Hrvatska
Šimunov: "Ako se dokaže da je namjerno stisnuo gas, vozač će biti kažnjen!"
“Bojkotirajmo Liburnijine autobuse dok se vozač koji je pogazio tri psa ne bude kažnjen” naslov je grupe na Facebooku, a udruga Prijatelji životinja pokrenula je potpisivanje peticije za njegovo kažnjavanje, prenosi hrvatski portal Index. Prošlotjedni događaj u zadarskom Diklu, kada je vozač Liburnijinog autobusa usmrtio tri psa na cesti, obišao je velik broj medija na državnoj razini. Udruge, kao i mnogi građani, pozivaju na osudu ovog nemilog događaja i traže kažnjavanje.
Direktor Liburnije Edvin Šimunov naglašava da ne može kazniti nikoga dok mu se ne dokaže krivnja.
– Događaj je tužan i tragičan. Mi volimo životinje, ali ne možete danas nikoga kazniti na osnovu traženja neke udruge ili pisanja medija. Ako se dokaže da je vozač namjerno dodao gas da bi pogazio pse, onda će svakako biti kažnjen. Ljudi moraju shvatiti da se radi o uskoj cesti u Diklu. Policija je odmah po događaju utvrdila da se autobus nije kretao brzinom većom od dozvoljene i da vozač nije bio pod utjecajem alkohola, rekao je Šimunov.
Prijatelji životinja u svome priopćenju navode kako su “svjedoci vidjeli da je vozač namjerno dao gas”, ali policija to nije utvrdila.
Hrvatska
Plenković: “Nužno je uvažiti interese Hrvata u BiH”
Nužno je uvažiti interese Hrvata u Bosni i Hercegovini u pogledu modela izvedbe projekta Južne plinske interkonekcije, objavio je premijer Andrej Plenković na društvenoj mreži X u utorak. “Vezano za projekt Južne plinske interkonekcije, @VladaRH osigurala je preduvjete za realizaciju ovog projekta kojim bi se plin s LNG terminala na Krku dopremao u BiH, čime pridonosimo energetskoj sigurnosti BiH. U pogledu modela izvedbe projekta, smatramo nužnim da se uvaže interesi hrvatskog naroda u BiH”, objavio je Plenković nakon sastanka s Draganom Čovićem, predsjednikom HDZ-a BiH. Zastupnički dom parlamenta Federacije BiH u četvrtak navečer je izglasao prijedlog zakona o Južnoj interkonekciji, odnosno o povezivanju plinskih mreža Hrvatske i BiH, no zakon nisu podržali zastupnici iz HDZ BiH jer on sadrži odredbu po kojoj bi projekt trebala realizirati tvrtka BH Gas iz Sarajeva.
Hrvatska i bošnjačka strana godinama nisu uspijevale naći rješenje za problem koji je nastao nakon što je HDZ BiH tražio da projekt Južne interkonekcije ne provodi tvrtka BH Gas nego potpuno nova tvrtka čije bi sjedište bilo u Mostaru.
Zakon predviđa izgradnju plinovoda od Zagvozda u Hrvatskoj pravcem ka Posušju u BiH odakle bi se račvao prema Kupresu, Bugojnu pa do Travnika odnosno ka Mostaru.
Zakon usvojen u četvrtak može stupiti na snagu samo ukoliko dobije potporu Doma naroda entitetskog parlamenta gdje se klub Hrvata u kojemu većinu ima HDZ BiH može pozvati na zaštitu vitalnog nacionalnog interesa o kojemu onda odlučuje Ustavni sud Federacije.
Plenković je ocijenio da nije dobra odluka da se Hrvate preglasa i nametne Zakon o Južnoj plinskoj interkonekciji.
“Svako nametanje nije dobro. Svako preglasavanje je još gore. Bosna i Hercegovina treba skladno funkcionirati, ali ne tako da se jednom od ta tri naroda čini to. To je poanta, pogotovo ako plin treba doći iz Hrvatske i na temelju hrvatske investicije. Meni to djeluje jako neobično. Ima vremena. Sve se uvijek može popraviti i zato ćemo mi nastojati tu biti konstruktivni kao što svo vrijeme jesmo”, rekao je Plenković novinarima u Zagrebu prošlog tjedna.
Hrvatska
Hrvatski BDP per capita po paritetu kupovne moći na 76 posto EU prosjeka
Prema izvješću Državnog zavoda za statistiku, bruto domaći proizvod (BDP) po stanovniku u Hrvatskoj izražen u paritetu kupovne moći za 2023. doseže 76 posto prosjeka 27 članica EU-a, a istu razinu tog prosjeka dosegla je i stvarna individualna potrošnja (SIP) po stanovniku, čime smo se zadržali među europskim zemljama na dnu ljestvice, uz bok Slovačke i Estonije. DZS, koji zajedno sa statističkim uredima ostalih europskih zemalja sudjeluje u Europskom programu usporedbe radi međunarodnog uspoređivanja fizičkog obujma svih kategorija finalne potrošnje BDP-a svih zemalja sudionica projekta, u utorak je objavio najnovije analize ekonomskih pokazatelja (BDP i SIP) po stanovniku, iskazane standardom kupovne moći (SKM), za razdoblje od 2021. do 2023. s naglaskom na posljednju referentnu godinu.
Luksemburg s najvećim BDP-om i SIP-om prema SKM-u
Od država članica EU-a, najveći BDP po stanovniku prema standardu kupovne moći (SKM) ima i dalje Luksemburg, u visini 137 posto iznad prosjeka Unije, dok se na samom dnu ljestvice zadržala Bugarska, na 64 posto prosjeka EU-a. Rezultati Europskog programa usporedbe cijena i BDP-a pokazuju da BDP po stanovniku u Hrvatskoj iskazan SKM-om za 2023. iznosi 76 posto prosjeka 27 članica EU-a, odnosno bio je 24 posto ispod prosjeka Unije. Usporedbe radi, u 2022. bio je na 72 posto prosjeka u EU, a u 2021. na 70 posto tog prosjeka, pokazuju tablice.
Najbliže Hrvatskoj su Poljska i Mađarska, s BDP-om po stanovniku na razini 77 posto prosjeka EU-a.
Najveća razina BDP-a po stanovniku u Luksemburgu dijelom je posljedica velikog udjela prekograničnih radnika u ukupnom broju zaposlenih. Iako prekogranični radnici sudjeluju u BDP-u, oni ne čine dio rezidentnog stanovništva koji je uključen u izračunavanje BDP-a po stanovniku, podsjećaju u priopćenju.
Uobičajeno je da se BDP po stanovniku koristi kao pokazatelj razine blagostanja u državama, ali on nije jedini takav pokazatelj.
Pokazatelj koji bolje odražava stanje blagostanja u kućanstvima jest SIP po stanovniku i homogenija je kategorija od razine BDP-a. No, bez obzira na homogenost te kategorije još uvijek postoje znatne razlike među državama članicama, napominje DZS.
SIP po stanovniku prema SKM-u među državama članicama EU-a u 2023. zadržao se u širokom rasponu i to od 30 posto ispod prosjeka EU-a u Bugarskoj i Mađarskoj do 36 posto iznad tog prosjeka u Luksemburgu.
Rezultati Europskog programa usporedbe cijena i BDP-a pokazuju da je u Hrvatskoj SIP po stanovniku prema SKM-u u 2023. bio na razini 76 posto prosjeka u EU, odnosno 24 posto ispod tog prosjeka, kao i BDP po stanovniku.
Usporedbe radi, u 2022. i 2021. godini SIP po stanovniku u Hrvatskoj iznosio je 74 posto prosjeka Unije, pokazuju tablice statističkog ureda.
Hrvatska je u skupini zemalja s najnižom razinom SIP-a po stanovniku, koju čine Grčka, Slovačka, Estonija, Latvija, Bugarska i Mađarska, čiji je raspon od 20 do 30 posto ispod prosjeka 27 članica EU-a, navodi se u priopćenju DZS-a.
SIP po stanovniku prema SKM-u na razini je prosjeka Unije u Italiji i Cipru, pokazuju tablice.
Hrvatska
Potres u BiH, osjetio se i u Hrvatskoj
Potres magnitude 2.7 pogodio je u utorak oko 13:30 Bosnu i Hercegovinu, a epicentar je bio šest kilometara zapadno od Gruda i 38 kilometara zapadno od Mostara, izvijestio je EMCS. Epicentar potresa bio je šest kilometara zapadno od Gruda, a osjetio se i u Hrvatskoj.
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
MORATE U SPIZU? Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
magazin5 dana prije
KIŠI UNATOČ / Špica!
-
ZADAR / ŽUPANIJA13 sati prije
DR. SORIĆ VODIO RADIONICU U OB / Zadarska Urologija potvrdila se kao centar izvrsnosti urološke laparoskopije
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
FOTOGALERIJA / Zajednica ‘Vojske Bezgrešne’ proslavila svetkovinu Bezgrešnog začeća BDM u Arbanasima
Putnik
29. studenoga 2010. at 14:49
Poštovani gospodine Šimunov, ako čitate, samo da znate, Vaši vozači su neoprezni ne samo u Diklu, vć i u drugim dijelovima grada.
Vozite se vi jednom u Vašem automobilu iza autobusa kojim upravljaju Vaši djelatnici, pa kada shvatite kako autobus vozi 80km/h u naseljenom mjestu, i to još u blizini škole, sve će Vam biti jasnije.
Možda će onda biti sankcija. I nije se digla bilo kakva udruga, nego Udruga za zaštitu životinja i ljudi kojima je već preko glave gledati životinje i njihovo zlostavljanje.
Životinje ne mogu dati svoj glas, ali drugi mogu dati za njih. barem oni kojima je stalo.
Da, cesta u Diklu je uska, ali da je vozač vozio 30 ili 40 km/h uspio bi stati. ali nije vozio normalnom brzinom.
Kada izlaze sa autobusnih ugibališta uopće ne gledaju ( ima izuzetaka i svaka im čast) već se samo uključe u promet i briga ih.
Nemojte ovu priču gledati samo kroz to “psi su stradali”. Što bi zaista bilo da je nečije dijete istrčalo? U subotu, u popodnevnim satima. Taj vozač bi onda odgovarao na sudu, a ovako….
Pješaci se ne bi trebali bojati vaših vozača, a sada se boje.
vlasnici životinja dobili se prijave, vaš vozač je trebao dobiti barem suspenziju, bilo kakvu kaznu jer to je moglo biti i nečije dijete ( zapravo jedan pas je čak to i bio čovjeku koji boluje od ptsp-a koliko god da to zvučalo čudno).
na kraju krajeva, mogla je to biti i neka starija osoba, bilo tko. i da, mogao je to biti bilo koji drugi vozač. ali nije.
Usputno, jeli vam taj vaš vozač rekao zašto nije uspio zakočiti? Naravno da nije, jer bi sam sebe odao da je radio nešto što nije po pravilima i da bi Vam zbog toga dao razlog da ga kaznite, pa makar po plaći!
Cijela Hrvatska se radi te priče digla na noge, razmislite zašto.
danci
10. prosinca 2010. at 17:54
cuje li nas iko.halo,jos jednom,cujel li iko ili cita sve ovo.gdje su odgovori