Connect with us

Tech

WhatsApp potvrđuje dolazak nepoželjnog dodatka za iPhone i Android

Objavljeno

-

unsplash

WhatsApp je potvrdio da uskoro stiže nadogradnja za sve uređaje, ali korisnici nisu zadovoljni.

Riječ je o promjeni koju su neki opisali kao ‘nepoželjnu’, ali to ne sprječava WhatsApp da uvede ovu novu značajku milijunima korisnika diljem svijeta, piše Express.

Ažuriranje, koje je već počelo pristizati na neke uređaje, uklanja popularnu riječ ‘Piše…’ koja se dugo prikazivala na vrhu zaslona chata kada bi prijatelj ili član obitelji odgovarao na poruku.

Kada promjena stigne na iPhone i Android uređaje, korisnici će odjednom vidjeti tri točkice umjesto te popularne poruke ‘Piše…’.

Sada će izgledati slično kao Appleov iMessage, koji već godinama koristi simbol tri točkice.

Iako se možda ne čini kao velika stvar, mnogi su izrazili svoje nezadovoljstvo na društvenim mrežama.

Jedna korisnica, Farah, napisala je: “Halo @WhatsApp, možemo li se samo vratiti na ‘taj i taj piše’? Ovo točkice postaju sve nepoželjnije,” napisala je Farah u objavi na platformi X.

Druga korisnica, Miss How, uzviknula je: “WhatsApp sada ima one tri točkice za pisanje poput iMessagea i mrzim to!”

Unatoč kritikama, uvođenje novih indikatora za tipkanje nastavlja se ubrzanim tempom, a WhatsApp je sada potvrdio: “Uvode se novi indikatori za tipkanje na WhatsAppu, vizualno ažuriranje koje prikazuje tko je prisutan i tipka u stvarnom vremenu unutar zaslona chata.

“Sada, kada netko počne tipkati u grupnom chatu ili 1:1 razgovoru, vizualni znak ‘…’ pojavljuje se na dnu chata uz njihovu profilnu sliku.

“Ovaj novi indikator pomaže vam brzo vidjeti tko je dostupan, tipka i aktivno sudjeluje u razgovoru, što je posebno korisno u grupnim chatovima.”

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Oprez! Ni pod kojim okolnostima se ne javljajte na ove telefonske brojeve

Objavljeno

-

By

Pixabay

Clever Dialer (internetski portal za prijavu sumnjivih telefonskih brojeva) mjesečno sastavlja popis deset najčešćih i najnovijih brojeva za spam.

Brojevi od kojih bi se trebali posebno čuvati trenutno su:

+31 6 83113854 (fiksna linija iz Nizozemske – zamka za troškove

0178 7556032 (mobilni telefon iz Njemačke – sumnjivo)

+31 6 20122312 (fiksna linija iz Nizozemske – zamka za troškove)

+31 6 83122531 (fiksna linija iz Nizozemske – zamka za troškove)

0178 7556013 (mobilni telefon iz Njemačke – zamka za troškove)

01525 6704704 (mobilni telefon iz Njemačke – zamka za troškove)

+31 6 57600971 (fiksna linija iz Nizozemske – zamka za troškove)

+31 6 83354081 (fiksna linija iz Nizozemske – zamka za troškove)

01523 7218516 (mobilni telefon iz Njemačke – zamka za troškove)

0176 25318584 (mobilni telefon iz Njemačke – zamka za troškove)

Jedan od primjera koji su žrtve prijavile na Clever Dialer jest broj +31 6 83113854, gdje je osoba izvijestila:

“Vrlo naporno, željeli su me obavijestiti da je netko pokušao povući novac s mog računa.”

Prevaranti su ustrajni. Ovaj broj prijavljen je od korisnika Clever Dialera čak 12.125 puta u posljednjih 30 dana!

Što učiniti ako postanete žrtva takvih poziva?

Ovisno o namjeri pozivatelja, phishing pozivi ne samo da mogu biti dosadni, već mogu postati i vrlo skupi.

Stoga treba biti oprezan. Ako vaš telefon zazvoni s nepoznatog broja, trebate poduzeti sljedeće:

Nikada ne prihvaćajte pozive s nepoznatih brojeva iz inozemstva.

Zabilježite sve važne informacije (vrijeme poziva, broj pozivatelja, sadržaj razgovora, spomenuta imena).

Blokirajte broj u postavkama svog pametnog telefona.

Provjerite broj na portalima kao što su Clever Dialer ili TrueCaller i prijavite ga ako je potrebno.

Ako ste propustili takav poziv, nemojte nazivati broj natrag! Moguće su visoke telefonske naknade, upozorava Savez potrošača Niedersachsen.

Ako ipak slučajno prihvatite poziv, važno je ostati miran:

Što prije prekinite razgovor bez komentara.

Ako dođe do razgovora s prevarantima, odgovarajte samo punim rečenicama kako biste spriječili manipulaciju snimkom razgovora.

Nikada ne potvrđujte svoje podatke putem telefona, bez obzira na to jesu li točni ili netočni, piše Fenix.

 
Nastavi čitati

Tech

Milijuni korisnika osjetit će novu promjenu velike tehnološke kompanije

Objavljeno

-

By

Podrška za Windows 10 završava u listopadu 2025. Microsoft želi milijune korisnika potaknuti na prelazak na Windows 11 – no mnogi će morati nabaviti novu hardver.

Microsoft je 2025. godinu proglasio “godinom obnavljanja Windows 11 PC-a”. U službenom blogu, Yusuf Mehdi, izvršni potpredsjednik i direktor marketinga za potrošače u Microsoftu, najavio je inicijativu koja ima za cilj privući milijune korisnika Windows 10 da pređu na novi operacijski sustav, piše Fenix magazin.

Razlog za ovaj iskorak je jasan: 14. listopada 2025. Microsoft će prestati pružati podršku za Windows 10. Nakon tog datuma, korisnici neće više dobivati besplatna ažuriranja softvera, tehničku podršku i sigurnosna ažuriranja. Prema trenutnim statistikama, više od 60 posto korisnika koristi Windows 10, dok je samo oko 34 posto već prešlo na Windows 11.

Microsoft se oslanja na umjetnu inteligenciju i novu kategoriju računala

Microsoft u svojoj marketinškoj strategiji prvenstveno ističe umjetnu inteligenciju kao ključnu prednost. Mehdi naglašava u svom blogu da je novi PC s Windows 11 “najbolji, najsigurniji i najmoćniji način” za iskorištavanje prednosti umjetne inteligencije. Tvrtka uvodi novu kategoriju računala: tzv. Copilot+ računala koja će biti opremljena specijaliziranim računalnim čipovima za obradu AI aplikacija, poznatim kao Neural Processing Units.

Međutim, mnogi korisnici morat će nabaviti novi hardver kako bi prešli na Windows 11. Sustavne zahtjeve za Windows 11 su znatno veći od onih za prethodnu verziju, zbog čega mnogi računari koji trenutno savršeno rade s Windows 10, više neće biti kompatibilni.

Microsoft se poziva na istraživanje marketinške tvrtke IDC, prema kojem gotovo 80 posto tvrtki planira obnoviti svoju PC flotu do kraja 2025. godine. Među privatnim korisnicima, 70 posto planira prelazak na Windows 11 u naredne dvije godine.

Produljena podrška košta 30 eura godišnje

Međutim, postoje i alternative za neposredni prelazak: Microsoft po prvi puta nudi i privatnim korisnicima mogućnost da uz nadoplatu od 30 dolara godišnje i dalje primaju sigurnosna ažuriranja za Windows 10 putem tzv. Extended Security Updates (ESU). Ova opcija nije spomenuta u Mehdiovom blogu.

Istraživanja iz prošle godine također pokazuju da proizvodi označeni “AI” kod kupaca često izazivaju nepovjerenje. Ipak, Microsoft obećava da će nova Copilot+ računala biti do pet puta brža od najčešće korištenih pet godina starih Windows računala.

 
Nastavi čitati

Tech

Internet za 6,77 eura mjesečno, tko sve ima pravo na to?

Objavljeno

-

By

Pixabay

Novim propisima proširene su socijalne kategorije koje imaju pravo na fiksni internet i telefon. Minimalna brzina interneta mora iznositi 14 megabita u sekundi.

Usluge interneta i poziva u fiksnim mrežama spadaju u univerzalne usluge koje trebaju biti dostupne svim stanovnicima na području Lijepe naše. Osim tehničke dostupnosti, korisnici imaju pravo na pristupačne cijena univerzalnih usluga, a posebice se to odnosi na socijalno ugrožene skupine, piše Posovni dnevnik.

Kako stoji u novim pravilima, mjesečna naknada paketa za socijalno ugrožene za univerzalnu uslugu širokopojasnog pristupa internetu može iznositi najviše dva posto mjesečnog neto dohotka po odrasloj osobi u riziku od siromaštva.

Slijedom toga, mjesečna naknada za socijalni paket u RH za univerzalnu uslugu interneta ne bi smio iznositi više od 6,77 eura.

To znači da onima koji imaju pravo korištenja socijalne usluge, operatori moraju omogućiti univerzalnu uslugu (fiksni internet i telefon) s cijenom koja ne bi smjela biti viša od 6,77 eura mjesečno, spram HAKOM-ova novog Pravilnika.

Internet u tom paketu, ne smije biti sporiji od 14 Mbit/s jer prema istom propisu, to je nova najniža brzine koji svima u Hrvatskoj mora biti dostupna.

Ako se korisnik nalazi u području u kojem su tehničke mogućnosti takve da omogućuju i vrlo velike brzine, na operatoru je da odluči koliko će brzinu omogućiti korisniku.

Ono na što propisi obvezuju telekom operatore jest da univerzalnom socijalnom paketu cijena ne smije biti viša od 6,77 eura mjesečno s uključenim PDV-om.

Od 1. siječnja 2025. proširen je opseg korisnika iz socijalno ugroženih skupina. Za ostvarivanje prava potrebno je podnijeti zahtjev operatoru, a svoj status potvrditi rješenjem ili potvrdom od mjerodavnih institucija kao dokazom ostvarivanja prava.

Pravo na socijalno osjetljiv paket mogu ostvariti ove socijalno ugrožene skupine:

  • korisnici zajamčene minimalne naknade,
  • korisnici prava na inkluzivni dodatak prve, druge ili treće razine potpore kojima nije osigurana usluga smještaja ili organizirano stanovanje,
  • korisnici nacionalne naknade za starije osobe,
  • korisnici novčane naknade za nezaposlene branitelje iz Domovinskog rata i članovi njihovih obitelji,
  • korisnici novčane naknade za civilne stradalnike iz Domovinskog rata,
  • korisnici prava za naknadu za ugroženog kupca energenata (ovo pravo mogu ostvariti i članovi kućanstva navedenih kategorija).

Inače, kako su rekli iz HAKOM-a, na kraju 2023. bilo je 413 korisnika univerzalnih paketa za socijalno ugrožene, no tada je i opseg korisnika koji imaju prava na tu uslugu bio manji.

Kada se radio telekom operatoru koji ima obvezu pružanja univerzalne usluge uglavnom se to odnosi na Hrvatski Telekom. Istina, od ove godine, tu obvezu imaju i A1 u 19, te Telemach u 5 geografskih područja, od ukupno 572 jedine na koje je Hrvatska podijeljena.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu