Connect with us

Svijet

U Tanzaniji sumnjaju na pojavu smrtonosnog virusa. Umrlo osam ljudi

Objavljeno

-

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) objavila je kako postoji sumnja da je devet ljudi zaraženo smrtonosnim virusom Marburg na sjeverozapadu Tanzanije, od kojih je osam preminulo, tjednima nakon što je proglašeno izbijanje bolesti u susjednoj Ruandi.

Virusna hemoragijska groznica ima stopu smrtnosti i do 88 posto, a pripada istoj obitelji virusa kao i onaj odgovoran za ebolu, koja se prenosi na ljude s endemske vrste šišmiša u tom dijelu istočne Afrike.

Visoka stopa smrtnosti
WHO je objavio da je primio pouzdana izvješća o slučajevima sa sumnjom na virus Marburg u tanzanijskoj pokrajini Kageri 10. siječnja, sa simptomima glavobolje, vrućice, bolova u leđima, proljeva, povraćanja krvi, slabosti u mišićima i konačno vanjskog krvarenja.

Uzorci dvaju pacijenata čekaju na testiranje u tanzanijskom nacionalnom laboratoriju kako bi se potvrdilo izbijanje bolesti, rekao je WHO u priopćenju u utorak. Osobe koje su bile u kontaktu s pacijentima, uključujući medicinske djelatnike, identificirane su i također ih se prati, objavio je WHO. U izbijanju bolesti u Ruandi, koja dijeli granicu s pokrajinom Kagera, zarazilo se 66 osoba, a 15 ih je preminulo prije nego što je proglašen kraj izbijanja 20. prosinca.

Virus Marburg se može prenositi između ljudi izravnim kontaktom ili krvlju te drugim tjelesnim tekućinama zaraženih osoba, ali i kontaminiranim krevetima ili odjećom.

Izbijanje bolesti u pokrajini Kageri u ožujku 2023. dovelo je do smrti šestero osoba, a trajalo je gotovo dva mjeseca.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Pilot objavio koliko točno zaradi od svakog leta

Objavljeno

-

By

Garrett Ray, pilot, objavio je video u kojem objašnjava koliko novca zaradi po letu, kao i koji su poslovi za njega najisplativiji. Njegov cilj je bio inspirirati ljude da se bave ovim poslovima. Kako je objasnio, plaćen oko 200 eura po satu rada, ali je objasnio što to zapravo znači u pogledu vremena koje provodi na svakom od tih putovanja.

Analizirajući troškove određenog leta, on je prvo putovao kao putnik s aerodroma LaGuardia u New Yorku do Međunarodnog aerodroma Dallas Fort Worth u Texasu, a zatim se vratio natrag. Ukupno je za taj posao zaradio 1.556 dolara (1.227 funti), prenosi Nova.rs. Pilot je rekao da voli ovu rutu jer može obavljati zadatke dok je u deadheadingu i nije dugo odsutan prije nego što se vrati kući.

Dok je proveo nešto više od sedam sati u avionu, ukupno “vrijeme van baze“ bilo mu je nešto više od devet sati, što znači da je putovanje bilo kratko i moglo se završiti u jednom danu. Pilot je također rekao da bi mogao zarađivati i više ako bi napredovao na poziciju kapetana ili uzimao određene rute u određenim terminima. U drugom videu objasnio je kako je zaradio 5.500 dolara (4.515 funti) za duži let između Phoenixa i JFK-a, gdje su mu uračunati i dodatni faktori poput blagdanske naknade.

 
Nastavi čitati

Svijet

Ostaje li Volkswagen njemačka firma?

Objavljeno

-

Volkswagen (VW) je njemački proizvođač automobila, ali on djeluje globalno i ovisi o mnogim drugim zemljama kako bi svoje proizvodne linije održao u pogonu, piše Deutsche Welle.

Godine 2023. VW – najveći od dvanaest brendova Volkswagen koncerna – proizveo je diljem svijeta preko 4,8 milijuna osobnih automobila i ostvario prihod od preko 86 milijardi eura (90,2 milijarde dolara), što je povećanje od 17 posto u usporedbi s prethodnom godinom. To proizlazi iz godišnjeg izvještaja objavljenog u ožujku 2024.

Ali ta dobra vremena su prošlost. Tržište se u međuvremenu znatno promijenilo, posebno kod električnih vozila. A tu su i pogrešne procjene menadžmenta VW-a, koje ugrožavaju uspjeh poduzeća.

Domaći i globalni problemi
Potražnja za novim vozilima u Europi pada i možda nikada više neće doseći razinu prije pandemije koronavirusa, kada je prodavano 17 milijuna vozila godišnje. Potražnja za VW vozilima posebno je pala otkako kineski konkurenti preuzimaju globalno tržište električnih vozila.

U prvih devet mjeseci prošle godine VW je diljem svijeta prodao 2,26 milijuna vozila. To je nešto više nego u istom razdoblju prethodne godine i prihod je blago porastao. Međutim, operativna dobit je, prema navodima koncerna, pala za gotovo 37 posto s 2,12 milijardi eura u prva tri tromjesečja 2023. na 1,34 milijarde eura u istom razdoblju prošle godine. Razlog: viši fiksni troškovi i restrukturiranje.

Kod kuće u Njemačkoj u VW-u vlada napeta situacija. Poduzeće je najavilo drastične rezove. Rast cijena energije nakon prestanka ruskih isporuka plina, kineska konkurencija, visoki troškovi njemačke radne snage i prijeteće američke carine zahtijevaju promjenu smjera.

Kako je tvrtka priopćila 20. prosinca prošle godine, sa sindikatima je postignut dogovor o postupnom ukidanju 35.000 radnih mjesta, dok će preostali zaposlenici VW-a u Njemačkoj u nadolazećim godinama morati odustati od povećanja plaća i bonusa.

Mogu li druge zemlje profitirati od problema na lokacijama VW-a u Njemačkoj?

Volkswagen u Europi i diljem svijeta
VW zapošljava 76.000 radnika u Njemačkoj i dodatnih 63.000 diljem svijeta.

Bilo zbog blizine kupcima ili zbog jeftinije radne snage – poduzeće raspolaže velikom mrežom proizvodnih lokacija diljem svijeta. Osim u Njemačkoj trenutno postoje proizvodni pogoni u Poljskoj, Španjolskoj, Portugalu i Slovačkoj.

Nakon invazije na Ukrajinu 2022. zatvoreni su svi pogoni u Rusiji, uključujući jednu veliku tvornicu, i zaustavljen je uvoz. Godinu dana kasnije, VW je prodao svu svoju imovinu u toj zemlji, kao i drugi europski proizvođači automobila. Planirana tvornica u Turskoj nije realizirana zbog pandemije COVID-a 19.

Osim toga, VW proizvodi vozila u Argentini, Brazilu, Meksiku, SAD-u, Kini, Indiji i Južnoafričkoj Republici. Izvan Europe najveće VW-ove investicije nalaze se u Kini, a zatim slijede Meksiko i Brazil.

Duga brazilska povijest Volkswagena
Prva tvornica VW-a izvan Njemačke otvorena je prije sedam desetljeća u dalekom Brazilu. Danas je Volkswagen do Brasil, prema navodima tvrtke, najveći proizvođač u toj zemlji. Prošle godine proizvedeno je 25-milijunto vozilo.

Iako je na Južnu Ameriku 2023. otpadalo samo osam posto prodaje, VW je trenutno jako ovisan o Brazilu. Tvrtka ondje uživa veliki ugled i veliki dio vozila na brazilskim cestama dolazi iz Volkswagena. Osim toga, prodaja raste.

Te pozitivne vijesti iz Brazila donekle su olakšale situaciju za koncern. Ali tržište je premalo da bi nadoknadilo gubitke u drugim regijama – i konkurencija nije daleko.

Meksiko kao ulaz na američko tržište
Iako je Sjeverna Amerika 2023. činila nešto više od deset posto VW-ove prodaje, to je ključno tržište. Ali to je također i teško tržište, koje bi moglo postati još teže ako SAD uvede carine na vozila proizvedena u inozemstvu.

Volkswagen ima tvornicu u američkoj saveznoj državi Tennessee. No budući da VW računa i na jeftiniju radnu snagu te slobodan protok robe unutar sjevernoameričke zone slobodne trgovine USMCA, poduzeće ima i veliku tvornicu u Meksiku. No ta bi strategija mogla biti narušena novim američkim carinama. Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump je izjavio: „Želim da njemačke automobilske kompanije postanu američke automobilske kompanije. Želim da grade svoje tvornice ovdje.“

Njemački proizvođači automobila proizvode u SAD-u razna vozila. Mnoga su namijenjena lokalnom tržištu, a druga izvozu. No Volkswagen je unatoč tome ovisan i o europskom uvozu kako bi u potpunosti zadovoljio potražnju u SAD-u. Trumpove prijetnje carinama mogle bi dodatno ugroziti poslovni rezultat VW koncerna.

Problematična posebna uloga Kine
Godinama je Volkswagen polagao velike nade u poslovanje u Kini i s njom. Tijekom posljednjeg desetljeća koncern se oslanjao na tu zemlju jer mu je omogućavala veliki rast prodaje i širenje proizvodnih kapaciteta. Oboje je sada ugroženo, a kineski san VW-a bi mogao biti završen.

Godine 2019. VW je bio najveći proizvođač automobila u Kini i imao je tržišni udio od 19 posto na tada najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Za VW je Kina bila najvažnija i najprofitabilnija regija, na koju je otpadala trećina ukupnog prihoda i velik dio dobiti.

Danas VW u Kini ima tržišni udio od 14 posto, a trend je padajući. Domaći kineski konkurenti prodaju sve više vozila. Oni su osobito dobri u proizvodnji jeftinih električnih automobila koji su popularni među kupcima – toliko jeftini da Kanada, SAD i EU odnedavno uvode dodatne carine na kineska električna vozila. Kina je danas najveći svjetski izvoznik automobila i manje nego ikada ovisna o stranim modelima.

Unatoč svojoj dugoj povijesti i globalnoj prisutnosti, Volkswagen nije imun na padove. Kako bi uspješno savladao sljedeće velike promjene koncern se mora prilagoditi i pritom uzeti u obzir carine, različitost tržišta te kinesku konkurenciju, koja nevjerojatnom brzinom sustiže VW.

 
Nastavi čitati

Svijet

Trump za ministra obrane želi Foxovog voditelja koji ne zna što je ASEAN

Objavljeno

-

Pete Hegseth, bivši voditelj Fox Newsa kojeg je Donald Trump nominirao za ministra obrane, jučer se našao pod kritikama tijekom saslušanja u Senatu. Suočio se s pitanjima o navodnim optužbama za seksualno zlostavljanje i pretjerano konzumiranje alkohola, svojim stavovima o ženama u vojsci i ulozi u pomilovanju muškaraca optuženih za ratne zločine.

No, kako prenosi Time, jedan trenutak tijekom 4.5-satnog ispitivanja posebno je privukao pozornost na internetu: kada nije uspio imenovati nijednu državu članicu Saveza država Jugoistočne Azije (ASEAN). Snimka Hegsethovog odgovaranja je prikupila milijune pregleda na platformama poput X-a, a prikazuje demokratsku senatoricu Tammy Duckworth iz Illinoisa, koja je Hegsetha nazvala “nekompetentnim”. Duckworth je rekla kako cijeni što je “govorio malo o Indo-Pacifiku”, a zatim ga upitala može li navesti važnost barem jedne države članice ASEAN-a i kakav sporazum imaju s tom državom.

Dodala je: “Usput, koliko zemalja ima u ASEAN-u?”

Hegseth je odgovorio da ne može reći točan broj zemalja, ali da zna da imaju saveznike u Južnoj Koreji i Japanu te unutar AUKUS-a s Australijom.

“Nijedna od te tri zemlje koje ste spomenuli nije članica ASEAN-a”, prekinula ga je Duckworth. “Predlažem vam da se bolje pripremite za ovakve pregovore.”

Gotovo pola stoljeća dobrih odnosa sa SAD-om
ASEAN je blok koji već gotovo pola stoljeća ima diplomatske odnose sa SAD-om i sastoji se od 10 članica: Bruneja, Kambodže, Indonezije, Laosa, Malezije, Mjanmara, Filipina, Singapura, Tajlanda i Vijetnama. Iako ASEAN nije vojni savez, SAD ima obrambene sporazume s Filipinima i Tajlandom, dok je Singapur ključni sigurnosni partner.

Bivša zastupnica Debbie Mucarsel-Powell podijelila je snimku na platformi X i dovela u pitanje Hegsethovu sposobnost za obnašanje te funkcije. “Hegseth ne može imenovati nijednu zemlju članicu ASEAN-a niti poznaje sigurnosne sporazume SAD-a. Amerika, ako želite mir i sigurnost, ovo nije pravi izbor!” napisala je. Kritike i pohvale
Društvene mreže preplavljene su kritikama Hegsethovog propusta. “Ovo je istovremeno smiješno i zastrašujuće”, napisao je jedan korisnik. “Nijedna velika sila u povijesti nije kombinirala toliku imperijalnu bahatost s tolikim neznanjem o drugima.”

“Ljudi, Pete Hegseth je strašno nekompetentan za ovu poziciju,” objavila je organizacija Really American, koja se protivi Trumpu. Liberalna organizacija VoteVets nazvala je ovaj trenutak “trenutkom koji sve objašnjava”.

Ipak, neki su stali u Hegsethovu obranu. “Nikad nisam čuo za ASEAN, a cijeli život pratim geopolitička pitanja”, napisao je jedan korisnik. “Izgleda kao da ga zasipaju nevažnim pitanjima i zatim mu predbacuju jer nije znao odgovor.”

U odgovoru na objavu senatora Lindseyja Grahama, koji je pohvalio Hegsethov nastup na saslušanju, drugi korisnik X-a je napisao: “Hegseth je bio toliko pripremljen da nije mogao imenovati niti jednu članicu ASEAN-a. A tko bi trebao znati o globalnim poslovima? Oh, da, ministar obrane.” No, nije samo oporba kritizirala Hegsetha. Strategija “slobodnog i otvorenog Indo-Pacifika”, koja je usvojena tijekom Trumpovog prvog mandata kao odgovor na rastući utjecaj Kine, naglašava važnost održavanja bliskih odnosa s ASEAN-om: “ASEAN se nalazi na geografskom središtu Indo-Pacifika i ključan je za našu viziju regije.”

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu