Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

FOTOGALERIJA / U Poličniku i Suhovarama obilježena 32. godišnjica obrane

Objavljeno

-

U Poličniku je obilježena 32. godišnjica obrane ovog mjesta, ali i mnogo šireg područja u Domovinskom ratu. Naime, tu je neprijatelj imao plan presjeći cestu Zadar-Ražanac-Pag i prepoloviti Hrvatsku na dva dijela, no odbijen je zahvaljujući hrabrim braniteljima.

“Na ovom mjestu je Hrvatska spašena od presijecanja” ponosno se prisjećaju ljudi koji su 3. siječnja 1992. obranili tadašnju općinu Poličnik, ali su učinili i puno više od toga.

“Presudilo je srce i zajedništvo” – poručio je sudionik svih događaja, danas načelnik općine Poličnik Davor Lončar  I dodao:

“Vjerujte da je malo takvih područja koje su tada u to doba, goloruki zaustavili hordu četnika i da se Hrvatska ne dovode u poziciju , tobože po njima zapadna i istočna Hrvatska. Prema tome ovaj dan uvijek treba slaviti i poštovati. ”- istaknuo je načelnik općine Poličnik Davor Lončar.

Tim povodom dostojanstveno, u molitvi i prisjećanju, brojna izaslanstva položila su cvijeće i zapalila svijeće kod spomen obilježja u Suhovarama i kod spomen obilježja u dvorištu crkve sv. Nikole u Poličniku. Izaslanstvo Zadarske županije predvodio je župan Božidar Longin, a vijence su položili I župan Splitsko-dalmatisnske županije  Blaženko Boban, državni tajnik  u Ministarstvu hrvatskih  branitelja Špiro Janović, gradonačelnik Grada Zadra Branko Dukić, načelnik Općine Poličnik Davor Lončar te brojni predstavnici udruga proisteklih iz Domovinskog rata.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

MIRNI PROSVJED TAKSISTA U ZADRU/Neki od zahtjeva: Regulacija cijena usluga i zapošljavanja radnika iz trećih zemalja

Objavljeno

-

By

Ivan Bulat, potpredsjednik Udruge taksista Zadar, poslao je priopćenje povodom održavanja prosvjeda taksista u Zadru predviđenog za utorak, 18. ožujka 2025. Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Ovim putem želimo ukazati na nekoliko ključnih problema u sektoru taksi prijevoza i rada stranih agencija za prijevoz, te predložiti konkretna rješenja koja će osigurati učinkovit nadzor, transparentnost i pravednije uvjete za sve sudionike na tržištu. Također se nadamo da će od 01.01.2025. godine na cesti biti samo taksi vozila s Euro 6 normom, a vozila s Euro 5 normom otići u povijest.

Problemi u sektoru taksi prijevoza:

Preveliki broj taksi vozača i nelojalna konkurencija: Migracije između županija dovode do prenapučenosti tržišta, što stvara nelojalnu konkurenciju.

Otežan inspekcijski nadzor: Veliki broj vozila i česta uklanjanja oznaka s vozila onemogućuju učinkovito praćenje i identifikaciju nelegalnih taksi vozila.

Nelegalni rad: Vožnja bez jasno istaknutih oznaka omogućava obavljanje taksi prijevoza „na crno“.

Problem dampiranja cijena na tržištu: Liberalizacija tržišta i prisutnost velikih agencija kao što su Uber i Bolt doveli su do dampiranja cijena, odnosno spuštanja cijena ispod ekonomskog minimuma, kako bi se stekla konkurentska prednost. Ovaj fenomen je osobito štetan za male obrtnike i vlasnike firmi koji, zbog manjeg broja vozila, nisu u mogućnosti natjecati se s velikim agencijama. Osim toga, prisiljeni su voziti po višim cijenama kako bi pokrili troškove poslovanja, što dovodi do velikog nesrazmjera cijena na tržištu. Pojedinci maksimalno koriste otvoreno tržište, pa voze po cijenama koje dosežu čak i do 20 € po kilometru, što ne samo da predstavlja pljačku, već i stvara izrazito negativan imidž prema našoj državi. Takva praksa mora biti spriječena, a cijene moraju biti jasno definirane i ograničene.

    Prijedlog rješenja za regulaciju taksi djelatnosti:

    Uvođenje jedinstvene županijske dozvole: Predlažemo uvođenje dozvole koja bi spriječila migracije taksi vozila između županija. Ova dozvola bila bi označena QR kodom, vezana uz prometnu dozvolu vozila i dostupna na kartici vozača. Olakšala bi lakšu kontrolu taksija i izdavala bi se na županiji umjesto u svakoj lokalnoj jedinici samouprave, te bi vrijedila samo za jednu županiju.

    Nacionalna baza dozvola: Izrada javne baze dozvola koja bi bila povezana s evidencijom vozila, omogućujući lakšu identifikaciju i bolju kontrolu inspekcijskog nadzora.

    Regulacija iznajmljenih vozila: Vozila koja posjeduju naljepnice ne bi smjela biti iznajmljivana, a iznajmljena vozila ne bi smjela imati takve naljepnice, pa bi se točno moglo znati koje vozilo obavlja taksi prijevoz.

    Obavezna registarska oznaka ili trajna naljepnica: Uvođenje obavezne oznake koja bi bila jasno vidljiva i ne bi se mogla lako ukloniti, čime bi se spriječilo prikrivanje vozila tijekom inspekcijskih nadzora. Takva naljepnica bi se dobivala u stanici za tehnički pregled i bila bi vidljiva svim sudionicima prometa i inspekcijama.

      Prijedlog za regulaciju cijena u sektoru taksi prijevoza:
      S obzirom na nereguliranost tržišta i štetne posljedice dampiranja cijena, predlažemo:

      Startnu cijenu od 3 € kao osnovnu cijenu za početak vožnje.

      Minimalnu cijenu od 2,5 € po kilometru kako bi se osigurala isplativost poslovanja, a ujedno spriječilo dampiranje cijena ispod ekonomskog minimuma.

      Maksimalnu cijenu od 5 € po kilometru kako bi se spriječila nepoštena praksa vožnje po cijeni od 20 € po kilometru, koja ne samo da je nerazumna, već stvara negativan imidž za našu državu.

        Problemi u sektoru stranih agencija za prijevoz (Uber, Bolt):

        Neregulirani status: Aplikacije poput Uber i Bolt ne posluju u skladu s domaćim zakonima i ne doprinose domaćoj ekonomiji jer iznose dobit iz Hrvatske, spuštaju cijene do te granice da idu ispod cijene javnog gradskog prijevoza koji se sufinancira iz džepova poreznih obveznika.

        Prekoračenje radnog vremena: Vozači partneri Ubera i Bolta redovito prekoračuju zakonom propisano radno vrijeme, a u želji za zaradom uzrokuju nesigurnost u prometu, što može dovesti do ozbiljnih problema. Prijave su često na dva ili četiri sata, posebno su umirovljenici sudionici takvih prijava, a na cesti provode po dvadeset sati i ozbiljno ugrožavaju sigurnost sebe i putnika.

        Nepostojanje lokalnih dozvola: Aplikacije ne provjeravaju imaju li njihovi vozači potrebne dozvole za obavljanje prijevoza na određenim područjima.

        Zloupotreba sustava od strane agregatora: Agregatorske tvrtke izbjegavaju plaćanje poreza kroz praksu prijave stečaja i ponovnog otvaranja poslovanja pod novim nazivom.
        Prijedlozi rješenja za regulaciju rada stranih agencija za prijevoz:

        Zabrana rada stranih agencija: Predlažemo zabranu rada stranih agencija (Uber, Bolt) u Hrvatskoj, čime bi se omogućilo da taksi djelatnost obavljaju isključivo domaće tvrtke ili obrti.

        Stroža regulacija prijave vozača: Vozači bi morali priložiti sve potrebne dozvole prilikom prijave na aplikaciju, a aplikacije ne bi smjele omogućiti prihvaćanje naloga bez tih dozvola.

        Praćenje radnog vremena vozača: Aplikacije bi morale pratiti ukupno vrijeme rada vozača, a nakon osam sati dnevnog rada trebali bi biti omogućeni prekovremeni sati, dok bi aplikacija bila nedostupna nakon dosezanja zakonskog tjednog maksimuma. Također prijava taksista bi trebala biti na osam sati.

        Pravedniji porezni sustav: Predlažemo da aplikacije Uber i Bolt plaćaju PDV na svoju proviziju od 25%, dok bi vozači bili oslobođeni obveze plaćanja PDV-a.

        Regulacija agregatora: Uvođenje zakonske regulative koja bi onemogućila zloupotrebu sustava od strane agregatora. Agregatorske tvrtke morale bi biti pod stalnim nadzorom poreznih vlasti te obavezno prijaviti ulazak u sustav PDV-a nakon što prijeđu prag prometa od 40.000 €, uz zabranu ponovnog otvaranja poslovanja nakon stečaja.

          Kartice vozača i zapošljavanje stranih radnika:
          Problem zapošljavanja stranih radnika u sektoru taksi prijevoza:
          Zapošljavanje stranih radnika, osobito iz zemalja trećeg svijeta, u sektoru taksi prijevoza predstavlja ozbiljan problem, jer taksi djelatnost nije deficitarna, a tržište već ima dovoljno radne snage. Iako su strani radnici legalno zapošljavani od strane agregatora poput Ubera i Bolta, oni često nisu upoznati s jezikom, kulturom i običajima Hrvatske, što može dovesti do problema u komunikaciji i kvaliteti usluga. Također, zapošljavanje stranih radnika bez dugoročne povezanosti s Hrvatskom stvara sigurnosne i administrativne izazove, jer takvi radnici ne pružaju potrebnu razinu odgovornosti, a njihova identifikacija i verifikacija postaju problematični.
          Prijedlog rješenja:

          Zabrana zapošljavanja stranih radnika u nedeficitarnoj djelatnosti: Zapošljavanje stranih radnika u sektoru taksi prijevoza trebalo bi biti ograničeno, jer taksi djelatnost nije deficitarna. Predlažemo zabranu zapošljavanja stranih radnika iz zemalja trećeg svijeta koji nisu boravili u Hrvatskoj minimalno 10 godina. Ovim bi se mjerama osigurao ulazak u sektor samo onih radnika koji su poznati i integrirani u lokalnu zajednicu, imajući pritom osnovnu poznavanje jezika, kulture i zakonodavstva Republike Hrvatske.

          Kartice vozača kao mjera kontrole: Kartice vozača koje su trenutno u planu trebaju biti provedene s jasnim uvjetima koji uključuju verifikaciju svih vozača. Ove kartice trebaju osigurati detaljan nadzor nad radnim vremenom vozača, kao i jasno praćenje njihove pozadine i relevantnosti za obavljanje taksi prijevoza u Hrvatskoj. Kartice vozača također bi trebale služiti kao mehanizam za identifikaciju vozača, čime bi se osigurala odgovornost i transparentnost.

            Koordinacija inspekcijskog nadzora:
            Kako bi inspekcijski nadzor bio učinkovitiji, inspekcije moraju biti usklađene i djelovati zajedno. Jednostavno rješenje bilo bi pozivanje vlasnika taksija na dostavljanje svih traženih dokumenata, uključujući evidenciju vozila, sve potrebne dozvole te podatke o zaposlenima. Ovo bi omogućilo brži i učinkovitiji nadzor nad taksi djelatnostima, sprječavanje nelegalnih aktivnosti te veću transparentnost u poslovanju.

            Regulacija vozila u taksi prijevozu – Kombiji:
            Trenutno su kombi vozila dozvoljena u taksi prijevozu, što predstavlja problem jer bi se trebala svrstavati u prijevoz putnika, a ne taksi prijevoz. Negdje je potrebno povući granicu i odrediti što ulazi u taksi prijevoz, a što ne. Kombiji manje visine, poput Mercedes V-Class, koji visinom spadaju pod osobna vozila, trebali bi ostati u taksi prijevozu prema našem prijedlogu. S druge strane, kombiji s registriranim 9 sjedala i visinom koja ne spada pod osobna vozila trebali bi biti isključeni iz taksi prijevoza. Vozila koja premašuju visinu od 2 metra i imaju više od 8 sjedala, trebala bi biti tretirana kao vozila za prijevoz putnika, a ne kao taksi vozila.
            Sigurni smo da bi ove mjere značajno unaprijedile učinkovitost inspekcijskih nadzora, spriječile nelojalnu konkurenciju i zloupotrebe poreznih sustava, te omogućile pravičniji i održiviji razvoj sektora taksi prijevoza u Hrvatskoj.

             
            Nastavi čitati

            ZADAR / ŽUPANIJA

            SV. FILIP I JAKOV: Objavljen Javni poziv za iskaz interesa za korištenje usluga Centra za starije osobe

            Objavljeno

            -

            By

            Općina Sveti Filip i Jakov objavljuje Javni poziv za iskaz interesa za korištenje usluga Centra za starije osobe Sveti Filip i Jakov čiji je očekivani završetak izgradnje 30. lipnja 2026. godine.

            Projekt izgradnje Centra za starije osobe Sveti Filip i Jakov kapitalni je projekt Općine Sveti Filip i Jakov kao odgovor na potrebe starijeg stanovništva, a čija je svrha razvoj socijalnih usluga za posebno osjetljive skupine i sprječavanje socijalne isključenosti.

            👉Smještajni kapacitet Centra predviđen je za ukupno 98 korisnika, a osim prije navedenog pružati će i brojne izvaninstitucijske usluge čime se predviđeni obuhvat korisnika povećava na ukupno 218 starijih osoba.

            👉Javni poziv namijenjen je pripadnicima niže navedenih ciljanih skupina:

            Starije i nemoćne osobe

            Druge osobe za koje Centar za socijalnu skrb utvrdi potrebu i donese Rješenje o smještaju u Dom

            Popis usluga koje će Centar za starije osobe Sveti Filip i Jakov pružati sadrži:

            Institucionalne usluge:

            Smještaj – Jednokrevetna soba

            Smještaj – Dvokrevetna soba

            Izvaninstitucionalne usluge:

            Poludnevni boravak – organiziran radnim danima u trajanju od 5 sati

            Cjelodnevni boravak – organiziran radnim danima u trajanju od 10 sati

            Skrb za starije osobe za vrijeme spriječenosti njegovatelja

            Usluga pomoć u kući:

            Organiziranje prehrane (dostava gotovih obroka)

            Obavljanje kućanskih poslova

            Održavanje osobne higijene

            Zadovoljavanje drugih svakodnevnih potreba

            Usluge savjetovanja, psihosocijalnog savjetovanja i psihosocijalne podrške

            Usluga smještaja za starije osobe pruža se za korisnike III. i IV. Stupnja:

            III. stupanj usluge pruža se korisniku kojem je potrebna pomoć druge osobe u zadovoljenju svih potreba u punom opsegu

            IV. stupanj usluge pruža se korisniku kojem zbog Alzheimerove demencije ili drugih demencija (srednji ili teški stadij bolesti) potrebna pomoć i nadzor druge osobe u zadovoljenju svih potreba u punom opsegu.

            👉NAČIN PODNOŠENJA ISKAZA INTERESA:

            Elektronički na mail: protokol@opcina-svfilipjakov.hr

            Ili

            Osobno, predajom omotnice na pisarnicu u prizemlju zgrade Općine Sveti Filip i Jakov, na adresi Put Primorja 1, 23207 Sveti Filip i Jakov

            DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENJE ISKAZA INTERESA:

            Popunjen i ovjeren obrazac Zahtjeva za iskaz interesa

            Preslika osobne iskaznice

            Mišljenje liječnika/potvrda – obrazac

            Preslika rodnog lista

            Preslika domovnice

            Preslika zdravstvene i dopunske zdravstvene iskaznice

            Preslika zadnjeg odreska od mirovine

            Vjenčani list (za supružnike)

            Medicinska dokumentacija (posljednji nalazi).

            👉Javni poziv za iskaz ineresa i obrazac zahtjeva preuzmite na linku:

            https://www.vijesti.opcina-svfilipjakov.hr/…/javni…/1877

             
            Nastavi čitati

            ZADAR / ŽUPANIJA

            OBAVIJEST IZ VODOVODA/Prolongiraju se radovi i za sutra, pogledajte koji dijelovi grada će biti bez vode

            Objavljeno

            -

            By

            Najavljeno izvođenje građevinskih radova tvrtke Euro projekt d.o.o., za dan 14.03.2025. godine ( petak ) prolongira se za dan 15.03.2025 ( subota) u vremenu od 08:00 h pa do 15:00 h, te će biti privremeno obustavljena opskrba vodom potrošačima u gradu Zadru u ulici Put Kotarskih serdara.

            Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju će biti smještena u ulici Put Kotarskih serdara kod kućnog broja 4A.


            Najavljeno izvođenje građevinskih radova tvrtke Euro projekt d.o.o., za dan 14.03.2025. godine (petak), prolongira se za 15.03.2025 ( subota) u vremenu od 08:00 h pa do 15:00 h , te će biti privremeno obustavljena opskrba vodom potrošačima u mjestu Kožino, predio Kožino Primorje.

            Tijekom radova do ponovne uspostave vodoopskrbe, cisterna s vodom za ljudsku potrošnju će biti smještena u ulici Put Sv Bartula kod kućnog broja 1.

             
            Nastavi čitati
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi
            Oglasi

            U trendu