magazin
MEGA FOTOGALERIJA / Revija ModernA u Bure centru u Biogradu na Moru
Izniman uspjeh prvog izdanja Moderne, modne platforme na kojoj su kolekcije za aktualnu sezonu predstavili domaći dizajneri
Bure centar ugostio je ‘modnu karavanu’, reviju hrvatskih dizajnera okupljenih unutar modne platforme ModernA koja je izazvala ogroman interes ljubitelja mode Zadarske županije, pa se tražio stolac više.
Predivan Bure centar Biograda na Moru sinoć je bio ‘must be’ mjesto, centar mode u koji su se slili svi istinski ljubitelji hrvatskog modnog dizajna. U industrijalnom i nekonvencionalnom stilu transformirana je garaža centra gdje je aktualne kolekcije za proljeće/ljeto 2024. predstavilo šestero hrvatskih modnih dizajnera: Katarina Mamić, Martina Herak, Jalize Couture, Ivana Jurić i Optika Sedić, JET LAG by Jasmina Arnautović i BiteMyStyle by Zoran Aragović. ModernA, nova modna platforma, tako je pokazala kako interes publike za domaćim modnim dizajnom postoji i kako je žeđ za hrvatskom modom neutaživa.
”Dali smo sve od sebe i očekivali uspjeh prvog izdanja modne platforme ModernA, no showom koji se održao u Bure centru i fantastičnim odazivom publike koja je pokazala interes za hrvatskim modnim dizajnom i sami smo bili iznenađeni. Oduševljeni, samo možemo zahvaliti našim domaćinima na tako toploj dobrodošlici!”, rekli su na kraju spektakularne modne večeri Anita Maričić i Alen Ljubić, organizatori Moderne. Sjajna dobrodošlica i ogromna podrška publike, kao i dizajneri koji su se bez oklijevanja pridružili ovoj modnoj karavani, organizatorima su poticaj da nastave sa svojim jedinstvenim projektom. Osim brojne publike, Modernu su svojim dolaskom podržali i Marina Tomašević, Anamarija Asanović, Lea Mijatović, Martina Ješe, Nevan Ciganović i Ivana Mišković.
Prva ModernA održala održala se uz potporu Bure centra, RB auto koji su predstavili dva nova modela automobila – Renault Espace i Iconic Full Hybrid 200, Mueller trgovina, Ilirija Resorta, Ilirija Travel, Welle, Nur kozmetike, MAXBET Casina, Terra putovanja, RA Designa, Poliklinike Mešter i PrintShopa.
Za besprijekoran make-up modela zaslužni su Profokus timovi iz Zagreba, te vješte ruke beauty make-up artista iz Zadra (Josipa Vučković, Katarina Gospić, Ivana Bajlo, Ivana Mijolović i Marija Škara Alija). Zahvaljujući proizvodima brenda jane iredale koji brinu o ljepoti i zdravlju kože već 30 godina modeli su prikazali make-up trendove za proljeće i ljeto 2024. – besprijekoran, prirodan i savršen look je ultimativan ‘must have’. Kako bi i ten bio njegovan na pravi način pobrinula se Ziaja kozmetika koja je predstavila Ziaja Vitamin C.B3 Niancinamide liniju koja pruža kompletnu njegu za sve tipove koža.
Frizure svih modela potpisuju frizeri stilisti Aurora Beauty centar Zadar, Aurora frizerski salon Biograd na Moru, Studio Jolas Zadar, Nubia frizerski salon Bibinje, Za Dlaku frizerski salon Zadar, Ante Paloš i Kiara Vranić. Zvonimir Ferina autor je svih fotografija sa samog događaja. Nakon završetka modnih revija uslijedio je odličan after party na kojemu su uzvanici uživali u zalogajima Angelus catering iz Zadra. Dugo u noć slavila se prva ModernA modna večer uz Sierra Antiguo, Thomas Henry, Tito’s vodke i Vinketa vina.
KATARINA MAMIĆ proljeće/ljeto 2024.
U iščekivanju početka revije atmosferu su zagrijala pjenušava vina Freixenet i učinila je idealnom za predstavljanje kolekcije Katarine Mamić, inspirirane vrućim ljetnim noćima u kojima je, zahvaljujući našoj mašti, baš sve moguće. ‘Šljokaste’ kreacije, zlatni detalji i cvjetne aplikacije vješto koketiraju s elegancijom, nježnošću i romantikom, ali i otkrivaju pritajenu ‘party’ djevojku.
Silueta naglašava obline, čineći ženu uistinu pravom ženom, no svaka je haljina istovremeno i udobna i funkcionalna. Dizajnerica je razmišljala o tome kako žena koja želi ostaviti snažan dojam i istaknuti svoje adute gdje god se pojavila, ne smije biti sputana, nego se mora osjećati sigurno i udobno u odjeći koju nosi.
MARTINA HERAK proljeće/ljeto 2024.
Ne vodeći se modnim trendovima, odjevni predmeti s potpisom Martine Herak zaista su bezvremenski i idealni za svaku priliku. Od nastanka brenda dizajnerica inzistira na prirodnim materijalima kako bi se u njezinim kreacijama žene osjećale nesputano i udobno. Inspiraciju za proljeće i ljeto 2024. godine Martina je pronašla u spoju jednostavnosti i asimetrije. Skandinavska estetika, ‘streetstyle’, ali i japanska dekonstrukcija utjecali su na njezin dizajn, pa je rezultat ljepota jednostavnosti i bezvremenskog u kombinaciji s razigranošću, asimetrijom i volumenom.
Ključni komadi kolekcije u sivoj, bež i crnoj jesu predimenzionirane jakne s izrezanim (otvorenim) rukavima, te lagane haljine koje ne ocrtavaju obline i koje se mogu kombinirati sa raznovrsnom obućom. Oslikavši ručno nekoliko odjevnih predmeta iz kolekcije dizajnerica ih je učinila posebnima, no dušu svakom od njih udahnut će tek žena koja će ih nositi.
JALIZE COUTURE cruise 2024.
Jake, ženstvene i slobodne žene koje bez straha i strastveno otkrivaju tko su – upravo su to žene za koje je stvorena Jalize Couture cruise kolekcija ljeto 2024. Cruise kolekcije namijenjene su trenutcima uživanja i opuštanja, a ova modnog brenda Jalize Couture inspirirana je putovanjima, morima i glamurom prošlog desetljeća. U njoj se isprepliću ‘dolce vita’ mediteranskog načina života i opušteni hedonizam za neponovljivu modnu avanturu.
‘Timeless’ haljine živog ljetnog kolorita elegantni su odjevni komadi koji ostavljaju odvažan i senzualan dojam. Visokokvalitetni trikotažni komadi garancija su udobnosti i komfora, luksuzni materijali pak ostavljaju svjež i rafinirani ‘look’ boemskih vibracija. Jalize Couture komadi očaravaju autentičnošću te ističu ljepotu žene kroz glamurozne, a opet jednostavne ouftite i zacijelo će biti izbor mnogih žena u ljetu pred nama.
IVANA JURIĆ proljeće/ljeto 2024. & Optika Sedić
Kolekcija koju je na pisti modne platforme ModernA prikazala dizajnerica Ivana Jurić savršena je za nadolazeću toplu sezonu. Iako su plisirane haljine naglašenih nabora i volumena silueta je ženstvena zahvaljujući istaknutom struku. Bogate, a opet sofisticirane i udobne, haljine će figurirati u svakom okruženju i na svakom događanju.
Inspiraciju za svoje kolekcije dizajnerica pronalazi u svijetu oko sebe – u gradovima, na ulicama, dok ispija kave i promatra svoje okruženje. Stoga njezine kreacije lagano pronalaze put u ormare žena i na gradske ulice. Na reviji je kolekcija bila upotpunjena novom kolekcijom sunčanih naočala francuskog brenda Face A Face iz Optike Sedić. Savršen balans dizajna i funkcionalnosti uz beskompromisnu kvalitetu rezultiraju jedinstvenim karakterom sunčanih naočala kao što je i lice koje ih nosi.
JET LAG by Jasmina Arnautović proljeće/ljeto 2024.
Dizajnerica Jasmina Arnautović stvorila je urbani modni brend ženske i muške odjeće za sve one koji odlučno i energično koračaju svijetom. Zaljubljenici u njezin dizajn ne boje se pokazati svoju autentičnost i izbjegavaju utopiti se u masi. Kako i sam naziv brenda JET LAG asocira na daleka putovanja, svaka Jasminina kolekcija inspirirana je određenim (dalekim) gradom ili državom. U proljeće/ljeto 2024. dizajnerica nas vodi u Las Vegas s kolekcijom nazvanom ”VEGAS BABY”.
Toplu sezonu 2024. godine Jasmina je zamislila u statement komadima jarkih boja i ženstvenih silueta naglašenog struka izrađenih od probranih kvalitetnih materijala. Od trapera do sjajnih svečanih materijala, svaki odjevni komad u JET LAG kolekciji može se nositi u svako doba dana, 24/7. Upravo onako kako se u Las Vegasu živi, baby.
BiteMyStyle by Zoran Aragović proljeće 2024.
Kao šećer na kraju na pisti Moderne u Bure centru s novom kolekcijom predstavio se dizajner Zoran Aragović što je izazvalo opće oduševljenje publike. I u novoj kolekciji dizajner je ostao vjeran svom prepoznatljivom koloritu i krojevima, no ovog je puta naglasak stavljen na vrlo ženstvene i pomalo romantične siluete. Kolekcija je koloristički podijeljena u tri segmenta. Prvi su hladniji tonovi zelene i plave boje, drugi su kreacije u pastelnim i zemljanim tonovima dok je posljednji onaj u toploj paleti ružičaste i oker boje. Proljetni modeli su opuštenih, lepršavih formi s puno detalja poput volana na rukavima, čipke i plisea.
U prvom planu su viskozne haljine midi i maksi duljine te košulje naglašenih rukava i ovratnika koje su vrlo nosive kroz čitav dan. Od uzoraka dominiraju pruge i točke i njihove maštovite kombinacije. Osim toga, BiteMyStyle za proljeće predlaže i nekoliko poslovnih kombinacija poput pencil suknji i strukiranih sakoa u nešto neutralnijim tonovima. Ako volite kreacije koje možete nositi kroz cijeli dan, u kojima ćete biti zamijećene i koje će istaknuti i vaš romantičnu stranu onda je ova proljetna kolekcija kao stvorena za vas.
magazin
(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine
U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra.

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme.
– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković.

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme.
– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine.
Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija.

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju.
Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:
magazin
Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar
Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija
“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.
Rezultati istraživanja
Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.
Koliko zarađuju?
Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.
“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.
Influencer marketingom upravljaju mlade žene
Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.
Instagram i dalje prvi izbor
Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.
“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.
Korištenje AI-a mora biti označeno
Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.
“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.
Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.
Autentičnost je valuta povjerenja
Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.
Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.
Najveći problem – negativan stav javnosti
Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.
Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.
magazin
ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!
Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.
Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.
– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.
Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.
– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.







