Hrvatska
ŠTO LI TEK NAS ČEKA? Na pomolu brojne promjene u njemačkim marketima
Svi žele i trebaju štedjeti plin i struju, uključujući supermarkete. To također ostavlja traga na kupcima koji se moraju pripremiti na neke promjene.
Naime, mnoge su promjene već sad primjetne, ali uskoro će ih biti još i više. Naime, u trgovinama u Njemačkoj će biti koji stupanj hladnije, odnosno temperatura bi trebala najprije pasti dva stupnja. Trgovci Edeke rekli su za Focus da možda više neće biti promotivnih prostora na ulazu. Time se sprečava stalno otvaranje i zatvaranje vrata.
U svakom slučaju: Mehanizmi u vratima moraju se ponovno namjestiti. Vrata bi se trebala brže otvarati i brže zatvarati iza kupaca. Ovo služi za održavanje konstantne unutarnje temperature.
U robnim kućama vrata više ne bi smjela biti otvorena
Također se kupce moli da na policama za hlađenje i zamrzavanje otvore vrata hladnjaka samo ako žele izvaditi proizvod.
Trgovine će postaviti natpise na kojima će pisati “Molimo brzo zatvorite zamrzivač”. Isto vrijedi i za robne kuće: tamo vrata ubuduće više ne bi trebala biti otvorena. To štedi mnogo energije.
I svjetlo se gasi. Dvije uredbe savezne Vlade propisuju da se vanjska rasvjeta parkirališta gasi nakon zatvaranja trgovine. Oglasne ploče također ostaju isključene u večernjim satima. Osim toga, ne samo supermarketi i diskonti, nego i robne kuće i drugi trgovci trebali bi od 22 sata isključiti vanjsku rasvjetu i izloge.
Rasvjeta također više neće biti paljena cijeli dan, već samo između 17 sati i zatvaranja trgovina, prenosi Fokus Magazin.
Hrvatska
Ceste su mokre i skliske, opasnost od odrona
Kolnici su mjestimice mokri ili vlažni i skliski, a ponegdje ima i magle, izvijestio je jutros Hrvatski autoklub (HAK)
Opasnost od odrona
Mogući su odroni na cestama u gorju i Jadranskoj magistrali (DC8). Savjet vozačima je prilagoditi brzinu i način vožnje uvjetima na cestama i održavati sigurnosni razmak između vozila.
Zbog zimskih uvjeta zabrana je prometa za kamione s prikolicama i tegljače te za vozila koja nemaju propisanu zimsku opremu na nekim državnim i županijskim cestama u Lici i dijelu Zadarske županije te na svim lokalnim i županijskim cestama u Ličko-senjskoj županiji. Za sav promet zatvorene su zbog snijega ili srušenih stabala županijske ceste Duzluk-Kutjevo; Gornji Vrhovci-Poljanska; Velika-Jankovac.
U prekidu je katamaranska linija Ubli – Vela Luka – Hvar – Split.
Hrvatska
Znate li razliku između rasprodaje, akcije i sniženja?
Izloge trgovina uskoro će preplaviti šarenilo brojeva s predznakom minusa i znakom postotka, a sve pod velikim natpisom sezonskog sniženja. Znate li po čemu se ono razlikuje od akcije ili rasprodaje, te koja su vaša prava i obaveze prodavača?
Akcijske prodaje, rasprodaje i sezonska sniženja smatraju se posebnim oblicima prodaje u kojima se proizvodi i usluge nude po cijenama nižim od onih u redovnoj prodaji, ali kupac pritom zadržava ista prava kao u redovitoj prodaji. Uključuje to i zamjenu kupljenih proizvoda, ali valja imati na umu da je na sniženjima slabija ponuda nego u redovnoj prodaji.
Akcijska prodaja
Svaka prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji je u osnovi akcijska prodaja, a ukoliko su ispunjeni još neki uvjeti trgovac je može oglasiti kao rasprodaju ili sezonsko sniženje.
Sezonsko sniženje
Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone. Na ovaj oblik posebne prodaje trgovac ima pravo najviše dva puta godišnje, za zimsko sniženje od 27. prosinca, a za ljetno od 1. srpnja. Sezonsko sniženje može trajati najdulje 60 dana, a ukoliko u tom razdoblju ne uspije prodati sve proizvode, trgovac ih može nastaviti prodavati po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, samo što u tom slučaju ne smije oglašavati sezonsko sniženje.
Rasprodaja
Prodavati proizvode po nižoj cijeni na rasprodaji trgovac ima pravo u slučaju prestanka poslovanja, ukoliko mu je poslovanje ozbiljno ugroženo ili ako prestaje s poslovanjem u dosadašnjim poslovnim prostorijama. Isto tako, rasprodaju može proglasiti zbog obavljanja složenijih građevinskih radova unutar ili na poslovnim prostorijama, ali rasprodavati može samo određeni proizvod kojega prestaje prodavati, piše tportal.hr.
Hrvatska
Počela su zimska sniženja, trajat će do kraja veljače. “Trgovci su dužni učiniti jednu stvar”
Uobičajeno, nakon božićnih blagdana, a uoči Nove godine, započinju zimska sniženja u trgovinama. Sniženja su počela u petak u fizičkim trgovinama, a putem interneta već u četvrtak navečer.
Sezonsko sniženje, i zimsko i ljetno, traje najduže 60 dana, što znači da će ovo trajati do kraja veljače.
U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) i prije ovog sezonskog sniženja upozorili su na moguće zamke koje vrebaju potrošače prilikom kupovine.
“Veliki popusti često su samo mamac za nepromišljene kupnje, ali i za lažna sniženja cijena”, poručuju iz HUZP-a.
Trgovac je dužan istaknuti dvije cijene
Potrošače upozoravaju na najvažnije pravilo prilikom sezonskog popusta: Trgovci su dužni istaknuti dvije cijene – cijenu na sezonskom sniženju i najnižu cijenu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja sezonskog sniženja.
“Tako će svima biti jasno koliko je zaista njihov proizvod snižen, odnosno koliko manje plaćaju od uobičajene cijene”, kažu u HUZP-u.
Tijekom sezonskih sniženja vrijede sva pravila kao i u redovnoj prodaji. Primjerice, cijene moraju biti jasno, vidljivo i čitko istaknute, a isticanjem obje cijene – redovne i snižene, potrošaču mora biti jasno koliko će platiti neki proizvod manje od njegove uobičajene cijene.
Također, ako trgovac tijekom sezonskog sniženja ne proda sve ponuđene proizvode, može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha. No, takvu prodaju nakon 60 dana ne smije više oglašavati kao sezonsko sniženje.
Sezonsko sniženje nije akcijska prodaja
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, sezonsko sniženje jedan je od posebnih oblika prodaje. Druga dva su akcijska prodaja i rasprodaja. Posebni oblik prodaje podrazumijeva prodaju proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji.
Za razliku od akcijske prodaje tijekom koje se proizvodi prodaju po cijeni nižoj od cijene kakvu imaju u redovnoj prodaji, sezonsko sniženje znači prodaju proizvoda po sniženoj cijeni nakon isteka sezone.
Nekoliko savjeta kupcima
Što se tiče kupovine putem interneta tijekom sezonskog sniženja, u HUZP-u ponavljaju nekoliko zlatnih savjeta:
Kupujte na provjerenim web stranicama. Prije online kupovine provjerite internetske trgovine na besplatnom servisu iffy.cert.hr te provjerite iskustva i recenzije drugih kupaca.
Pročitajte opće uvjete da znate s kim sklapate kupoprodajni ugovor.
Ne ostavljajte druge podatke o kartici kojom plaćate osim broja računa i svoga imena i prezimena. Nikada ne dijelite i ne šaljite presliku kartice, broj kartice ili PIN.
Ne primajte pakete koje niste naručili. A od dostavne službe zatražite provjeru sadržaja paketa prije preuzimanja. Ako dostavljač to ne dozvoli ili ne da račun, vjerojatno se radi o prijevari.
Kolika sniženja nude trgovine
U nekim trgovinama još traju božićne akcije pa zasad nisu istaknule svoja zimska sniženja, ali smo provjerili petnaestak trgovina nekih poznatih brendova koje su to učinile. Evo kolike popuste nude tijekom zimskog sniženja:
Bershka do 50%
Borovo do 70%
Calzedonia do 50%
Deichmann do 50%
Europa 92 do 50%
H&M do 50%
Hervis do 50%
Intersport od 20 do 40%
JYSK do 60%
Mango do 50%
Massimo Dutti do 50%
Pull&Bear do 40%
S.Oliver do 50%
Stradivarius do 40%
Terranova do 70% na online kupovinu
Timberland do 50%
Zara do 40%
-
Hrvatska4 dana prije
KRAJ BOŽIĆNIH BLAGDANA / Danas slavimo blagdan Sveta tri kralja ili Bogojavljenje
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
MORATE U SPIZU? / Većina trgovačkih centara danas je zatvorena; u ponedjeljak ne radi nitko!
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
“HRVATSKI BOŽIĆ” / U ponedjeljak u crkvi sv. Frane koncert klapa i KUD-ova
-
magazin5 dana prije
Horoskop za 5. siječnja 2025.