Connect with us

Hrvatska

Hrvati lani najviše putovali u jednu susjednu zemlju. Stručnjak objašnjava zašto je toliko popularna

Objavljeno

-

Nakon nekoliko godina suzdržanosti od putovanja – što zbog pandemijskih ograničenja, a što zbog inflacije – Hrvati su prošle godine opet putovali u inozemstvo skoro kao u pretpandemijskim godinama.

Hrvatske putničke agencije u 2023. godini organizirale su višednevna putovanja za 708 tisuća domaćih turista, kažu podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Od toga je 412 tisuća (58,2 posto) domaćih turista putovalo u Hrvatskoj, a 296 tisuća u strane zemlje.

To je gotovo na razini pretpandemisjke 2019. godine kada je u organizaciji turističkih agencija putovalo 720 tisuća domaćih turista. Doduše, broj turista koji je te 2019. putovao u inozemstvo bio je ipak nešto veći od broja turista koji su lani putovali turistički izvan Hrvatske.

Italija uvjerljivo najpopularnija

Lani je ostvareno i najviše noćenja domaćih turista u Hrvatskoj u posljednjih pet godina. U Hrvatskoj su ostvarili milijun i pol noćenja (2019. godine 1,4 milijuna) što znači da je svaki turist ostvario četiri noćenja u prosjeku. U inozemstvu su ostvarili 1,1 milijun noćenja (100 tisuća manje nego 2019.) što su također četiri noćenja u prosjeku po turistu.

Lani je u organizaciji hrvatskih putničkih agencija, njih ukupno 1484, najviše hrvatskih turista putovalo u Italiju, koja je bila uvjerljivo najpopularnija destinacija. Tamo su hrvatski turisti lani ostvarili 23,7 posto od ukupnih višednevnih puotvanja. Slijede Bosna i Hercegovina (7,7%), Austrija i Slovenija (obje po 6,4%), Njemačka (5,5%), Francuska (5,3%), Španjolska (4,9%) te Mađarska i Češka (obje po 4,1%).

putovanja hratskih turista u inozemstvo 2023.
DZS

“Omiljena za obiteljska i učenička putovanja”

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain objasnio nam je zašto je baš Italija uvjerljivo najpopularnija destinacija Hrvata kad turistički putuju u inozemstvo.

“Italija je jedna od najposjećenijih turističkih destinacija u svijetu, stoga ne čudi da je bila omiljeno odredište i hrvatskim turistima prošle godine. Zemlja je to bogate povijesti, prekrasnih krajolika, raznolike ponude, kulture, umjetnosti i gastronomije, a nama zbog svoje blizine i lako dostupna različitim prijevoznim sredstvima pa je svakako omiljena i za obiteljska putovanja i učeničke ekskurzije. Ne zaboravimo da je Italija i popularna skijaška destinacija među Hrvatima te i to doprinosi činjenici zašto je prvi izbor za hrvatske turiste”, objasnio je Fain.

Na jednodnevna putovanja najviše u Austriju

S druge strane, lani je, prema podacima DZS-a, na kratka jednodnevna putovanja u organizaciji turističkih agencija išlo 385.000 domaćih turista. Od toga je njih 268.000 putovalo na odredišta u Hrvatskoj, a 117.000 u druge zemlje. Izvan Hrvatske domaći turisti su, logično, najviše išli u one susjedne.

Najviše u Austriju (29,1 posto), zatim Sloveniju (22,7%) pa Italiju (20,6%), Mađarsku (16,8%), Bosnu i Hercegovinu (5,2%) te Srbiju (3,8%). U odnosu na 2022. godinu, u spomenutim je zemljama lani zabilježen porast broja domaćih posjetitelja, osim u BiH gdje je domaćih posjetitelja bilo manje za 27,1 posto. A u odnosu na referentnu 2019. godinu, jednodnevnih putovanja domaćih turista u strane zemlje bilo je više za 16,9 posto.

“Radije biraju kraće izlete u bliže destinacije”

Predsjednik UHPA-e kaže da je trend putovanja u bliže destinacije već neko vrijeme u porastu.

“Popularnosti takvog oblika putovanja svakako su pridonijele izmijenjene navike i interesi putnika nakon pandemije covida kada je većina, što zbog nemogućnosti ili straha, izbjegavala dulja putovanja i gužvu koja neminovno ide uz atraktivne turističke destinacije. Stoga su radije birali kraće izlete u bliže destinacije. Trend su prepoznale i turističke agencije te su svoju ponudu jednodnevnih izleta proširile atraktivnim destinacijama u okruženju što se posljedično odrazilo na turističkim brojkama u prošloj godini”, objasnio je Fain.

Raste broj putovanja u daleke zemlje

Inače, prema DZS-u, najveći porast noćenja domaći turisti ostvarili su na dalekim i egzotičnim odredištima poput Japana, Šri Lanke, Australije i Kine. U porastu su i putovanja u SAD, Tajland, Vijetnam, Bali i Maldive, a za ovu godinu najavljen je nastavak rasta egzotičnih i luksuznih putovanja.

“Pozitivan trend i porast interesa za egzotičnim i luksuznim putovanjima svakako vesele, ali treba naglasiti kako se rezultati za ovaj segment turističke ponude još uvijek mjere malim brojkama te još uvijek nisu dosegnute pretpandemijske brojke”, kazao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

UTRKA ZA PANTOVČAK / HRejting: Milanović uvjerljiv favorit tjedan dana prije izbora

Objavljeno

-

By

foto: HTV

Zbog tragedije u Zagrebu, svi predsjednički kandidati otkazali su planirane aktivnosti. Uoči izborne šutnje objavljeni su rezultati posljednjeg HRejtinga prije predsjedničkih izbora. 

Istraživanje agencije Promocija Plus za HRT provedeno je 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika, uz pogrešku od +/- 3,04% i pouzdanost od 95%. 

Prvi krug: Milanović ispred Primorca

Prema rezultatima ankete, aktualni predsjednik Zoran Milanović dodatno je učvrstio svoju poziciju favorita. Prosinački HRejting pokazuje rast njegove potpore na gotovo 39%, što je dva postotna boda više nego prošlog mjeseca.

Dragan Primorac, kandidat HDZ-a, bilježi manji rast te ulazi u završnicu kampanje s podrškom od 22,9%.

Nezavisna kandidatkinja Marija Selak Raspudić na trećem je mjestu s 9,6%, dok je Ivana Kekin nadomak 9%, unatoč medijskim kontroverzijama oko njezina supruga i zemljišta u Istri.

Među preostalih četvero kandidata, Miro Bulj (3,6%) bilježi najveći pad potpore, dok Branka Lozo blago raste i dostiže slične rezultate. Nezavisni kandidati Tomislav Jonjić i Niko Tokić Kartelo ostaju na marginama, s potporom manjom od 1,5%.

Neodlučnih je birača, tjedan prije izbora, oko 10%, što je velikih 3,4% manje nego prije mjesec dana.

Drugi krug: Milanovićeva pobjeda u siječnju

U hipotetskom drugom krugu 12. siječnja 2025., Zoran Milanović uvjerljivo pobjeđuje s 54,2% glasova, dok Dragan Primorac osvaja 33,8%.

U odnosu na prošli mjesec razlika između dva vodeća kandidata se povećala zahvaljujući snažnijem rastu potpore Milanoviću.

Broj neodlučnih birača u drugom krugu smanjen je na nešto više od 6%, dok je udio onih koji bi ostali kod kuće pao ispod 6%.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Nova anketa: Evo kako stranke stoje osam mjeseci nakon izbora

Objavljeno

-

By

Iako predstoje predsjednički izbori, HRT je provjerio kako osam mjeseci nakon parlamentarnih stoje političke stranke. Istraživanje je za HRT provela “Promocija Plus” 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika. Najveća pogreška iznosi +/- 3,53%, uz razinu pouzdanosti od 95%.

U Hrvatskom saboru trenutačno sjede predstavnici čak 19 političkih stranaka. Da odlučuju birači iz ankete bilo bi ih samo četiri. Ali ne u Hrvatskoj podijeljenoj na 10 plus dvije izborne jedinice nego u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici sa zabranjenim predizbornim koalicijama, navodi HRT.

I u tako ustrojenoj Hrvatskoj HDZ bi biračima bio prvi izbor. Prosinac završava na 26,6%, što je blagi pad u odnosu na studeni (-0,24%). Zahvaljujući nastavku blagog rasta (+0,17%), SDP je uspio smanjiti razliku na ispod četiri posto (-3,66%). Sad su na gotovo 22,94%.

Treći su po snazi neodlučni. Iako se kod njih bilježi najveći pad (-1,03%), što je dobro, i dalje ih je 16,84%.

Budući da neodlučni još nemaju stranku, pa onda ne mogu ni u Sabor, birači bi ondje dali mjesto još samo dvjema strankama. Jednoj lijevoj i jednoj desnoj. Lijeva je Možemo!, kojoj slučaj bračnog para Kekin zasad nije naštetio. Štoviše, blago rastu (+0,27%), pa ta stranka godinu završava na 9,15%. Most je četvrta i posljednja stranka kojoj HRejting jamči prelazak izbornog praga. Trenutačno su na 6,82%, što je malo bolje (+0,32%) nego prošli mjesec.

Iako u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici Sabor ne bi nikada vidjele, četiri stranke zahvaljujući postojećem izbornom modelu i statusu uglavnom regionalnih stranaka na mandat bi ipak mogle računati. To su Penavin Domovinski pokret koji je od ulaska u Vladu u konstatnom padu (prosinac -0,11%) pa godinu završava na 2,9% potpore.

U promil isti rejting imaju njihovi bivši stranački kolege koji su nakon raskola osnovali Domino (2,9%). S time da Radićeva struja ima najveći rast u proteklih mjesec dana (+1,1%).

U skupini stranaka koje isključivo regionalna ili lokalna snaga dovodi do Sabora još su IDS (1,49% bez promjene u odnosu na mjesec prije, +/-0,00%) i Centar (1,21%, pad 0,15% u odnosu na mjesec prije).

Oko jedan posto vrte se parlamentarni HSS s 1,13% (pad 0,13%), vladajući HNS 1,06% (rast 0,06%), neparlamentarni Fokus s 1,02% (rast 0,15%) i vladajući HSU s 0,92% (pad 0,04%).

U anketi je ispitan rejting još sedam stranaka. Većina ih ne doseže ni pola postotnih poena biračke potpore. Redom su to: Nezavisna platforma međimurskog župana Posavca (0,79%, pad 0,05%), Radnička fronta Katarine Peović (0,75% , pad 0,31%), Pravo i pravda nesuđenog predsjedničkog kandidata Mislava Kolakušića (0,73%, rast 0,10%), Hrebakov HSLS (0,42% pad 0,08%), stranka također nesuđene predsjedničke kandidatkinje Karoline Vidović Krišto Odlučnost i pravednost (0,39%, pad 0,12%), Pavličekovi Suverenisti (0,38%, pad 0,18%) i stabilno posljednji – Zekanovićev HDS (0,28%, pad 0,03%), izvijestila je Munižaba.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

VIDEO / Kod Istre snimljena posebna vrsta morskog psa

Objavljeno

-

By

Fakultet prirodnih znanosti u Puli/Screenshot/Facebook

Fakultet prirodnih znanosti u Puli objavio je snimku koja je nastala u Medveji, mjestu na istočnoj obali Istre.

“Profesionalni ribar Nikola Franković poslao nam je snimku psine goleme (𝐶𝑒𝑡𝑜𝑟ℎ𝑖𝑛𝑢𝑠 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑠), koju je uočio prije nekoliko dana ispred lučice u Medveji, na udaljenosti od oko 200 metara od obale. Jedinka je bila na površini mora, a njezina duljina procijenjena je na oko 8 metara”, pišu.

“Psine goleme najčešće se i zamjećuju dok se polako kreću uz samu morsku površinu. Ovakvo ponašanje donijelo im je ime “basking shark” (od engleske riječi bask, što znači “uživati na suncu”), jer se čini kao da se izležavaju i upijaju sunčevu toplinu”, objavljeno je na stranicama fakulteta.

Nisu agresivni i općenito su bezopasni za ljude.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu