Connect with us

Hrvatska

Miliša: "Pun mi je kufer!"

Objavljeno

-


“Danas kada sami novinari priznaju da je sve više istražnog, a sve manje istraživačkog novinarstva, kada se na jednoj komercijalnoj televiziji umjesto ranije domoljubne pjesme ‘Moja domovina’ pjeva ‘Moja satelitska televizija’, danas kada su stihovi domoljubne pjesme ‘U boj, u boj za Dom svoj’ transformirani u ‘U boj- za novac svoj’, danas kada su zabavni mediji kod nas preuzeli sve programe iz inozemskog smeća, čija je posljedica medijski kulturni imperijalizam; kada je nasilje postalo zabava i stil života, danas, kada je zavladala kultura relativizma s prepoznatljivom anarhističkom paradigmom – ‘Tamo gdje umire autoritet rađa se sloboda’, danas kada sve ima cijenu, a ništa vrijednost, kada je nenormalno postalo normalno, kada su inovatore zamijenili imitatori, pitam(o) se za smisao i gdje je kraj tiraniji nacionalne i pojedinačne (auto)destrukcije?
Na sceni i cijeni su kritičari svega postojećega. Oni  su omiljeni u medijima, osobito na interntetu, s kojim umiru brige za druge. Na cijeni su oni koji pljuju po vlastitoj zemlji s jednakom strašću kao i bilo kojemu autoritetu. Kritiziraju tuđe ideje, projekte, tekstove…, a da od rečenoga nikad (ništa) nisu imali ili (svoga) ponudili.
Medijski idoli su njihovi ideali, jer ‘za ideale ginu budale’. Vrijeme (digitalnog) narcizma opjevano je u pjesmi ‘Idem tamo gdje je sve po mom’.  Za kritičare svega postojećega svi su u vlasti(ma) isti. Zato treba srušiti Crkvu, sveučilišta, Državu… Za njih je domoljublje izvorište nacionalizma. Kritiziraju obrazovni sustav, a ne odvajaju za vlastito obrazovanje, stručno usavršavanje i/ili školovanje vlastite djece. Protive se komercijalizaciji sveučilišta, a ne vide opću komercijalizaciju društ(a)va, gdje se ljudi depersonaliziraju, a stvarima se daje ljudski smisao.
Kada kritiziraju konzumerizam imaju nekoliko mobitela, računala, ‘brendirane’ marke nepotrebnih fetiš-stvarčica…  Kritiziraju sveučilišta, a jedan dio istih studenata više vremena protrate u kritikama istih u kafićima, nego što su na predavanjima. Više vremena troše u difamiranju drugoga na internetskim portalima, nego na vlastitu higijenu, a o mentalnoj da ne govorim.
Do popularnosti na internetu se najlakše dolazi provokacijama, uvredama i omalovažavanjima. zatvoriIstraživači sa Statistical Cybermetricsa dokazali su da korisnike na internetu u komentarima najviše privlači ono što je negativno… Ako je obrazovanje obraz jedne nacije, onda smo ga izgubili. Svakodnevnu ‘živu’ komunikaciju zamjenjuje virtualna, a odgoj (sve više) se transformira u manipulaciju.
Citirat ću Ivicu Šolu koji ovako završava svoj tekst u zadnjoj kolumni: ‘Pun mi je kufer Hrvata. To je narod koji ne voli bogate, samo zato što oni nisu na njihovom mjestu, a ne što bi im bilo stalo da je to bogatstvo regularno stečeno.’
Dodao bih ovome: ‘Pun mi je kufer’, voajera, imitatora, kritičara svega postojećeg…, onih koji kritiziraju tuđe uspjehe, blagostanje, a ne nude ništa (osim kritizerstva), niti vide osobnu bijedu duha… Dosta nam je svima onih koji omalovažavaju tuđi uspjeh, a za vlastiti ne biraju sredstva. Dosta nam je i onih koji sve gledaju sve kroz proviziju. Trebamo ljude s vizijom.” – stoji u jutrošnjem otvorenom pismu dr. Zlatka Miliše redakciji Z NET-a.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

0 Comments

  1. Danka

    20. prosinca 2010. at 19:06

    Pročitala i ne bih se baš složila s nekoliko stavki. Već od one “tamo gdje umire autoritet rađa se sloboda”, a da ne govorim o kritičarima sadašnjeg stanja u državi, ovako osiromašenoj materijalno i duhovno. Ako bi se komercijalizirala sveučilišta onda bi se napravio još veći raskol između onih koji mogu studirati i onih čiji roditelji (makar rade kao stoka, a neki mjesecima i ne dobivaju plaće) ne mogu plaćati školovanje čak ni u sadašnjim uvjetima. Crkva je priča za sebe, ali zar ona ne bi trebala biti izvan politike i uvijek na strani naroda, svojih ovčica? A država – država nije niti jedna stranka i ne bi se smjelo niti jednu stranku poistovjećivati s državom. Ljude oduvijek privlači “crno” – od borbi lavova u areni do stranica crne kronike u novinama. I ne bih se nikako složila za Hrvate da su narod koji ne voli bogate. Mislim da su Hrvati narod koji ne voli lopove. I varalice. U redu je da trebamo ljude s vizijom. Tko kaže da ih među naših preko 4 i pol milijuna nema?

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

UTRKA ZA PANTOVČAK / HRejting: Milanović uvjerljiv favorit tjedan dana prije izbora

Objavljeno

-

By

foto: HTV

Zbog tragedije u Zagrebu, svi predsjednički kandidati otkazali su planirane aktivnosti. Uoči izborne šutnje objavljeni su rezultati posljednjeg HRejtinga prije predsjedničkih izbora. 

Istraživanje agencije Promocija Plus za HRT provedeno je 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika, uz pogrešku od +/- 3,04% i pouzdanost od 95%. 

Prvi krug: Milanović ispred Primorca

Prema rezultatima ankete, aktualni predsjednik Zoran Milanović dodatno je učvrstio svoju poziciju favorita. Prosinački HRejting pokazuje rast njegove potpore na gotovo 39%, što je dva postotna boda više nego prošlog mjeseca.

Dragan Primorac, kandidat HDZ-a, bilježi manji rast te ulazi u završnicu kampanje s podrškom od 22,9%.

Nezavisna kandidatkinja Marija Selak Raspudić na trećem je mjestu s 9,6%, dok je Ivana Kekin nadomak 9%, unatoč medijskim kontroverzijama oko njezina supruga i zemljišta u Istri.

Među preostalih četvero kandidata, Miro Bulj (3,6%) bilježi najveći pad potpore, dok Branka Lozo blago raste i dostiže slične rezultate. Nezavisni kandidati Tomislav Jonjić i Niko Tokić Kartelo ostaju na marginama, s potporom manjom od 1,5%.

Neodlučnih je birača, tjedan prije izbora, oko 10%, što je velikih 3,4% manje nego prije mjesec dana.

Drugi krug: Milanovićeva pobjeda u siječnju

U hipotetskom drugom krugu 12. siječnja 2025., Zoran Milanović uvjerljivo pobjeđuje s 54,2% glasova, dok Dragan Primorac osvaja 33,8%.

U odnosu na prošli mjesec razlika između dva vodeća kandidata se povećala zahvaljujući snažnijem rastu potpore Milanoviću.

Broj neodlučnih birača u drugom krugu smanjen je na nešto više od 6%, dok je udio onih koji bi ostali kod kuće pao ispod 6%.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Nova anketa: Evo kako stranke stoje osam mjeseci nakon izbora

Objavljeno

-

By

Iako predstoje predsjednički izbori, HRT je provjerio kako osam mjeseci nakon parlamentarnih stoje političke stranke. Istraživanje je za HRT provela “Promocija Plus” 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika. Najveća pogreška iznosi +/- 3,53%, uz razinu pouzdanosti od 95%.

U Hrvatskom saboru trenutačno sjede predstavnici čak 19 političkih stranaka. Da odlučuju birači iz ankete bilo bi ih samo četiri. Ali ne u Hrvatskoj podijeljenoj na 10 plus dvije izborne jedinice nego u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici sa zabranjenim predizbornim koalicijama, navodi HRT.

I u tako ustrojenoj Hrvatskoj HDZ bi biračima bio prvi izbor. Prosinac završava na 26,6%, što je blagi pad u odnosu na studeni (-0,24%). Zahvaljujući nastavku blagog rasta (+0,17%), SDP je uspio smanjiti razliku na ispod četiri posto (-3,66%). Sad su na gotovo 22,94%.

Treći su po snazi neodlučni. Iako se kod njih bilježi najveći pad (-1,03%), što je dobro, i dalje ih je 16,84%.

Budući da neodlučni još nemaju stranku, pa onda ne mogu ni u Sabor, birači bi ondje dali mjesto još samo dvjema strankama. Jednoj lijevoj i jednoj desnoj. Lijeva je Možemo!, kojoj slučaj bračnog para Kekin zasad nije naštetio. Štoviše, blago rastu (+0,27%), pa ta stranka godinu završava na 9,15%. Most je četvrta i posljednja stranka kojoj HRejting jamči prelazak izbornog praga. Trenutačno su na 6,82%, što je malo bolje (+0,32%) nego prošli mjesec.

Iako u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici Sabor ne bi nikada vidjele, četiri stranke zahvaljujući postojećem izbornom modelu i statusu uglavnom regionalnih stranaka na mandat bi ipak mogle računati. To su Penavin Domovinski pokret koji je od ulaska u Vladu u konstatnom padu (prosinac -0,11%) pa godinu završava na 2,9% potpore.

U promil isti rejting imaju njihovi bivši stranački kolege koji su nakon raskola osnovali Domino (2,9%). S time da Radićeva struja ima najveći rast u proteklih mjesec dana (+1,1%).

U skupini stranaka koje isključivo regionalna ili lokalna snaga dovodi do Sabora još su IDS (1,49% bez promjene u odnosu na mjesec prije, +/-0,00%) i Centar (1,21%, pad 0,15% u odnosu na mjesec prije).

Oko jedan posto vrte se parlamentarni HSS s 1,13% (pad 0,13%), vladajući HNS 1,06% (rast 0,06%), neparlamentarni Fokus s 1,02% (rast 0,15%) i vladajući HSU s 0,92% (pad 0,04%).

U anketi je ispitan rejting još sedam stranaka. Većina ih ne doseže ni pola postotnih poena biračke potpore. Redom su to: Nezavisna platforma međimurskog župana Posavca (0,79%, pad 0,05%), Radnička fronta Katarine Peović (0,75% , pad 0,31%), Pravo i pravda nesuđenog predsjedničkog kandidata Mislava Kolakušića (0,73%, rast 0,10%), Hrebakov HSLS (0,42% pad 0,08%), stranka također nesuđene predsjedničke kandidatkinje Karoline Vidović Krišto Odlučnost i pravednost (0,39%, pad 0,12%), Pavličekovi Suverenisti (0,38%, pad 0,18%) i stabilno posljednji – Zekanovićev HDS (0,28%, pad 0,03%), izvijestila je Munižaba.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

VIDEO / Kod Istre snimljena posebna vrsta morskog psa

Objavljeno

-

By

Fakultet prirodnih znanosti u Puli/Screenshot/Facebook

Fakultet prirodnih znanosti u Puli objavio je snimku koja je nastala u Medveji, mjestu na istočnoj obali Istre.

“Profesionalni ribar Nikola Franković poslao nam je snimku psine goleme (𝐶𝑒𝑡𝑜𝑟ℎ𝑖𝑛𝑢𝑠 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑠), koju je uočio prije nekoliko dana ispred lučice u Medveji, na udaljenosti od oko 200 metara od obale. Jedinka je bila na površini mora, a njezina duljina procijenjena je na oko 8 metara”, pišu.

“Psine goleme najčešće se i zamjećuju dok se polako kreću uz samu morsku površinu. Ovakvo ponašanje donijelo im je ime “basking shark” (od engleske riječi bask, što znači “uživati na suncu”), jer se čini kao da se izležavaju i upijaju sunčevu toplinu”, objavljeno je na stranicama fakulteta.

Nisu agresivni i općenito su bezopasni za ljude.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu