Hrvatska
Ovo je deset najopasnijih zemalja po pitanju smrti u prometu: Hrvatska pri vrhu
Cestovni promet u Europi svake godine odnosi više od 20 000 života. Dok neke zemlje imaju mali broj prometnih nesreće, druge su jako rizične za putovanje. Gdje je najveća opasnost?
Više od 20.000 osoba poginulo je u prometnim nesrećama u Europi 2023. godine. To znači da je zabilježeno 47 smrtnih slučajeva u prometu na milijun stanovnika. Međutim, dok neke zemlje poput Njemačke i Švedske imaju niske stope prometnih nesreća, rizik od smrtonosnih prometnih nesreća znatno jr veći u drugim zemljama.
Zemlje s niskom stopom nesreća
Njemačka i Švedska su među najsigurnijim zemljama u EU. U Njemačkoj su prošle godine zabilježena 34 smrtna slučaja u prometu na milijun stanovnika, dok je Švedska još sigurnija s 22 smrtna slučaja u prometu.
Zemlje s visokim stopama nesreća
No, rizik je znatno veći, posebice na jugu i istoku Europe. U Slovačkoj i Mađarskoj broj poginulih na cestama je oko 50 na milijun stanovnika, što ih čini desetim najnesigurnijim regijama.
Najopasnije zemlje za vozače u EU su Bugarska i Rumunjska, prenosi Fenix.de.
Deset najopasnijih zemalja za vozače
Bugarska (82 smrtna slučaja u prometu na milijun stanovnika u 2023.)
Rumunjska (81)
Latvija (76)
Hrvatska (71)
Portugal (61)
Grčka (60)
Litva (56)
Italija (52)
Poljska (52)
Slovačka (52)
Ambiciozan cilj EU-a
EU si je postavila ambiciozan cilj: do 2050. nitko ne bi trebao poginuti u prometu. Ovaj projekt se zove “Vision Zero”. I to već ima utjecaja: Dok je 2001. godine više od 51.000 ljudi poginulo na cestama EU-a, 20 godina kasnije ta je brojka bila gotovo 75 posto manja.
Međutim, pad se usporio posljednjih godina. U 2021. bilo je čak šest posto više smrtnih slučajeva u prometu.
EU stoga planira daljnje mjere za smanjenje broja poginulih u prometu.
To uključuje nova ograničenja brzine (30 km/h u stambenim područjima), nultu toleranciju za vožnju pod utjecajem alkohola i nove asistente za podršku vozačima.
Kako pišu njemački mediji, 95 posto svih prometnih nesreća uzrokovano je ljudskim pogreškama.
Hrvatska
Grad Zagreb se oglasio o slučaju problematičnog učenika
Nakon što su roditelji djece koja idu u razred s problematičnim učenikom jedne zagrebačke osnovne škole odlučili da njihova djeca neće doći na nastavu sve do nove stručne procjene ponašanja dječaka, o cijelom slučaju su se na upit N1 oglasili iz Grada Zagreba. “Potrebna suradnja i konstruktivan pristup”
Roditelji djece proručili su u nedjelju kako svoju djecu neće slati u školu sve do nove stručne procjene ponašanja dječaka. Djeca iz ostalih razreda vratila su se na nastavu.
Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja su odgovornost prebacili na Grad. Iz Grada su do sada odgovornost prebacivali na školu. “Roditelji su dodatno tražili garancije koje nisu u nadležnosti institucija i koje im u trenutnoj situaciji niti jedna od institucija ne može dati jer takve garancije u ovom trenutku mogu dati jedino roditelji navedenog učenika”, rekli su iz Ministarstva na upit N1.
U međuvremenu je ravnatelj, koji je nedavno podnio ostavku, postavljen za vršitelja dužnosti. To znači da uprava škole može pokrenuti spomenutu stručnu procjenu ponašanja devetogodišnjeg dječaka.
Iz Grada su na naše upite odgovorili danas, priopćenjem kojeg prenosimo u potpunosti.
“Škola, MZOM i Gradski ured prošli su tjedan dogovorili korake, koji se provode kako je dogovoreno, a prema proceduri koju propisuje nadležno ministarstvo. Nakon što Gradski ured zaprimi prijedlog škole, promptno ćemo donijeti odgovarajuću odluku odnosno novo rješenje o primjerenom obliku školovanja”, priopćili su.
“Podsjećamo još jednom da je za rješavanje ovog složenog slučaja potrebna suradnja i konstruktivan pristup svih uključenih strana, te da javne izjave koje prebacuju odgovornost na druge ne doprinose njegovom rješavanju”, zaključili su.
Hrvatska
Nakon opoziva Nevera oglasili se iz Rimac Automobila
U Rimac Automobilima sami su uočili potencijalni problem s niskonaponskim električnim vodom u Neverama te će potencijalnu grešku ispraviti bez ikakvih troškova za kupce, istaknuli su iz Rimac Automobila nakon što je objavljeno da je u SAD-u povučeno devet primjeraka hiperautomobila Nevera. “Obratili smo se vlasnicima Nevera kako bismo riješili zabrinutost oko montaže niskonaponskog C19 električnog voda. Naime, tijekom redovne provjere kvalitete u našem proizvodnom procesu uočili smo potencijalni problem. Iako nisu prijavljeni nikakvi incidenti ili pritužbe kupaca, niti su uočeni sigurnosni problemi vezani uz vozila, poduzimamo proaktivne korake kako bismo osigurali najviše standarde sigurnosti i performansi”, odgovorili su za Hinu iz Rimac Automobila.
Ističu da standardni proces opoziva uključuje pregled vozila na mjestima njihove isporuke, kao i da su Rimac i njegovi ovlašteni servisni partneri već započeli proces pregleda i, ako bude potrebno, ispravit će usmjerenja električnog voda bez ikakvih troškova za kupca. Nevere proizvedene 2023. i 2024. godine, povučene su zbog potencijalnih problema s niskonaponskim kabelom C19 za koji se sumnja da nije ispravno pričvršćen u tvornici, što može oštetiti izolaciju kabela tijekom vožnje.
Rimac je započeo istragu početkom listopada, dok je Nacionalna uprava za sigurnost u prometu (NHTSA) obaviještena o povlačenju 18. listopada 2024., objavili su mediji.
Vlasnici automobila bit će obaviješteni, a savjetuje im se da ne voze svoje automobile dok ovlašteni servisi ne riješe problem. Serviseri će kabel besplatno pregledati i popraviti.
Kako je rečeno nedavno na promociji Rimac kampusa, do sada je proizvedeno 39 Nevera, ali nisu sve prodane.
Hrvatska
Hrvatska kupuje najnovije Leoparde. Stare tenkove i oklopnjake šaljemo Ukrajini
Hrvatska planira nabaviti 50 novih njemačkih tenkova Leopard 2A8, neslužbeno se doznaje. Danas će u Berlinu hrvatski ministar obrane Ivan Anušić i njemački ministar obrane Boris Pistorius potpisati pismo namjere koje će označiti prvi korak u ovoj nabavi.
Njemačka je pozvala Hrvatsku da se priključi zajedničkom programu nabave glavnog borbenog tenka Leopard 2A8, najmodernije verzije koju proizvodi Rheinmetall, vodeći europski proizvođač oružja.
Prema dostupnim informacijama, model nabave predviđa da Hrvatska u prvoj isporuci Ukrajini pošalje 30 tenkova M-84 i 30 borbenih vozila pješaštva M-80 iz svojih zaliha, uključujući pričuvne dijelove i streljivo. Za hrvatsku isporuku tenkova i oklopnjaka Ukrajini sredstva bi osigurala Njemačka, odnosno za taj iznos bi se umanjila ukupna cijena nabave novih Leoparda 2A8 za Hrvatsku.
Hrvatska vojska trenutno raspolaže s oko 70 dobro održavanih tenkova M-84. Zamjena ovih starijih tenkova, proizvedenih u vrijeme bivše države, novim Leopardima 2A8 smatra se ključnom za modernizaciju hrvatskih oružanih snaga.
Vlada bi do sredine studenoga trebala donijeti formalnu odluku o višegodišnjem financiranju ovog projekta. Tada bi trebala biti poznata i konačna cijena nabave Leoparda i ostali detalji.
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
MORATE U SPIZU? / Evo kako danas rade trgovine i centri u Zadru…
-
magazin3 dana prije
FOTOGALERIJA / Špica!
-
Hrvatska5 dana prije
Uskoro promjena u obračunu struje: Nemojte na ovo zaboraviti, može vas koštati dvostruko više!
-
Hrvatska3 dana prije
Uz pomicanje sata idu i tri važne promjene, ne zaboravite na njih