Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

EKO AKCIJA / Span i WWF za čišće podmorje u Parku prirode Telašćica

Objavljeno

-

Span i WWF ADRIA uhvatili su se ukoštac s problemom zaostalog ribolovnog alata i očistili dio podmorja Zadarskog arhipelaga

Zaostali ribolovni alat smrtonosan je za čak 66 posto morskih sisavaca i 50 posto morskih ptica. Najčešće, očekivano, ipak stradavaju ribe pa ugiba čak 90 posto onih koje se u njega zapletu, što za posljedicu ima i ekonomski učinak. Ovi podaci dokaz su kako je problem zaostalog ribolovnog alata toliko velik da više ne smije biti zanemaren. Iz tog razloga, Span je odlučio podržati akciju svjetske organizacije za zaštitu prirode WWF (World Wildlife Fund) i pomoći u čišćenju morskog dna od alata koji se zbog nemara ili nedostatka infrastrukture gomila.

Akcijom čišćenja podmorja na području Parka prirode Telašćica koji se nalazi u zoni zabranjenog ribarstva, Span osnažuje svoje djelovanje u 14. cilju održivog razvoja UN-a koji se odnosi na očuvanje vodenog svijeta. Morsko dno mora biti u potpunosti očišćeno kako bi bilo dugoročno zdravo i otporno – ne samo za sadašnje, već i za buduće generacije. Iz tog je razloga vađenje zaostalog alata iz mora ključno za očuvanje morske bioraznolikosti, održavanje produktivnosti ribarstva, ublažavanje opasnosti za okoliš i ispunjavanje obveza očuvanja.

Fabijan Peronja iz WWF Adrije objašnjava da je, kako bi uspjeli ostvariti svoj cilj čistog podmorja, ključno kartirati područja na kojima se nalazi zaostali ribolovni alat. „Ovo radimo kako bismo osigurali dugoročnu budućnost za ribare i ribu. Zahvalni smo svim ribarima i roniocima koji su nam pomogli da kartiramo značajni dio Zadarskog arhipelaga i Viškog akvatorija, a idući cilj je do 2026. godine izvući 10 tona zaostalih ribolovnih alata koji prijete morskoj bioraznolikosti i staništima“, govori nam Fabijan.

„Ponosni smo što imamo priliku direktno utjecati na naš okoliš. Velik dio Hrvatske živi uz more i od mora pa smatramo kako je naša dužnost moru nešto i vratiti. Čišćenje Jadranskog podmorja je jasan zadatak koji ima i jasne rezultate. Time direktno utječemo na kvalitetu života živih bića u tom području, što će posljedično utjecati i na produktivnost ribarstva u za to dozvoljenim područjima“, rekla je Iva Gredelj, Voditeljica ureda Uprave u Spanu i savjetnica za održivi razvoj.

Span kontinuirano radi na unaprjeđenju održivosti kroz pomaganje zajednici, zaštitu okoliša, brigu o svojim zaposlenicima te isporuku usluga i pružanje kvalitetnih rješenja korisnicima, bez ugrožavanja planeta na kojem živimo. U IT uslugama i rješenjima koja Span nudi korisnicima, u svakodnevnom poslovanju, odnosima sa zaposlenicima i zajednicama prepoznali su područja u kojima doprinose UN-ovom Programu za održivi razvoj do 2030. Najvažniji Ciljevi održivog razvoja za Span u okolišnom segmentu odnose se na kružnu ekonomiju, energetsku učinkovitost proizvoda i usluga, energiju i emisije stakleničkih plinova.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

SUPERNOVA ZADAR / Super poklon za sve ukuse

Objavljeno

-

Zadar, 18. listopada 2024. – Sa Supernova poklon karticom nema dileme što pokloniti; spojite sve želje u jedno i odaberite idealan dar.

Što pokloniti nekome tko ima sve? Kako prepoznati ukus i želje teenagera? Što darovati novorođenoj bebi i jesu li novopečeni roditelji već nabavili svu opremu? Ako vam se ova i slična pitanja vrzmaju mislima svaki put kada se bliži prigoda za koju morate odabrati poklon, Supernova Zadar za vas ima praktično rješenje! Svojim bližnjima darujte Supernova poklon karticu bilo da se radi o rođendanu, svečanoj obljetnici, darivanju povodom rođenja djeteta, proslavi diplome, blagdanskom poklonu, poslovnom darivanju ili nekoj drugoj važnoj prigodi. Za ljubitelje shoppinga jesen je odlična prilika za ovakav poklon jer će zaljubljenici u modu zasigurno poželjeti osvježiti garderobu aktualnim trendovima. Jednako će se kartici obradovati i obitelji sa školarcima kojima je potrebno nabaviti opremu za školu ili treninge. Roditelji malih beba najbolje znaju koliko one brzo rastu – uz Supernova karticu u svakom će trenutku moći kupiti sve potrebno za nadolazeće bebine potrebe. Supernova poklon kartica jedini je poklon koji će jednako razveseliti baš sve generacije i upravo je zato odabir za kojim mnogi posežu u brojnim prigodama.

Čak je nabavka kartice vrlo jednostavna. Osim što ju možete kupiti na infopultu centra, naručiti ju možete i online. Odaberite iznos uplate, a po želji ju možete i personalizirati vlastitom fotografijom. Iznose od minimalno 10 i maksimalno 300 eura, vlasnici kartice moći će iskoristiti u roku od 12 mjeseci od dana izdavanja u brojnim trgovinama centra Supernova Zadar, ali i u ostalim Supernova centrima diljem Hrvatske. Više detalja pronađite na web stranici centra (https://www.supernova-zadar.hr/poklon-kartica/).

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

OBAVIJEST: U petak bez vode 16 ulica u Diklu!

Objavljeno

-

By

Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefbau GmbH&Co.KG., dana 18.10.2024. godine  (petak), biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u gradu Zadru, predio Diklo u ulicama : Ulica Matešića, Crkveni trg, Put Brajde, Ulica Barešića, Ulica Grancarića, Ulica Peroša, Put Njivica, Primorska ulica, Put Špetica, Put Krčeva, Ulica Strmića, Ulica Rimanića, Ulica Josipa Pupačića, ulica Vukovica, Ulica Jukića, te Ulica Markežića.

Normalizacija vodoopskrbe očekuje se u poslijepodnevnim satima.

Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještena u ulici Put Njivica kod kućnog broja 2B.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Direktor TZ Zadarske županije optimističan: “Vjerujemo da nam slijede još tri uspješna mjeseca ove turističke 2024. godine”

Objavljeno

-

By

TZ Zadarske županije uputila je priopćenje o ostvarenom turističkom prometu za razdoblje SIJEČANJ – RUJAN 2024. godine za Zadarsku županiju.
Izvor podataka su eVisitor i eCrew.

U razdoblju siječanj-rujan 2024. godine ostvareno je skoro 2.040.000 dolazaka, što je 5% više nego u prethodnoj, rekordnoj 2023. godini. Noćenja je u navedenom razdoblju ostvareno blizu 15 milijuna ili 1% više nego 2023. godine. Od toga su domaći gosti ostvarili preko 322.000 dolazaka i više od 3.674.000 noćenja, dok su strani gosti ostvarili iznad 1.717.000 dolazaka uz ostvarenih preko 11.244.000 noćenja.

Što se tiče segmenata smještajnih kapaciteta, u prvih devet mjeseci 2024. najviše je dolazaka, i to više od 835.000 evidentirano u objektima u domaćinstvu, uz ostvarenih preko 5.460.000 noćenja, a što predstavlja rast od 4% u dolascima i 1% u noćenjima. Slijede kampovi u kojima je zabilježeno više od 391.000 dolazaka i skoro 2.489.000 noćenja, a što predstavlja u odnosu na prethodnu godinu rast u dolascima od 7% odnosno u noćenjima 6%. Hoteli su ostvarili više od 380.000 dolazaka i preko 1.290.000 noćenja, odnosno porast od 9% u dolascima i 6% u noćenjima. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno gotovo 134.000 dolazaka i preko 4.060.000 noćenja što je skoro na razini prošle godine.

Govoreći o tržištima u razdoblju siječanj-rujan 2024. godine najviše su dolazaka, skoro 299.000, kao i noćenja, njih više od 2.314.000, ostvarili turisti iz Njemačke. Slijede Slovenija s 2.022.200 noćenja, Poljska s 1.110.500 noćenja, zatim Češka s 911.800 noćenja i Austrija s 823.300 noćenja. U prvih deset još su turisti iz Slovačke – 767.000 noćenja, Mađarske 632.200 noćenja, Ujedinjene Kraljevine 280.000 noćenja, Nizozemske 279.500 noćenja i Italije 277.700 noćenja. Od navedenih tržišta najveći porast u noćenjima u odnosu na 2023. godinu ostvarili su gosti iz Ujedinjene Kraljevine, čak 22%, a slijede Poljaci s povećanjem od 9% i Mađari s 5% povećanja.

Povodom rezultata ostvarenih u prvih devet mjeseci 2024. godine direktor Hrvoje Anić je izjavio: „Zadarska županija, kao četvrta turistička regija Hrvatske, prema podacima zabilježenim u devetomjesečnom razdoblju 2024. nastavlja s ostvarivanjem odličnih rezultata. Iza nas je glavnina turističkog prometa, no budući da se godinama promoviraju upravo razdoblja pred i posezone kroz brojne posebne interese kao što su gastro i aktivni odmor, te motivira posjetitelje na dolazak, vjerujemo da nam slijede još tri uspješna mjeseca ove turističke 2024. godine“.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu