Connect with us

magazin

Što je zapravo “Dubai čokolada” i tko ima pravo na taj naziv?

Objavljeno

-

foto: www.countrykitchensa.com

Čini li vam se da dubai čokolada trenutačno vlada svijetom slastica? Zbog ove čokolade svi smo saznali što je to kadaif, a tržište su preplavile mnogobrojne verzije ove poslastice.

Interes za Dubai čokoladu sve više raste, ali ne samo među potrošačima, već i pravnim krugovima. Ono što je sporno jest kome pripada pravo na uporabu naziva “Dubai čokolada” i kako zaštititi vlastiti proizvod, odnosno, njegov naziv i tako spriječiti njegovu neovlaštenu uporabu, piše portal Woman in Adria.

Na službenim stranicama Ureda EU-a za intelektualno vlasništvo navedeno je više prijavljenih naziva pod kojima je zaštićena ova čokolada.

Na što ukazuju proizvodi označeni kao “Dubai čokolada”?

Nazivi proizvoda koji se odnose na zemljopisno podrijetlo mogu biti zaštićeni kao zaštitni znak na globalnoj razini. Tako je, primjerice, naziv “šampanjac” rezerviran isključivo za pjenušava vina koja dolaze iz francuske regije Champagne.

Jednako tako Hrvati s ponosom mogu izjaviti da su “baranjski kulen”, “dalmatinski pršut” i “zagorski mlinci”, samo neki od primjera registriranih naziva na području EU-a i kao takvi predstavljaju generičke nazive prehrambenih proizvoda, a zahvaljujući bogatstvu i posebnosti hrvatskog podneblja u kojem se proizvode.

Zašto je to važno?

Kako bi određeni proizvod bio zaštićen na temelju izvornosti, odnosno zemljopisnog podrijetla, nužno je da sadrži sam naziv određenog zemljopisnog područja (ili neki drugi znak koji ukazuje da neki proizvod ili usluga potječe iz određenog zemljopisnog područja) i kumulativno s time “posjeduje” određenu kvalitetu koja se pripisuje baš tom podrijetlu (ne puše svuda bura kao što puše u Dalmaciji pa tako ni svaki pršut nije jednako dobar kao dalmatinski).

Oznake zemljopisnog podrijetla i izvornosti, štite se kao intelektualno vlasništvo kako bi se spriječila njihova zloupotreba (ili neovlaštena upotreba), budući da one doprinose većoj tržišnoj vrijednosti proizvoda i usluga koja odgovara njihovim posebnim svojstvima i time stečenom ugledu.

Kad je riječ o Dubai čokoladi, kao glavno pitanje postavlja se povezuju li potrošači naziv Dubai čokolada s informacijama o prirodi proizvoda, a posebice njezinim sastavom (čokoladom, kremom od pistacija, maslacem i kadaifom) ili ipak zemljopisnim područjem (Dubai, UAE)? Iako bi se naziv „Dubai čokolada” zbog zemljopisno određenog prostora trebao smatrati generičkim pojmom, činjenica je da ga potrošači primarno prepoznaju kao informaciju o prirodi proizvoda, misleći pritom na njegov sastav.

Tako je glavni argument proizvođača koji su plasirali proizvod pod nazivom “Dubai čokolada” (poput Lindta) da sporni naziv ne implicira izravno podrijetlo proizvoda, već primarno njegove sastojke.

Što je, zapravo, žig i što se njime štiti?

Žig (eng. trademark) isključivo je pravo priznato nositelju za pojedini znak koji omogućuje razlikovanje proizvoda (ili usluge) jedne osobe od drugih. Može obuhvaćati ime, logotip, sliku, etiketu ili druge oznake.

Da bi postao žig, znak mora biti dovoljno razlikovan i ne smije biti sličan postojećem žigu, a vlasniku daje isključivo pravo stavljanja svojih proizvoda i usluga u promet, čime se smanjuje mogućnost zlouporabe prava koja mu pripadaju.

“Dubai čokolada” i rizik od obmane potrošača

Propisima kojima se uređuje zaštita intelektualnog vlasništva, određeno je da će se nazivi koji upućuju na lažnu geografsku povezanost, odbijati.

Konkretno, ako zbog uporabe žiga od strane nositelja žiga ili uz njegovu suglasnost, a u odnosu na proizvode ili usluge za koje je registriran, žig može javnost dovesti u zabludu, posebno u pogledu vrste, kakvoće ili zemljopisnog podrijetla tih proizvoda ili usluga, isti će biti odbijen. Jednako tako smatraju i ovlašteni uvoznici originalne “Dubai čokolade” u Njemačkoj, iz čega proizlazi da bi naziv “Dubai čokolada” mogao biti obmanjujući ako sastojci poput čokolade ili pistacija, nisu zapravo podrijetlom iz Dubaija.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

NOVA SEZONA / U srijedu u Kino Zoni dugo iščekivana gotička horor drama – “Nosferatu”!

Objavljeno

-

By

Sedmu godinu djelovanja Kino Zone otvaramo ove srijede dugo iščekivanom gotičkom horor dramom Roberta Eggersa -“Nosferatu”!

Početkom 1800-ih, mlada djevojka, Ellen, moli za dolazak nadnaravnog bića. Njezini krikovi probude tajanstveno stvorenje koje je natjera da mu se zauvijek zavjetuje. Godinama kasnije, u zimi 1838., Ellen, sada udana, živi u gradu Wisborgu u Njemačkoj sa suprugom Thomasom Hutterom. Kako bi osigurao financijsku sigurnost za par, Thomas prihvaća proviziju od svog poslodavca, Herr Knocka, da završi prodaju oronule kuće Schloss Grünewald povučenom grofu Orloku. Ellen bezuspješno moli Thomasa da
ostane s njom, jer je progone snovi o udaji za samu Smrt i uznemirena je zadovoljstvom koje joj to pruža…

“Nosferatu” Roberta Eggersa, autora žanrovskih remek-djela “Vještica” i “Svjetionik”, gotička je priča o opsjednutosti između uklete mlade žene u Njemačkoj iz 19. stoljeća i drevnog transilvanijskog vampira koji je uhodi, donoseći sa sobom neizreciv užas. Inspiriran legendarnim nijemim njemačkim ekspresionističkim horor filmom F. W. Murnaua – “Nosferatu: Simfonija užasa” iz 1922., ali i Stokerovim
literarnim klasikom “Draculom” te folklornim predajama o vampirima, demonima i ostalim utvarama noći, Eggers je potpomognut izvanrednom glumačkom postavom predvođenu s Lily-Rose Depp, Nicholasom Houltom, Billom Skarsgårdom, Aaronom Taylor-Johnsonom i Willemom Dafoeom, stvorio nevjerojatan film koji će vas istovremeno zapanjiti i prestraviti.

Atmosferičnog “Nosferatua” gledamo u srijedu 15. siječnja s početkom od 20h, a ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Polivalentna dvorana Providurove palače) od 19.00 h.

*Ulaznice se mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Zadarske županije, Zaklade kultura Nova i Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar. 

 
Nastavi čitati

magazin

VIDEO / Zadarska klapa Munita predstavlja novi emotivni singl “Kosa”

Objavljeno

-

By

Zadarska klapa Munita, poznata po svojim izvrsnim vokalnim izvedbama, objavila je novu pjesmu “Kosa” koja donosi snažnu i emotivnu priču o ljubavnom gubitku. 

Pjesma je rezultat autorskog rada člana klape, Vjekoslava Šuljića, koji je napisao glazbu i tekst. Aranžman potpisuje Saša Miočić, dok je za produkciju i kameru zaslužan Davor Strenja uz podršku Marka Lokasa.  

Posebno dojmljiv spot za pjesmu “Kosa” ističe se mješavinom crno-bijelih kadrova s povremenim kadrovima u boji, a u glavnim ulogama pojavljuju se Luka Štulić i Anđela Vučić, koji svojom izvedbom unose dodatnu osjećajnost u ovu vizualnu priču.  

Klapa Munita, sastavljena od pet članova – Hrvoja Rančića (prvi tenor), Marka Žorža (drugi tenor), Vjekoslava Šuljića (bariton), Marka Vidučića (prvi bas) i Mateja Sikirića (drugi bas) – već godinama uspješno spaja tradicijsku klapsku glazbu s modernim aranžmanima. Njihova glazbena putanja obuhvaća širok raspon stilova, od klasičnih a capella izvedbi do autorskih skladbi s instrumentalnom pratnjom.  

Njihov talent i posvećenost prepoznati su i na mnogim festivalima, gdje su osvojili brojne nagrade, što svjedoči o njihovoj inovativnosti u klapskoj glazbi.  

 
Nastavi čitati

magazin

Poznati trgovački lanac dobio zabranu prodaje “Dubai čokolade” iz Turske

Objavljeno

-

By

Alexander Stein from Pixabay

Iako je slatkiš poznat kao “Dubai čokolada” postao iznimno omiljen i tražen u Njemačkoj, sud u Koelnu presudio je da se samo proizvodi koji su zbilja proizvedeni u Dubaiju mogu oglašavati pod tim nazivom.

Proizvodi “Alyan Dubai Handmade Chocolate”, koji se prodaju u diskontnom lancu Aldi Sud, postali su pravi hit nakon puštanja u prodaju u prosincu.

Slastica koja je zahvaljujući TikToku postala planetarno poznata kao “Dubai čokolada”, spoj je kremaste pistacije, hrskavog kadaifa (tankih rezančića napravljenih od brašna i vode) i čokolade.

No županijski sud u Koelnu je izdao privremenu zabranu lancu trgovina Aldi Sud da prodaje taj proizvod, tvrdeći da je naziv obmanjujući jer se ta slastica zapravo proizvodi u Turskoj i Aldi je morao zaustaviti prodaju “Dubai čokolade”.

Proizvod može u Njemačkoj biti etiketiran kao “Dubai čokolada” samo ako je proizveden u Dubaiju ili ima geografsku poveznicu s Dubaijem.

Tužbu je sudu podnio uvoznik slastica Andreas Wilmers koji u Njemačkoj prodaje proizvode iz Dubaija brenda Fex.

Wilmers je u prosincu zbog istog razloga prijavio Lidl i proizvođača čokolade Lindt.

Odluka suda još nije pravno obvezujuća i Aldi Sud ima pravo na žalbu.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu