ZADAR / ŽUPANIJA
IZ ZADARSKE “ČISTOĆE” / Glomazni otpad – gdje i kako s njime…
Uz odvojeno prikupljanje otpada jedan od najvećih izazova s kojom se zadarska Čistoća suočava je prikupljanje glomaznog otpada. Glomazni otpad je predmet ili tvar koju je zbog volumena i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, a koji je, sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, zabranjeno odlagati na javnim površinama.
Kada se u kućanstvu pojavi predmet kojega je potrebno baciti, građani često nisu informirani na koji način to mogu napraviti pa nerijetko takvi predmeti završavaju u spremnicima s miješanim komunalnim otpadom, spremnicima s narančastim poklopcem namijenjenima za odvojeno prikupljanje otpada ili, nažalost, na javnim površinama, u šumama i moru.
Kako bi takvo postupanje svela na najmanju moguću mjeru, Čistoća provodi niz aktivnosti usmjerenih prema što jednostavnijem odlaganju velikih predmeta. Prva od njih je besplatan odvoz glomaznog otpada s adrese korisnika jednom godišnje do 2 m3. To je sustav koji osigurava odvoz glomaznog otpada s kućnog praga, a koji je u cijeni javne usluge. Na web stranici Čistoće može se naći Zahtjev za odvoz glomaznog otpada koji treba popuniti i poslati na službenu e-adresu Čistoće (glomazni@cistoca-zadar.hr ili info@cistoca-zadar.hr). Može se poslati i poštom na adresu Stjepana Radića 33. Također, odvoz se može naručiti i telefonom na broj 023 234 812. Obrasci se razlikuju ovisno o tome treba li odvesti otpad iz obiteljske kuće ili stambene zgrade. Po primitku ispunjenog obrasca ili poziva s korisnikom se dogovori mjesto i termin odvoza glomaznog otpada i prema tome se realizira.
Drugi, još brži način ako otpad možete sami povesti, je odvesti ga u jedno od dva reciklažna dvorišta, u Diklu i Gaženici, ako se radi o otpadu s područja Grada Zadra, ili u Novigradu i Sv. Filipu i Jakovu (nije dozvoljeno pravnim osobama). Fizičke osobe mogu donijeti neograničenu količinu glomaznog otpada, ako se ne radi o građevinskom otpadu. U tom slučaju jedan korisnik može donijeti 200 kilograma građevinskog otpada unutar šest mjeseci, koji se neće naplatiti. Za veće količine građevinskog otpada, kao i za odlaganje otpada pravnih osoba, zaračunat će se naknada prema važećem cjeniku.
Osim glomaznog otpada, u reciklažna dvorišta građani Zadra mogu potpuno besplatno donijeti i odložiti problematični otpad, papir, metal, staklo, plastiku, tekstil, glomazni otpad, ulja i masti, boje, deterdžente, lijekove, baterije i akumulatore, električni i elektronički (EE) otpad te građevinski otpad iz kućanstva i dr.
RADNO VRIJEME
Reciklažno dvorište u Diklu (PON-PET: 06:00-20:00h, SUB: 06:00-16:00h)
Reciklažno dvorište u Gaženici (PON-PET: 07:00-18:00h, SUB: 06:00-16:00h)
Reciklažno dvorište u Sv. Filip i Jakovu (PON-PET: 07:00-20:00h, SUB: 07:00-16:00h)
Reciklažno dvorište u Novigradu (PON, UTO, ČET, PET: 08:00-15:00h, SRI: 11:00-18:00h, SUB: 08:00-13:00h)
GLOMAZNI OTPAD
NAMJEŠTAJ (ormari, kreveti, police i sl.)
KUHINJSKA OPREMA (kuhinjski elementi, sudoper, radna površina, šank i sl.)
KUPAONSKA OPREMA (kade, tuševi, ormari, slavine i sl.)
DJEČJA OPREMA (hodalice, krevetići, kolica i sl.)
VRTNA OPREMA (ograde, alat, ljuljačke, suncobrani i sl.)
OSTALI GLOMAZNI OTPAD (rolete, ljestve, vrata, prozori, radijatori, oprema za kućne ljubimce većih dimenzija, sprave za vježbanje, tapete, daska za glačanje i sl.)
GLOMAZNI OTPAD NIJE:
o GRAĐEVINSKI OTPAD (šuta, crijep, cigla, beton i sl.)
o OPASNI OTPAD (azbestne ploče, otpadna ulja, pesticidi, akumulatori, fluorescentne
cijevi…)
o EE OTPAD
o BIOOTPAD
o OTPADNE GUME
Za stanovnike Poluotoka odvoz glomaznog otpada organizira se 5 puta godišnje, prema već ustaljenom rasporedu (prva subota u veljači, travnju, lipnju, listopadu i prosincu). Odvozi se pomoću velikih spremnika postavljenih na više lokacija na Poluotoku. Spremnici se postavljaju dan prije termina u poslijepodnevnim / večernjim satima, a odvoze se navedenim datumima u jutarnjim satima.
Ako imate glomazni otpad kojega se morate riješiti, ne držite ga u domu ili dvorištu – kontaktirajte Čistoću, dovezite ga u reciklažno dvorište i dajte doprinos čišćem okolišu.
ZADAR / ŽUPANIJA
Zadarska županija i Ministarstvo zajedničkim sredstvima obnovili krov i fasadu Područne škole Ljubač
Kroz Program podrške regionalnom razvoju za 2024. godinu, Zadarskoj županiji su dodijeljena sredstva za projekt sanacije krova na zgradi Područne škole Ljubač. Projekt je obuhvatio kompletnu obnovu drvene nosive konstrukcije krova, uklanjanje starog i postavljanje novog crijepa, kao i obnovu i bojenje fasade školske zgrade. Radovi na sanaciji krova započeli su u kolovozu, a završeni su u listopadu 2024. godine, čime je škola spremna za novu školsku godinu i sve popratne aktivnosti koje se održavaju u njenim prostorima. Područnu školu Ljubač pohađa sedam učenika koji sada imaju osiguran siguran i funkcionalan prostor za učenje.
Obnova krova značajna je jer doprinosi ne samo očuvanju same zgrade već i unaprjeđenju uvjeta za sve korisnike prostora škole. Glavni cilj projekta bio je pridonijeti gospodarskom, socijalnom i demografskom oživljavanju i razvoju općine Ražanac, posebno naselja Ljubač. Školska zgrada u Ljupču tako nije samo obrazovni centar već i važno mjesto okupljanja za lokalnu zajednicu. Osim što će učenicima pružiti sigurniji i ugodniji prostor za rad, škola služi i kao centar za brojne lokalne aktivnosti: kulturna događanja, edukacije, humanitarne akcije, rekreativne aktivnosti te programe i radionice namijenjene različitim dobnim skupinama. Primjerice, u školskim prostorijama održavaju se izvanškolske aktivnosti za djecu, radionice u okviru umjetničkog programa škole slikanja “ART”, treninzi Univerzalne sportske škole, kao i aktivnosti kulturno-umjetničkog društva (KUD-a), koje doprinose očuvanju lokalne tradicije i kulturnog nasljeđa. Škola je, također, otvorena za programe dobrovoljnog darivanja krvi te rekreativne programe za odrasle, poput gimnastičkih treninga.
Ukupna vrijednost projekta iznosila je 115.329,23 eura, pri čemu je Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije osiguralo financijsku potporu u iznosu od 70 tisuća eura, dok je preostalih 45.329,23 eura sufinancirala Zadarska županija. Ova obnova dio je šireg plana ulaganja u infrastrukturu ruralnih područja, čime se osigurava revitalizacija i unaprjeđenje životnih uvjeta za stanovništvo u manjim naseljima, a posebice za mlade obitelji i djecu, koja će kroz bolje obrazovne i društvene uvjete imati poticaj da ostanu u svojim zajednicama.
Projekt je, također, primjer uspješne suradnje lokalne zajednice, županije i državnih institucija u stvaranju boljih uvjeta za obrazovanje, kulturne i društvene aktivnosti.
“Zadarska županija godinama ulaže u obnovu i proširenje obrazovnih kapaciteta, jer je kvalitetna i moderna obrazovna infrastruktura svakako jedan od preduvjeta zadržavanja stanovništva u ruralnim i planinskim područjima naše regije. Ovo je potvrda kontinuiranog rada na podizanju kvalitete u školskim objektima kojima je osnivač Zadarska županija. Nastavak je to naše politike ravnomjernog razvoja i želje da učenici u svakom dijelu Zadarske županije imaju jednake uvjete za rad i dodatne aktivnosti. Hvala Vladi RH koja je partner u gotovo svim našim projektima te resornom ministarstvu koje sustavno radi na politikama ravnomjernog regionalnog razvoja”, poručio je župan Božidar Longin.
ZADAR / ŽUPANIJA
OBAVIJEST ZA GRAĐANE: U Područnom policijskom uredu Sali 5. prosinca zaprimat će se zahtjevi za izradu osobnih dokumenata!
Obavijest za građane: prvog četvrtka u prosincu u Područnom policijskom uredu u Sali građani će moći predati zahtjeve za izradu osobnih iskaznica, vozačkih dozvola, putovnica te obaviti poslove prijave prebivališta/boravišta
Nakon što je 25. rujna 2024. godine u mjestu Sali na Dugom otoku svečano otvoren novouređeni objekt Postaje pomorske i aerodromske policije Zadar – Područni ured Sali, zadovoljstvo nam je obavijestiti građane da će u prosincu 2024. godine u službenim prostorijama objekta moći predati svoje zahtjevi za izradu osobnih dokumenta kao i preuzeti izrađene osobne dokumente.
Naime, u četvrtak 05. prosinca 2024. godine u 09 sati službenici upravnih poslova Policijske uprave zadarske započeti će s zaprimanjem zahtjeva građana za izradu osobnih dokumenata.
Ovaj ured ima za cilj poboljšanje usluga građanima, skraćivanje vremena čekanja te omogućavanje brže i efikasnije obrade zahtjeva za izdavanje osobnih dokumenata, naročito za građane starije životne dobi, teško pokretne osobe i osobe s invaliditetom.
Pri tome je važno istaknuti da se na ovaj način građanima na Dugom otoku olakšava postupak ishođenja osobnih dokumenata, ali isto tako navedene zahtjeve za izradu osobnih iskaznica, vozačkih dozvola te putovnica mogu predati i drugi građani koji se zateknu na Dugom otoku, pogotovo u ljetnoj sezoni, s obzirom da građani Republike Hrvatske mogu podnositi zahtjeve za izdavanje osobnih dokumenata u bilo kojoj policijskoj upravi ili policijskoj postaji u Republici Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove, bez obzira na mjesto svojeg prebivališta ili boravišta.
Savjeti za građane za obavljanje upravnih poslova
Zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi se osobno – upute o proceduri izdavanja
Prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice potrebno je:
- priložiti dokaz o uplati novčanog iznosa za izdavanje osobne iskaznice ovisno o odabranom postupku izdavanja
- dati na uvid ranije izdanu osobnu iskaznicu ili drugu javnu ispravu kojom se može provjeriti identitet podnositelja zahtjeva (javna isprava s fotografijom, koja služi kao dokaz identiteta), a identitet djece koja ne posjeduju osobne isprave potvrđuju roditelji svojom izjavom.
- priložiti 1 fotografiju u boji dimenzija 3,5 cm x 4,5 cm
- potpisati Ugovor o pružanju usluga certificiranja
Zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi se na obrascu 2, kojeg službena osoba popunjava ispisivanjem iz Informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova, a podnositelj zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice vlastoručnim potpisom potvrđuje točnost i istinitost upisanih podataka. Za izdavanje osobne iskaznice koja sadrži jedan ili dva certifikata, podnositelj zahtjeva dužan je s davateljem usluge certificiranja sklopiti ugovor o pružanju usluge certificiranja.
Prilikom zamjene osobne iskaznice kojoj je istekao rok važenja potrebno je priložiti staru osobnu iskaznicu koja se poništava i vraća.
Ako podnositelju zahtjeva nije već izdana osobna iskaznica ili putovnica Republike Hrvatske, a nije upisan u maticu rođenih na području Republike Hrvatske, potrebno je službenoj osobi dati na uvid inozemni izvadak iz matice rođenih ili rodni list.
Osoba čije se ime i prezime sastoji od više riječi, koje se zbog broja slova koja sadrže ne mogu upisati u prostor za upis imena i prezimena, u obrazac osobne iskaznice upisat će se one riječi osobnog imena koje je osoba izjavom pred matičarom odredila za uporabu u pravnom prometu.
Prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice nije potrebno priložiti fotografiju ako je u evidenciji osobnih iskaznica ili evidenciji putnih isprava pohranjena fotografija koja je ranije korištena za izradu osobne iskaznice ili putovnice, pod uvjetom da od dana kada je fotografija prvi put korištena nije proteklo više od pet godina te da izgled osobe nije bitno promijenjen.
Izdavanje vozačke dozvole (prva vozačka dozvola i novopoložena kategorija) – upute o proceduri izdavanja
Prijava ili promjena prebivališta / boravišta – upute
Izrada putovnice – upute o proceduri izdavanja
ZADAR / ŽUPANIJA
Kroz projekt RECIRCLE Zadar dobiva nove polupodzemne i nadzemne spremnike otpada
Početna konferencija projekta RECIRCLE održana je u Inkubatoru „Bili Brig“ u Zadru. Konferenciju je organizirala Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji s Čistoćom Zadar. Projekt RECIRCLE sufinanciran je u okviru Interreg VI-A IPA Programa Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2021. – 2027. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.322.953,90 eura. Bespovratna EU sredstva su 85 % ukupne vrijednosti projekta – tj. 1.974.510,80 eura. Proračun Agencije ZADRA NOVA iznosi 236.086,20 eura, a zadarske Čistoće kao vodećeg partnera 614.481,60 eura.
Konferenciji su nazočili gradonačelnik Grada Bihaća Elvedin Sedić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo i EU fondove Zadarske županije Daniel Segarić, direktor Čistoće d.o.o. iz Zadra John Ivan Krstičević, ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA Marina Dujmović Vuković, zamjenik pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra Hrvoje Šarić te predstavnici projektnih partnera. Partneri na projektu su još i Ured za europske integracije, fondove, odnose s javnošću i kvalitetu prema međunarodnom standardu Srednjobosanskog kantona i Grad Bihać iz Bosne i Hercegovine te Općina Zeta i Čistoća Podgorica iz Crne Gore.
Opći cilj projekta RECIRCLE je jačanje kapaciteta sustava gospodarenja otpadom zajedničkom implementacijom načela kružnog i resursno učinkovitog gospodarstva, s naglaskom na odvojeno prikupljanje otpada te njegovo recikliranje i ponovnu uporabu. Razdoblje provedbe projekta je od lipnja 2024. godine do kraja studenoga 2026. godine. Postavit će se podzemni, polupodzemni i nadzemni spremnici na više lokacija na području Grada Zadra i Grada Bihaća te reciklomati na području Srednjebosanskog kantona. Dio partnera iz BiH i Crne Gore nabavit će i kamione za odvoz otpada. Projektni partneri će provesti niz različitih edukativnih događanja s ciljem podizanja razine znanja i svijesti o gospodarenju otpadom, najavljeno je na početnoj konferenciji projekta RECIRCLE.
-
magazin5 dana ago
Špica!
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana ago
DANI SJEĆANJA / U Benkovcu danas duhovni susret za branitelje i njihove obitelji, potom noćni hod do Škabrnje
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana ago
FOTOGALERIJA / U Zadru održana akcija “ZELENA PLUĆA”
-
Svijet3 dana ago
Upozorenje zbog zimske oluje: Pripremite se za intenzivne vremenske uvjete!