magazin
Black Friday pred vratima: Kako se zaštititi od lažnih trgovaca/stranica?
Nacionalni centar za kibernetičku sigurnost SI-CERT pripremio je nekoliko savjeta o tome kako se potrošači mogu zaštititi od prevarantskih trgovaca tijekom nadolazećih Crnog petka i Cyber ponedjeljka.
Između ostalog, SI-CERT upozorava na prevarante koji lažnoj internetskoj kupnji dodaju “lokalui notu” i dovode potrošače u zabludu da kupe upravo od njih. “Naše je povjerenje u pravila veće, kada vidimo trgovinu koja u nazivu nosi naše države”, upozorili su.
Potrošače, između ostalog, upozoravaju da prethodno provjere cijene sličnih artikala kod drugih ponuđača. “Unatoč sniženju, preniska cijena može biti znak da se radi o lažnoj online trgovini, pogotovo ako tražite proizvode poznatih i etabliranih brendova. Sumnjivo je da su svi artikli izrazito sniženi”, napisali su.
Provjerite podatke na stranici
Savjetuje se da provjera trgovca ili toga tko stoji iza online trgovine i je li navedena adresa tvrtke. U tom slučaju mogu provjeriti adresu na Google kartama. “Također provjerite podatke za kontakt. Budite oprezni ako postoji samo obrazac za poruke, a nema drugog načina da se kontaktira prodavača.
Često izmišljaju i telefonski broj, na pr. 123456789. Čak i adresa e-pošte besplatnog pružatelja usluga može biti znak da je trgovina lažna. Online prevaranti koriste besplatne poslužitelje za komunikaciju, kao npr. gmail.com, hotmail.com, outlook.com…”
Starost stranice
Prema SI-CERT-u, starost web stranice također je vrlo dobar pokazatelj radi li se o prijevari. Prevaranti mogu kopirati cjelokupni izgled internetske trgovine, sve artikle i informacije sa stranice, ali ne mogu krivotvoriti datum registracije domene stranice, istaknuli su.
Potrošači mogu provjeriti ove informacije na http://whois.domaintools.com/.
Porast lažnih poruka i oglasa
SI-CERT također upozorava da korisnike interneta tijekom ovih mjeseci očekuje i porast lažnih SMS poruka za krađu podataka s kreditnih kartica. Takve vrste prijevara su u porastu i u našoj regiji kao i u ostatku svijeta.
Prevaranti takve poruke šalju i u ime dostavnih tvrtki. “Obično stoji da moramo platiti malo više za dostavu ili ažuriranje podataka. Link u poruci vodi do lažnog obrasca za unos podataka. Najčešće napadači traže da unesete podatke o kreditnoj kartici. Važno je zapamtiti da legitimne trgovine i pošiljatelji ne šalju poruke tražeći od nas da unesemo podatke o kreditnoj kartici”, naglasili su.
SI-CERT također ukazuje na zavaravajuće reklame koje mogu dovesti do prijevare. „U mjesecu kupovine i sniženja kanali na društvenim mrežama vrve reklamama. Među njima svakako možete pronaći oglase prevaranata. Iako je uvriježeno mišljenje da je proizvod koji se reklamira od provjerenog i pouzdanog trgovca, to nije točno.
Svatko tko je voljan platiti za oglase može se oglašavati online”, dodali su.
magazin
Što znači kada na satu vidite 11:11 ili 15:15 i slične kombinacije? Evo što kažu numerolozi
Jeste li ikada primijetili ponavljanje brojeva na satu poput 11:11, 15:15 ili 2:22? Numerolozi smatraju da to nisu samo slučajnosti, već poruke koje nas vode na životnim stazama.
Numerolozi vjerujuda se brojevi koje često vidite na satu ili drugim uređajima pojavljuju s određenom svrhom i nose posebne poruke.
Vjeruje se da ti brojevi koji se ponavljaju mogu biti znakovi ili tragovi da vam svemir želi pružiti smjernice za bolje razumijevanje života, upozorenja na nadolazeće promjene ili vam jednostavno pomoći da prepoznate prilike.
Brojevi bi vas trebali voditi do veće jasnoće u vezi životnih događaja, odnosa ili odluka o karijeri. Numerolozi kažu da su ti trenuci u kojima primjećujete određene brojeve trenuci u kojima vam se otvara energija svemira i omogućava vam da bolje uočite skrivene veze i tragove.
Što znače određeni sati prema tumačenju numerologa
1.10 – Kaže se da ovaj broj simbolizira povezanost s drugima. Možda je vrijeme da se povežete s nekim tko treba vašu podršku.
2.20 – Numerolozi smatraju da to znači pozitivne promjene. Trebao bi predstavljati dobre vijesti ili važne pomake u životu.
2.22 – Vjeruje se da ovaj broj nosi poruku podrške. To znači da imate sve resurse i podršku koja vam je potrebna za postizanje vaših ciljeva.
3.30 – Simbolizira osjećaje drugih prema vama. Numerolozi vjeruju da bi netko koga poznajete mogao imati jake osjećaje prema vama i možda želi razgovarati.
4.40 – Kaže se da ovaj broj ukazuje na potrebu za pažnjom. Možda netko vama blizak treba vašu podršku.
5.50 – Numerolozi ovu kombinaciju povezuju s iznenađenjem ili ugodnim događajem koji donosi pozitivne promjene.
10.01 – Kombinacija ukazuje na to da vam važna osoba još nije potpuno usredotočena na vas. Numerolozi vam savjetuju da razjasnite svoje osjećaje.
11.11 – Prema numerolozima, ova kombinacija simbolizira da ste na pravom putu. Označava razdoblje osobnog rasta i usklađivanja s misijom. Potiče vas da slijedite svoje snove.
12.21 – Znači upozorenje na probleme u odnosima. Numerolozi predlažu da razmislite o rješavanju sukoba i pogrešnih tumačenja.
13.31 – Ovaj broj navodno znači da vas očekuju izazovi. Numerolozi vas potiču da se pripremite za sve neočekivane događaje.
14.41 – Kombinacija brojeva donosi optimistične izglede. Predstavlja sreću, prilike i pozitivne promjene.
14:44 – Numerolozi kažu da ova kombinacija donosi sreću, ali istovremeno podsjeća da na tom putu može biti izazova. Potiče vas da ostanete usredotočeni na svoje ambicije.
15.15 – Broj ukazuje na područje ljubavi. Numerolozi tvrde da to znači promjene u ljubavnim vezama ili priliku za produbljivanje sadašnje veze.
15.51 – Numerolozi smatraju da ovi brojevi pokazuju sumnju u emocije, što je znak jasnoće u komunikaciji.
20.02 – Simbolizira nečiju čežnju da bude u vašoj blizini. Numerolozi kažu da je ovo vrijeme za obnovu veza.
21.12 – Vjeruje se da ovaj sat ukazuje na prisutnost zaštitne energije ili anđela čuvara koji vam daje osjećaj sigurnosti.
23.32 – Kombinacija predstavlja upozorenje da obratite pozornost na kritike iz okoline. Numerolozi preporučuju da provjerite svoje veze i saznate tko vas ne podržava.
magazin
“DOMU MOM” / U prodaji zadnje ulaznice za veliki domoljubni koncert na Višnjiku!
Odbrojavaju se dani do velikog domoljubnog koncerta “Domu mom” koji će se održati 30. studenog u na zadarskom Višnjiku, a za koji se već traži ulaznica više.
Naime, za ovaj gotovo rasprodani koncert još samo 10 % ulaznica čeka one koji će požuriti osigurati svoja mjesta kako bi uživo čuli poznate pjesme Mate Bulića, Tomislava Bralića i klape Intrade, Miroslava Škore, Meri Cetinić, Klape HRM-a “Sv. Juraj”, Šime Jovanovca, Ivane Kovač, Tihe Orlića, Ivice Sikirića Iće, Adalberta Turnera Jucija, Zaprešić Boysa, Dražena Žanka, Mirka Švende Žige, Jure Brkljače, Pave Ravenšćak, Dine Petrića, Frane Pehara, Lucije Zovko i drugih.
Posjetitelji će tijekom večeri uživati u glazbenom spektaklu s pozornicom u samom središtu dvorane, što će omogućiti jedinstveni doživljaj posjetiteljima na svih sjedećih i stojećih pozicija unutar dvorane. Ova centralna pozornica i kružna dvorana, kako kažu organizatori, simbolično prikazuje neprekinuti krug zajedništva – onog ljubavi prema domovini.
Koncert “Domu mom” bit će večer ponosa, emocija, zahvalnosti i ljubavi prema domovini, na kojoj će ova poznata imena hrvatske estrade zapjevati najljepše pjesme posvećene upravo Lijepoj Našoj, a posjetitelji svih generacija ujedinit će se u pjesmama koje će oriti ovom velikom zadarskom dvoranom.
Svoje ulaznice za ovaj glazbeno-scenski domoljubni spektakl u organizaciji Laudato televizije koji se ne propušta možete nabaviti već danas na Eventim.hr ili u Laudato galerijama u Zagrebu i Zadru. Kao za rasprodani koncert koji se u siječnju održao u zagrebačkoj Areni, i za ovaj, zadarski, organizatori su pripremili majice koje su oduševile posjetitelje. Svoj primjerak možete nabaviti preko mrežne trgovine Laudato televizije.
magazin
Jeste li znali za skrivenu poruku na bocama Coca-Cole?
Logotipi poznatih brendova postali su toliko ukorijenjeni u našim percepcijama da je teško vjerovati da bilo koji detalj o njima može proći nezapaženo. Pa ipak postoje deseci tajnih poruka u logotipima tvrtki, a kada ih jednom pronađete, nemoguće ih je zaboraviti. Uzmimo za primjer logotip Coca-Cole.
Coca-Cola font ikonski je sam po sebi. Ali ako pogledate malo pažljivije, u njemu se nalazi nešto što je srcu tvrtke – naklon sreći.
Zaintrigirani? Reader’s Digest otkriva tajne logotipa Coca-Cole i podijeliti stručna mišljenja o tome što ga čini nezaboravnim.
Koja je skrivena poruka u logotipu Cole?
Mnogi vjeruju da je vrpčasti nastavak na prvom “C” u Coca-Coli zapravo osmijeh. U teoriji, ovo se poklapa s glavnom porukom Coca-Cole da klasični gazirani napitak donosi sreću svima koji u njemu uživaju. I prijašnji slogani Coca-Cole uključivali su “Popijte Coca-Colu i nasmijte se”, “Otvorite sreću” i “Okusite osjećaj”.
Reillyj Newman, suosnivač kalifornijskog brending studija Motif Brands rekao je slijedeće: “Logotip Coca-Cole postao je američka ikona s aromom nostalgije.”
“Potpisni izgled riječi pomaže logotipu da djeluje autentično i osvježavajuće. Vizualno teče dok tipografija oblikuje svako slovo.” Dakle, koja je skrivena poruka?
“Vrpce se doimaju kao apstraktna tekućina, dok pozitivne krivine oblika podsjećaju na osmijeh “, kaže Newman.
Newman također primjećuje da tok i uzdignuti kutovi logotipa utječu na mozak potrošača kako bi registrirao više pozitivnih osjećaja dok mu oči klize slijeva nadesno preko riječi.
Povijest logotipa
John S. Pemberton, farmaceut, izumio je Coca-Colu davne 1886. godine. Prema Coca-Colinoj web stranici, vjeruje se daje Pembertonov knjigovođa F.M. Robinson stvorio prvu verziju logotipa Coca-Cole. Navodno je mislio da bi “dva C-a dobro izgledala u reklamama”, i doista jesu!
Robinson je predložio ime i napisao danas poznati zaštitni znak “Coca‑Cola” spencerskim pismom, koje je bilo popularno u to vrijeme. Iako je logotip evoluirao tijekom posljednjeg stoljeća i pol, još uvijek možete vidjeti te korijene u trenutnoj verziji.
Samo četiri godine nakon svog početka 1890., Coca-Colin logo dobio je dašak dodatne drame, jer je dodano više vrtloga da bi se istaknuo. Tada je stilski postao bliži logotipu Coca-Cole kakav poznajemo danas.
No svoj današnji karakteristični izgled, dobiva tek krajem šezdesetih. Naime, Coca-Cola je 1969., počela koristiti bijeli font u crvenoj kvadratnoj kutiji, s bijelom vrpcom ispod nje.
Tko je stvorio logo Cole?
Iako se vjeruje da je Robinson stvorio prvi logotip Coca-Cole, Louis Madarasz, teksaški kaligraf, inzistirao je na tome da je on bio taj koji je dizajnirao logotip.
Robinson je to opovrgao tijekom sudskog postupka iz 1914. godine, inzistirajući na tome da su ga stvorili on i gospodin po imenu Frank Ridge. Nažalost, Madarasz je preminuo 1910. godine i nikada nije imao priliku iznijeti svoju stranu priče.
-
ZADAR / ŽUPANIJA3 dana prije
KAD I KAMO U SHOPPING? / Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
magazin4 dana prije
VEČERAS U BENKOVCU: “Kad udari južina” u Domu kulture
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
SVEUČILIŠTE / U srijedu komemoracija za akademika Luka Paljetka
-
Hrvatska3 dana prije
Hoće li od sljedeće godine padati cijene nekretnina? Evo što kaže agentica