Connect with us

Hrvatska

ISTRAŽIVANJE: Polaganje vozačkog ispita u Hrvatskoj je najteže na svijetu, ali i najskuplje

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Polaganje vozačkog ispita često je vrlo stresan proces, no gledajući globalno, za neke je on teži nego za druge.

Drugim riječima, u nekim dijelovima svijeta ti su testovi nešto lakši, a to u kombinaciji s financijskim troškovima testova može olakšati vozačima u određenim zemljama dobivanje dozvole.

Ali gdje je na svijetu najlakše naučiti voziti? Promatrajući troškove ispita, kao i njihovu težinu i dob u kojoj smijete voziti, stranica Zutobi je napravila rang-listu zemalja u svijetu u kojima je najlakše, ali najteže naučiti voziti, kao i koji su troškovi za dobivanje vozačke dozvole.

Zemlje u kojima je najlakše položiti vozači ispit

1. Meksiko

Sjesti za volan u Meksiku nevjerojatno je jednostavno iz više razloga. Prvo, u velikom dijelu zemlje zakonski ne morate polagati praktični ispit da biste dobili dozvolu, samo teoretski ispit. Štoviše, prije 2018. testa uopće nije bilo.

Drugi razlog je taj što legalno možete voziti s 15 godina u Meksiku, što je najmlađa dob od većine zemalja koje vam ne dopuštaju da vozite prije 18.

2. Katar

Najmlađa dob u kojoj možete legalno voziti u Kataru je zapanjujuće niska, sa samo četrnaest godina, što je gotovo pola desetljeća manje od svjetskog prosjeka. Povrh toga, cijena vozačkog ispita u Kataru iznosi 30 funti (35 eura), što je manje od polovice globalnog prosjeka od 75 funti (88 eura).

Cestovni ispit u Kataru uključuje i teorijski i praktični dio.

3. Latvija 

Latvija je europska zemlja u kojoj je najlakše naučiti voziti, a treća je zemlja u svijetu po kojoj je najlakše sjesti za volan. Test u Latviji košta samo 26 funti (30 eura), što je jeftinije od Meksika i Katara, ali njihova minimalna dob za vožnju je starija od 16 godina.

4. Sjedinjene Američke Države

Baš kao u Latviji, dob od koje možete voziti u SAD-u je 16 godina (iako nekolicina država ima malo drugačije zakone), a kao i u svih pet najlakših zemalja za polaganje vozačkog ispita, nisu potrebni sati nastave prije izlaska na ispit.

Cijena testa u SAD-u nešto je niža od svjetskog prosjeka i iznosi 116 dolara (97 eura).

5. Kanada

Treća sjevernoamerička nacija u prvih pet najlakših za dobivanje vozačke dozvole na globalnoj razini je Kanada. Ukupna ocjena Kanade od 6,93 samo je 0,02 iza SAD-a zbog neznatno više cijene testa koji je skuplji za 14 funti (16 eura).

Zutobi

Zemlje u kojima je najteže položiti vozački ispit

1. Hrvatska

Naša je zemlja prema ovome istraživanju završila na neslavnom prvom mjestu zemalja u kojoj je najteže položiti vozački ispit. Kao razlog navode skupe i stroge uvjete koji zahtijevaju veliku količinu učenja i praćenja da bi se položili.

Također navode da prosječan broj sati potreban za dobivanje vozačke dozvole iznosi 85 sati, a zakonska je obveza imati te sate prije nego uopće možete pristupiti ispitu.

Ipak, moramo napomenuti kako je minimalan broj sati koje kandidati moraju proći za B kategoriju u hrvatskim autoškolama iznosi 65, što se odnosi na 30 sati teorije i 35 sati vožnje. Za svaki pad ispita potrebno je dodatno odvoziti još minimalno 3 sata, što brojku od 85 sati čini jako nategnutom.

Hrvati također moraju predočiti više liječničkih uvjerenja i potrošiti oko 930 funti (1085 eura) da polože sve ispite i dobiju dozvolu.

2. Brazil

Prije nego što možete polagati cestovni ispit u Brazilu, zakonski ste obavezni sudjelovati u 60 sati nastave, 45 teoretskih i 15 praktičnih sati na cesti. Brazilski zakoni također nalažu da kandidati moraju proći prekomjerne liječničke preglede, poput psihološkog testa prije nego što im se dopusti vožnja.

Ukupni trošak svih ovih testova u prosjeku iznosi oko 213 funti (248 eura), a svi ti čimbenici u kombinaciji čine Brazil drugom zemljom u kojoj je najteže postati vozač.

3. Mađarska

Mađarska je treća zemlja gdje je najteže sjesti za volan. Mađari koji žele položiti ispit moraju proći očni i liječnički pregled, a zatim pohađati nastavu od najmanje 58 sati prije nego što mogu pristupiti testu.

S vedrije strane, oni mogu dobiti dozvolu godinu dana ranije od većine zemalja, a troškovi su relativno niski.

4. Bahrein

Bahrein je četvrta najteža zemlja za vožnju. Budući vozači moraju položiti medicinski, teorijski i na kraju praktični ispit. Povrh toga, moraju imati 18 godina da počnu voziti, a ispit stoji 361 funtu (420 eura).

5. Crna Gora 

Na visokom petom mjestu našla se i susjedna Crna Gora koja ima deveti najskuplji vozački ispit sa 239 funti (278 eura), a povrh toga zahtijevaju liječnički i oftalmološki pregled prije testiranja. Tek tada 18-godišnji budući vozači mogu pristupiti teoretskom radu i praktičnom vozačkom ispitu.

Zutobi

Zemlje u kojima je najjeftinije položiti vozački ispit

Mlađi ljudi u društvu uglavnom su oni s najnižim prihodima i najmanjom ušteđevinom, pa je stoga trošak polaganja vozačkog ispita veliki faktor u tome koliko je lako doći do vozačke dozvole.

1. Pakistan

Pakistanski vozački ispit je nevjerojatno jeftin, zapravo, cijena je manja od 200 PKR (1,20 eura). Osim što su cjenovno pristupačni, testovi su navodno nevjerojatno laki i stoga zemlja ima visoku stopu prolaznosti.

2. Indija

S druge strane granice, u Indiji, polaganje vozačkog ispita gotovo je jednako jeftino kao kod susjeda. Također, kao i u Pakistanu, test je nevjerojatno jednostavan s visokom stopom prolaznosti.

3. Vijetnam

Još jedna azijska nacija završava tri najjeftinije zemlje za polaganje vozačkog ispita, budući da u Vijetnamu košta samo 2 funte (2,30 eura). Vijetnamski test se sastoji od 450 pitanja u teorijskom dijelu, a zatim kratkog praktičnog testa.

Zemlje u kojima je najskuplje položiti vozački ispit

1. Hrvatska

Hrvatska je zauzela i prvo mjesto kada je u pitanju cijena vozačkih ispita. Hrvati moraju u prosjeku platiti 824 funte (960 eura) više od većine zemalja.

2. Malezija

Malezijski vozački ispit je vrlo temeljit i stoga vrlo skup, zahtijeva od kandidata da polože teorijske i praktične ispite. Povrh toga, Malezijci moraju provesti 33 sata na nastavi.

Iako je ukupna cijena od 505 funti (588 eura) 400 funti (466 eura) niža od Hrvatske, još uvijek je dovoljno skupa da ih svrstamo na drugo mjesto.

3. Andora

Sićušna pirinejska kneževina Andora treća je najskuplja država u kojoj se može polagati vozački ispit, s ukupnom cijenom od nešto više od 400 funti (466 eura). Budući da je Andora tako mala, svi se testovi odvijaju jedan dan u tjednu u istom ispitnom centru.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nove stambene mjere: Odnose se na kupnju prvog stana u novogradnji, vrijede od 1. siječnja

Objavljeno

-

By

Prve zahtjeve za povrat 50 posto poreza na dodanu vrijednost za kupnju stana u novogradnji, u skladu novom stambenom politikom, država bi trebala početi zaprimati u ožujku, do kada bi trebale biti na snazi zakonske izmjene i pravilnik koji će omogućiti provođenje te mjere, no na povrat PDV-a pravo će imati svi koji su takav stan kupili od Nove godine, jer će se zakonom propisati i njegovo povratno djelovanje. Najavio je to ministar graditeljstva i potpredsjednik Vlade Branko Bačić, gostujući u programu Večernji TV-a, gdje je govorio o mjerama iz Nacionalnog plana stambene politike, koji je ovih dana pušten u e-savjetovanje. Od Nove godine od poreza na promet nekretnina za kupnju prve nekretnine ponovo su oslobođeni mlađi od 45 godina, što je mjera koja je na snazi bila do 2018. godine, kada je ukinuta. Uz to, država je odustala od subvencioniranja stambenih kredita, a najavljuje se i snažniji povratak zanemarenoj poticanoj stanogradnji (POS). Ministar, međutim, odbija tezu da je riječ o svojevrsnom priznanju države da je do sada krivo radila.

“Stambena politika se prilagođava potrebama građana, situaciji na tržištu i ekonomskoj poziciji države u datom trenutku pa smo i mi, od stvaranja suverene i samostalne Hrvatske, prilagođavali stambenu politiku trenutnim potrebama i mogućnostima hrvatskih građana”, objašnjava Bačić.

Tumači da je POS stao u trenutku kad je na tržištu bio ogroman broj neprodanih novoizgrađenih stanova, zbog čega se krenulo u subvencioniranje stambenih kredita, kako bi se potaknula prodaja i dao novi zamah novogradnji, koja je u tom trenutku bila potpuno zaustavljena.

Naglašava da je kroz te mjere prodano oko 35 tisuća stanova, dok je kroz POS prodano njih 8500, jer je kupce tada destimuliralo to što se radi o svojevrsnoj getoizaciji, budući da je riječ o stanovima na istom mjestu. Bojazan od getoizacije sada bi, očekuje, trebalo otkloniti novo pravilo po kojem će se polovica tih stanova davati u dugoročni najam.

“S obzirom da danas bilježimo rast cijena nekretnina i da je priuštivo stanovanje sve manje dostupno našim građanima, odlučili smo se na izradu prvog strateškog krovnog nacionalnog dokumenta, koji mi se čini kvalitetnim odgovorom na situaciju, posebno s obzirom da je usuglašen i s drugim krovnim strateškim dokumentima kojima je rok do 2030. godine”, rekao je ministar.

Kao ciljeve nacionalnog plana, uz priuštivo, ističe i održivo stanovanje i prostor u funkciji stanovanja, jer, kaže, nije stvar samo u dostupnosti i priuštivosti stanova, već i u njihovoj kvaliteti.

Nacionalni plan predvidio je, između ostaloga, dodatnih nešto više od 20.000 stambenih jedinica na tržištu do 2030. godine, dok procjene agencija govore da ih nedostaje više od 200.000. Bačić, međutim, odbija tezu da se moglo ići i ambicioznije. Pojašnjava da se brojka od 20.000 odnosi isključivo na ono što će se direktno financirati iz proračuna, a da su uz to predviđene i brojne druge mjere kojima je cilj podići dostupnost stanova.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Možemo li u dućan ponijeti svoju plastičnu vrećicu? Evo što kažu iz Potrošačkog centra

Objavljeno

-

By

Naplaćivanje laganih plastičnih vrećica u trgovačkim centrima počelo je 1. siječnja 2025. godine. Konzum i Studenac kazali su kako će cijena po komadu u njihovim prodavaonicama iznositi jedan cent.

Možemo li u trgovinu ponijeti svoje plastične vrećice? Naime, kako će blagajnica znati jesmo li vrećice donijeli ili uzeli s police? Ovo pitanje Mirovina.hr je uputila Potrošačkom centru iz Rijeke iz kojega su rekli kako “odgovor najbolje može dati trgovac”.

Plastične vrećice u trgovačkim centrima se od 1. siječnja 2025. godine naplaćuju. Njihove cijene još nisu poznate u svim trgovinama. Poznato je da se u Konzumu i Studencu lagane plastične vrećica koje viđamo na odjelima voća i povrća naplaćuju jedan cent po komadu.

Kako će na blagajni znati da je vrećica od kuće?

Ono što me interesira, a nadam se da znate odgovor, je pitanje što ako od kuće ponesem plastične vrećice kojih imam na desetine od dosadašnjih kupnji. Kako će blagajnica na blagajni znati je li vrećica donesena ili uzeta u prodavaonici i stoga treba biti naplaćena?, upitao je čitatelj.

“Od 1. siječnja 2025. stupio je na snagu novi pravilnik kojim su obuhvaćene i male, lagane vrećice koje smo koristili za voće i povrće. Odgovor na postavljeno pitanje najbolje može dati trgovac, jer se njemu potrošač mora javiti i prijaviti stvari za koje nema račun, a nalaze se u redovnoj prodaji trgovca. Potrošač može koristiti kvalitetnije vrećice umjesto tankih jednokratnih vrećica”, odgovorili su iz Potrošačkog centra Rijeka, piše Mirovina.hr.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Novi udar na građane! iz HEP-a poručili: “S ovom godinom poskupila struja”

Objavljeno

-

By

S prvim danom ove godine, Hrvatski operator prijenosnog sustava (HOPE) Hrvatska elektroprivreda (HEP) u obvezi su obračunavati nove tarife na prijenos i distribuciju električne energije zbog kojih će biti za oko 3,7 posto veći računi za struju koju plaćaju građani.

Nove tarife za prijenos i distribuciju električne energije veće su za 12 posto od tarifa koje su vrijedile do kraja prošle godine. “Ukupan prosječni račun kućanstva, na godišnjoj će se razini povećati 3,7 posto u odnosu na sadašnji račun, odnosno oko 10 posto u odnosu na razdoblje prije 1. studenog 2024. Konkretno, za kućanstvo s potrošnjom od 3.000 kWh, ukupno povećanje iznosit će manje od 4 eura mjesečno”, pišu Energetici-net iz HEP-a.

Odluku o novim tarifama za prijenos i distribuciju električne energije donijela je početkom prosinca prošle godine Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA). Poskupljenje spomenutih tarifa nadovezuje se na raniju odluku Vlade da se HEP-u, u sklopu novog energetskog paketa pomoći građanima i dijelu pravnih osoba, odobri poskupljenje od deset posto u dva obroka, od kojih je prvi nastupio s 1.studenoga prošle godine u visini 6,5 posto. To je, kada se doda rast “mrežarine”, ukupno poskupljenje od – 10,2 posto, prenosi Jutarnji list.

Iz povećanih mrežarina i HOPS i HEP bi trebali ispuniti investicijske planove obnove i proširenja mreže što je postao imperativ nakon ekspanzije solarnih elektrana i vjetroparkova u proteklih nekoliko godina. Prema odluci HERA-e, HOPS je postavio svoj zahtjev za nove iznose tarifa, no odbijen je.

Vlada je poskupljenje struje jesenas odobrila kako HEP ne bi ponovo došao u financijsku situaciju iz 2022. koja je iziskivala dokapitalizaciju i novo zaduživanje kompanije. Banski dvori su objavili izračun prema kojem bi kućanstvo s potrošnjom od 3000 kilovatsati primjenom tržišnih cijena plaćalo 584 eura računa, a s Vladinim ograničavanjem poskupljenja plaćati će 482 eura.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu