Connect with us

magazin

Što voze Hrvati? Ovo su najčešći auti na našim cestama, a jedan model dominira

Objavljeno

-

“Svaki auto je dobar al’ švabo je švabo”, česta je rečenica koju ćete čuti u Hrvatskoj kada kupujete novi automobil. Mnogi će reći da je ta izjava samo mit, ali statistika će ih razoružati. Ona kaže da većina Hrvata stvarno vjeruje u tu legendarnu rečenicu.

Hrvatski vozni park nije reprezentativan, barem ne u većini, jer je starost vozila vrlo velika. Naime, prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29. Usporedbe radi, taj prosjek u najrazvijenijim europskim zemljama iznosi oko 7-8 godina.

Da stvar bude gora, riječ je o negativnom trendu, odnosno starost automobila u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. nešto malo ispod 13 godina. Stoga ne treba čuditi podatak da svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu.

Najnovije automobile su Hrvati vozili u predkriznim godinama – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina. Možda će vas malo šokirati podatak da se 2008. godine prodalo gotovo sto posto više novih automobila nego lani.

Razlog tomu je slabija kupovna moć koja mnoge okreće nemilosrdnom tržištu rabljenih automobila. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih automobila, što je gotovo 50 posto više.

Najčešće marke na hrvatskim cestama

Često u medijima možemo čitati kako raste prodaje novih automobila i koji su modeli najprodavaniji. Tako je 2022. najprodavanija marka bila Volkswagen, a nakon nje slijedila je Škoda, zatim KiaOpel, a top pet zaokružuje Dacia. Zanimljivosti radi, lani je prodano i 1.578 novih Audija, 1.208 Mercedesa, 1.156 BMW-a, 247 Porschea, 213 Tesli, sedam Bentleya, četiri Lamborghinija, tri Ferrarija, tri Aston Martina te dvije Rimac Nevere i jedan Bugatti.

To su novi automobili koji čine tek mali udjel u ukupnom broju automobila jer, prema podacima iz 2022., hrvatskim cestama prometuje ukupno 1.836.016 osobnih automobila (dok je lani prodano 44.476 novih), otkrili su nam iz Centra za vozila Hrvatske (CVH).

Kada je riječ o markama u prvih deset dominiraju Nijemci. Tako je najzastupljenija marka Volkswagen koja čini 16,58 posto svih automobila u Hrvatskoj, slijedi Renault s 10,25 posto, Opel s 9,91 posto, Peugeot s 6,02 posto i Škoda s 5,72 posto.

Marka vozilaBroj prvih registracija i produženja PD 2022. g.Postotak od ukupnog broja registriranih
VOLKSWAGEN30447316.58
RENAULT18817510.25
OPEL1819399.91
PEUGEOT1104916.02
ŠKODA1050105.72
AUDI868404.73
FORD858254.67
CITROEN805964.39
BMW784084.27
MERCEDES774524.22
FIAT705273.84
HYUNDAI588733.21
TOYOTA563473.07
MAZDA456732.49
KIA380642.07
SUZUKI363121.98
SEAT327221.78
NISSAN305161.66
DACIA290981.58
CHEVROLET213711.16
HONDA185731.01

Najčešći automobili na hrvatskim cestama

Da je Volkswagen najzastupljenija marka na našim cestama i nije neko iznenađenje. No što je sa samim modelima automobila? Kako smo doznali iz CVH-a, i ondje dominira “narodni automobil”.

Volkswagen Golf

O Volkswagen Golfu se ne treba previše trošiti riječi. Automobil koji je postao sinonim za cijelu jednu klasu. Predstavljen 1974. godine do sada je doživio osam generacija, a prva je postala pravi oldtimer.

Volkswagen

Volkswagen je 1970-ih želio doći na jugoslavensko tržište pa je, da bi zadovoljio stroge carinske uvjete, otvorio tvornicu TAS u Vogošći pokraj Sarajeva gdje se proizvodio Golf I, a kasnije i Golf II. Golf je pred sobom imao težak zadatak je trebao zamijeniti legendarnu VW Bubu, no u tome je uspio.

Iako je Golf često sinonim za mobilnost u susjednoj BiH, on je najzastupljeniji model u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2022. u našoj zemlji je bilo registrirano čak 129.435 Golfova što mu je donijelo uvjerljivo prvo mjesto i titulu najčešćeg automobila u zemlji.

Opel Astra

Drugi kompakt iz Njemačke je i na drugom mjestu sa 79.123 primjeraka na našim cestama. Opel Astra predstavljena je 1991. kada je zamijenila legendarnog Kadetta. U prodaji je trenutno njegova šesta generacija, a da je riječ o stvarno raznovrsnom modelu govori i podatak da se prije prodavala i kao limuzina, karavan, kabriolet i coupet. Kako je ova klasa automobila sve manje popularna u novije vrijeme, tako današnju Astru možete kupiti tek kao kompakt i kao karavan.

Opel

Renault Clio

Među najčešće modele smjestio se i gradski model – Renault Clio. Sa 70.175 “živućih” primjeraka u Hrvatskoj jedini je ne-Nijemac u top pet društvu. Clio je s nama na tržištu već punih 33 godine, pa njegova masovnost ne treba čuditi. Godine 1990. ovaj je model zamijenio popularni Renault 5. Clio nije samo popularan u Hrvatskoj nego i u Europi drži titulu jednog od najprodavanijih modela. Da je tome tako dokaz je da je, uz Golfa, jedini automobil koji je dvaput odnio nagradu Europskog automobila godine – 1991. i 2006.

U prodaji je trenutno peta generacija, a Renault je za kraj godine najavio i šesti model.

Renault

Volkswagen Passat

Na četvrtom mjestu se smjestio automobil od kojeg ćemo se uskoro morati oprostiti. Passat je s 61.355 komada jedina limuzina (u pravom smislu riječi) u deset najčešćih automobila na hrvatskim cestama. Osim što je bio popularan kod direktora, načelnika, ministara i dugih, Passat su voljeli i radnici.

Volkswagen

Predstavljen je 1973. i od tada je sinonim za prostrani obiteljski automobil. Danas gledamo odlazak njegove osme generacije, a kako su najavili iz Volkswagena, devete neće ni biti. Passat sukladno vremenu dobiva zamjenu u obliku električnog ID.7.

Volkswagen

Opel Corsa

Pet najčešćih automobila završavamo s još jednim gradskim automobilom. Riječ je o Opel Corsi s 54.805 primjeraka koji se voze hrvatskim cestama. Riječ je također o “starcu” jer se proizvodi od 1982. godine. Koliko je riječ o popularnom modelu dovoljno govori podatak da ih je već do 2007. prodano 18 milijuna komada.

Opel

Do danas je Corsa prošla kroz šest generacija te je postala jedan od najčešćih izbora Hrvata.

RangMarkaModelBroj vozila 2022.
1VOLKSWAGENGOLF129435
2OPELASTRA79123
3RENAULTCLIO70175
4VOLKSWAGENPASSAT61355
5OPELCORSA54805
6VOLKSWAGENPOLO51722
7ŠKODAOCTAVIA49608
8RENAULTMEGANE45136
9FIATPUNTO40266
10FORDFOCUS34065
11ŠKODAFABIA31456
12BMWSERIJA 331305
13AUDIA430289
14FORDFIESTA23310
15CITROENC321594
16PEUGEOT20621516
17AUDIA321270
18TOYOTAYARIS19191
19MERCEDESKLASA C17916
20RENAULTTWINGO17853
21PEUGEOT30815725
22MERCEDESKLASA A14297
23PEUGEOT30713972
24MAZDA313727
25MERCEDESKLASA E13708
26HYUNDAII3013413
27BMWSERIJA 113359
28SEATIBIZA13274
29NISSANQASHQAI13062
30BMWSERIJA 512996
31PEUGEOT20712854
32DACIASANDERO12609
33AUDIA612473
34CITROENC412272
35SUZUKISX411462
36RENAULTSCENIC10401
37SUZUKIVITARA10129
38KIACEE’D10076

Kada pogledamo listu najčešćih automobila, a koje uključuje samo vozila s preko 10.000 registriranih primjeraka, vidimo da dominiraju europski proizvođači, a najviše Nijemci i Francuzi.

Izuzev njih, u top 10 našli su se još češka Škoda, talijanski Fiat Punto i “američki” Ford Focus. U 20 najčešćih modela već se mogu naći neki luksuzniji primjerci poput BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C Klase.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

FOTOGALERIJA IZ “2 RIBARA” / Zadarski restoran ugostio humanitarnu večeru za Ligu protiv raka Zadar

Objavljeno

-

By

U divnom ambijentu restorana 2 Ribara održana je humanitarna večera s ciljem prikupljanja sredstava za Ligu protiv raka Zadar. Događaj je organiziran u sklopu suradnje Wine VIP Eventa, restorana 2 Ribara i udruge Liga protiv raka Zadar, a okupio je skoro 100 gostiju koji su donacijom podržali rad udruge te istovremeno uživali u meniju osmišljenom od strane poznatih hrvatskih kuhara.

“Postoji mnogo vinskih festivala u Hrvatskoj za koje imam samo riječi hvale. Zadar je ovaj tjedan ispunjen događajima takvog karaktera i vjerujem da je to izvrsna prilika za Zadrane da se upoznaju s različitim vinarima Hrvatske. Ono po čemu je naš događaj diferenciran od ostalih je humanitarni karakter koji već godinama održavamo, a o tome svjedoči činjenica da smo prošle godine prikupili preko 15000 eura za udruge koje pomažu oboljelima od malignih bolesti. Odaziv večeras je bio iznad naših očekivanja i drago nam je da smo zadarskoj Ligi protiv raka dali doprinos za ostvarenje njihovih ciljeva”, rekao je organizator Wine VIP Eventa Dantes Begić.

Meni je bio sačinjen od jela osmišljenih od strane hrvatskih chefova, a posebno se ističu Zadrani – Chiara Ožaković, Dragan Radović i Saša Began. Naši lokalni chefovi dokazali su potencijal zadarske gastro scene uz riblji tartar, bruschettu s telećim carpacciom i sous vide brancin. Podršku su dale chefice Doris Vlah i Antonia Mikac uz patku u crnom vinu i fritule u aromatičnom umaku od tonke i maline.

Večeri je prisustvovao i gradonačelnik Branko Dukić koji već godinama podržava rad Lige protiv raka, a na to su posebno ponosni u samoj udruzi i mnogi drugi vrlo važni državni, županijski i gradski dužnosnici.

“Gospodin Branko Dukić daje veliku podršku radu Lige protiv raka, ne samo kao predsjednik udruge, već i kao gradonačelnik. Grad Zadar je bio velika podrška u prikupljanju sredstava za linearni akcelerator i sad smo jedini grad u Hrvatskoj koji ga ima. Udruga velik dio sredstava prikuplja kroz suradnje, primjerice ova s Wine VIP Eventom koja nam je iznimno draga. Tu su i izložbe koje radimo u Gradskoj loži te različite aktivnosti tijekom godine, stoga pozivamo sve građane da se odazovu našim akcijama u budućnosti”, izjavila je Mirka Batur.

Humanitarna večera bila je uvertira u Wine VIP Event koji se održava u hotelu A’mare gdje će se također prikupljati sredstva za Ligu protiv raka Zadar. Svaki gost uz dobrovoljnu donaciju dobiva vinsku čašu koju je omogućila tvrtka Alexander Commerce, a koju zadržava po završetku događaja. Goste očekuje bogat edukativni program, skoro 40 vrlo kvalitetnih izlagača, besplatne degustacije i mnoga druga iznenađenja.

 
Nastavi čitati

magazin

VIDEO / Trostruko slavlje Natali Dizdar – nominacije za Porin, novi singl i dolazak kćerkice na svijet 

Objavljeno

-

By

Godina nije mogla početi bolje za omiljenu pjevačicu Natali Dizdar. Nakon tri nominacije za nagradu Porin koje dobila za svoj najnoviji album Zadnji dan ljeta, Natali je odlučila izdati singl koji je snimila u suradnji s frontmenom TBF-a – Mladenom Badovincem.
Pjesma Turist tako izlazi samo nekoliko dana nakon što je na svijet došla njezina kćerkica Lola koju je u Parizu dobila sa zaručnikom Williamom.  
Natali zahvaljuje svima na lijepim željama i moli za privatnost u trenutcima koje provodi sa svojim najbližima.

Pjesma Turist izašla je na Natalinom hvaljenom albumu Zadnji dan ljeta krajem prošle godine, a o suradnji Mladen iz TBF-a kaže:
“Sve u ovoj kombinaciji je za mene veliki zgoditak. Jako cijenim opus Natali Dizdar i Porto Morto, a pjesma mi se svidjela na prvo slušanje. Ova suradnja mi je baš u pravom trenutku pala u krilo. Emotivno mi je sjela super, baš sam tiho priželjkivao takvu pjesmu da se izbijem iz zone komfora na više nivoa.” – priznao je Mladen, a jednako je zadovoljna pjesmom i Natali.     

Mladen Badovinac

Odrasla sam uz glazbu TBF-a i Mladen mi je uvijek bio u ideji za neku suradnju, tako da mi je baš drago da se to konačno dogodilo. Mislim da mu je stvar super sjela, a njegov ‘masivni’ vokal je u njoj dobio jedan malo drugačiji tretman i žanrovski vuče na ‘soul’, što mi je baš fora jer ga nisam nikad prije tako čula. Cijela pjesma je uz njega zapravo dobila drugu dimenziju i mislim da smo svi zajedno ispali dosta dobar spoj.” – kaže Natali i naglašava – Uživala sam u svakoj fazi snimanja ove pjesme od samog početka i ima mi posebno mjesto na novom albumu.

Predivna, ali i pomalo neobična balada osim glazbom, Mladena je osvojila i tekstom.
Siguran sam da su se mnogi osjećali kao turisti u nekim vezama pa tako i ja. Ja pjesmu iščitavam kao priču o vezi u kojoj nema reciprociteta među akterima u emotivnom angažmanu gdje jedan od njih vezu doživljava kao kratku, prolaznu avanturu, a drugi se kompletno, bez sumnji ili bilo kakvih vanjskih utjecaja predaje nadajući se da će onaj drugi u konačnici razviti identične osjećaje. Ali to se ne dogodi. Međutim, bez obzira na epilog te veze, ljubav je bila stvarna u onome u kome se razvila, a svaka ljubav rađa nadu, a nada je od neprocjenjive vrijednosti jer nas drži na životu i gura naprijed u potragu za našim stvarnim domom možda već iza prvog sljedećeg ugla.” objašnjava Mladen i dodaje da je ovom izvedbom definitivno izašao iz svoje komfort zone.
Ova pjesma mi je došla kao veliko osvježenje i izazov i baš mi je drago da sam dobio priliku predstaviti se i u ovakvom svjetlu.  Ja znam biti prilično melankoličan kao i ova pjesma i ja zapravo slušam puno više pjevane glazbe ovakvog karaktera nego hip-hop-a, što valjda pretpostavlja većina publike. 
Drago mi je i da su Roko i Hrvoje Klemenčić baš htjeli da se izvedbom maknem iz svojih sigurnih bas-bariton dubina koliko god mogu. Imao sam i mrvu treme zbog toga ali baš zato je bilo i uzbudljivo
.”

A dok uživa u prvim trenutcima sa svojom kćerkicom Lolom, Natali je u iščekivanju dodjele nagrade Porin koja će se održati 28. ožujka u Karlovcu gdje je nominirana za najbolju žensku vokalnu izvedbu za pjesmu “Dobro je sve”, te za najbolji pop album i album godine za vinilno izdanje “Zadnji dan ljeta”.

 
Nastavi čitati

magazin

ČETVRTAK U KINO ZONI: Monumentalni ep Bradyja Corbeta – veličanstveni “Brutalist”, desetostruki kandidat za nadolazeće “zlatne kipiće”!

Objavljeno

-

By

Tjedan kultnih naslova, oskarovskih kandidata i grandioznih drama okončat ćemo u četvrtak 20. veljače uz pravi monumentalni ep Bradyja Corbeta, veličanstvenog ”Brutalista”, desetostrukog kandidata za nadolazeće ‘zlatne kipiće’!

Kada vizionarski arhitekt László Toth i njegova supruga Erzsébet pobjegnu iz Europe kako bi obnovili svoju ostavštinu i svjedočili rađanju moderne Amerike, njihove živote zauvijek mijenja misteriozni i bogati klijent. Naizgled šarmantni industrijalac Harrison Van Buren nudi Lászlóu i njegovoj obitelji američki san na srebrnom pladnju, poručujući mu da dizajnira veliki modernistički spomenik i pomogne u oblikovanju krajolika zemlje koju sada zove domom. Bit će to najambiciozniji projekt u njegovoj karijeri, projekt koji će Lászlóa i Erzsébet odvesti i do monumentalnih visina i do razornih padova…

Talentirani američki glumac Brady Corbet (”Funny Games”, ”Melankolija”, ”Escobar: Izgubljeni raj”…) prije 10 godina se uspješno otisnuo i autorske vode, no malo tko je mogao naslutiti kako će s najnovijim filmom imena ”Brutalist’ napraviti nešto ovako senzacionalno. S budžetom manjim (!) od 10 milijuna dolara, Corbet je napravio pravo epsko remek-djelo koje djeluje barem dvadeset puta skuplje, raskošno i grandiozno.  

Corbet je stvorio krajnje provokativan portret potrage za američkim snom. Impresivan glumački ansambl među ostalima čine Adrien Brody koji je za svoju nezaboravnu rolu već nagrađen Zlatnim Globusom i BAFTA-om za najbolju mušku ulogu, a smiješi mu se i Oscar, dok ništa slabiji dojam ostavljaju i Felicity Jones kao njegova supruga te dijabolični Guy Pearce kao bogati, ali prepredeni industrijalac Van Buren.

Corbetov film je do sad osvojio nestvarnih 118 nagrada uključujući i 4 BAFTA-e uz još nevjerojatnih 317 (!) nominacija među kojima je i i impozantnih 10 za nadolazeće Oscare.

”Brutalist” je na rasporedu u četvrtak 20. veljače s početkom od 19h, ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Polivalentna dvorana Providurove palače) od 18h, a u samu projekciju je zbog velikog trajanja filma uključena pauza od 15 minuta.

*Ulaznice se mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Zadarske županije, Zaklade kultura Nova i Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu