Connect with us

magazin

Je li pred nama ljeto razvrata i razuzdanog seksa?

Objavljeno

-

Foto: Netflix

Tijekom leta u travnju jedan je korisnik Twittera čuo suputnika kako izgovara rečenicu koju nikada prije nije čuo: “Cijepljen i depiliran (vaxxed and vaxed), dušo, spreman sam za akciju na ovom putovanju.

“Nakon više od godinu dana socijalne izolacije tijekom pandemije, u narednim mjesecima ljudi očekuju da će zamijeniti maske za drugačiju vrstu zaštite. Dobrodošli u ljeto 2021. godine – ljeto seksa”, piše BBC.

Mediji pišu o takozvanom “hot vax ljetu”, dok neki korisnici aplikacija za intimne kontakte u svojim biografijama nimalo suptilno ističu da su “vaXXXed”. Ovakve najave za ljeto toliko su raširene da su neki stručnjaci čak zabrinuti zbog mogućeg porasta seksualno prenosivih bolesti.

No, hoće li se zaista dogoditi ljeto seksa? U većem dijelu svijeta i dalje hara covid-19, a tijekom pandemije je seksualna želja opala i samcima i parovima. Možda je odgovor u tome da ljudi neće trčati samo prema seksualnom ispunjenju, stručnjaci za seks kažu kako je vjerojatnije da će se ljudi, nakon cijepljenja i ukidanja lockdowna, ponovno uključiti u bilo kakve dublje društvene interakcije, a ne samo seksualne.

Reinkarnacija “divljih 1920-ih”?

Mnogi dolazeće mjesece nazivaju svojevrsnom reinkarnacijom “divljih 20-ih godina prošlog stoljeća”, odnosno hedonističkog razdoblja prekomjernog partijanja koje je uslijedilo nakon posljednje globalne pandemije, španjolske gripe 1918. godine. I doista, znakovi upućuju da će ovo biti ljeto strasti. Primjerice, počele se su pojavljivati “napaljene reklame” u kojima kompanije koriste slike neobuzdane požude za predstavljanje proizvoda, a nadolazeće mjesece najavljuju kao sezonu seksa. Nizozemska modna marka Suitsupply obećala je da “dolazi novo normalno” s fotografijama isprepletenih golih tijela, dok je talijanski Diesel u kampanji koristio parova koji se strastveno ljube.

No, oglasi nisu jedini pokazatelj. Ponašanje potrošača također signalizira ljeto kao u 20-im godinama. U SAD-u je prodaja kondoma u travnju porasla za 23 posto u usporedbi s istim razdobljem 2020. godine. Proizvođač kondoma Durex kaže da je i u travnju zabilježio dvoznamenkasti rast prodaje, a takav trend pripisuje ukidanju ograničenja. Neki seksualni psiholozi kažu da je uistinu moguće da bi učestalost seksa, posebno slučajnog seksa, mogla porasti ovog ljeta. Jedan od glavnih razloga možda će biti iznenađujući – naša kolektivna trauma.

“Kad se suočimo s vlastitom smrtnošću, imamo tendenciju ponašati se rizičnije. Želimo maksimalno iskoristiti svoj život”, kaže Ashley Thompson, izvanredna profesorica psihologije sa Sveučilišta Minnesota, koja se specijalizirala za ljudsku seksualnosti i ponašanje. 

Ovo je dio koncepta koji je istraživala i nazvala ga “teorija upravljanja užasom”, a koji drži da smrtna tjeskoba kontrolira ljudsko ponašanje: “To može dovesti do ležernijeg seksualnog ponašanja, u svrhu borbe protiv negativnih osjećaja vlastite smrtnosti”.

Ipak, Thompson i drugi stručnjaci koji proučavaju seks smatraju da bi, unatoč drukčijim signalima, predviđanje ljeta otpuštenih kočnica moglo biti prenapuhano.

“Nema sumnje da postoje ljudi koji se ustručavaju uskočiti natrag u krevet”, kaže Thompson za BBC. Čak i tamo gdje se seks nije uključen, zbog covida-19 i “anksioznosti oko ponovnog uključivanja u društvene interakcije” ljude se boje onoga što nije potpuno sigurno. Zato ponovno guranje u društvene situacije nakon što smo toliko dugo izolirani izaziva stres. Istraživanje Američkog psihološkog udruženja iz ožujka pokazalo je da je polovica Amerikanaca osjećala tjeskobu zbog bilo kakve osobne interakcije.

“Još uvijek treba riješiti puno kolektivnog stresa i tjeskobe”

Justin Garcia, izvršni direktor Kinseyjeva instituta Sveučilišta Indiana, najveće svjetske organizacije za istraživanje seksa, također je skeptičan. On vjeruje da ćemo “dočekati povratak na početnu razinu pretpandemijskog života, ali da neće biti razvratnog ljeta”. U travnju je novo Kinseyjevo istraživanje pokazalo da je među 2000 anketiranih Amerikanaca više od polovice reklo je da ih ne zanimaju zabave za jednu noć, a 64 posto manje ispitanika nego prije pandemije bilo je zainteresirano za više seksualnih partnera odjednom.

Dakle, unatoč prevladavajućem narativu o hedonizmu, Garcia misli da je malo vjerojatno kako će ljudi požuriti natrag u zabavu: “Puno je tuge i puno trauma. U našem društvenom životu još uvijek treba riješiti puno kolektivnog stresa i tjeskobe”.

Stručnjaci se također slažu da bi socijalna anksioznost izazvana pandemijom mogla biti važan faktor. Viren Swami, profesor socijalne psihologije sa Sveučilišta Anglia Ruskin u Velikoj Britaniji, koji proučava seksualnost, nedavno je napisao kako je malo vjerojatno da nas čeka “ljeto ljubavi”, ne samo zato što će se mnogi i dalje osjećati zabrinuto kad se nađu u blizini drugih ljudi u istoj sobi, a kamoli u istom krevetu.

Iako će ovog ljeta mnogi tražiti sigurne seksualne veze, te postavljati emoji injekcije na svoj Tinder profil kako bi pokazali da su cijepljeni, možda će ovog ljeta ljudi više preispitivati kako i zašto uspostavljamo odnose s drugim ljudima, smatra Swami. To je zato što ćemo nakon godinu dana teškoća i mentalnog naprezanja žudjeti za emocionalnim vezama s drugima, bilo da su platonske ili romantične, za slučaj da moramo opet proći kroz ovo.

“Ljeto društvenosti”

U svakom slučaju, usporedbe između ljeta 2021. i divljih 20-ih godina možda nisu primjerene. Popularna je mudrolija da su ljudi nakon sličnih emocionalnih stresova tijekom španjolske gripe 1918. bacili na posao, trošenje – i jedni na druge. No, nema podataka koji podupiru ideju da je seksualna aktivnost naglo porasla nakon zdravstvene krize, pa nema razloga misliti da će tako biti i ovaj put.

“Seks smo proučavali tek sredinom 20. stoljeća, a čak i tada je to bila tabu tema za istraživanje. Kad pomislimo na važne događaje koji su mogli utjecati na naše seksualno ponašanje, u to vrijeme jednostavno nismo imali sredstava, alata ili resursa kojima bismo to mogli proučavati”, kaže Thompson.

Osim toga, prije jednog stoljeća većina ljudi nije živjela dekadentnim razvratom u stilu Velikog Gatsbyja. Imali su na umu druge stvari osim zabave. “Za većinu stanovništva bilo je to vrijeme siromaštva, vrijeme teškoća. Bilo je to vrijeme poslijeratne izgradnje. Ljudi se nisu samo zabavljali, pili i seksali”, rekao je Swami za BBC.

Kako se zemlje s visoko cijepljenom populacijom počinju vraćati u nešto što izgleda poput pretpandemijskog života i intimnosti, stručnjaci kažu da se ne bismo trebali fokusirati na ljeto prepuno seksa koje se možda neće dogoditi. Umjesto da razgovaramo o kratkoročnoj seksualnoj aktivnosti, trebali bismo više razgovarati o tome kako je pandemija utjecala naše dugoročne stvaranje odnosa.

“Mislim da će ljudi više ulagati u ljude”, kaže Garcia, koji smatra da ljeto 2021. ne treba doživljavati kao ljeto seksa, već kao “ljeto društvenosti” – ljudi trebaju biti društveni i povezani jedni s drugima. Već postoje pokazatelji pomaka prema društvenosti – čak i na malo vjerojatnim mjestima. Primjerice, tradicionalne aplikacije za upoznavanje sa seksom u podlozi, poput Tindera i Hingea, dodale su video-veze tijekom pandemije. Iako je dodatak bio dio strategije preživljavanja kako bi se ljudi zadržali u aplikacijama tijekom socijalne distance, video druženje na kraju je postalo medij za upoznavanje drugih ljudi prije sastajanja. Thompson smatra da to neće nestati.

Reakcija na dugu usamljenost

Dakle, umjesto jurnjave za zadovoljavanjem seksualne frustracije, stručnjaci kažu da je ta želja za povezivanjem prije sastanka i mogućeg seksualnog susreta pokazatelj kako će ovo ljeto prije biti obilježeno reakcijom na dugu usamljenost. A rješavanje te usamljenosti izgradnjom smislenih odnosa bit će ključno za njegovanje mentalnog zdravlja, koje je tijekom pandemije bilo pod pritiskom.

Nemoguće je znati što će ljudi činiti pojedinačno. Neki bi ipak mogli imati vlastito ljeto seksa. No, većina cijepljenih pojedinaca vjerojatno će izaći iz pandemijskih ograničenja s novonastalim uvažavanjem dubokih i smislenih veza. U konačnici, naredne mjesece vjerojatno će više od svega obilježiti razdoblje povezanosti.

“Mislim da ljudi traže nekoga s kime će se družiti nekoliko sati na terasi. Ljudsko biće žudi za ljudskom emocionalnom vezom. I mislim da to ne mora značiti samo seks”, zaključio je Garcia za BBC.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

OD 24. STUDENOG: ZIMSKI PARK VIŠNJIK – Zimska čarolija za cijelu obitelj

Objavljeno

-

By

FOTO: Nenad Opačić

nedjelju, 24. studenog 2024., na Dan grada Zadra, svoja vrata i ove godine otvara adventska manifestacija, Zimski park na Višnjiku! Već tradicionalno sve posjetitelje očekuje atraktivno klizalište, novi zabavni MOON FUN PARK, adventske kućice s bogatom ponudom blagdanskih delicija, božićni kamion Djeda Božićnjaka s vilenjacima, šareni i veseli lunapark Madi te brojna druga blagdanska iznenađenja.
Zimski park Višnjik prepoznatljivo je adventsko odredište svih generacija Zadrana koje se svake sezone željno iščekuje. Prošle godine, manifestaciju je posjetilo više od 60.000 posjetitelja, a velika posjećenost očekuje se i ove godine.
Glavni sadržaj i središte zbivanja, posebno privlačno djeci, jest natkriveno klizalište koje jamči uživanje u klizanju i nezaboravnu zabavu. Za sve željne klizanja, klizalište će raditi svakim danom od 9 do 23 sata, a bit će organizirane i prigodne nagradne igre.

Uz prostrano klizalište, Zimski park ove godine obogaćen je novim sadržajem, zabavnim MOON FUN PARK-om! Posjetitelje svih uzrasta očekuje širok spektar aktivnosti, od trampolin parka i trkaćih simulatora SIM racinga do mini golfa, savršenih za zabavu i prijateljsko natjecanje.
Uz to, posjetitelji će moći uživati u predivnim adventskim kućicama koje nude raznovrsne slastice i tople napitke. Ove kućice donose duh blagdana i pružaju priliku uživanja u ukusnim delicijama koje će zagrijati sve posjetitelje. Tijekom trajanja manifestacije, u goste nam također stiže veliki blagdanski dekoriran kamion s Djedom Mrazom i njegovim veselim pomoćnicima. Ovaj blagdanski događaj donosi pravu božićnu atmosferu, a svi će posjetitelji imati priliku uživati u pjesmi i plesu, dok najmlađi mogu sudjelovati u čarobnoj božićnoj predstavi. Turneju kamiona Djeda Mraza organizira poslovna grupa Auto Hrvatska, s ciljem širenja pozitivnog blagdanskog duha i uveseljavanja najmlađih. Na kraju, nezaobilazni luna park Madi nudi mnoštvo adrenalinskih vožnji i igara, idealnih za obitelji i prijatelje.

Ovdje se stvaraju dragocjene uspomene, a jedinstvena atmosfera veselja i zabave privlači posjetitelje svih generacija.
Zimski park Višnjik savršeno je mjesto za adventsku zabavu, gdje svatko može pronaći nešto za sebe. Pozivamo sve da posjete našu manifestaciju i stvore nezaboravne trenutke s obitelji i prijateljima, uz brojna iznenađenja koja ih očekuju!

 
Nastavi čitati

magazin

VAŽNO! S Višnjika objavili upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović

Objavljeno

-

By

FOTO: Nenad Opačić

Važne informacije za posjetitelje koncerta Doris Dragović

Datum koncerta: subota, 23. studenog 2024. godine
Vrijeme početka: 20:00 sati
Lokacija: Dvorana Krešimir Ćosić, ŠC Višnjik, Zadar

Upute za ulazak publike na koncert:
– Tribine: Ulazite na ulaze B, C i D
– Fan Pit: sjeverni ulaz prizemlje desno
– Parter i VIP tribina: sjeverni ulaz prizemlje lijevo
– VIP backstage stolovi – lijevo: južni ulaz prizemlje desno
– VIP backstage stolovi – desno: južni ulaz prizemlje lijevo
Ulaz za publiku otvara se u 18:30.

INFORMACIJE O ULAZNICAMA:
– Ulaznice su dostupne putem online prodaje na Eventim.hr ili u njihovim prodajnim mjestima.
– Blagajna na Višnjiku neće biti otvorena.

 
Nastavi čitati

magazin

POZIVNICA IZ UDRUGE AHIMSA / U petak kazališna predstava “Čarobnjak iz Oza” by Jurica Milin!

Objavljeno

-

By

“Javljamo vam se u ime kriznog stožera Udruge mladih Ahimsa kako bi obavijestili građanstvo da je radi prevelike koncentracije sanjara, igre, sreće, upornosti, ljubavi i malo ludosti nastao otvor u svemiru nalik na poljsko strašilo”, stoji u uvodu objave iz Ahimse. Evo što dodaju:

“Trenutne prognoze analitičara govore da će se radi spomenutih okolnosti ovaj petak, 22.11. u 13h i 18h, velika dvorana Kazališta lutaka Zadar teleportirati u Kansas SAD na jedno 20 minuta – po’ ure.

Tko stoji iza ovoga?

Ovakva pojava nije bez presedana. Naime, pojedinci nam svjedoče da se sličan fenomen dogodio i prošlog proljeća, 25.05.2024. na istom mjestu.

Među gradskim kuloarima kruži zasad nepotvrđena špekulacija da je za otvor u svemiru kriv ni više ni manje nego Jurica Milin (op.a. zadarski Victor Flemming).

Milin je, kako kažu, jedan od „odabranih“, jedan od onih koji svijet vide, a ne samo gledaju.

Što to zapravo znači? Prema trenutnim statistikama u Hrvatskoj se 1 od 1000 djece rodi sa sličnim supermoćima. Neki to nazivaju dodatni kromosom ili trisomija, a u narodu je ovo poznato kao „učitelj prave vrijednosti života“. Tako je Milin uz pomoć supermoći, a s minimalnim resursima, uspio osvojiti nekolicinu plivačkih medalja i isplivati memorijalni maraton u čast svome bratu Anti. Poslije je medalje pokupio i u taekwondou.

Kako bi pokazao snagu svoje supermoći, počeo se baviti i slikanjem, a u tridesetima je naučio čitati i pisati. Njegove slikarske radove ste imali prilike vidjeti na izložbi u Kneževoj palači, a nedugo nakon je izdao i knjigu pjesama „Živite zajedno i sretno“. Može se dakle reći da se radi o profesionalcu treniranom za nadmoć u svim prilikama, a upravo njegov pogled na stvari i situacije oko nas se smatraju glavnim razlogom za pojavu ovog fenomena teleportacije.

Sigurno se pitate kako je svu ovu energiju mogao uzrokovati sam samcat. Naravno, imao je suradnike. Pih, itekako! Regrutaciju je napravio planski, organizirano i smišljeno izabravši najveće među amaterima. Kako doznajemo, neka od kodnih imena koja su se spominju u ovoj operaciji akumuliranja pozitivne energije su Doroti, Limeni, Dobra vila, Lav, Teta Ema, Ujak Henri, Vještica, Čarobnjak, Narator i Stablo. Odnedavno se spominje i povezanost s tzv. Vojnicima, Farmerom i Letećim majmunima, a Milin je među njima poznat kao Strašilo.

Do trenutka slanja ove obavijesti nismo uspjeli dobiti konkretan komentar nijednog člana operacije. Vješticu smo doduše sreli na Meladi na kavi, ali nije imala komentara, samo se histerično smijala. Lav nije prestajao plakati na telefon, iako smo ga samo pozdravili. Doroti je, pak, rekla da ne razgovara ni sa kim osim sa Stablom ako nema duge na nebu.

Zaključno, savjetujemo građanstvu da prikupe pozitivnu energiju iz svih sfera života te ju pažljivo zapakiraju na površinu srca. Potrebni su nam izabrani pojedinci kako bi ovaj fenomen dobio punu vrijednost, a samo brzim otpuštanjem iste pozitivne energije možemo svi skupa otputovati i dalje od Kansasa – čak i do čarobne zemlje Oz.

Za više informacija, pozivamo sve da nam se jave na carobnjakizahimse@gmail.com i potvrde svoj dolazak.

Sad ozbiljno:

Da ne dođe do nesporazuma, radi se o predstavi „Čarobnjak iz Oza“ koju je napisao i režirao Jurica Milin, odrasla osoba s Down sindromom i inspiracija za sve nas.

Predstava će se održati u petak 22.11. u dva termina, 13h i 18h u velikoj dvorani Kazališta lutaka Zadar.

Ulaz je besplatan, ali je mjesto potrebno rezervirati na mail carobnjakizahimse@gmail.com. Dovoljno je da u mailu napišete koji termin želite i koliko sjedećih mjesta rezervirate.

U predstavi sudjeluju, da ne kažemo GLUME: Jurica Milin, Mira Treursić, Josipa Ćurić, Toni Lovrović, Vida Treursić, Klaudija Milin, Matija Lidija Milin, Donat Pavić, Tomislav Kabić, David Babac, Cristina Gracin, Antonio Mašina, Matej Mrva, Dalia Petani, Ivan Šešelja, Kristijan Čovčić.

Glazbu je radila Matea Vragolov skupa sa Tonijem Lovrovićem. Osim glazbe, Matea će za vrijeme predstave praviti mrak i svjetlo.

Zadužen za sve zvučne efekte je naš najbolji tonac-amater Ive Jurlina.

Scenu, rekvizite i opuzenske mandarine na dugim probama je organizirala Mihaela Marić.

Posebno se zahvaljujemo Milijani Načevski i Andrei Kvartuč, djelatnicama Centra za pružanje usluga u zajednici Mocire na svoj pomoći i dodatnom angažmanu.

Krizni stožer vas sve srdačno pozdravlja i zahvaljuje na pažnji, a ako budemo malo kasnili na predstavu to je zato što ove godine na isti dan primamo nagradu Grada Zadra u HNK. Hvala grade, hvala Zadrani.”

Svi oni koji žele poduprijeti budući rad i aktivnosti Udruge to mogu učiniti putem QR koda, koji se može skenirati s mobilnom aplikacijom banke za jednostavniju uplatu, ili uplatom na račun:

Udruga mladih Ahimsa

IBAN: HR9623400091111042030

Model plaćanja: 00

Šifra namjene: Dobrotvorno plaćanje

Opis plaćanja: Donacija za rad Udruge

QR kod za uplatu:

Više informacija možete pronaći na društvenim mrežama: Udruga mladih Ahimsa (Facebook) i udruga_mladih_ahimsa (Instagram) ili na web stranici: udruga-ahimsa.hr

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu