Aldi Sud ima pravo na žalbu.
-
Hrvatska1 tjedan prije
KRAJ BOŽIĆNIH BLAGDANA / Danas slavimo blagdan Sveta tri kralja ili Bogojavljenje
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 tjedan prije
MORATE U SPIZU? / Većina trgovačkih centara danas je zatvorena; u ponedjeljak ne radi nitko!
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
DOBRO JE ZNATI… Evo koje trgovine u Zadru rade ove nedjelje…
-
magazin3 dana prije
SUBOTNJA ŠPICA!