Connect with us

Hrvatska

Udruge potrošača zatrpane prigovorima. Pogledajte na što se kupci najviše žale

Objavljeno

-

Potrošač u Hrvatskoj zaštićena je vrsta, ako je suditi samo po broju zakona koji ga štite od pretrpljenih šteta i nepoštenih praksi. No usprkos Zakonu o zaštiti potrošača, Zakonu o obveznim odnosima, Zakonu o općoj sigurnosti proizvoda te nekoliko drugih, u udrugama potrošača neprestano zvone telefoni i stižu mailovi nezdovoljnih građana.

Predstavnike nekih od tih udruga upitali smo na što se potrošači najčešće žale i koje savjete traže. U udrugama ih jedino mogu savjetovati što da učine, uputiti komu da se obrate i na što da usmjere pažnju.

Neisporučeni namještaj, zakašnjela dostava

“Ove godine najviše smo prigovora potrošača dobivali zbog problema s majstorima i nabavom namještaja. Stolari koji izrađuju namještaj, trgovci pa čak i veliki prodajni centri namještaja nisu isporučivali robu na vrijeme, u rokovima u kojima su najavili. Odgovaralo im je da onima kojima su već naplatili kuhinju ili neki drugi namještaj prolongiraju dostavu jer su u međuvremenu imali bolje ponude od novih kupaca koji su bili spremniji dati više novca da što prije dođu do kuhinje ili naještaja”, rekao nam je Marko Paripović, predsjednik Potrošačkog centra iz Rijeke.

Veliki je problem, dodaje, i s dostavnim službama koje robu kupljenu preko interneta ne dostavljaju kupcima na adekvatan način, pogotovo razne uređaje koji se pritom oštete. A sami potrošači, kaže, slabo su upoznati s obvezama koje preuzimaju na sebe kada odluče kupovati u online trgovinama.

Tvornički neispravni uređaji

Jedan od češćih prigovora potrošača odnosi se na nekvalitetne električne uređaje.

“Mnogi takvi uređaji već u startu su neispravni i imaju tvorničke nedostatke prema Zakonu o obveznim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača. Problem je što trgovci često nastoje natjerati potrošače da se brzo zamore od podnošenja prigovora i da jednostavno preuzmu neispravni uređaj”, napominje Paripović.

S druge strane, kaže da se ove godine, barem na širem riječkom području, smanjio broj prigovora potrošača na teleoperatere i davatelje javnih usluga, kojima je ranije bila adresirana većina primjedbi.

“Kvarovi, loše usluge… nema čega nema”

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana.

“Najviše je prigovora zbog kvarova na mobitelima, laptopima, kućanskim uređajima, ali i na automobilima. Toga ima najviše. Drugi najčešći prigovori odnose se na teleoperatere i režijske troškove. Ima dosta prigovora i na zdravstvene usluge, turistička putovanja… ma nema čega nema”, nabraja nam predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Na pitanje kakva je daljnja “sudbina” tih prigovora potrošača kojih u HUZP-u godišnje dobiju na tisuće, Knežević kaže da je njihov posao savjetovati ih kome i kako da upute službeni prigovor te im objasniti proceduru.

“U slučaju kvarova robe i drugih nedostataka, potrošač se najprije mora obratiti trgovcu, a ako s njim ne riješi problem ili je nezadovoljan kako je problem riješen, onda se obraća Državnom inspektoratu. U slučaju prigovora na javne usluge, potrošač se prvo treba obratiti obratiti službama za potrošače u poduzećima koja pružaju usluge, a zatim, ako i dalje nisu zadovoljni, postoji treća instanca – nadležne agencije. Za poštu, teleoperatore i željeznicu to je HAKOM, za banke i osiguravajuća društva – HANFA, a za distributere struje i plina nadležna je HERA. Ako i time nisu zadovoljni, onda se potrošači obraćaju Državnom inspektoratu, a na koncu im preostaje sudski postupak”, objasnila je Knežević.

“Već godinu i pol čeka montažu kuhinje”

Ona satra da je zaštita potrošača u Hrvatskoj loša, a tu je tvrdnju potkrijepila s nekoliko primjera.

“Žali mi se jedna gospođa da ima problema s montažom kuhinje koju joj prodavatelj nije osigurao. U travnju prošle godine prijavila je to državnom inspektoratu, a njezin slučaj do danas nije riješen. Staru kuhinju više nema, nova joj nije montirana i nikog nije briga što da radi. Da kuha kod susjeda”, ispričala je Knežević.

Od prošle godine, kaže, izmjenama Zakona o obveznim odnosima svi uređaji koji se pokvare najprije moraju ići na popravak u servis, a tu nastaje problem.

“U Hrvatskoj nea dovoljno servisa, u servisima nema dovoljno majstora, a nema ni dovoljno rezervnih dijelova pa ljudi dugo čekaju na popravak. Ljetos su zaredali problemi s kosilicama trave. Bilo je kišovito, trava je rasla k’o blesava, a nama se nekoliko ljudi javilo da su novokupljene kosilice zbog kvara morali odnieti na servis. Tko je kupio kosilicu da kosi travu u vrijeme kada se trava kosi, njemu ona ne treba mu sada za Božić. Na kraju je čovjek platio košnju trave dok u je kosilica bila na popravku. On, naravno, ima pravo na naknadu štete, ali ona se ostvaruje sudskim putem, a s dokazivanjem štete i vještačenjem to traje užasno dugo.

Dok je uređaj na popravku – kupi novi

Ispričala na je Knežević i pripetiju jednog Vinkovčanina kojemu se pokvarila perilica i sušilica rublja jednog poznatog proizvođača, nedugo nakon što ju je kupio.

“U cijeloj Slavoniji nema ovlaštenog serivsa za tu marku perilice, najbliži je u Zagrebu. Kad je nazvao taj servis, rekli su mu da imaju previše posla ovdje i da im ne pada na pamet ići u Vinkovce radi popravka. Kada ih je pitao što onda da radi, rekli su mu da ovu baci i kupi drugu.”

Knežević ističe kako se ljeti najčešće kvare hladnjaci i klima-uređaja.

“Kad se ljeti, na +40, pokvari hladnjak, gdje ćete držati namirnice? Na balkonu? Pa dok je hladnjak na ppravku, morate kupiti drugi da vam se hrana ne pokvari. Ili još jednu kosilicu dok vam je ona koju ste kupili pa se pokvarila – na poopravku. Umjesto da smanjimo elektronički otpad – što je trebao biti smisao izmjena zakona o oveznim odnosima – sada ga ima još više. Napravit ćemo analizu primjene tog zakona i na svim ovim primjerima pokazati da su izmjene donijele više štete nego koristi”, rekla je Knežević.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

FOTO / Ovo su kukci koje često srećete, a zakonom su zaštićeni. Ako im naudite, prijete kazne do 4000 eura

Objavljeno

-

By

Pixabay/ilustracija (obični lastin rep)

U Hrvatskoj postoji niz zakonom zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, a za određene prekršaje prijete velike novčane kazne.

“Strogo zaštićenim vrstama se sukladno članku 151. Zakona o zaštiti prirode („Narodne novine“, 80/2013, 15/2018, 14/19, 127/19) proglašavaju zavičajne divlje vrste koje su ugrožene ili su usko rasprostranjeni endemi, odnosno divlje vrste za koje je takav način zaštite propisan propisima Europske unije kojima se uređuje očuvanje divljih biljnih i životinjskih vrsta ili međunarodnim ugovorima kojih je Republika Hrvatska stranka.

Popis strogo zaštićenih vrsta u Republici Hrvatskoj dio je Pravilnika o strogo zaštićenim vrstama („Narodne novine“, 144/13, 73/16)”, pojašnjavaju iz Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije.

Bjeloglavi sup, plemenita periska, vuk, poskok, čančara, sredozemna medvjedica, 16 vrsta morskih pasa samo su neke od zaštićenih životinja u Hrvatskoj.

No, znate li da su neki kukci koje gotovo svakodnevno možete susresti također zaštićeni zakonom? I dok pčele i ose nisu na tom popisu, tu su određene vrste leptira.

“Od kukaca (Insecta) koje ljudi mogu sresti u prirodi ili u nekim urbanim područjima pod strogom zaštitom su neke vrste leptira, kao što je apolon (Parnassius apollo) ili obični lastin rep (Papilio machaon), zatim neke vrste kornjaša poput alpinske i hrastove strizibube te vretenaca (vilinski konjici) i obalčara koje nalazimo uz vodene površine”, rekli su nam iz ministarstva.

Pixabay/ilustracija (apolon)

vilinski konjicvilinski konjic

Pixabay/ilustracija (vilinski konjici)

hrastova strizibubahrastova strizibuba

Unsplash/ilustracija (hrastova strizibuba)

alpinska strizibubaalpinska strizibuba

Pixabay/ilustracija (alpinska strizibuba)

obični lastin repobični lastin rep

Pixabay/ilustracija (obični lastin rep)

Pixabay/ilustracija (apolon)

vilinski konjicvilinski konjic

Pixabay/ilustracija (vilinski konjici)

Što ne smijete činiti ako naiđete na ove kukce?

Sukladno članku 153. Zakona o zaštiti prirode, sa strogo zaštićenim životinjama iz prirode u njihovu prirodnom području rasprostranjenosti zabranjene su sljedeće radnje:

– svi oblici namjernog hvatanja ili ubijanja,

– namjerno uznemiravanje, posebno u vrijeme razmnožavanja, podizanja mladih, hibernacije i migracije,

– namjerno uništavanje ili uzimanje jaja,

– namjerno uništavanje, oštećivanje ili uklanjanje njihovih razvojnih oblika, gnijezda ili legla,

– oštećivanje ili uništavanje područja njihova razmnožavanje ili odmaranja.

Također, zabranjeno je i držanje, prijevoz, prodaja, razmjena te nuđenje na prodaju ili razmjenu živih ili mrtvih jedinki iz prirode strogo zaštićenih vrsta, a zabrane se odnose se na sve razvojne oblike strogo zaštićenih vrsta, pojašnjavaju iz ministarstva.

Prekršite li neku od ovih zakonskih odredbi, prijete vam visoke novčane kazne.

“Prekršajne odredbe spomenutog Zakona u članku 228. predviđaju novčane kazne za provođene zabranjenih radnji u iznosu od 3.318,00 do 26.544,00 EUR za pravnu osobu, od 929,00 do 3.981,00 EUR za fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi te u iznosu od 1.327,00 do 5.308,00 EUR za fizičku osobu obrtnika i osobu koja obavlja drugu samostalnu djelatnost, ako je prekršaj počinjen u svezi obavljanja obrta ili druge samostalne djelatnosti”, istaknuli su iz Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije.

Popis strogo zaštićenih vrsta u Hrvatskoj možete pogledati OVDJE.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

7,6 milijuna CHF za osiguravanje poticajnog okruženja za izgradnju civilnog društva: Ministar Erlić i veleposlanik Hammer potpisali sporazum

Objavljeno

-

By

Ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Šime Erlić i veleposlanik Švicarske Konfederacije Nj. E. Urs Hammer potpisali su sporazum iz 2. Švicarskog doprinosa, kojim se Hrvatskoj stavlja na raspolaganje 7,6 milijuna švicarskih franaka za potporu civilnom društvu.

Upravitelj programa je Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske, a cilj mu je daljnje osiguravanje poticajnog okruženja za izgradnju civilnog društva, kao jednog od elemenata osiguravanja izgradnje društva u cjelini. Program će se provoditi kroz četiri komponente – edukaciju o održivom razvoju, jačanje volontiranja, programe društveno korisnog učenja u zajednici i mikro projekte.

„Iz 2. Švicarskog doprinosa Hrvatskoj je ukupno dodijeljeno 45,7 milijuna švicarskih franaka, koji će biti usmjereni na smanjenje ekonomskih i socijalnih nejednakosti, kroz ulaganja u civilno društvo, istraživačke programe, vodoopskrbu i odvodnju u Gorskom kotaru te program palijativne skrbi. Ovim ugovorom nastavljamo uspješnu suradnju sa švicarskim partnerima, kroz koju smo iz 1. doprinosa već uložili 42,7 milijuna švicarskih franaka u područja poput sigurnosti, društvenog i ekonomskog razvoja te razvoja okolišne infrastrukture, od čega je 6,3 milijuna bilo usmjereno za projekte organizacija civilnog društva“, izjavio je prigodom potpisivanja ugovora ministar Erlić.

Podsjetio je i kako je u ožujku potpisan sporazum za područje istraživanja, na temelju kojeg je Švicarska nacionalna zaklada za znanost, u suradnji s partnerskim zakladama za znanost iz Hrvatske, Bugarske, Mađarske, Poljske i Rumunjske, raspisala poziv za Multilateralne akademske projekte MAPS. U okviru istog Programa je HAMAG-BICRO u srpnju otvorio zajednički poziv za međunarodne suradničke projekte u programu Eurostars. Prijavitelji mogu biti mala i srednja trgovačka društva koja se bave istraživanjem i razvojem, a projekti koji bi se sufinancirali trebaju obuhvatiti razvoj novog proizvoda, usluge ili procesa.

NJ. E. veleposlanik Hammer izrazio je zadovoljstvo što su Hrvatska i Švicarska odlučile nastaviti uspješnu suradnju na području građanskog angažmana, koja će omogućiti Švicarskoj da podijeli svoja iskustva u mobilizaciji civilnog društva kao razvojnog čimbenika, koji je pomogao izgraditi stabilnu Švicarsku utemeljenu na inovacijama i pluralizmu. Istaknuo je kako je građanski angažman srž demokracije te kako se raduje vidjeti kako će ideje organizacija civilnog društva biti provedene u praksi.

Kroz 1. Švicarski doprinos ugovoreno je 11 projekata koji se odnose na razminiranje područja Kotar šume kod Siska i socijalno-ekonomsku integraciju žrtava mina, poboljšanje sustava vodoopskrbe i odvodnje u Gorskom Kotaru, suradnju u znanstveno-istraživačkim projektima, modernizaciju strukovnog obrazovanja te jačanje poduzetništva i civilnog društva.

Švicarski doprinos u Hrvatskoj te praćenje provedbe programa financiranih švicarskim sredstvima provodi Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije zajedno s nadležnim tijelima državne uprave odgovornima za provedbu i praćenje projekata, u suradnji sa švicarskim Državnim tajništvom za gospodarstvo, Agencijom za razvoj i suradnju te Uredom za Švicarski doprinos pri Švicarskom veleposlanstvu.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Falkensteiner ponovo najpopularniji austrijski turistički brend u 2024.: U planu novi resort na Punta Skali

Objavljeno

-

By

Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) sedmu godinu zaredom osigurala je prvo mjesto u kategoriji “Leisure & Tourism” TOP GEWINN Image Rankinga sa svojim brendom Falkensteiner. Austrijska turistička grupa također je poboljšala ukupni poredak među 100 najpopularnijih tvrtki u zemlji, popevši se na 12. mjesto
Beč, 3. rujna 2024. – GEWINN Image Ranking provodi se svake godine kako bi se izabrale najpopularnije tvrtke u Austriji, a ove godine održan je 29. put. Oko 30.000 GEWINN-ovih čitatelja i pretplatnika na newsletter glasalo je za 100 austrijskih tvrtki s najboljim imidžom, a birali su i najbolje u 15 različitih industrija.
U kategoriji “Odmor i turizam” Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) i ove je godine impresionirao Austrijance. Austrijska turistička grupacija je sa svojim brendom Falkensteiner sedmu godinu zaredom osigurala prvo mjesto na cijenjenom Image Rankingu. Tvrtka je također poboljšala ukupni poredak među najpopularnijim tvrtkama u zemlji, popevši se na 12. mjesto.
“Jako smo zadovoljni što smo i ove godine uspjeli zadržati prvu poziciju na TOP GEWINN Image Rankingu. Ogromno povjerenje koje nam Austrijanci iz godine u godinu poklanjaju ne samo da nas čini ponosnima, već potvrđuje naš rad i dodatno nas motivira,” rekao je Otmar Michaeler, izvršni direktor FMTG-a.
“Za uspjeh uvelike je zaslužno naših oko 2000 zaposlenika koji se sa strašću i punom predanošću svakodnevno posvećuju tvrtki i gostima”, dodao je.
FMTG kao top poslodavac
Prije samo nekoliko mjeseci tvrtka je osvojila prvo mjesto na trend TOP Employer Rankingu u kategoriji turizma. S 31. mjestom u ukupnom poretku, austrijska turistička grupacija proglašena je i “Zvijezdom godine u usponu”.
“Karijera u turizmu opet je cool”, rekao je Michaeler.
“Kako bismo ostali atraktivan poslodavac, godinama smo usredotočeni na modernu, visokokvalitetnu obuku i mogućnosti kontinuiranog obrazovanja te našim zaposlenicima nudimo atraktivne pogodnosti. To nam omogućuje da privučemo profesionalce i mlade talente u našu tvrtku i u karijeru u turizmu”, dodao je.
FMTG Invest
Snažno povjerenje u brend Falkensteiner nemaju samo zaposlenici i gosti, već privlači i ulagače od 2017. Preko vlastite platforme za digitalno ulaganje, FMTG Investa, zainteresirani mogu ulagati u projekte turističke grupe i primati kamate u gotovini ili u obliku hotelskih vaučera. Ovim jedinstvenim modelom FMTG je od 2017. prikupio više od 80 milijuna eura za svoje visokokvalitetne projekte u Austriji i Njemačkoj, od čega je 8,34 milijuna eura već vraćeno na vrijeme. Počevši od listopada, zainteresirani u Austriji i Njemačkoj ponovno će imati priliku ulagati u specifične projekte FMTG-a.

Novi projekti tvrtke FMTG
Austrijska turistička grupa trenutno radi na tri nova projekta: iduće godine otvorit će se Falkensteiner Park Resort Lake Garda u Salóu i Falkensteiner Hotel Bozen. Osim toga, novi projekt, Aurora Residences, trebao bi uskoro započeti na poluotoku Punta Skala u blizini Zadra. Ovi vrhunski apartmani kombiniraju ugođaj vlastitog doma sa sadržajima Falkensteinerovog resorta s pet zvjezdica. Početak izgradnje planiran je za sredinu rujna.
O Falkensteiner grupi:
FMTG – Falkensteiner Michaeler Tourism Group jedna je od vodećih turističkih tvrtki u privatnom vlasništvu u sedam europskih zemalja. Objedinjuje pet poslovnih jedinica: FMTG Services, koji uključuje Falkensteiner Hotels & Residences s 27 hotela s četiri i pet zvjezdica i tri apartmanska naselja, FMTG Camping s dva premium Falkensteiner kampa, FMTG Development, FMTG Invest i 360 ° turističkog konzultanta Michaeler & Partner.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu