Connect with us

Hrvatska

Ukapljeni plin seli se u Zadar, do 2030. planirana izgradnja 11 punionica

Objavljeno

-

Četiri godine nakon donošenja Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin ministarstvo je u javno je savjetovanje pustilo prijedlog izmjena iz kojega se iščitava namjera da se zaobiđe Luka Rijeka kao jedina lokacija za opskrbu ukapljenim plinom, piše u subotu Večernji list.

U tekstu, naime, stoji kako se pitanje mjesta za opskrbu UPP-om neće vezati isključivo uz određenu lokaciju, konkretno područje Mlake u riječkoj luci, nego će se “odabrati optimalna lokacija uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara”.

Podsjeća se i kako je, shodno očekivanom povećanju korištenja ukapljenog prirodnog plina u teškom teretnom, pomorskom i željezničkom prometu važećim aktima predviđen razvoj infrastrukture, pri čemu je do 2030. godine planirana izgradnja minimalno 11 punionica koje bi trebale omogućiti punjenje cestovnih vozila, dok će neke od njih omogućiti i punjenje plovnih objekata.

”S obzirom da je od izbora lokacije mjesta za opskrbu UPP-om prošlo gotovo četiri godine, napravljena je revalorizacija optimalnih mjesta za opskrbu UPP-om”, stoji u predložnom zakonu, pri čemu se naglašava kako je cilj ove revalorizacije “optimiziranje tehničkih, prostornih i financijskih parametara u cilju omogućavanja realizacije projekta razvoja stanica i ostvarenje punog potencijala realizacije UPP terminala kao opskrbne točke UPP-om za upotrebu u prometu”.

Nešto dalje, obrazlaže se kako je zakon riječkoj luci dao ovlast da investitoru, LNG-u Hrvatska, dodijeli koncesiju i zaključi s njim ugovor u svrhu gradnje mjesta opskrbe za daljnju distribuciju ukapljenog plina, no takav ugovor u četiri godine nije zaključen.

U Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja pojašnjavaju kako je takva ovlast Luci Rijeka 2018. godine dana u dobroj vjeri i s obzirom na činjenicu da je riječ o luci koja je najbliže LNG terminalu, no kažu kako je u realizaciji zaključeno kako više nema smisla inzistirati isključivo na riječkom području jer je interes za ukapljeni plin u međuvremenu značajno porastao.

Zbog toga je, kažu, besmisleno i dalje se ograničavati samo na jednu lokaciju pa najavljuju mogućnost izgradnje takvih opskrbnih mjesta i u drugim lukama.

Pritom napominju kako LNG Hrvatska već u okolišnom smislu istražuje potencijalna druga opskrbna mjesta, pri čemu se kao luka koja je najbliža tome spominje Zadar za koji je, kažu naši izvori, ministarstvo već dalo pozitivno mišljenje vezano uz utjecaj na okoliš, piše novinarka Večernjeg lista Iva Boban Valečić.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Ceste su mokre i skliske, opasnost od odrona

Objavljeno

-

Kolnici su mjestimice mokri ili vlažni i skliski, a ponegdje ima i magle, izvijestio je jutros Hrvatski autoklub (HAK)

Opasnost od odrona
Mogući su odroni na cestama u gorju i Jadranskoj magistrali (DC8). Savjet vozačima je prilagoditi brzinu i način vožnje uvjetima na cestama i održavati sigurnosni razmak između vozila.

Zbog zimskih uvjeta zabrana je prometa za kamione s prikolicama i tegljače te za vozila koja nemaju propisanu zimsku opremu na nekim državnim i županijskim cestama u Lici i dijelu Zadarske županije te na svim lokalnim i županijskim cestama u Ličko-senjskoj županiji. Za sav promet zatvorene su zbog snijega ili srušenih stabala županijske ceste Duzluk-Kutjevo; Gornji Vrhovci-Poljanska; Velika-Jankovac.

U prekidu je katamaranska linija Ubli – Vela Luka – Hvar – Split.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Znate li razliku između rasprodaje, akcije i sniženja?

Objavljeno

-

By

Izloge trgovina uskoro će preplaviti šarenilo brojeva s predznakom minusa i znakom postotka, a sve pod velikim natpisom sezonskog sniženja. Znate li po čemu se ono razlikuje od akcije ili rasprodaje, te koja su vaša prava i obaveze prodavača?

Akcijske prodaje, rasprodaje i sezonska sniženja smatraju se posebnim oblicima prodaje u kojima se proizvodi i usluge nude po cijenama nižim od onih u redovnoj prodaji, ali kupac pritom zadržava ista prava kao u redovitoj prodaji. Uključuje to i zamjenu kupljenih proizvoda, ali valja imati na umu da je na sniženjima slabija ponuda nego u redovnoj prodaji.

Akcijska prodaja

Svaka prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji je u osnovi akcijska prodaja, a ukoliko su ispunjeni još neki uvjeti trgovac je može oglasiti kao rasprodaju ili sezonsko sniženje.

Sezonsko sniženje

Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone. Na ovaj oblik posebne prodaje trgovac ima pravo najviše dva puta godišnje, za zimsko sniženje od 27. prosinca, a za ljetno od 1. srpnja. Sezonsko sniženje može trajati najdulje 60 dana, a ukoliko u tom razdoblju ne uspije prodati sve proizvode, trgovac ih može nastaviti prodavati po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, samo što u tom slučaju ne smije oglašavati sezonsko sniženje.

Rasprodaja

Prodavati proizvode po nižoj cijeni na rasprodaji trgovac ima pravo u slučaju prestanka poslovanja, ukoliko mu je poslovanje ozbiljno ugroženo ili ako prestaje s poslovanjem u dosadašnjim poslovnim prostorijama. Isto tako, rasprodaju može proglasiti zbog obavljanja složenijih građevinskih radova unutar ili na poslovnim prostorijama, ali rasprodavati može samo određeni proizvod kojega prestaje prodavati, piše tportal.hr.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Počela su zimska sniženja, trajat će do kraja veljače. “Trgovci su dužni učiniti jednu stvar”

Objavljeno

-

By

Uobičajeno, nakon božićnih blagdana, a uoči Nove godine, započinju zimska sniženja u trgovinama. Sniženja su počela u petak u fizičkim trgovinama, a putem interneta već u četvrtak navečer.

Sezonsko sniženje, i zimsko i ljetno, traje najduže 60 dana, što znači da će ovo trajati do kraja veljače.

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) i prije ovog sezonskog sniženja upozorili su na moguće zamke koje vrebaju potrošače prilikom kupovine.

“Veliki popusti često su samo mamac za nepromišljene kupnje, ali i za lažna sniženja cijena”, poručuju iz HUZP-a.

Trgovac je dužan istaknuti dvije cijene

Potrošače upozoravaju na najvažnije pravilo prilikom sezonskog popusta: Trgovci su dužni istaknuti dvije cijene – cijenu na sezonskom sniženju i najnižu cijenu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja sezonskog sniženja.

“Tako će svima biti jasno koliko je zaista njihov proizvod snižen, odnosno koliko manje plaćaju od uobičajene cijene”, kažu u HUZP-u.

Tijekom sezonskih sniženja vrijede sva pravila kao i u redovnoj prodaji. Primjerice, cijene moraju biti jasno, vidljivo i čitko istaknute, a isticanjem obje cijene – redovne i snižene, potrošaču mora biti jasno koliko će platiti neki proizvod manje od njegove uobičajene cijene.

Također, ako trgovac tijekom sezonskog sniženja ne proda sve ponuđene proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha. No, takvu prodaju nakon 60 dana ne smije više oglašavati kao sezonsko sniženje.

Sezonsko sniženje nije akcijska prodaja

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, sezonsko sniženje jedan je od posebnih oblika prodaje. Druga dva su akcijska prodaja i rasprodaja. Posebni oblik prodaje podrazumijeva prodaju proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji.

Za razliku od akcijske prodaje tijekom koje se proizvodi prodaju po cijeni nižoj od cijene kakvu imaju u redovnoj prodaji, sezonsko sniženje znači prodaju proizvoda po sniženoj cijeni nakon isteka sezone.

Nekoliko savjeta kupcima

Što se tiče kupovine putem interneta tijekom sezonskog sniženja, u HUZP-u ponavljaju nekoliko zlatnih savjeta:

Kupujte na provjerenim web stranicama. Prije online kupovine provjerite internetske trgovine na besplatnom servisu iffy.cert.hr te provjerite iskustva i recenzije drugih kupaca.

Pročitajte opće uvjete da znate s kim sklapate kupoprodajni ugovor.

Ne ostavljajte druge podatke o kartici kojom plaćate osim broja računa i svoga imena i prezimena. Nikada ne dijelite i ne šaljite presliku kartice, broj kartice ili PIN.

Ne primajte pakete koje niste naručili. A od dostavne službe zatražite provjeru sadržaja paketa prije preuzimanja. Ako dostavljač to ne dozvoli ili ne da račun, vjerojatno se radi o prijevari.

Kolika sniženja nude trgovine

U nekim trgovinama još traju božićne akcije pa zasad nisu istaknule svoja zimska sniženja, ali smo provjerili petnaestak trgovina nekih poznatih brendova koje su to učinile. Evo kolike popuste nude tijekom zimskog sniženja:

Bershka do 50%
Borovo do 70%
Calzedonia do 50%
Deichmann do 50%

Europa 92 do 50%
H&M do 50%
Hervis do 50%
Intersport od 20 do 40%

JYSK do 60%
Mango do 50%
Massimo Dutti do 50%
Pull&Bear do 40%

S.Oliver do 50%
Stradivarius do 40%
Terranova do 70% na online kupovinu
Timberland do 50%

Zara do 40%

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu