Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

U ŠPICI SEZONE U ZADARSKI TIC DOLAZILO I DO 600 TURISTA / Informatori odgovarali turistima mogu li autobusom do Kornata ili brodom do Plitvica

Objavljeno

-

„Može li se autobusom do Dugog otoka? A do Kornata? Može li se brodom do Nacionalnog parka Plitvice? Koja je ovo rijeka (za zadarski kanal)? Je li ovo (pokazujući na Ugljan) – Italija?”

Ovo je samo dio pitanja na koja su tijekom ljeta, uvijek sa smiješkom, odgovarale djelatnice Turističkog informativnog centra u Zadru, a smiješnih i zanimljivih situacija bilo je i drugim gradskim turističkim uredima, kao i u luci Gaženica pri iskrcaju gostiju s kruzera. No takve su situacije rijetke, a odgovori su nekad koncizni i kratki, a katkad bivaju dugi i po desetak minuta, ovisno o raspoloženju gostiju.

Taj prvi susret je jako bitan i često bude presudan u stvaranju dojma kojeg turisti dobiju u našem gradu, kaže nam voditeljica zadarskog TIC-a Ivana Kolega, koju smo zajedno s kolegicom Lucijom Grubić zatekli kako „kasnim pticama” u posezoni daju informacije o atrakcijama koje mogu najlakše obići u jednom poslijepodnevu.

Otkada je preselio u prostor palače Cedulin, TIC je epicentar turističkog informiranja u gradu, bilo da se radi o turistima ili iznajmljivačima. Ove godine su informatorice u srpnju pružile informacije preko 12 tisuća, a u kolovozu skoro 17 tisuća turista.

– To znači da smo ovdje svakog dana u srpnju imali oko 400, a u kolovozu 500 do 600 gostiju, bez virtualnog dijela u kojemu odgovaramo na poruke, mailove, telefonske pozive ili analiziramo podatke. Bili smo otvoreni svaki dan od 8 do 22 sata, a u onim najintenzivnijim satima radilo je po pet informatorica sa znanjem do pet svjetskih jezika, kaže Kolega.

Osim na pitanja poput onih s početka teksta, najčešće daju osnovne informacije ili pružaju pomoć ako se gosti izgube, ili ako su izgubili dokumente ili prtljagu. Dio posla obavlja se na terenu, pa tako studentice obično dočekuju goste s kruzera u Gaženici.

– Uz plan grada, kojeg će gotovo svaki turist uzeti, dijelimo i brošure kako bismo ih potaknuli na obilazak UNESCO-ve baštine ili degustiranje domaćih specijaliteta. Gastronomska i UNESCO brošura ove su godine novost u ponudi, rado se listaju i uzimaju. Također, u TIC-u su izloženi i suveniri iz gradskih muzeja kako bi stranci dobili ideju za originalni suvenir koji će ih u njihovim domovima podsjećati na boravak u Zadru. Od letaka i plakata tu je i onaj o odijevanju u gradskom središtu, kojim se goste poziva da izvan plaža ne hodaju u kupaćim kostimima ili bez odjeće, dodaje Kolega.

Osim na fizičkoj lokaciji na adresi Jurja Barakovića 5 na pola puta između Mosta i Narodnog trga, vrlo važna je i virtualna pozicija na platformi Google Maps pod nazivom „Tourist Information Zadar – Zadar City Tourist Board”. Dosad je svoj osvrt ostavilo gotovo pet stotina korisnika uz visoku ocjenu 4,5, a samo tijekom srpnja i kolovoza ove godine ostvareno je dva milijuna impresija i 100 000 klikova na lokaciju, što je čini jednom od najposjećenijih Google Maps pozicija u Zadru. Pritom je ostvareno 10.000 neposrednih interakcija s gostima, bilo telefonskih poziva ili pisanih upita gostiju putem direktnih poruka.

„Punom parom” su radili i ostali turistički uredi na području grada Zadra. U Diklu je tijekom srpnja i kolovoza informacije potražilo 900 gostiju i iznajmljivača, u Petrčanima oko 800, Molatu 700, a interesa je bilo čak i u manjim otočnim sredinama, Malom Ižu, Istu, Olibu…

– Čestitam svim djelatnicama u TIC-u koje su iznijele veliki obim posla u ovoj sezoni. To nije nešto što se može „odraditi” bez punog angažmana. Svakom gostu potrebno je posvetiti po nekoliko minuta, a evo i u posezoni posao se nastavlja s velikim brojem turista koji nam i dalje dolaze. Zahvalio bih na strpljenju i iznajmljivačima, koji su često u situaciji da moraju sačekati da gosti dobiju punu informaciju i tek onda dobiti ono po što su došli, kaže direktor Turističke zajednice grada Zadra Mario Paleka.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

Općina Sveti Filip i Jakov pokrenula je inicijativu za povrat zgrade zagrebačke Vodoopskrbe i odvodnje

Objavljeno

-

By

Općina Sveti Filip i Jakov pokrenula je inicijativu za povrat zgrade zagrebačke Vodoopskrbe i odvodnje (ViO) u Sv. Filipu i Jakovu za potrebe smještaja sportskih, kulturnih te drugih udruga iz grada prijatelja Mohača i ostalih gradova i općina sa kojim ima uspješnu suradnju. Radi se o zgradi izgrađenoj u 19. st. koja je više desetljeća bila u vlasništvu Općine Biograd na moru, prije nego je šezdesetih godina prošlog stoljeća ustupljena ViO-u za izgradnju dijela vodovoda u Sv. Filipu i Jakovu.

Navedena nekretnina ima status kulturnog dobra, za čiju prodaju po Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara pravo prvokupa imaju jedinice lokalne i regionalne samouprave te Republika Hrvatska. Javni natječaj za prodaju nekretnine objavljen je u listopadu 2024. godine, a Općina Sveti Filip i Jakov ponudila je cijenu od 640.001 euro, temeljem procjene vrijednosti nekretnine od strane stalnog sudskog vještaka. Poslovna zgrada nalazi se na adresi Obala kralja Tomislava 18 te ima neto korisnu površinu od 413,30 m2. Zgrada je korištena kao radničko odmaralište društva Vodoopskrba i odvodnja te za obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti, a od 2015. godine zgrada se nije koristila.

„U ime stanovnika Svetog Filipa i Jakova želim od srca zahvaliti Gradu Zagrebu što nam je omogućio kupnju ove nekretnine, čijim će stavljanjem u funkciju biti značajno unaprijeđeni smještajni kapaciteti Općine te podignuta kvaliteta ukupnih sadržaja naše lokalne zajednice. Ovo je velika stvar za naše mjesto, realizirana nastojanjima Općine i dobrom voljom Grada Zagreba, na molbu stanovnika ovog kraja.” izjavio je Zoran Pelicarić, načelnik Općine Sveti Filip i Jakov.

Izvor: BnM portal

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Zaželi Sveti Filip i Jakov – Pomoć koja mijenja živote

Objavljeno

-

By

U sklopu četvrte faze programa Zaželi Općine Sveti Filip i Jakov, podijeljeni su paketi za čak 161 korisnika, čime se nastavlja pružati prijeko potrebna podrška starijim i nemoćnim osobama. Voditelj odsjeka Darko Mikas, voditeljica gerontodomaćica Milka Milat te vijećnica Anamarija Matešić, zajedno s 20 zaposlenih, obišli su korisnike i još jednom potvrdili koliko ovaj program znači svima kojima je pomoć potrebna.

Ova faza programa, vrijedna 960 tisuća eura, krenula je sa 120 korisnika, no interes i potreba za uslugama svakodnevno rastu. “Ovo je zaista ogroman iskorak za našu općinu i sve naše starije i nemoćne sugrađane. Svakim danom raste potreba za ovom vrstom pomoći, a sada brinemo o čak 161 korisniku. To znači da smo smanjili brige mnogim obiteljima i osigurali starijima kvalitetniju i sigurniju svakodnevicu,” istaknula je voditeljica Milka Milat.

Općina ne samo da provodi osnovne aktivnosti programa, već dodatno osigurava besplatno mjerenje tlaka i šećera u svim mjestima na području općine, a u suradnji sa Srednjom obrtničkom školom Gojka Matuline iz Zadra organiziraju se akcije s frizerima i pedikerima, pružajući korisnicima dodatnu njegu i pažnju. “Uvelike smo podigli standard, ne samo kroz osnovne usluge pomoći u kući, već i dodatnim aktivnostima poput ovih. Naši korisnici nisu prepušteni sami sebi, već znaju da imaju nekoga tko o njima brine i tko će im pomoći kad god zatrebaju,” dodala je Milat.

Posebno veseli činjenica da je 20 novozaposlenih osoba, koje su teže pronalazile posao, sada dobilo siguran radni odnos na 36 mjeseci, uz mogućnost dodatnih kvalifikacija koje će im omogućiti zaposlenje u budućem domu za starije i nemoćne, čija je izgradnja u tijeku. “To je jedan od najvećih uspjeha ovog projekta! Mnogi od njih su ranije teže nalazili posao, a sada imaju stabilno zaposlenje. Osim toga, kroz dodatne edukacije stječu kvalifikacije koje će im omogućiti rad u domu za starije i nemoćne koji se upravo gradi. Time ne samo da pomažemo korisnicima, već dugoročno jačamo i radne kapacitete naše zajednice,” naglasila je Milat.

U posjeti kod Katice Eškinje, bivše ravnateljice Osnovne škole Sveti Filip i Jakov, čuli smo koliko program znači starijima i nemoćnima. “Hvala Bogu, još uvijek sam pokretna i većinu stvari mogu obaviti sama, ali kako ne vozim, usluge programa koristim za odlazak liječniku, dostavu lijekova i namirnica. To mi uvelike olakšava svakodnevnicu,” rekla je.

Voditelj odsjeka za EU fondove Darko Mikas i vijećnica Anamarija Matešić naglasili su da svijest o važnosti ovakvih projekata raste, a Općina Sveti Filip i Jakov nastavlja ulagati u bolju budućnost za sve svoje stanovnike. “Naša vizija je jednostavna – podići kvalitetu života svih naših sugrađana, od najmlađih do najstarijih. Od 4.500 stanovnika općine, više od 1.000 su umirovljenici, što pokazuje koliko je ovakva skrb važna. Nastavit ćemo raditi još jače kako bismo osigurali još bolju skrb i podršku svima kojima je potrebna,”  jer cilj ovog programa je ne samo briga o starijima, već i unapređenje kvalitete života svih stanovnika općine:

Program Zaželi u Općini Sveti Filip i Jakov još je jednom pokazao kako zajedništvo, trud i predanost mogu učiniti velike promjene – na radost i zadovoljstvo svih uključenih!

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

OBAVIJEST: U četvrtak bez vode dio Ribnice

Objavljeno

-

By

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu u Ribnici dana 03. travnja 2025. godine (četvrtak) od 07:00 h do 15:00 h bez vode će biti potrošači u dijelovima naselja Ribnica:

  • Šakići
  • Ševerdije
  • Meka Draga

Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju bit će smještena u Ribnici na adresi Bašići 28.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu