Connect with us

Hrvatska

KAOS NA CESTAMA / Pješak na A1, ogromne kolone u svim pravcima. Iz HAK-a pozivaju vozače na oprez i savjetuju strpljenje…

Objavljeno

-

Povremeno je veća gustoća prometa na pojedinim dionicama autocesta, prilazima turističkim središtima duž jadranske obale, cestama u Istri, otoku Krku i Krčkome mostu, zagrebačkoj (A3) i riječkoj (A7) obilaznici te pojedinim graničnim prijelazima. Pozivamo vozače da brzinu i način vožnje prilagode uvjetima na cestama, poruka je iz HAK-a.

Zbog veće gustoće prometa povremena su usporavanja, vozi se u kolonama u pokretu uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

A1 Zagreb-Ploče-Karamatići:

pješak između čvora Šibenik i odmorišta Vrpolje Primorsko u smjeru Dubrovnika, vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h;

između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2 u smjeru juga te između čvorova Benkovac i Sveti Rok u oba smjera vozi se u kolonama u pokretu s povremenim zastojima;

kolona vozila u pokretu uz kraće zastoje između čvorova Ogulin i Bosiljevo 2 u smjeru Zagreba duga je oko 5 km;

zbog povećane gustoće prometa i kolone vozila uz povremene zastoje u smjeru Dubrovnika te sprječavanja stvaranja zastoja u tunelu, povremeno se prekida promet u tunelima Brezik i Sveti Rok, kolona pred tunelom Sveti Rok duga je oko 5 km;

na naplati Lučko kolona u smjeru Zagreba duga je oko 2 km, na naplati Demerje oko 1 km.

A2 Zagreb-Macelj:

kolona pred tunelom Levačica u smjeru Maclja duga je 800 metara;

zbog povećanog priljeva vozila kolona između naplatne postaje Trakošćan i granice u smjeru Zagreba duga je 1,5 km i nastavlja se u Sloveniju.

A7 Rupa-Križišće:

vozilo u kvaru na čvoru Rujevica u smjeru Rupe, vozi se jednim prometnim trakom uz ograničenje brzine 50 km/h.

Istarski ipsilon:

zbog pojačanog prometa i povremenog zastoja vozila u Sloveniji na Istarski ipsilon proteže se kolona u dužini od 5 kilometra; vozi se uz povremena usporavanja na pojedinim dionicama Istarskog ipsilona,

kod tunela Učka u smjeru Rijeke kolona je duga oko 1 km;

na čvoru Matulji u smjeru Rijeke kolona je duga oko 8 km.

Krčki most:

vozi se usporeno u koloni u oba smjera, u smjeru kopna kolona je od Malinske, a u smjeru otoka duga je oko 4 km.

Državna cesta DC1:

zbog rasutog materijala na kolniku u mjestu Križice vozi se jednim trakom uz privremenu prometnu signalizaciju.

Jadranska magistrala (DC8):

povećana je gustoća prometa na prilazima Crikvenici, Novom Vinodolskom, Šibeniku, Splitu, Omišu, Makarskoj i Dubrovniku;

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1):

u subotu, 10. kolovoza od 4:00 do 14:00 sati;

u nedjelju, 11. kolovoza od 12:00 do 23:00 sata.

Prometna prognoza za 11. kolovoza 2024. godine

Očekuje se pojačan promet na cestama u smjeru mora, a tijekom dana i u smjeru unutrašnjosti, posebice na autocestama A1 Zagreb-Ploče-Karamatići, A2 Zagreb-Macelj, A3 Bregana-Lipovac, A6 Rijeka-Zagreb, zagrebačkoj (A3) i riječkoj obilaznici (A7), Istarskom ipsilonu, Krčkom mostu te na većini cesta u priobalju, osobito na Jadranskoj magistrali (DC8).

Povremeno će se voziti usporeno, u kolonama u pokretu i uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1) u nedjelju, 11. kolovoza, od 12:00 do 23:00 sata.

Na većini graničnih prijelaza s Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom i Srbijom očekuje se pojačan promet osobnih i teretnih vozila te su tijekom dana moguća duža čekanja.

SAVJETI

Hrvatska je, zbog svojeg geografskog položaja, idealna auto destinacija i privlači velik broj turista koji dolaze svojim osobnim vozilima. Iz tog razloga događaju se zagušenja u prometu i nažalost nesreće koje onda dodatno usporavaju i koče vožnju. Zato je potrebno dobro isplanirati svoje putovanje i „ostaviti živce“ kod kuće, opskrbiti se dovoljnom količinom vode, voća i grickalica, a oni koji putuju s djecom i ponekom društvenom igrom kako bi im put protekao u što je moguće ljepšem ugođaju.

Savjet svima onima koji mogu je, da za putovanje na godišnji odmor, odaberu neki od dana usred tjedna. Već godinama HAK upozorava da se pojačan promet, tijekom najjačih vikenda u srpnju i kolovozu, pojavljuje od petka do ponedjeljka.

Tijekom vožnje, pridržavajte se prometnih pravila, održavajte sigurnosni razmak između vozila i umjesto mobitela, koristite pokazivače smjera i uključite RDS ili TA funkciju na vašem radio uređaju kako biste pravovremeno primili bitne informacije o stanju u prometu. Pridržavajte se danih uputa u slučaju izvanrednih situacija u prometu.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Erlić najavio nove pozive za poduzetnike za financiranje projekata iz EU fondova

Objavljeno

-

By

Iduće godine poduzetnici mogu očekivati 14 novih poziva za financiranje projekta iz EU fondova ukupno vrijednih više od 550 milijuna eura, najavio je u srijedu Šime Erlić, ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (MRRFEU) na godišnjoj konferenciji HUP Udruge profesionalaca za fondove EU (HUP EUPRO), izvijestili su iz HUP-a.

Hrvatska u ovom trenutku ima stabilnu makroekonomsku situaciju te iznadprosječan trend rasta, što znači da nastavlja s hvatanjem razvojnog koraka s razvijenijim državama Europske unije, dodao je ministar.

“Tome su svakako pridonijele i brojne investicije iz europskih fondova, stvorivši povoljnije okruženje za gospodarski razvoj, čime smo postali otporniji, produktivniji i konkurentniji. U prošloj financijskoj perspektivi smo samo kroz kohezijske fondove uložili više od 1,5 milijardi eura u poduzetništvo, a istim intenzitetom nastavljamo i dalje. Posebno sam ponosan na nadolazeća ulaganja kroz industrijsku tranziciju hrvatskih regija, za što smo osigurali preko pola milijarde eura EU sredstava, a potpisivanje prvih ugovora očekujemo uskoro“, izjavio je ministar Erlić.

Na Konferenciji pod nazivom “Izazovi i mogućnosti: kako iskoristiti EU fondove do kraja ‘27.”, glavna direktorica HUP-a Irena Weber istaknula je da su upravo poduzetnici bili među prvima koji su iskoristili dodijeljenu financijsku „omotnicu“ iz prethodnog razdoblja dodjele sredstava. Uz podršku EU sufinanciranja, ulagali su značajna vlastita sredstva i otvarali nova radna mjesta, čime su dali snažan doprinos gospodarskom razvoju.

“EU fondovi predstavljaju iznimnu priliku za ulaganje u inovacije i stvaranje dodane vrijednosti, što je ključno za podizanje konkurentnosti i standarda na razinu najuspješnijih članica EU. Trenutačno se s vodećim europskim gospodarstvima i kompanija možemo natjecati samo ako smo cjenovno konkurentni, no to ne želimo. Mi želimo biti brži, bolji i produktivniji, a to možemo postići jedino kroz ulaganje u obrazovanje, istraživanja i inovacije. Upravo smo iz tog razloga, u prijedlog ključnih reformi za nadolazeće desetljeće, stavili prioritet na povećanje učinkovitosti u korištenju EU sredstava, s naglaskom na poticanje privatnih investicija i ostvarivanje ciljeva zelene tranzicije”, poručila je Weber.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

CIJENE LETE U NEBO / Evo koliko bi mogao koštati kilogram odojka i janjetine za blagdane

Objavljeno

-

By

I ovih blagdana velik dio hrane dolazi iz uvoza, a procjene su kako ćemo samo u prosincu pojesti najmanje sto tisuća purica, od 600 do 700 tona svinjetine, odnosno odojka, te do 400 tona janjetine. Najviše se traži puretina i svinjetina.

A kakve će nas cijene odojka i janjetine dočekati za blagdane istražio je RTL.

“Ljudi pitaju i raspituju se uoči nadolazećih blagdana. Najviše traže odojak, janjetinu, teletinu. Ovog trenutka odojak je osam eura, ali mislimo da bi moglo cijena narasti na 10 eura, eventualno, 11, 12 eura za kilogram baš ako bude nestašica. Sada ima dovoljno odojaka jer naši uzgajivači su nam obećali da ih bude. Traži se i janjetina. Cijena je sada 16 eura za kilogram, a možda cijena bude za dva eura porasla i to će biti oni mladi janjci, jako mladi do deset kilograma”, kaže mesar Ivica Zubec.

Na pitanje da su cijene svake godine sve veće i veće Zubec kaže: “Može biti to zbog bolesti, učestalog pomanjkanja robe i cijene odu u nebo, ali mi ćemo gledati da cijene, koliko nam naši farmeri dozvole, budu prigodne”.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Koja su najopasnija područja za potrese u Hrvatskoj i Europi?

Objavljeno

-

By

Hrvatska se nalazi u trusnom području, onome gdje su potresi česta pojava, a ne tako davni događaji pokazali su koliko mogu biti razorni.

Posebno su ugroženi gradovi koji se nalaze blizu pukotina u zemljinoj kori. Prema istraživanjima stručnjaka, nekoliko hrvatskih gradova posebno je izloženo riziku od potresa, prenosi Večernji.

Kontinentalna Hrvatska

Zagreb je osjetljiv zbog svojih starih zgrada u centru i blizina pukotina u zemljinoj kori. Sisak glasi kao područje gdje su potresi vrlo česti kao i Petrinja koja je nedavno bila pogođena razornim potresima.

Primorska Hrvatska

Dubrovnik – povijesne građevine i položaj i Split – kombinacija starih zgrada i tla sklonog potresima.

Europa nije svugdje jednako izložena potresima, a najveći rizik postoji u nekoliko glavnih područja.

Europa

Mediteran

Mediteran je jedno od područja gdje su potresi najčešći, a posebno su ugrožene Italija, Grčka i Turska.

Balkan

Balkan također često pogađaju potresi zbog složene strukture tla. Najugroženije zemlje su Albanija, Rumunjska i Hrvatska. Kavkaz je treće važno područje gdje su potresi česti, zbog brojnih pukotina u zemljinoj kori.

Pri procjeni opasnosti od potresa važno je uzeti u obzir nekoliko ključnih faktora: blizina pukotina u zemljinoj kori, starost i tip gradnje objekata, vrsta tla i povijest potresa u području.

Kako se pripremiti?

Iako ne možemo točno predvidjeti kada će se potres dogoditi, možemo se pripremiti na nekoliko načina: Gradnja prema posebnim standardima otpornosti na potrese, pojačavanje postojećih zgrada, edukacija stanovništva i razvoj sustava za rano upozoravanje

Potresi predstavljaju stvarnu opasnost za veliki dio Europe, posebno za mediteransku regiju i Balkanski poluotok. Hrvatska, kao zemlja koja se nalazi na trusnom području, mora posebnu pažnju posvetiti pripremi za potrese, osobito u gradovima sa starim zgradama i onima koji se nalaze blizu pukotina u zemljinoj kori.

Redovito praćenje potresa i gradnja prema modernim standardima ključni su za smanjenje štete i posljedica potresa.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu