Connect with us

Hrvatska

Čeka nas dobra sezona? “Hrvatska odlično stoji na turističkim tržištima”

Objavljeno

-

Hrvatska trenutno odlično stoji na većini stranih turističkih tržišta, potražnja je bolja nego lani i više je programa i linija stranih partnera te se očekuju dobra i predsezona i sezona, kazao je za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić, komentirajući to dobrim vijestima uoči Uskrsa i većeg priljeva’ turista.

“Nakon većine turističkih sajmova po Europi, ali i u SAD-u ove i krajem prošle godine, na kojima su HTZ i drugi predstavili turističku ponudu i razgovarali s partnerima, jasno je da Hrvatska kao turistička destinacija u svijetu ima odličan imidž i nastavlja pozitivan trend”, kazao je Staničić.

Za skori Uskrs, kada se kao i svake godine očekuje prvi veći turistički promet, naglašava da su najave također dobre, ali i da je još rano znati konkretnije, jer su ti blagdani ranije nego lani i moguće je da dijelom na turistički posjet s nekih tržišta utječe i duljina skijaške sezone.

Najavljuje da bi ove godine Hrvatska trebala imati više od 500 aviolinija u ljetnoj sezoni ili desetak više nego lani, a još se pregovara za neke nove, čime će zračno biti povezana s više od 130 gradova.

HTZ (Hrvatska turistička zajednica) ove godine nastupa na sajmova po Europi i svijetu, a do sada odrađeni pokazali su da je Hrvatska poželjna destinacija i partner za turiste i mnoge europske i svjetske kompanije, organizacije i institucije. Staničić izdvaja dobre najave sa sajma u Zuerichu, gdje je Hrvatska bila zemlja-partner, s ocjenom da je Švicarska “vrlo potentno tržište”, kao i sa sajma u New Yorku koji je potvrdio porast zanimanja za Hrvatskom.

“Najavljeno je više dolazaka američkih turista, koji su među većim potrošačima s prosječnih dnevnih oko 250 eura u Hrvatskoj ili za oko sto eura više od europskih turista. Nijemci primjerice troše dnevno oko 150 eura. Uz to, američki turisti dolaze cijele godine i ostaju duže”, kaže Staničić.

Promocija u SAD je dio jačeg fokusa HTZ-a ove godine na daleka tržišta, povezanih s najavom uvođenja izravnih aviolinija uoči ljeta Dubrovnik-New York i iz Južne Koreje.

Razgovarat će, dodaje, više i sa Kinom, čiji turisti nakon pandemije žele više putovati, a nastupat će i na sajmu u Dubaiju, važnom i za druga daleka tržišta i posebice luksuzni i zdravstveni turizam.

Na najvećem tržištu, u Njemačkoj, sajmovi su ove godine također pokazali porast potražnje i popularnosti Hrvatske, što su potvrdili i partneri, među kojima auto klub ADAC koji ima i velik utjecaj na izbor destinacija za odmor svojih članova, posebice za kamping. I s Njemačkom će biti novih izravnih aviolinija.

Slične vijesti dolaze i iz Italije, čiji su touroperatori i prijevoznici na Mediteranskoj turističkoj burzi BMT u Napulju, gdje je Hrvatska bila i zemlja-partner, najavili bolju sezonu od lanjske te uz postojeće sa sjevera i nekoliko novih avionskih i brzih brodskih linija s juga, iz Barija, Napulja i Ancone prema Dubrovniku, Splitu i Zadru.

“Sve te dobre vijesti i najave dolaze od touoperatora, prijevoznika i drugih partnera hrvatskog turizma za organizirane dolaske turista. No, kako u Hrvatsku većina turista ipak dolazi individualno, njih oko 60 posto od ukupnog broja, kampanjama, oglašavanjem i drugim promotivnim aktivnostima na društvenim mrežama, digitalnim platformama i portalima nastojimo ih motivirati na dolaske”, kaže Staničić.

“Često i mali ulog u kampanje ili u suradnju s partnerima, platformama, touroperatorima i drugima donosi realizaciju u prodaji s puno većim iznosima”, kaže čelnik HTZ-a.

O financijama i poslovanju HTZ-a Staničić kaže da je stabilno te da ove godine od planiranih prihoda/rashoda od po 52 milijuna eura, oko 42 milijuna eura ide za sve promotive aktivnosti, rad predstavništva po svijetu i ureda u Zagrebu, dok 10 milijuna eura od turističke pristojbe ide u dva fonda – za turistički nerazvijena područja i za udružene turističke zajednice – odnosno za razvoj njihovih turističkih proizvoda i povećanje kvalitete.

“U nekim regijama poput Slavonije, Zagorja, Gorskog kotara i drugih to se već pokazuje kroz veću posjećenost i rezultate turizma, a i turističke zajednice postaju agilnije i uz nove strategije više se usklađuju s nacionalnim brendom i kampanjama”, komentira Staničić.

Financiraju i mnoga međunarodna događanja u Hrvatskoj, sportska i druga koja pridonose jačanju turističkog prometa, potrošnje i snage brenda. Tako će dodatne promotivne aktivnosti imati i za ovogodišnje Europsko nogometno prvenstvo, posebice u Njemačkoj gdje Hrvatska igra i prvu utakmicu, kao i u Parizu za vrijeme Olimpijskih igara.

“Sve to pridonosi i jačanju hrvatskog turističkog brenda, koji se u zadnjih pet godina, popeo s 29. na 16. mjesto na globalnoj razini i ušli smo na 9. mjesto u Europi prema međunarodnom standardnom mjerenju instituta za brending iz Londona”, kaže Staničić.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

PROGNOZA / Kiša tek u dijelu zemlje, evo kad je izgledno jače pogoršanje

Objavljeno

-

By

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević

Umjereno do pretežno je oblačno diljem Hrvatske, kiše ima na dijelu obale, u Gorskom kotaru i Lici, stoga se na mjestima vozi po mokrim i skliskim kolnicima te vozače pozivaju na oprez iz Hrvatskog autokluba. U nastavku četvrtka bit će sunčanih razdoblja, no treba računati na kišu i pljuskove uglavnom duž Jadrana i uz Jadran.

petak će biti nestabilan, treba računati na kišu i pljuskove mjestimice na Jadranu i uz njega. No, bit će i sunčanih razdoblja, osobito poslijepodne kad se izdigne magla u unutrašnjosti.

Tijekom subote i nedjelje bit će tmurnije u unutrašnjosti, što zbog magle što zbog niskih oblaka koji će se uglavnom dulje zadržavati. Sunčanije će biti na Jadranu.

Novi tjedan počet će uglavnom suho, no već potkraj utorka će uslijediti jače pogoršanje vremena. 

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Hrvatskom hara jako zarazan soj gripe H3N2: “Vrlo vjerojatno je većina liječnika potrošila predviđene doze”

Objavljeno

-

By

Gripa ove godine stigla je ranije i širi se brže nego inače. U Hrvatskoj dominira soj H3N2, koji se lakše prenosi, a u posljednjih tjedan dana prijavljeno je više od sedam tisuća novih slučajeva.

Gripa stigla ranije, brojne ordinacije bez zaliha

Iako iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo poručuju da cjepiva u sustavu još uvijek ima, u brojnim ordinacijama obiteljske medicine zalihe su već potrošene.

“Oboljelih od gripe, što je nešto neuobičajenije nego što je inače. Znači, inače bi gripa dolazila krajem 12. mjeseca, a sad već krajem 11. smo počeli bilježiti slučajeve gripe i u pravilu zadnjih tjedan dana je prijavljeno preko 7.000 novooboljelih osoba, što u konačnici čini da sad imamo preko 14.200 prijava oboljenja od gripe”, otkriva epidemiologinja Vesna Višekruna.

Cjepiva ima dovoljno

Sezona cijepljenja započela je još sredinom listopada, a velik dio raspoloživih doza već je iskorišten. Iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo poručuju: razloga za paniku nema, cjepiva u sustavu još uvijek ima.

Kako govori Višekruna, cjepiva nabavljenog putem centralnog distribucijskog sustava, još uvijek ima dovoljno. “Započeli smo cijepljenje sredinom 10. mjeseca. Distribuirano je prema županijama. Županija je dalje prema svojim liječnicima u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.

Vrlo vjerojatno je većina liječnika potrošila one predviđene doze koje jesu bile za njihove pacijente, no cjepiva još uvijek ima, tako da se može naručiti. Preporučljivo je da se osobe jave u svoje zavode za javno zdravstvo, da provjere situaciju na terenu, ali cjepiva još uvijek ima”, savjetuje epidemiologinja.

Ipak, dio građana žali se da cjepivo ne mogu dobiti kod svojih obiteljskih liječnika. U pojedinim ordinacijama zalihe su već potrošene, pa se pacijente upućuje na zavode za javno zdravstvo.

Smanjen interes za cijepljenje u post-covid eri

“Morala sam naručiti već ove godine za iduću, a potom smo dobili još nekih 30 dodatnih doza. Pacijenti koji su u međuvremenu čekali na te dodatne doze, a željeli su se cijepiti, otišli su na Hrvatski zavod za javno zdravstvo i na Nastavni zavod, Andrija Štampar, i ondje se već procijepili.

Sada kada smo dodatne doze potrošili, više tu i tamo se netko sporadično javi da bi se cijepio i njega onda uputimo na Nastavni zavod za javno zdravstvo, Andrija Štampar, jer ne bismo željeli da nam propadnu doze naručene, a zapravo više nema nekog velikog interesa za cijepljenje”, kazala je opisujući situaciju na terenu Nataša Toskić, liječnica obiteljske medicine.

Manjak cjepiva u pojedinim ordinacijama nije posljedica nestašice, već slabijeg interesa prethodnih godina, pa su liječnici naručivali manje doze nego ranije.

“Cijepila sam otprilike 320 svojih pacijenata. Ove godine je interes veći nego što je bio u protekle 3-4 godine, ali još uvijek manji nego što je bio prije pandemije COVID-a”, kazala je Toskić.

Vjeruju li građani struci?

I dok jedni i dalje bezrezervno vjeruju struci, drugi gripu smatraju bezazlenom bolešću i sumnjaju u opravdanost cijepljenja.

“Mislim sve najbolje o cjepivima, ali nisam se cijepila. Planiramo ja i suprug otići kod doktorice opće prakse”, kazala je jedna sugrađanka, dok druga dodaje:

“Čula sam da je ove godine gripa pojačana, no ne planiram se cijepiti, nadam se izbjeći.”

Liječnica Toskić ističe: “Moj savjet je uvijek bio svim mojim pacijentima – cijepite se. Bolje je cijepiti se pa dobiti možda slabiji oblik virusa”, inzistira.

Tko se želi cijepiti, još uvijek stigne, a termine je nabolje provjeriti kod nadležnog zavoda za javno zdravstvo, ako liječnik više nema doza.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica

Objavljeno

-

By

Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.

Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Proizvođač: Colussi SpA., Italija

Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima

Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.

Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..

Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.

Podaci o proizvodu:

Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska

Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu