magazin
Što voze Hrvati? Ovo su najčešći auti na našim cestama, a jedan model dominira
“Svaki auto je dobar al’ švabo je švabo”, česta je rečenica koju ćete čuti u Hrvatskoj kada kupujete novi automobil. Mnogi će reći da je ta izjava samo mit, ali statistika će ih razoružati. Ona kaže da većina Hrvata stvarno vjeruje u tu legendarnu rečenicu.
Hrvatski vozni park nije reprezentativan, barem ne u većini, jer je starost vozila vrlo velika. Naime, prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29. Usporedbe radi, taj prosjek u najrazvijenijim europskim zemljama iznosi oko 7-8 godina.
Da stvar bude gora, riječ je o negativnom trendu, odnosno starost automobila u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. nešto malo ispod 13 godina. Stoga ne treba čuditi podatak da svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu.
Najnovije automobile su Hrvati vozili u predkriznim godinama – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina. Možda će vas malo šokirati podatak da se 2008. godine prodalo gotovo sto posto više novih automobila nego lani.
Razlog tomu je slabija kupovna moć koja mnoge okreće nemilosrdnom tržištu rabljenih automobila. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih automobila, što je gotovo 50 posto više.
Najčešće marke na hrvatskim cestama
Često u medijima možemo čitati kako raste prodaje novih automobila i koji su modeli najprodavaniji. Tako je 2022. najprodavanija marka bila Volkswagen, a nakon nje slijedila je Škoda, zatim Kia, Opel, a top pet zaokružuje Dacia. Zanimljivosti radi, lani je prodano i 1.578 novih Audija, 1.208 Mercedesa, 1.156 BMW-a, 247 Porschea, 213 Tesli, sedam Bentleya, četiri Lamborghinija, tri Ferrarija, tri Aston Martina te dvije Rimac Nevere i jedan Bugatti.
To su novi automobili koji čine tek mali udjel u ukupnom broju automobila jer, prema podacima iz 2022., hrvatskim cestama prometuje ukupno 1.836.016 osobnih automobila (dok je lani prodano 44.476 novih), otkrili su nam iz Centra za vozila Hrvatske (CVH).
Kada je riječ o markama u prvih deset dominiraju Nijemci. Tako je najzastupljenija marka Volkswagen koja čini 16,58 posto svih automobila u Hrvatskoj, slijedi Renault s 10,25 posto, Opel s 9,91 posto, Peugeot s 6,02 posto i Škoda s 5,72 posto.
Marka vozila | Broj prvih registracija i produženja PD 2022. g. | Postotak od ukupnog broja registriranih |
VOLKSWAGEN | 304473 | 16.58 |
RENAULT | 188175 | 10.25 |
OPEL | 181939 | 9.91 |
PEUGEOT | 110491 | 6.02 |
ŠKODA | 105010 | 5.72 |
AUDI | 86840 | 4.73 |
FORD | 85825 | 4.67 |
CITROEN | 80596 | 4.39 |
BMW | 78408 | 4.27 |
MERCEDES | 77452 | 4.22 |
FIAT | 70527 | 3.84 |
HYUNDAI | 58873 | 3.21 |
TOYOTA | 56347 | 3.07 |
MAZDA | 45673 | 2.49 |
KIA | 38064 | 2.07 |
SUZUKI | 36312 | 1.98 |
SEAT | 32722 | 1.78 |
NISSAN | 30516 | 1.66 |
DACIA | 29098 | 1.58 |
CHEVROLET | 21371 | 1.16 |
HONDA | 18573 | 1.01 |
Najčešći automobili na hrvatskim cestama
Da je Volkswagen najzastupljenija marka na našim cestama i nije neko iznenađenje. No što je sa samim modelima automobila? Kako smo doznali iz CVH-a, i ondje dominira “narodni automobil”.
Volkswagen Golf
O Volkswagen Golfu se ne treba previše trošiti riječi. Automobil koji je postao sinonim za cijelu jednu klasu. Predstavljen 1974. godine do sada je doživio osam generacija, a prva je postala pravi oldtimer.
Volkswagen je 1970-ih želio doći na jugoslavensko tržište pa je, da bi zadovoljio stroge carinske uvjete, otvorio tvornicu TAS u Vogošći pokraj Sarajeva gdje se proizvodio Golf I, a kasnije i Golf II. Golf je pred sobom imao težak zadatak je trebao zamijeniti legendarnu VW Bubu, no u tome je uspio.
Iako je Golf često sinonim za mobilnost u susjednoj BiH, on je najzastupljeniji model u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2022. u našoj zemlji je bilo registrirano čak 129.435 Golfova što mu je donijelo uvjerljivo prvo mjesto i titulu najčešćeg automobila u zemlji.
Opel Astra
Drugi kompakt iz Njemačke je i na drugom mjestu sa 79.123 primjeraka na našim cestama. Opel Astra predstavljena je 1991. kada je zamijenila legendarnog Kadetta. U prodaji je trenutno njegova šesta generacija, a da je riječ o stvarno raznovrsnom modelu govori i podatak da se prije prodavala i kao limuzina, karavan, kabriolet i coupet. Kako je ova klasa automobila sve manje popularna u novije vrijeme, tako današnju Astru možete kupiti tek kao kompakt i kao karavan.
Renault Clio
Među najčešće modele smjestio se i gradski model – Renault Clio. Sa 70.175 “živućih” primjeraka u Hrvatskoj jedini je ne-Nijemac u top pet društvu. Clio je s nama na tržištu već punih 33 godine, pa njegova masovnost ne treba čuditi. Godine 1990. ovaj je model zamijenio popularni Renault 5. Clio nije samo popularan u Hrvatskoj nego i u Europi drži titulu jednog od najprodavanijih modela. Da je tome tako dokaz je da je, uz Golfa, jedini automobil koji je dvaput odnio nagradu Europskog automobila godine – 1991. i 2006.
U prodaji je trenutno peta generacija, a Renault je za kraj godine najavio i šesti model.
Volkswagen Passat
Na četvrtom mjestu se smjestio automobil od kojeg ćemo se uskoro morati oprostiti. Passat je s 61.355 komada jedina limuzina (u pravom smislu riječi) u deset najčešćih automobila na hrvatskim cestama. Osim što je bio popularan kod direktora, načelnika, ministara i dugih, Passat su voljeli i radnici.
Predstavljen je 1973. i od tada je sinonim za prostrani obiteljski automobil. Danas gledamo odlazak njegove osme generacije, a kako su najavili iz Volkswagena, devete neće ni biti. Passat sukladno vremenu dobiva zamjenu u obliku električnog ID.7.
Opel Corsa
Pet najčešćih automobila završavamo s još jednim gradskim automobilom. Riječ je o Opel Corsi s 54.805 primjeraka koji se voze hrvatskim cestama. Riječ je također o “starcu” jer se proizvodi od 1982. godine. Koliko je riječ o popularnom modelu dovoljno govori podatak da ih je već do 2007. prodano 18 milijuna komada.
Do danas je Corsa prošla kroz šest generacija te je postala jedan od najčešćih izbora Hrvata.
Rang | Marka | Model | Broj vozila 2022. |
1 | VOLKSWAGEN | GOLF | 129435 |
2 | OPEL | ASTRA | 79123 |
3 | RENAULT | CLIO | 70175 |
4 | VOLKSWAGEN | PASSAT | 61355 |
5 | OPEL | CORSA | 54805 |
6 | VOLKSWAGEN | POLO | 51722 |
7 | ŠKODA | OCTAVIA | 49608 |
8 | RENAULT | MEGANE | 45136 |
9 | FIAT | PUNTO | 40266 |
10 | FORD | FOCUS | 34065 |
11 | ŠKODA | FABIA | 31456 |
12 | BMW | SERIJA 3 | 31305 |
13 | AUDI | A4 | 30289 |
14 | FORD | FIESTA | 23310 |
15 | CITROEN | C3 | 21594 |
16 | PEUGEOT | 206 | 21516 |
17 | AUDI | A3 | 21270 |
18 | TOYOTA | YARIS | 19191 |
19 | MERCEDES | KLASA C | 17916 |
20 | RENAULT | TWINGO | 17853 |
21 | PEUGEOT | 308 | 15725 |
22 | MERCEDES | KLASA A | 14297 |
23 | PEUGEOT | 307 | 13972 |
24 | MAZDA | 3 | 13727 |
25 | MERCEDES | KLASA E | 13708 |
26 | HYUNDAI | I30 | 13413 |
27 | BMW | SERIJA 1 | 13359 |
28 | SEAT | IBIZA | 13274 |
29 | NISSAN | QASHQAI | 13062 |
30 | BMW | SERIJA 5 | 12996 |
31 | PEUGEOT | 207 | 12854 |
32 | DACIA | SANDERO | 12609 |
33 | AUDI | A6 | 12473 |
34 | CITROEN | C4 | 12272 |
35 | SUZUKI | SX4 | 11462 |
36 | RENAULT | SCENIC | 10401 |
37 | SUZUKI | VITARA | 10129 |
38 | KIA | CEE’D | 10076 |
Kada pogledamo listu najčešćih automobila, a koje uključuje samo vozila s preko 10.000 registriranih primjeraka, vidimo da dominiraju europski proizvođači, a najviše Nijemci i Francuzi.
Izuzev njih, u top 10 našli su se još češka Škoda, talijanski Fiat Punto i “američki” Ford Focus. U 20 najčešćih modela već se mogu naći neki luksuzniji primjerci poput BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C Klase.
magazin
NAJIŠČEKIVANIJE DOBA GODINE / U nedjelju otvaranje ovogodišnjeg Adventa u Zadru!
U Zadru se ovih dana osjeća miris zime, ali i posebna toplina koja dolazi s onim prvim svjetlucavim ukrasima i dugoočekivanim blagdanskim pripremama.
Kao i svake godine, grad se sprema za jedno od najiščekivanijih razdoblja – Advent u Zadru, koji započinje u nedjelju, 24. studenog, na blagdan svetog Krševana, zaštitnika grada.
Prvi dan duge adventske čarolije obilježit će nastup Mladena Grdovića na Trgu Petra Zoranića, čovjeka kojeg Zadranke i Zadrani beskompromisno vole već dugih 40 godina, koliko traje karijera ovog arbanaškog kralja dalmatinke pisme.
– Velika mi je čast što baš ja otvaram Advent u Zadru! Ovo je manifestacija koja puno znači za grad, a nema mi dražeg nego pružiti ljudima još sreće u ove sive dane. Uostalom, pjevati pred mojom, zadarskom publikom, to je neprocjenjiv osjećaj! Pozivam svih da dođu: bit će zabavno i veselo, glasno i rasplesano, onako kako je uvijek na mojim koncertima. Moramo se dobro zagrijati, ipak smo na otvorenom – rekao je uz osmijeh Mladen Grdović prije svog nedjeljnog nastupa.
To nedjeljno jutro rezervirano je za otvorenje drugog, malo ‘slađeg’ Adventa – onog dječjeg koji donosi radost najmlađima kroz radionice, predstave i blagdanske priče… Dobro, i veselje njihovim roditeljima!
No, itekako se zna da zadarski Advent nije “samo” dobra glazba i odlična atmosfera, već je odavno postao sinonim za vrhunsku gastronomiju koja privlači kako domaće posjetitelje, tako i turiste iz cijele regije. Blagdanske gastro kućice, smještene na Trgu Petra Zoranića i Trgu pet bunara, donose pravo gurmansko iskustvo: od mirisa svježe pečenih fritula i domaćih palačinki, kuhanog vina i gina, do bogate ponude lokalnih specijaliteta kao i brojnih inovativnih, modernih interpretacija blagdanskih jela.
U Zadru tako, od 24. studenog pa sve do 2. siječnja 2025. godine, svaka šetnja gradom postaje prilika za uživanje – bilo uz žive nastupe na Trgu Petra Zoranića, uz program za djecu na Narodnom trgu, ili pak u toplini zimske bajke unutar atrija Palače Cedulin, gdje vas jaslice u prirodnoj veličini vraćaju u srž božićnog duha, a zadarski vam obrtnici nude svoje originalne rukotvorine. O da! Svaki kutak grada priča svoju adventsku priču, a kućice ne nude samo okuse nego i mjesta za druženje i smijeh… Advent u Zadru nije samo događaj, nego iskustvo koje se pamti.
magazin
Adventsko klizalište ICE PARK Zadar u ŠC Višnjik!
I ove godine u sklopu Zimskog parka Višnjik građani Zadra i okolice moći će uživati u natkrivenom klizalištu na Višnjiku.
Adventsko klizalište na površini od 525m2 koje je proizvela riječka tvrtka Arctic d.o.o. i koja će upravljati njime, bit će otvoreno od 24. studenog 2024. do 12. siječnja 2025. godine.
Radno vrijeme klizališta je od ponedjeljka do nedjelje od 9 do 23 sata. Termini klizanja započinju svaki puni sat i traju 45 minuta, a cijena ulaznice iznosit će 6 eura radnim danom od 15 do 22 sata, kao i vikendom i praznikom od 10 do 22 sata.
Klizati se može i po PROMO cijeni u iznosu 4 eura radnim danom od 9 do 15 sati, kao i od 22 do 23 sata te vikendom i praznikom od 9 do 10 i 22 do 23 sata.
Najam klizaljki iznosi 2 eura, a u ponudi se nalaze i pomagala i zaštitne kacige.
Klizanje djece predškolskog uzrasta je GRATIS, kao i djece vrtića i osnovnih škola grada Zadra i to od ponedjeljka do petka od 9 do 13 sati.
Na klizalištu je moguće i pohađati školu klizanja u trajanju 5 dana, a moguće se i najaviti na individualne poduke.
Više informacija o klizalištu možete pronaći na društvenim mrežama Arctica: www.facebook.com/arcticrinks/ i www.instagram.com/arctic_icerinks/ te na broju telefona 091 4520 013.
magazin
SUBOTA U KULTU: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)
Predmet: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)
Datum i vrijeme: Subota, 23. studenog 2024., s početkom u 11:00
Lokacija: Caffe Bar Kult, Zadar
Paradigma Zadar (Inicijativa građana) poziva na jedinstven događaj koji pokušava složeno oživjeti nekoliko zaboravljenih elemenata, kažu. Evo najave:
Kroz priču o Marku Ostarčeviću nastojimo postići nekoliko važnih ciljeva:
– Odati počast poznatom sportašu iz Zadra, koji je, u svojoj poodmakloj životnoj dobi, još
uvijek manje poznat u Zadru nego u Španjolskoj.
– Vratiti gradu njegov identitet, odnosno oživjeti zaboravljenu priču o Poluotoku zimi, kroz sadržaj koji potiče povratak građana u grad na druženje.
– Osvježiti svijest građana o važnosti samoodrživosti putem thriftanja, kroz jedini second-hand showroom u gradu.
– Istražiti koncept polu-prihvaćenosti kroz priču o Marku te naglasiti važnost zaboravljenog fenomena ‘galeb’ u našoj zajednici, poznatog kao najstariji morski zanat.
Pozivamo građane da svojim prisustvom podrže ovu inicijativu:
– Izložba memorabilija Marka Ostarčevića, sportaša i playboya.
– Druženje u subotu, 23. studenog 2024., u Caffe Bar Kult, koji će postati mjesto okupljanja i povratka u zlatno doba Marka Ostarčevića – čovjeka koji je svojim stilom, talentom i neodoljivim šarmom obilježio generacije.
Na izložbi vas očekuje:
– Markove memorabilije – od njegovog prvog košarkaškog dresa do kravate koja je vidjela Azurnu obalu.
– Glazbeni program s DJ-em Mate Kokićem i posebnim gostovanjem samog Marka za DJ pultom, uz glazbu inspiriranu Ibizom.
– Ljetne avanture i šarmantne anegdote – ispričane iz prve ruke.
Ovo nije običan događaj. Ovo je povratak u vrijeme kada je dalmatinski šarm bio sinonim za eleganciju, a osvajački duh ponos koji njegujemo. Ovo je prilika da zabilježite nezaboravne trenutke i postanete dio priče koja će nadahnuti generacije.
Zamislite dalmatinskog Casanovu, zavodnika u košulji s lančićem, čiji je šarm osvajao turistkinje od Zadra do Azurne obale. Dodajte tome 1200 kravata, priče s Ibize i najotkačenijeg talentiranog košarkaša koji je preskakao “Fiću”. Rezultat? Thrift Playboy – priča o legendarnom Marku Ostarčeviću!
Radujemo se vašem dolasku i prilici da zajedno oživimo duh prošlih vremena!”
-
Svijet4 dana prije
Upozorenje zbog zimske oluje: Pripremite se za intenzivne vremenske uvjete!
-
Hrvatska3 dana prije
Objavljena karta: Evo kad će u Hrvatskoj početi snijeg!
-
Hrvatska5 dana prije
Stiže promjena vremena uz obilne oborine, bit će i snijega
-
Svijet4 dana prije
Tri europske zemlje dijele građanima brošure o tome kako preživjeti rat. Evo što u njima piše