magazin
(FOTO) “SVJETLOST DOLAZI” Karla Miletić iz Zadra pobjednica 10. Festivala duhovne glazbe
Jubilarni i posljednji međunarodni 10. Festival duhovne glazbe “Svjetlost dolazi” Zadar 2022. uspješno se održao 30. rujna u HNK Zadar. Posjetitelji i istinski ljubitelji suvremene kršćanske glazbe, u svijetu poznate kao CCM (Contemporary Christian Music) i ove godine imali su prilike uživati u novokoponiranim skladbama i interpretacijama ukupno 13 izvođača.
Pobjednica ovogodišnjeg festivala je Karla Miletić iz Zadra. Osvojila je nagradu publike za skladbu “Zagrli anđela svog”- autor teksta i glazbe Dario Vištica , autora aranžmana Dario Vištica, Jere Šešelja i Karla Miletić. Nagradu publike uručila joj je Rina Dože – Marinić, savjetnica za kulturu i tehničku kulturu, Upravnog odjela za kulturu i šport grada Zadra.
Stručni ocjenjivački žiri u sastavu od četiri člana, Matia Čirjak kantautorica duhovne glazbe, Silvija Romić zadarska novinarka, predsjednica Hrvatskog pjevačkog glazbenog društva “Zoranić”, Davor Petrović glazbeni pedagog, skladatelj, umjetnički voditelj, član brojnih klapa i ansambla (zadarski madrigalisti, klapa Intrade) i Saša Miočić skladatelj, glazbeni producent, multiinstrumentalist i umjetnički ravnatelj festivala “Svjetlost dolazi” imao je težak zadatak. Trebali su odlučiti tko će ove godine osvojiti nagrade, a njihova odluka je bila jednoglasna te su odlučili Nagradu za najbolji tekst dodijeliti Sonji Agati Bišćan iz Strasbourga za skladbu “Svjetlost”- autor teksta i glazbe Sonja Agata Bišćan, autor aranžmana Ludvico Bisconti. Nagradu joj je uručila Silvija Romić. Nagradu za najbolju glazbu osvojio je duo “Dominika” iz Zagreba za skladbu “Prijatelj” – autori teksta, glazbe i aranžmana Nika Mutak i Dominik Došen. Nagradu im je uručila Matia Čirjak. Nagradu za najbolji aranžman osvojili su “Afterlife” iz Volodera za skladbu “Na krilima” – autor teksta i glazbe Kristijan Jalšić, autor aranžmana Kristijan Jalšić, Marko Javorski i Vedran Doležal. Nagradu stručnog ocjenjivačkog žirija dodijelili su Esteri Stojko iz Logatec, Slovenija za skladbu “V tebi zmorem vse” -autor teksta i glazbe Bojan Škrlj, autor aranžmana Luka Petrovičić, Vana Skubic i Estera Stojko.
Izvođači su nastupali uz instrumentalne matrice, a pratili su ih back vokali zadarski glazbenici Gloria i Klaudio Krizman.
Voditelji festivalskog programa bili su Iva Rogić i Damir Granić, inspicijent festivala Mladenka Mašina, ton majstor Zoran Gugić, a light tehničar Mihovil Seko.
Pokrovitelji festivala bil su grad Zadar, Zadarska županija, TZ grada Zadra, NMZ, Općina Preko, Općina Kukljica i Općina Tkon, a festival je sponzorirao Ilirija d.d. Turisthotel d.d. Nasadi d.o.o. Maraska d.d. Vina Poljak, Sirana Gligora d.o.o. i Frizerski salon “Ko te šiša”.
Revijalni gost festivala bila je Jelena Skoko iz Širokog Brijega -BiH, kantautorica kršćanske pop glazbe, profesorica hrvatskoga jezika i književnosti i filozofije i državna sutkinja u Odbojkaškom savezu Federacije Bosne i Hercegovine. Nastupala je dva puta na festivalu u Zadru. 2018. godine osvojila je nagradu za najbolji aranžman za skladbu „Na križu“, a 2020. godine osvojila je nagradu za najbolji tekst za skladbu “Hrabrost. Jelena je izvodila svoje autorske pjesme Izliječi me, Pustinja, Predanje, Hrabrost i Na križu.
Ono što je važno istaknuti u ovih 10. godina održavanja festivala u Zadru skladbe su prijavljivali renomirani i potvrđeni autori, poput Marka Tomasovića, Nedo Zuban, Davor Jašek,Toni Eterović , Antonia Tkalec, Tea Vidaić, Čedo Antolić, fra Marina Karačić, Sonja Agata Bišćan, Petra Antolić i drugi poznati autori. To su sve imena tekstopisaca i skladatelja sa nekim od strukovnih nagrada HDS-a, ili strukovnim nagradama poput nagrade Porin, članovi HDS-a koji se bave skladanjem i popularne glazbe. A kao revijalni gosti nastupali su najistaknutiji izvođači duhovne glazbene scene u RH poput npr. Željke Marinović dobitnice nekoliko prestižnih nagrada , nagrade Porin ili Antonia Tkaleca skladatelja, tekstopisca, kantautora, glazbenog producenta i multiinstrumentaliste duhovne glazbe koji je 2016. godine od Ministarstva kulture Republike Hrvatske primio status Slobodnog umjetnika što je najveće moguće priznanje jednom profesionalnom glazbeniku.
Festival duhovne glazbe “Svjetlost dolazi” Zadar bio je jedini glazbeni festival u Zadru s jubilarnim izdanjem i posljednji, a organizatori udruga “Stihovi i Note” već sada najavljuju kako grad Zadar neće ostati bez glazbenog festivala. Za sljedeću godinu planiraju s održavanjem Festivala glazbe “Glas kantautora” Zadar 2023. koji će se održati u Koncertnoj dvorani braće Bersa. Nadaju se da će se i taj festival razvijati iz godine u godinu te im je plan da se s vremenom održava u Polivalentnoj dvorani Providurove palače.
Vesna Benić ravnateljica festivala duhovne glazbe “Svjetlost dolazi” i predsjednica udruge “Stihovi i Note” ovim putem zahvaljuje se svima koji su podržavali ovaj festival i omogućili da se uspješno održava punih deset godina. Posebno se zahvaljuje bliskim suradnicima s kojima je uspješno surađivala na festivalu, potom se zahvaljuje svim posjetiteljima, medijima koji su ga vjerno pratili, a najviše se zahvaljuje brojnim izvođačima koji su iza sebe ostavili neizbrisive tragove i bogatstvo pisanja i skladanja suvremene kršćanske glazbe.
magazin
(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine
U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra.

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme.
– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković.

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme.
– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine.
Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija.

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju.
Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:
magazin
Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar
Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija
“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.
Rezultati istraživanja
Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.
Koliko zarađuju?
Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.
“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.
Influencer marketingom upravljaju mlade žene
Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.
Instagram i dalje prvi izbor
Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.
“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.
Korištenje AI-a mora biti označeno
Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.
“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.
Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.
Autentičnost je valuta povjerenja
Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.
Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.
Najveći problem – negativan stav javnosti
Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.
Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.
magazin
ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!
Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.
Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.
– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.
Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.
– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.







