Connect with us

Hrvatska

Lidl kreće u akciju: Velike promjene od 1. ožujka

Objavljeno

-

Od dječjeg pudinga do jogurta s čokoladnim zrncima, od kakaa za doručak do slatkih napitaka za školski odmor: hrana za djecu posao je vrijedan milijarde eura.

No zdravstvenim stručnjacima često je trn u oku sastav proizvoda. Oni se žale na previše šećera, previše masti i previše soli u mnogim često detaljno reklamiranim proizvodima i već godinama pozivaju na preispitivanje maloprodaje i industrije.

Diskonti lanac Lidl sada je preuzeo pionirsku ulogu. Lanac je objavio da od iduće poslovne godine, koja u Lidlu počinje 1. ožujka, više neće reklamirati nezdravu hranu namijenjenu djeci – poput zašećerenih jogurta ili pića, ali ni čokolade, piše Fenix magazin.

Iznimke bi trebale biti samo za promotivne artikle za Božić, Uskrs ili Noć vještica – na primjer za čokoladne Djedove Božićnjake ili uskršnje zečeve.

Lidl provodi preporuke Svjetske zdravstvene organizacije

“Lidl je prvi njemački trgovac hranom koji je primijenio odgovarajuću preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO)”, rekao je diskont. Ali tvrtka ide i dalje. Do kraja 2025. Lidl također želi prodavati samo onu hranu koja zadovoljava kriterije Svjetske zdravstvene organizacije za zdravu hranu u ambalaži privlačnoj djeci.

Ambalaža bi se mijenjala korak po korak. “Budući da pothranjenost u djetinjstvu povećava rizik od bolesti povezanih s prehranom u odrasloj dobi, reklamiranje zdrave hrane i nereklamiranje nezdrave hrane do dobi od 14 godina ključno je za zdravlje”, stoji u prezentaciji tvrtke.
Znanstvena alijansa Njemački savez za nezarazne bolesti pohvalila je da Lidl “ide znatno dalje od dobrovoljnih obveza drugih proizvođača i trgovaca”. Potrošačka organizacija Foodwatch pozvala je konkurente da slijede Lidlov primjer.

“S obzirom na raširenu pothranjenost među mladima, s ponekad kobnim posljedicama, ovo je važan korak”, rekla je Luise Molling iz Foodwatcha. Međutim, Aldi, Rewe i Edeka isprva nisu imali izjavu.

Činjenica je: prema znanstvenim istraživanjima oko 15 posto djece i mladih u Njemačkoj trenutačno ima prekomjernu tjelesnu težinu, a šest posto ima čak izrazito prekomjernu tjelesnu težinu( pretilost). To može dovesti do bolesti poput dijabetesa tipa 2, problema sa zglobovima, visokog krvnog tlaka i bolesti srca kasnije u životu.

Brojni proizvodi dječjeg izgleda karakteristični su prije svega po tome što sadrže mnogo šećera, masti i aditiva – a često su i znatno skuplji”, kritizirala je nedavno Savezna udruga potrošačkih centara.

85,5 posto dječjih proizvoda sadrži previše šećera, masti i/ili soli

Problem nipošto nije ograničen samo na vlastite robne marke trgovačkih lanaca. Studija Foodwatcha iz 2021. o 283 prehrambena proizvoda vodećih proizvođača otkrila je da 85,5 posto proizvoda reklamiranih posebno za djecu sadržava previše šećera, masti i/ili soli prema standardima WHO-a.

Rezultat jedva da je bio bolji nego 2015., unatoč dobrovoljnoj obvezi industrije da smanji šećer. A od 2021. malo je napretka, prema riječima glasnogovornika Foodwatcha u utorak.

Proizvođači robnih marki stvari, naravno, vide drukčije. Na zahtjev Njemačke tiskovne agencije (dpa) , gigant robe široke potrošnje Unilever (Langnese, Knorr) naglasio je da je već u travnju prošle godine prestao s marketingom i oglašavanjem hrane i pića za djecu mlađu od 16 godina, kako za tradicionalne medije, tako i za društvene mreže.

Prehrambena tvrtka Mondelez, poznata po robnim markama Milka i Oreo, objavila je da se u svim svojim reklamnim mjerama u Njemačkoj pridržava dobrovoljne obveze “da neće postavljati reklame usmjerene na djecu mlađu od 14 godina”.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

UTRKA ZA PANTOVČAK / HRejting: Milanović uvjerljiv favorit tjedan dana prije izbora

Objavljeno

-

By

foto: HTV

Zbog tragedije u Zagrebu, svi predsjednički kandidati otkazali su planirane aktivnosti. Uoči izborne šutnje objavljeni su rezultati posljednjeg HRejtinga prije predsjedničkih izbora. 

Istraživanje agencije Promocija Plus za HRT provedeno je 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika, uz pogrešku od +/- 3,04% i pouzdanost od 95%. 

Prvi krug: Milanović ispred Primorca

Prema rezultatima ankete, aktualni predsjednik Zoran Milanović dodatno je učvrstio svoju poziciju favorita. Prosinački HRejting pokazuje rast njegove potpore na gotovo 39%, što je dva postotna boda više nego prošlog mjeseca.

Dragan Primorac, kandidat HDZ-a, bilježi manji rast te ulazi u završnicu kampanje s podrškom od 22,9%.

Nezavisna kandidatkinja Marija Selak Raspudić na trećem je mjestu s 9,6%, dok je Ivana Kekin nadomak 9%, unatoč medijskim kontroverzijama oko njezina supruga i zemljišta u Istri.

Među preostalih četvero kandidata, Miro Bulj (3,6%) bilježi najveći pad potpore, dok Branka Lozo blago raste i dostiže slične rezultate. Nezavisni kandidati Tomislav Jonjić i Niko Tokić Kartelo ostaju na marginama, s potporom manjom od 1,5%.

Neodlučnih je birača, tjedan prije izbora, oko 10%, što je velikih 3,4% manje nego prije mjesec dana.

Drugi krug: Milanovićeva pobjeda u siječnju

U hipotetskom drugom krugu 12. siječnja 2025., Zoran Milanović uvjerljivo pobjeđuje s 54,2% glasova, dok Dragan Primorac osvaja 33,8%.

U odnosu na prošli mjesec razlika između dva vodeća kandidata se povećala zahvaljujući snažnijem rastu potpore Milanoviću.

Broj neodlučnih birača u drugom krugu smanjen je na nešto više od 6%, dok je udio onih koji bi ostali kod kuće pao ispod 6%.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Nova anketa: Evo kako stranke stoje osam mjeseci nakon izbora

Objavljeno

-

By

Iako predstoje predsjednički izbori, HRT je provjerio kako osam mjeseci nakon parlamentarnih stoje političke stranke. Istraživanje je za HRT provela “Promocija Plus” 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika. Najveća pogreška iznosi +/- 3,53%, uz razinu pouzdanosti od 95%.

U Hrvatskom saboru trenutačno sjede predstavnici čak 19 političkih stranaka. Da odlučuju birači iz ankete bilo bi ih samo četiri. Ali ne u Hrvatskoj podijeljenoj na 10 plus dvije izborne jedinice nego u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici sa zabranjenim predizbornim koalicijama, navodi HRT.

I u tako ustrojenoj Hrvatskoj HDZ bi biračima bio prvi izbor. Prosinac završava na 26,6%, što je blagi pad u odnosu na studeni (-0,24%). Zahvaljujući nastavku blagog rasta (+0,17%), SDP je uspio smanjiti razliku na ispod četiri posto (-3,66%). Sad su na gotovo 22,94%.

Treći su po snazi neodlučni. Iako se kod njih bilježi najveći pad (-1,03%), što je dobro, i dalje ih je 16,84%.

Budući da neodlučni još nemaju stranku, pa onda ne mogu ni u Sabor, birači bi ondje dali mjesto još samo dvjema strankama. Jednoj lijevoj i jednoj desnoj. Lijeva je Možemo!, kojoj slučaj bračnog para Kekin zasad nije naštetio. Štoviše, blago rastu (+0,27%), pa ta stranka godinu završava na 9,15%. Most je četvrta i posljednja stranka kojoj HRejting jamči prelazak izbornog praga. Trenutačno su na 6,82%, što je malo bolje (+0,32%) nego prošli mjesec.

Iako u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici Sabor ne bi nikada vidjele, četiri stranke zahvaljujući postojećem izbornom modelu i statusu uglavnom regionalnih stranaka na mandat bi ipak mogle računati. To su Penavin Domovinski pokret koji je od ulaska u Vladu u konstatnom padu (prosinac -0,11%) pa godinu završava na 2,9% potpore.

U promil isti rejting imaju njihovi bivši stranački kolege koji su nakon raskola osnovali Domino (2,9%). S time da Radićeva struja ima najveći rast u proteklih mjesec dana (+1,1%).

U skupini stranaka koje isključivo regionalna ili lokalna snaga dovodi do Sabora još su IDS (1,49% bez promjene u odnosu na mjesec prije, +/-0,00%) i Centar (1,21%, pad 0,15% u odnosu na mjesec prije).

Oko jedan posto vrte se parlamentarni HSS s 1,13% (pad 0,13%), vladajući HNS 1,06% (rast 0,06%), neparlamentarni Fokus s 1,02% (rast 0,15%) i vladajući HSU s 0,92% (pad 0,04%).

U anketi je ispitan rejting još sedam stranaka. Većina ih ne doseže ni pola postotnih poena biračke potpore. Redom su to: Nezavisna platforma međimurskog župana Posavca (0,79%, pad 0,05%), Radnička fronta Katarine Peović (0,75% , pad 0,31%), Pravo i pravda nesuđenog predsjedničkog kandidata Mislava Kolakušića (0,73%, rast 0,10%), Hrebakov HSLS (0,42% pad 0,08%), stranka također nesuđene predsjedničke kandidatkinje Karoline Vidović Krišto Odlučnost i pravednost (0,39%, pad 0,12%), Pavličekovi Suverenisti (0,38%, pad 0,18%) i stabilno posljednji – Zekanovićev HDS (0,28%, pad 0,03%), izvijestila je Munižaba.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

VIDEO / Kod Istre snimljena posebna vrsta morskog psa

Objavljeno

-

By

Fakultet prirodnih znanosti u Puli/Screenshot/Facebook

Fakultet prirodnih znanosti u Puli objavio je snimku koja je nastala u Medveji, mjestu na istočnoj obali Istre.

“Profesionalni ribar Nikola Franković poslao nam je snimku psine goleme (𝐶𝑒𝑡𝑜𝑟ℎ𝑖𝑛𝑢𝑠 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑠), koju je uočio prije nekoliko dana ispred lučice u Medveji, na udaljenosti od oko 200 metara od obale. Jedinka je bila na površini mora, a njezina duljina procijenjena je na oko 8 metara”, pišu.

“Psine goleme najčešće se i zamjećuju dok se polako kreću uz samu morsku površinu. Ovakvo ponašanje donijelo im je ime “basking shark” (od engleske riječi bask, što znači “uživati na suncu”), jer se čini kao da se izležavaju i upijaju sunčevu toplinu”, objavljeno je na stranicama fakulteta.

Nisu agresivni i općenito su bezopasni za ljude.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu