Connect with us

Hrvatska

Udruge potrošača zatrpane prigovorima. Pogledajte na što se kupci najviše žale

Objavljeno

-

Potrošač u Hrvatskoj zaštićena je vrsta, ako je suditi samo po broju zakona koji ga štite od pretrpljenih šteta i nepoštenih praksi. No usprkos Zakonu o zaštiti potrošača, Zakonu o obveznim odnosima, Zakonu o općoj sigurnosti proizvoda te nekoliko drugih, u udrugama potrošača neprestano zvone telefoni i stižu mailovi nezdovoljnih građana.

Predstavnike nekih od tih udruga upitali smo na što se potrošači najčešće žale i koje savjete traže. U udrugama ih jedino mogu savjetovati što da učine, uputiti komu da se obrate i na što da usmjere pažnju.

Neisporučeni namještaj, zakašnjela dostava

“Ove godine najviše smo prigovora potrošača dobivali zbog problema s majstorima i nabavom namještaja. Stolari koji izrađuju namještaj, trgovci pa čak i veliki prodajni centri namještaja nisu isporučivali robu na vrijeme, u rokovima u kojima su najavili. Odgovaralo im je da onima kojima su već naplatili kuhinju ili neki drugi namještaj prolongiraju dostavu jer su u međuvremenu imali bolje ponude od novih kupaca koji su bili spremniji dati više novca da što prije dođu do kuhinje ili naještaja”, rekao nam je Marko Paripović, predsjednik Potrošačkog centra iz Rijeke.

Veliki je problem, dodaje, i s dostavnim službama koje robu kupljenu preko interneta ne dostavljaju kupcima na adekvatan način, pogotovo razne uređaje koji se pritom oštete. A sami potrošači, kaže, slabo su upoznati s obvezama koje preuzimaju na sebe kada odluče kupovati u online trgovinama.

Tvornički neispravni uređaji

Jedan od češćih prigovora potrošača odnosi se na nekvalitetne električne uređaje.

“Mnogi takvi uređaji već u startu su neispravni i imaju tvorničke nedostatke prema Zakonu o obveznim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača. Problem je što trgovci često nastoje natjerati potrošače da se brzo zamore od podnošenja prigovora i da jednostavno preuzmu neispravni uređaj”, napominje Paripović.

S druge strane, kaže da se ove godine, barem na širem riječkom području, smanjio broj prigovora potrošača na teleoperatere i davatelje javnih usluga, kojima je ranije bila adresirana većina primjedbi.

“Kvarovi, loše usluge… nema čega nema”

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana.

“Najviše je prigovora zbog kvarova na mobitelima, laptopima, kućanskim uređajima, ali i na automobilima. Toga ima najviše. Drugi najčešći prigovori odnose se na teleoperatere i režijske troškove. Ima dosta prigovora i na zdravstvene usluge, turistička putovanja… ma nema čega nema”, nabraja nam predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Na pitanje kakva je daljnja “sudbina” tih prigovora potrošača kojih u HUZP-u godišnje dobiju na tisuće, Knežević kaže da je njihov posao savjetovati ih kome i kako da upute službeni prigovor te im objasniti proceduru.

“U slučaju kvarova robe i drugih nedostataka, potrošač se najprije mora obratiti trgovcu, a ako s njim ne riješi problem ili je nezadovoljan kako je problem riješen, onda se obraća Državnom inspektoratu. U slučaju prigovora na javne usluge, potrošač se prvo treba obratiti obratiti službama za potrošače u poduzećima koja pružaju usluge, a zatim, ako i dalje nisu zadovoljni, postoji treća instanca – nadležne agencije. Za poštu, teleoperatore i željeznicu to je HAKOM, za banke i osiguravajuća društva – HANFA, a za distributere struje i plina nadležna je HERA. Ako i time nisu zadovoljni, onda se potrošači obraćaju Državnom inspektoratu, a na koncu im preostaje sudski postupak”, objasnila je Knežević.

“Već godinu i pol čeka montažu kuhinje”

Ona satra da je zaštita potrošača u Hrvatskoj loša, a tu je tvrdnju potkrijepila s nekoliko primjera.

“Žali mi se jedna gospođa da ima problema s montažom kuhinje koju joj prodavatelj nije osigurao. U travnju prošle godine prijavila je to državnom inspektoratu, a njezin slučaj do danas nije riješen. Staru kuhinju više nema, nova joj nije montirana i nikog nije briga što da radi. Da kuha kod susjeda”, ispričala je Knežević.

Od prošle godine, kaže, izmjenama Zakona o obveznim odnosima svi uređaji koji se pokvare najprije moraju ići na popravak u servis, a tu nastaje problem.

“U Hrvatskoj nea dovoljno servisa, u servisima nema dovoljno majstora, a nema ni dovoljno rezervnih dijelova pa ljudi dugo čekaju na popravak. Ljetos su zaredali problemi s kosilicama trave. Bilo je kišovito, trava je rasla k’o blesava, a nama se nekoliko ljudi javilo da su novokupljene kosilice zbog kvara morali odnieti na servis. Tko je kupio kosilicu da kosi travu u vrijeme kada se trava kosi, njemu ona ne treba mu sada za Božić. Na kraju je čovjek platio košnju trave dok u je kosilica bila na popravku. On, naravno, ima pravo na naknadu štete, ali ona se ostvaruje sudskim putem, a s dokazivanjem štete i vještačenjem to traje užasno dugo.

Dok je uređaj na popravku – kupi novi

Ispričala na je Knežević i pripetiju jednog Vinkovčanina kojemu se pokvarila perilica i sušilica rublja jednog poznatog proizvođača, nedugo nakon što ju je kupio.

“U cijeloj Slavoniji nema ovlaštenog serivsa za tu marku perilice, najbliži je u Zagrebu. Kad je nazvao taj servis, rekli su mu da imaju previše posla ovdje i da im ne pada na pamet ići u Vinkovce radi popravka. Kada ih je pitao što onda da radi, rekli su mu da ovu baci i kupi drugu.”

Knežević ističe kako se ljeti najčešće kvare hladnjaci i klima-uređaja.

“Kad se ljeti, na +40, pokvari hladnjak, gdje ćete držati namirnice? Na balkonu? Pa dok je hladnjak na ppravku, morate kupiti drugi da vam se hrana ne pokvari. Ili još jednu kosilicu dok vam je ona koju ste kupili pa se pokvarila – na poopravku. Umjesto da smanjimo elektronički otpad – što je trebao biti smisao izmjena zakona o oveznim odnosima – sada ga ima još više. Napravit ćemo analizu primjene tog zakona i na svim ovim primjerima pokazati da su izmjene donijele više štete nego koristi”, rekla je Knežević.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

HAK upozorava na moguću poledicu na cestama

Objavljeno

-

Kolnici su vlažni i skliski, a magla smanjuje vidljivost mjestimice u unutrašnjosti, zbog niskih temperatura na cestama u unutrašnjosti moguća je poledica, osobito na mostovima i nadvožnjacima, izvijestio je jutros Hrvatski autoklub (HAK).

Vozačima se savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te ne kreću na put bez zimske opreme.

Radovi na autocestama
Zastoji su povremeno u zonama radova na zagrebačkoj (A3) i riječkoj (A7) obilaznici, brzoj cesti Solin-Klis (DC1), Istarskom ipsilonu između tunela Učka i čvora Matulji, autocesti A4 Goričan-Zagreb između čvorova Popovec i Zagreb istok.

U pomorskom prometu nema poteškoća.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Nova akcija USKOK-a, uhićenja u više županija. “Zločinački su se udružili zbog droge”

Objavljeno

-

U tijeku je nova akcija USKOK-a. Uhićenja i provođenje hitnih dokaznih radnji rezultat su kriminalističkog istraživanja koje po nalogu USKOK-a provodi PNUSKOK. Uhićeno je pet osoba u više županija.

Navedene radnje provode se na području Požeško-slavonske županije, Rijeke i Zagreba u odnosu na više osoba za koje se osnovano sumnja da su u sastavu zločinačkog udruženja počinile kazneno djelo iz oblasti kriminaliteta droga, objavili su iz USKOK-a.

USKOK će nakon ispitivanja osumnjičenika donijeti odluku o daljnjem postupanju u predmetnom slučaju, o čemu će pravodobno obavijestiti javnost. Oglasila se i policija.

” Policijski službenici Policijskog nacionalnog ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta – Služba Osijek, u koordinaciji s Uredom za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, provode kriminalističko istraživanje kojim je obuhvaćeno pet osoba zbog sumnje da su počinili kaznena djela neovlaštene proizvodnje i prometa drogama u sastavu zločinačkog udruženja.

Tijekom jutra uhićeno je pet osoba na području Policijske uprave požeško-slavonske, Rijeke i Zagreba te su u tijeku hitne dokazne radnje. Po dovršetku kriminalističkog istraživanja PNUSKOK – Služba Osijek podnijet će kaznenu prijavu Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, kažu iz policije.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Plenković: Demokratske mjere su možda najvažnija tema za opstanak hrvatskog naroda

Objavljeno

-

By

U Nacionalnoj i sveučiličnoj knjižnici u Zagrebu održava se sjednica Vijeća za demografsku revitalizaciju. Predsjednik Vlade Andrej Plenković predsjeda Vijećem za demografsku revitalizaciju Republike Hrvatske. Uz predsjednika Vlade na sjednici sudjeluju ministri: Šipić, Butković, Dabro, Primorac, Piletić, Erlić, Fuchs, Hrstić, Glavina i državni tajnik Milas.

Sjednica Vijeća za demografsku obnovu
Plenković je započeo predstavljanje demografskih mjera koji je težak 685 milijuna eura, prenosi tportal. “Ovo je možda najvažnija tema u smislu strateškog interesa i opstanka hrvatskog naroda. Nema zemlje u Europoskoj uniji koja nije stavila pitanje demografske revitalizacije u prvi plan.

Naravno da smo u našim pogledima realni. Trebamo vidjeti na koji način ovaj format može pridonijeti u sudjelovanju svih resora u pogledu demografske politike.

Da bi se održao broj stanovnika koje imamo, stopa fertiliteta bi trebala biti 2,1 dijete po ženi. Trenutno je Bugarska najbolja, zatim Rumunjska pa Francuska. Najmanju stopu fertiliteta imaju Malta, Italija, Litva, Španjolska, Finska. Hrvatska je trenutno u sredini, s 1.41 stopom fertiliteta… Najbogatije zemlje imaju niži fertilitet nego Hrvatska”, poručio je.

Pad nataliteta
“Pad nataliteta te zemlje kompenziraju uvozom radne snage, to je najočitije u Njemačkoj i Švedskoj”, rekao je Plenković. “Najveća stopa fertiliteta je u najsiromašnijim zemljama. Najviše stope imaju Niger, Čad, Kongo, Somalija sa 6,1 djece po ženi.

Nastojat ćemo da temu demografske obradimo sa svih resora jer jedno ministarstvo ne može naći čudnovati recept. Svi moraju dati doprinos koji će pomoći.

Strateški cilj je da 2030. godine svako dijete ima osigurano svoje mjesto u dječjem vrtiću i to ćemo ostvariti. Investicijskim ciklusom stavili smo obrazovanje u prvi plan”, izjavio je premijer.

Demografski paket mjera
Sredstva su povećana za 202 posto, a za 2026. ćemo podići proračun 679 milijuna eura. Udvostručuje se jednokratna naknada, 100postotno povećanje. Udvostručujemo dane za očinski dopust. Mjeru za drugih 6 mjeseci sad dižemo na tri tisuće eura.

Tu su i promjene kod dječjeg doplatka. Vodili smo računa o imovinskom cenzusu te smo došli u situaciju da je dvije trećine djece u RH obuhvaćeno dječjim doplatkom.

Ekonomska situacija i priuštivo stanovanje
“Što se tiče ekonomske situacije, BDP po stanovniku smo udvostručili, a taj će se broj i dalje povećavati. Nastavit ćemo ulagati i stvarati ozračje ključno za rješavanje stambenog pitanja mladih.

Znači, više mladih na ugovoru na neodređeno i primanja koja su takva da ih banke prepoznaju kao sposobne da mogu financirati svoje stambeno pitanje.

U kontekstu rasta plaća napravili smo iskorake i nastavit ćemo u tom smjeru”, poručio je Plenković.

Ministar Šipić predstavlja paket mjera za demografsku obnovu
“Ovim mjerama želimo zaustaviti aktualne negativne trendove, rekao je ministar demografije pa započeo s analizom negativnog trenda. “Nakon Oluje imali smo baby boom. Bijela kuga pogađa cijelu Europu pa danas nemamo zemlju koja ima stopu fertiliteta iznad dva djeteta po ženi

Prvi paket mjera

Vlada želi značajnije pomake u demografiji. U obzir smo uzeli nastavak negativnih trendova, iseljavanje iz RH, rast troškova života, ali i pozitivne trendove koje imamo. Usvajamo nove mjere zapošljavanja i poticanja ulaganja.

Vjerujem da će ovaj pomak od 202 posto i pomaci koji će se dogoditi u ’26. i ’27. zaista pomoći našim obiteljima.

Demografske mjere ići će u 4 koraka:

– Mjera za unapređenje sustava podrške roditeljstvu

– Izgradnja poticajnog okruženja za obitelji i djecu

– Mjere za područja pogođena depopulacijom

– Mjere za poticanje ponovnog useljavanja hrvatskih iseljenika

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu