Connect with us

magazin

ISTRAŽIVANJE Dvije godine nakon početka pandemije i dalje nam nedostaju društvena okupljanja i zabava, a najviše nas brinu inflacija i zdravlje

Objavljeno

-

U zadnje dvije godine više vremena provodimo s obitelji i na otvorenom, a manje trošimo na velike kupnje i odjeću, pokazalo je Mastercardovo istraživanje MasterIndex

Ključni rezultati:

 U „novom normalnom” većini ispitanika, njih 57 posto, nedostaju društvena okupljanja
 Većina ispitanika se slaže da će ova pandemija najviše imati negativan utjecaj na fizičko zdravlje
 Glavnim problemom pandemije 76 posto ispitanika smatra inflaciju i rast cijena
 U usporedbi s prethodnim valom manje se ljudi boji gubitka posla (25 posto u odnosu na 34 posto)
 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro
 41 posto kućanstava doživjelo je pad prihoda, a njih 59 posto odustalo je od velikih kupnji
 Značajan pad potrošnje u odnosu na razdoblje prije pandemije bilježi se u segmentima kao što su kultura, putovanja i restorani

I više od dvije godine nakon početka pandemije osjete se promjene koje je ona donijela, a to potvrđuje istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard krajem travnja 2022. provela agencija Improve. Kao i u prošlogodišnjem izdanju ovog istraživanja, Hrvatima nedostaju okupljanja, zagrljaji, zabava i putovanja. Kad je riječ o njihovoj zabrinutosti, ove je godine za visokih 76 posto ispitanika – 33 posto više nego prošle godine – prvo mjesto zauzela inflacija, odnosno rast cijena.

Pad u kvaliteti zdravstvene skrbi brine 42 posto ispitanih, a restrikcije vezane uz putovanja, pad u kvaliteti obrazovanja i gubitak posla su također visoko na ljestvici svakodnevnih briga. Pritom su ispitanici manje zabrinuti zbog gubitka posla i ograničenja na putovanjima nego prošle godine, a zanimljivo je da su se prvi put visoko na ljestvici plasirali i zabrinutost vezana uz energetske zalihe, smanjenje životnog standarda te zločin i korupciju. Brige vezane uz zagađenje okoliša ima tek 3 posto ispitanika.

Što ispitanike čini sretnima, a što ih brine?

Osim ovih elemenata iz okruženja, ispitanici su izrazili i zabrinutost da će pandemija utjecati na njihovo zdravlje – mlađi među njima su zabrinuti za fizičko, a stariji za mentalno zdravlje. Istraživanje je otkrilo i one nešto svjetlije strane pandemije. Od svih ispitanika obuhvaćenih istraživanjem, njih 63 posto veseli što mogu više vremena provoditi s obitelji, dok 49 posto čini sretnima što više vremena mogu provoditi na otvorenom. Nešto više nego u prethodnom valu istraživanja, odnosno 53 posto ispitanika, sretno je jer je više javnih usluga dostupno online. Na popis onoga što sudionike istraživanja čini sretnima su se plasirali i solidarnost u zajednici te rad od doma, a da među Hrvatima ima mnoštvo zaljubljenika u kupnju online dokazuje podatak da 33 posto njih u ovom kontekstu ističe nove digitalne usluge za kupnju online.

Većini ispitanika i dalje nedostaju društvena okupljanja (57 posto), obiteljska okupljanja (33 posto), ali i zagrljaji i dodiri (31 posto). Ovo je posebno izraženo u najstarijoj dobnoj skupini (50-55 godina), dok najmlađoj dobnoj skupini (18-29) više od prosjeka nedostaju noćni život, izlasci, festivali i koncerti.

Što se pak tiče rezultata po spolu, sportska događanja nedostaje više muškarcima nego ženama, dok žene češće nego muškarci ističu festivale i koncerte, društvena okupljanja, putovanja u inozemstvo i noćni život. Kad se gleda geografski, ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske više nego ostalima nedostaju druženja i obiteljska okupljanja, a ispitanicima iz Istre, Primorja i Gorskog kotara zabava, odnosno glazbeni festivali, koncerti i noćni život.

Manje trošimo na kulturna događanja

Promjene koje su donijele prethodne dvije godine odrazile su se i na prihode potrošača i kupovne navike. Čak 41 posto ispitanika je doživjelo pad prihoda kućanstva zbog čega je njih 59 posto njih odustalo od planiranih većih kupnji za kućanstvo ili za sebe. Zanimljiv podatak je i taj da je pad prihoda najčešći u Dalmaciji gdje ga je istaknulo 49 posto ispitanika te da je češći (71 posto) kod onih s najnižim osobnim dohotkom, do 2.800 kn.

Kad je riječ o prosječnoj mjesečnoj potrošnji, u 59 posto kućanstava ona je na istoj razini kao i prije pandemije. Od početka pandemije petina ispitanika je povećala mjesečnu potrošnju, a 18 posto njih ju je smanjilo.

Ako promatramo na što ispitanici troše, njihova je potrošnja u većini kategorija na istoj razini kao i prije pandemije, dok je značajan pad vidljiv u kategorijama kulturnih događanja: izložbe, kazališta, kino, koncerti (59 posto), putovanja (57 posto) i restorani (49 posto). Više se troši na namirnice za pripremu kod kuće i internetske usluge (mobilni i kućni internet).

Kako je pandemija utjecala na poduzetnike

Većina ispitanika (68 posto) su se izjasnili kao zaposlenici, dok je u istraživanju sudjelovalo i 10 posto poduzetnika. Među njima je najviše (45 posto) onih koji se ne boje negativnih posljedica na svoje poslovanje. Ipak, 16 posto poduzetnika je zbog posljedica pandemije već moralo obustaviti svoje poslovanje, dok se 39 posto njih boji da će to morati učiniti uskoro.

„Potrošači su osjećali gubitke prihoda i povećanu neizvjesnost što je zauzvrat smanjilo potrošnju. Sadašnji imperativ za tvrtke, uz preispitivanje prioriteta, jest razumjeti kako otpornost izgleda u digitalnijem svijetu i koji digitalni alati je mogu unaprijediti“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„U Hrvatskoj mikro, mali i srednji poduzetnici čine veliku većinu poduzeća, dodane vrijednosti i zapošljavanja te su pokretačka snaga gospodarskog rasta. Zbog toga smo u Hrvatskoj kreirali platformu Uplift, kao središnje mjesto za MMSP u Hrvatskoj, pružajući im sve potrebno za njihov tehnološki i tržišni razvoj, s naglaskom na ulaganje u znanje kao jedino dugoročno ulaganje u razvoj s ciljem poticanja održivosti i izgradnje otpornosti u digitalnom svijetu.”

Gubitak posla i nezaposlenost poglavito brinu ispitanike u dobi od 18 do 29 godina, a zanimljiv je i podatak da se oko mogućnosti dobivanja otkaza u pandemiji najviše brinu ispitanici s primanjima između 2.800 kn i 5.500 kn, njih 68 posto, dok se najmanje brinu onu s primanjima preko 9.000 kn, njih 22 posto.

Online istraživanje MasterIndex o „novom normalnom“ u Hrvatskoj u travnju 2022. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

NAJIŠČEKIVANIJE DOBA GODINE / U nedjelju otvaranje ovogodišnjeg Adventa u Zadru!

Objavljeno

-

By

U Zadru se ovih dana osjeća miris zime, ali i posebna toplina koja dolazi s onim prvim svjetlucavim ukrasima i dugoočekivanim blagdanskim pripremama.

Kao i svake godine, grad se sprema za jedno od najiščekivanijih razdoblja – Advent u Zadru, koji započinje u nedjelju, 24. studenog, na blagdan svetog Krševana, zaštitnika grada.

Prvi dan duge adventske čarolije obilježit će nastup Mladena Grdovića na Trgu Petra Zoranića, čovjeka kojeg Zadranke i Zadrani beskompromisno vole već dugih 40 godina, koliko traje karijera ovog arbanaškog kralja dalmatinke pisme. 

– Velika mi je čast što baš ja otvaram Advent u Zadru! Ovo je manifestacija koja puno znači za grad, a nema mi dražeg nego pružiti ljudima još sreće u ove sive dane. Uostalom, pjevati pred mojom, zadarskom publikom, to je neprocjenjiv osjećaj! Pozivam svih da dođu: bit će zabavno i veselo, glasno i rasplesano, onako kako je uvijek na mojim koncertima. Moramo se dobro zagrijati, ipak smo na otvorenom – rekao je uz osmijeh Mladen Grdović prije svog nedjeljnog nastupa.

To nedjeljno jutro rezervirano je za otvorenje drugog, malo ‘slađeg’ Adventa – onog dječjeg koji donosi radost najmlađima kroz radionice, predstave i blagdanske priče… Dobro, i veselje njihovim roditeljima!

No, itekako se zna da zadarski Advent nije “samo” dobra glazba i odlična atmosfera, već je odavno postao sinonim za vrhunsku gastronomiju koja privlači kako domaće posjetitelje, tako i turiste iz cijele regije. Blagdanske gastro kućice, smještene na Trgu Petra Zoranića i Trgu pet bunara, donose pravo gurmansko iskustvo: od mirisa svježe pečenih fritula i domaćih palačinki, kuhanog vina i gina, do bogate ponude lokalnih specijaliteta kao i brojnih inovativnih, modernih interpretacija blagdanskih jela.

U Zadru tako, od 24. studenog pa sve do 2. siječnja 2025. godine, svaka šetnja gradom postaje prilika za uživanje – bilo uz žive nastupe na Trgu Petra Zoranića, uz program za djecu na Narodnom trgu, ili pak u toplini zimske bajke unutar atrija Palače Cedulin, gdje vas jaslice u prirodnoj veličini vraćaju u srž božićnog duha, a zadarski vam obrtnici nude svoje originalne rukotvorine. O da! Svaki kutak grada priča svoju adventsku priču, a kućice ne nude samo okuse nego i mjesta za druženje i smijeh… Advent u Zadru nije samo događaj, nego iskustvo koje se pamti.

 
Nastavi čitati

magazin

Adventsko klizalište ICE PARK Zadar u ŠC Višnjik!

Objavljeno

-

By

I ove godine u sklopu Zimskog parka Višnjik građani Zadra i okolice moći će uživati u natkrivenom klizalištu na Višnjiku.

Adventsko klizalište na površini od 525m2 koje je proizvela riječka tvrtka Arctic d.o.o. i koja će upravljati njime, bit će otvoreno od 24. studenog 2024. do 12. siječnja 2025. godine.

Radno vrijeme klizališta je od ponedjeljka do nedjelje od 9 do 23 sata. Termini klizanja započinju svaki puni sat i traju 45 minuta, a cijena ulaznice iznosit će 6 eura radnim danom od 15 do 22 sata, kao i vikendom i praznikom od 10 do 22 sata.

Klizati se može i po PROMO cijeni u iznosu 4 eura radnim danom od 9 do 15 sati, kao i od 22 do 23 sata te vikendom i praznikom od 9 do 10 i 22 do 23 sata.

Najam klizaljki iznosi 2 eura, a u ponudi se nalaze i pomagala i zaštitne kacige.

Klizanje djece predškolskog uzrasta je GRATIS, kao i djece vrtića i osnovnih škola grada Zadra  i to od ponedjeljka do petka od 9 do 13 sati.

Na klizalištu je moguće i pohađati školu klizanja u trajanju 5 dana, a moguće se i najaviti na individualne poduke.

Više informacija o klizalištu možete pronaći na društvenim mrežama Arctica: www.facebook.com/arcticrinks/ i  www.instagram.com/arctic_icerinks/  te na broju telefona 091 4520 013.  

 
Nastavi čitati

magazin

SUBOTA U KULTU: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Objavljeno

-

By


Predmet: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Datum i vrijeme: Subota, 23. studenog 2024., s početkom u 11:00
Lokacija: Caffe Bar Kult, Zadar

Paradigma Zadar (Inicijativa građana) poziva na jedinstven događaj koji pokušava složeno oživjeti nekoliko zaboravljenih elemenata, kažu. Evo najave:

Kroz priču o Marku Ostarčeviću nastojimo postići nekoliko važnih ciljeva:

– Odati počast poznatom sportašu iz Zadra, koji je, u svojoj poodmakloj životnoj dobi, još

uvijek manje poznat u Zadru nego u Španjolskoj.

– Vratiti gradu njegov identitet, odnosno oživjeti zaboravljenu priču o Poluotoku zimi, kroz sadržaj koji potiče povratak građana u grad na druženje.

– Osvježiti svijest građana o važnosti samoodrživosti putem thriftanja, kroz jedini second-hand showroom u gradu.

– Istražiti koncept polu-prihvaćenosti kroz priču o Marku te naglasiti važnost zaboravljenog fenomena ‘galeb’ u našoj zajednici, poznatog kao najstariji morski zanat.

Pozivamo građane da svojim prisustvom podrže ovu inicijativu:

– Izložba memorabilija Marka Ostarčevića, sportaša i playboya.

– Druženje u subotu, 23. studenog 2024., u Caffe Bar Kult, koji će postati mjesto okupljanja i povratka u zlatno doba Marka Ostarčevića – čovjeka koji je svojim stilom, talentom i neodoljivim šarmom obilježio generacije.

Na izložbi vas očekuje:

– Markove memorabilije – od njegovog prvog košarkaškog dresa do kravate koja je vidjela Azurnu obalu.

– Glazbeni program s DJ-em Mate Kokićem i posebnim gostovanjem samog Marka za DJ pultom, uz glazbu inspiriranu Ibizom.

– Ljetne avanture i šarmantne anegdote – ispričane iz prve ruke.

Ovo nije običan događaj. Ovo je povratak u vrijeme kada je dalmatinski šarm bio sinonim za eleganciju, a osvajački duh ponos koji njegujemo. Ovo je prilika da zabilježite nezaboravne trenutke i postanete dio priče koja će nadahnuti generacije.

Zamislite dalmatinskog Casanovu, zavodnika u košulji s lančićem, čiji je šarm osvajao turistkinje od Zadra do Azurne obale. Dodajte tome 1200 kravata, priče s Ibize i najotkačenijeg talentiranog košarkaša koji je preskakao “Fiću”. Rezultat? Thrift Playboy – priča o legendarnom Marku Ostarčeviću!

Radujemo se vašem dolasku i prilici da zajedno oživimo duh prošlih vremena!”

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu