Connect with us

magazin

Svi činimo istu grešku s klimama u stanu: Znate li koliko vam struje one zapravo troše?

Objavljeno

-

Pixabay

Ljeti se mnoga područja moraju oslanjati na klima uređaje kako bi preživjela intenzivnu vrućinu i vjerojatno se pitate koliko električne energije se troši samo na to.

Također, dobro je znati je li jeftinije uključiti ili isključiti jedinicu kada nitko nije kod kuće. Upotreba klima uređaja ovisi o veličini vaše jedinice. Međutim, općenito govoreći, centralni klima uređaj će trošiti između 3000 i 3500 vata na sat. Dok prozorske jedinice troše između 900 i 1440 vata na sat, prijenosne jedinice troše između 2900 i 4100 vata, piše TCL, prenosi Večernji list.

Izračunavanje vaše prosječne mjesečne potrošnje energije najlakši je način da odredite koliko energije troši vaš klima uređaj. Možete provjeriti svoj račun za električnu energiju, koji će sadržavati informacije o tome koliko ste jedinica električne energije potrošili taj mjesec i koliko te jedinice koštaju.

Mnogi se ljudi pitaju je li energetski učinkovitije držati klima uređaj uključenim cijelo vrijeme ili samo kada je to potrebno i na ovom pitanju čine grešku. Sve ovisi o vanjskoj i unutrašnjoj temperaturi. Ako u svom domu održavate stalnu temperaturu, jeftinije je isključiti klima uređaj kada vam nije potreban. Međutim, ako imate česte oscilacije temperatura tijekom dana i noći, možda je bolje da klima uređaj ostane uključen kako bi vaš dom uvijek bio ugodan.

Kako trošiti manje energije?

Što više puta uključite svoj klima uređaj u danu, to će on više električne energije potrošiti. No, postoji nekoliko različitih načina na koje možete smanjiti potrošnju energije klima uređaja:

Uključite ga izvan sati najvećeg opterećenja.

Postavite sjenila ili zastore preko prozora koji imaju izravnu sunčevu svjetlost od izlaska sunca do sredine poslijepodneva tijekom ljetnih mjeseci – i od kasnog poslijepodneva do zalaska sunca tijekom zimskih mjeseci.

Navucite zavjese i rolete tijekom dana kada nema nikoga u prostoriji koju treba rashladiti ili zagrijati.

Instalirajte solarne ploče na svoj krov za proizvodnju električne energije za svoju kuću, što može pomoći u smanjenju potrošnje.

Instalirajte pametni termostat koji s vremenom uči kako štedjeti energiju za svoje korisnike, tako da će se automatski prilagođavati prema vremenu vani i kada su ljudi kod kuće ili izvan kuće. Također omogućuje korisnicima da daljinski upravljaju svojim klimatizacijskim sustavom sa svojih pametnih telefona i tableta. Ovo je posebno korisno ako imate kuću za odmor u kojoj nitko ne živi veći dio godine, ali ipak želite da se povremeno ohladi prije nego što se vratite.

Upotrijebite stropne ventilatore za cirkuliranje hladnog zraka kroz vaš dom umjesto pokretanja središnje klimatizacijske jedinice za svaku pojedinačnu sobu u kući ili stanu s mnogo soba.

Koristite ECO način rada – Način rada Econ, također poznat kao način rada za uštedu energije, postavka je koja funkcionira slično centralnom klimatizacijskom uređaju. Ovaj način rada koristi manji kapacitet kompresora te stoga i manje energije od normalnog načina rada.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Inspektorat ima važne obavijesti za vlasnike ovih automobila: Ako ih imate, javite se trgovcu

Objavljeno

-

By

Pexels

Državni inspektorat je utvrdio nedostatke na nekim vozilima te poziva vlasnike da se jave trgovcima kod kojih su ih kupili.

Državni inspektorat ima važne obavijesti za vlasnike vozila Peugeot 208 II, 3008, 5008 te Citroen C3 IV.

Vlasnici Peugeota 208 (tip II, vozila proizvedena od 7. listopada 2022. do 3. prosinca 2024.) trebaju se javiti trgovcu kod kojeg su kupili automobil jer, kako navodi DIRH, potrebno je zamijeniti motorno ulje kako bi se izbjegao bilo kakav rizik od oštećenja mlaznice hlađenja uljem, što može dovesti do oštećenje motora. U najgorem slučaju ulje može kapnuti na ispušni vod uzrokujući dim/požar u prostoru motora, prenosi Dnevnik.hr.

Detalje pogledajte OVDJE.

Vlasnici Peugeota 3008 i 5008 (tip K, vozila proizvedena od 23. rujna do 5. studenog 2024.) trebaju se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili automobil jer, kako navodi DIRH, nasloni za glavu prednjih sjedala možda neće ostati u položaju u kojem su postavljeni zbog neispravnih utora za zaključavanje na nosačima naslona za glavu.

Detalje pogledajte OVDJE.

Vlasnici Citroena C3 (vozila proizvedena od 7. listopada 2022. do 20. lipnja 2024.) trebaju se obratiti trgovcu kod kojeg su kupili automobil jer, kako navodi DIRH, potrebno je zamijeniti motorno ulje kako bi se izbjegao bilo kakav rizik od oštećenja mlaznice hlađenja uljem, što može dovesti do oštećenje motora. U najgorem slučaju ulje može kapnuti na ispušni vod uzrokujući dim/požar u prostoru motora.

Detalje pogledajte OVDJE.

 
Nastavi čitati

magazin

“Moždani pacemakeri”: Implantati na testiranju za pomoć alkoholičarima i narkomanima

Objavljeno

-

By

Unsplash

Kirurzi će staviti implantate u mozgove alkoholičara i ovisnika o opioidima u pokusu čiji je cilj testiranje upotrebe električnih impulsa za borbu protiv žudnje za pićem i drogama, piše britanski list Guardian.

Ta se tehnika već koristi za pomoć pacijentima u kontroli nekih učinaka Parkinsonove bolesti, depresije i opsesivno-kompulzivnog poremećaja (OKP).  Sada skupina liječnika i istraživača – sa sveučilišta Cambridge i Oxford te King’s Collegea u Londonu – želi koristiti duboku stimulaciju mozga kako bi pokušali smanjiti žudnje ovisnika i potaknuti njihovu samokontrolu.

“Duboka moždana stimulacija djeluje poput pacemakera”, rekla je za Observer glavna istraživačica projekta, prof. Valerie Voon s odjela za psihijatriju Sveučilišta Cambridge.

“Baš kao što možemo koristiti pacemaker za stabilizaciju abnormalnih električnih ritmova u srcu osobe, vjerujemo da možemo koristiti moždani implantat da djeluje kao pacemaker i normalizira devijantne električne ritmove mozga koji su povezani s ovisnošću. Ovo će ispitivanje pokazati je li to praktična ideja.”

Korištenje moždanih implantata posljednjih je godina postalo popularno kod liječnika koji liječe moždane poremećaje. Više od četvrt milijuna ljudi opremljeno je njima za kontrolu simptoma niza stanja. U slučaju Parkinsonove bolesti, implantati isporučuju impulse centrima za kretanje u mozgu pacijenata i zaustavljaju simptome koji uključuju drhtanje i nevoljne pokrete.

Nekoliko nedavnih malih studija sugeriralo je da bi se tehnika mogla proširiti za korištenje kod ovisnika o alkoholu i opioidima. Znanstvenici sada dovršavaju planove za prvo potpuno kliničko ispitivanje duboke moždane stimulacije kako bi utvrdili može li se proširiti kako bi se suprotstavilo rastućoj krizi ovisnosti o alkoholu i drogama u Velikoj Britaniji i drugim zemljama.

Ovisnost o opioidima također je ozbiljan zdravstveni problem. Gotovo polovica svih smrtonosnih trovanja drogama sada uključuje opijate kao što su heroin i morfij.

“Većina ljudi zadobije teška oštećenja ako postanu ozbiljno ovisni o alkoholu ili opioidima”, rekla je Voon. “Njihova žudnja ne utječe samo na njih. Njihove obitelji, njihovi roditelji, njihovi supružnici i njihova djeca također pate. Ovisnost nikada nije samo individualni poremećaj.”

“Ovisnici su nesposobni za rad, a također se suočavaju s opasnošću od predoziranja. To je postalo vrlo ozbiljan problem za moderno društvo”, kazala je ona.

 
Nastavi čitati

magazin

Znate li kako najekonomičnije voziti autocestom? Postoji točno određeno pravilo

Objavljeno

-

By

Pexels

Pri kojim brzinama je vaš automobil najekonomičniji? Svi ćemo razviti neku svoju filozofiju i misliti da znamo odgovor na ovo pitanje, ali postoje neka pravila koja su već dokazana.

Dakle, za većinu vozila vrijedi pravilo da ubrzate što prije, prebacite u najvišu brzinu, vozite do 90 km/h i održavate okretaje motora od 1500 do 2500 o/min. Tada je potrošnja najniža, a i najmanje opterećujete motor, piše HAK revija.

Što je s brzinama na autocestama i ekonomičnom vožnjom?

Njemačka stručna organizacija TÜV preporuča brzinu od 70 do 80 posto maksimalne brzine – ali ona ne smije prijeći 130 km/h. Ovo pravilo (do 80 posto maksimalne brzine) vrijedi za slabije automobile koji nemaju visoku krajnju brzinu. Automobil koji ima maksimalnu brzinu 150 km/h trebao bi stoga ostati u rasponu brzina između 105 i 120 km/h.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu