Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

NE VOLE KAMPIRANJE NI GUŽVE Čak 74% Hrvata ove godine planira ići na ljetni godišnji odmor

Objavljeno

-

Odsjedaju primarno u privatnom smještaju, kod odabira destinacije im je najvažniji omjer cijene i kvalitete, a više od koronavirusa ih brine geopolitička situacija u Europi

 Ljetne praznike u Hrvatskoj planira provesti 74 posto ispitanika, znatno više u odnosu na 2021.
 Privatni smještaj (52%) i dalje je najpoželjnija opcija, a slijedi boravak u vlastitom smještaju ili kod obitelji i prijatelja (35%)
 Najpopularniji način rezervacije su specijalizirane web stranice za rezervaciju smještaja ili web stranice turističkih agencija (56%)
 Smještaj najčešće plaćamo karticama; slijedi plaćanje gotovinom, iako rjeđe nego godinu dana ranije, dok s druge strane raste učestalost plaćanja internetskim bankarstvom
 Omjer cijene i kvalitete (68%) te troškovi smještaja (64%) najvažnije su karakteristike pri odabiru destinacije
 U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije; koronavirus više nije glavna briga, više od ¼ ispitanika spominje trenutnu geopolitičku situaciju u Europi
 Upitani gdje sve planiraju putovati, velika većina navode putovanja unutar Hrvatske (83%), podjednaki udio navodi susjedne zemlje regije ili Europu (23%; 21%), a njih samo 4% planira posjetiti destinacije na drugim kontinentima.

Epidemiološke mjere, strah zbog zaraze koronavirusom te financijska neizvjesnost bili su glavni razlozi velikog pada u segmentu putovanja tijekom pandemije. No, i to se polagano mijenja pa se sve više ljudi u Hrvatskoj – čak 20 postotnih poena više nego 2020. – odlučuje na godišnji odmor, pokazuju rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je za kompaniju Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve.

U 2020. je tako 54% ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, a 2021. je broj onih koji imaju takve planove porastao na 68%. Otad je rast nešto usporio, pa ove godine na ljetovanje u Hrvatsku planira 74% ispitanika. Među njima prednjače oni s većim primanjima te ispitanici iz Zagreba (87%) .

Financije kao glavni izazov kad je riječ o putovanjima

Financijska nesigurnost je ove godine još snažniji motiv za propuštanje ljetovanja u Hrvatskoj. U 2021. godini ju je istaknulo 28% ispitanika, dok se ta brojka u 2022. godini podigla za 15 postotnih bodova pa je čak 43% onih koji neće na ljetni odmor upravo financije istaknulo kao glavni razlog. Poslovne obveze će omesti planove 22% ispitanika, a 18% njih živi na moru pa nemaju potrebu putovati.

Privatni smještaj najpoželjnija opcija

Kao i prethodnih godina, većina ispitanika ove godine planira ljetovati u privatnom smještaju, njih 52%, a na drugom mjestu je boravak u vlastitom smještaju ili kod rodbine i prijatelja (35%) koji uglavnom biraju ispitanici bez osobnih primanja (58%), odnosno s vrlo niskim primanjima (do 2.800 kn, 42%) i stanovnici Zagreba (49%).

Na trećem mjestu je smještaj u hotelima (18%) koji najvećim dijelim biraju ispitanici s primanjima većim od 9.000,00 kuna, dok je interes za kampiranjem pokazalo svega 7% Hrvata.

Online rezervacije najpopularnije, a internet bankarstvo poželjnije

Za većinu ispitanika (56%) najpopularniji način rezervacije smještaja je online putem specijaliziranih web stranica ili stranica turističkih agencija, a ispitanici primarno smještaj plaćaju karticama (češće debitnim, nego kreditnim i češće jednokratno nego obročno), gotovina je na drugom mjestu, a raste popularnost plaćanja putem internetskog bankarstva.

„Prije rezervacije smještaja, prosječan turist posjeti 38 turističkih web stranica i planira putovanje pet tjedana unaprijed, dok veći dio putovanja plaća digitalno“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„Ovakvi trendovi potiču svakog poduzetnika u turizmu da prihvati digitalizaciju uspostavljanjem svog digitalnog identiteta, svoje prisutnosti u digitalnoj sferi. Poduzetnici moraju držati korak s potrošačima na njihovim sve više digitaliziranim potrošačkim putovanjima.”

Za odabir destinacije najvažniji su omjer cijene i kvalitete

Istraživanje je pokazalo da je najbitnija stavka prilikom odabira destinacije percepcija omjera cijene i kvalitete (68%), a slijede troškovi smještaja (64%). Gotovo polovica ispitanika je izjavila da su im draže manje gužve zbog čega biraju nešto osamljenije destinacije poput manjih mjesta ili otoka.

Očekivano to je manje važno mladima koji prilikom odabira destinacije veću pozornost pridaju dobrom noćnom životu, koncertima ili nekim drugim specifičnim događajima, mogućnostima za kupovanje, ali i troškovima prijevoza. 41% ispitanika navodi da su im pri odabiru destinacije važni klimatski uvjeti što nešto više ističu ispitanici iz Sjeverne Hrvatske (55%).

Geopolitička situacija u Europi utječe na stavove potrošača prema putovanjima

U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije – čak 61% njih, za razliku od 51% 2021., je izjavilo da ih ništa vezano uz putovanja ne brine. Zanimljivo je da ove godine znatno manje brinu o infekciji koronavirusom (8% u usporedbi s 20% u 2021.), no na vrh popisa briga je sada isplivala geopolitička situacija u Europi koja zabrinjava 28% ispitanika.

Kad je riječ o budućim planovima za putovanja, koji sežu nešto dalje od ovog ljeta, najveći broj ispitanika, njih 83%, planira putovati unutar zemlje. 23% planira putovati u susjedne države, a 21% unutar kontinenta, dok je 8% ispitanika u istraživanju navelo da nemaju planova za putovanje.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA / Otvorena izložba “Izdavaštvo na zadarskom području 2023. – 2024.” 

Objavljeno

-

By

U Izložbenoj dvorani Znanstvene knjižnice Sveučilišta u Zadru danas je otvorena 31. godišnja izložba “Izdavaštvo na zadarskom području 2023. – 2024.”. Izložba se tradicionalno organizira u mjesecu studenom u povodu obilježavanja Dana grada Zadra te se na njoj izlaže izbor izdanja tiskanih omeđenih, serijskih publikacija i audiovizualne građe zadarskih autora i izdavača te plakata društvenih, kulturnih i sportskih događanja. Izložba predstavlja ukupnu izdavačku produkciju na zadarskom području od studenoga 2023. do studenoga 2024. godine.

– Ova izložba prilika je da se osvrnemo na bogatstvo književnih i znanstvenih djela koja su nastala na zadarskom području, ali i na sve važnije uloge koje imaju autori, izdavači i knjižničari na putu do čitatelja, s poslanjem stvaranja i očuvanja kulturne baštine našega kraja. Ta sinergija između autora, lokalnih izdavača, knjižnica i čitatelja doprinosi stvaranju bogate kulturne ponude koja odražava specifičnosti i identitete, ali također omogućava i širu kulturnu razmjenu na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Knjižnice nisu samo spremišta knjiga, već i aktivni sudionici u procesu stvaranja, očuvanja i promocije lokalnog izdavaštva. Izdavačka produkcija zadarskog područja, njegovana i predstavljena u Knjižnici, ima dugoročan utjecaj na očuvanje kulturne baštine, razvoj intelektualnog života i promicanje lokalnog identiteta, istaknula je ravnateljica Znanstvene knjižnice Sveučilišta u Zadru Marijana Senkić-Klapan.

Prema evidenciji Znanstvene knjižnice, u prošloj godini izdano je 209 monografija, devet više nego prošle godine. Najviše novih izdanja objavila je izdavačka kuća Forum, a radi se pretežito o knjigama za djecu predškolske dobi. Sveučilište u Zadru objavilo je 52 naslova, od toga 14 u sunakladništvu, najvećim dijelom usmjerena na promoviranje visokih akademskih ciljeva, nova istraživanja i izazove koje donosi budućnost. Matica Zadrana objavila je 17 naslova, Udruga 3.000 godina Za dar 7 naslova itd. Znanstvena knjižnica objavila je 8 stručnih knjiga te jednu u suradnji sa Sveučilištem u Zadru i Državnim arhivom u Zadru.

Ovogodišnja izložba posebna je po tome što se održava prvi put nakon pripajanja Znanstvene knjižnice Sveučilištu u Zadru. Prorektorica prof. dr. sc. Lena Mirošević istaknula je kako su suvremeni procesi, globalizacija i digitalna revolucija, unijeli promjene u izdavaštvo, a novim izazovima pokušava odgovoriti i izdavačka djelatnost Sveučilišta u Zadru.

– Putem znanstvenih časopisa, znanstvenih monografija, sveučilišnih udžbenika i priručnika te zbornika radova i drugih publikacija akademskoj i drugoj zainteresiranoj javnosti predstavljaju se istraživački rezultati djelatnika Sveučilišta ali i znanstvenika iz drugih hrvatskih znanstvenih središta te iz inozemstva. Znanstveni časopisi su globalno najvažniji način komuniciranja znanstvenih spoznaja prema javnosti i akademskoj zajednici. Od 14 sveučilišnih znanstveno-stručnih časopisa iz društvenog, humanističkog, prirodnog i interdisciplinarnog područja znanosti, osam ih je indeksirano u bazi Scopus, a od tih osam još tri su indeksirana u citatnoj bazi WOS (Web of Science).

Kroz izložbu izdavačke djelatnosti zadarskog prostora susrećemo sve bitne aktere u složenom procesu, od autora informacije — pisaca, znanstvenika, izdavača i knjižnica te primatelja korisnika informacija. Stoga je ova izložba najbolji primjer u kojima izdavačka djelatnost nije samo otisnuto slovo, digitalni zapis ili puka djelatnost o stvaranju, uređivanju, objavljivanju i diseminaciji sadržaja i diskursa već dugotrajan rad, pun inovativnosti i kreativnosti uz stalno unaprjeđenje dobre prakse izdavaštva, istaknula je Mirošević proglašavajući izložbu otvorenom.

Izložba se može razgledati do 29. studenoga.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

PRIPREMITE SE NA VRIJEME! / U ponedjeljak bez vode Branimirova i Velebitska ulica u Zadru!

Objavljeno

-

By

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu, dana 25.11.2024. godine  (ponedjeljak) u vremenu od 09:00 h pa do 14:00 h  biti će privremeno obustavljena opskrba vodom potrošačima u gradu Zadru u ulicama:

Obala kneza Branimira, te Velebitska ulica.

Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju biti će smještena u ulici Obala kneza Branimira kod kućnog broja 8.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

(NE)RADNI DANI / Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…

Objavljeno

-

By

Donosimo raspored rada većih marketa i supermarketa, odnosno trgovačkih lanaca u Zadru u nedjelju, 24. studenog…

BAUHAUS:

zatvoreno

KAUFLAND:

zatvoreno

EUROSPIN:

zatvoreno

HEY PARK

zatvoreno

TOMMY

Bože Peričića 5 – od 8 do 14

Skradinska 8 – od 7 do 13

KONZUM:

Ante Starčevića 3 – od 7 do 13

Put Pudarice 34 – od 7 do 20

LIDL:

Put Murvice 18 – od 8 do 21

INTERSPAR

zatvoreno

PLODINE

zatvoreno

SUPERNOVA:

zatvoreno

STUDENAC:

Radno vrijeme pregledajte OVDJE.

RIBOLA

Put Petrića 51C, Zadar 7:00-21:00

Ulica Zrinsko Frankopanska 18, Zadar 7:00-21:00

Put Šimunova 2, Zadar 7:00-21:00

Ulica Krste Odaka 5a, Zadar 7:00-21:00

PEVEX

zatvoreno

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu