Connect with us

Hrvatska

KAOS NA CESTAMA / Pješak na A1, ogromne kolone u svim pravcima. Iz HAK-a pozivaju vozače na oprez i savjetuju strpljenje…

Objavljeno

-

Povremeno je veća gustoća prometa na pojedinim dionicama autocesta, prilazima turističkim središtima duž jadranske obale, cestama u Istri, otoku Krku i Krčkome mostu, zagrebačkoj (A3) i riječkoj (A7) obilaznici te pojedinim graničnim prijelazima. Pozivamo vozače da brzinu i način vožnje prilagode uvjetima na cestama, poruka je iz HAK-a.

Zbog veće gustoće prometa povremena su usporavanja, vozi se u kolonama u pokretu uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

A1 Zagreb-Ploče-Karamatići:

pješak između čvora Šibenik i odmorišta Vrpolje Primorsko u smjeru Dubrovnika, vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h;

između naplate Lučko i čvora Bosiljevo 2 u smjeru juga te između čvorova Benkovac i Sveti Rok u oba smjera vozi se u kolonama u pokretu s povremenim zastojima;

kolona vozila u pokretu uz kraće zastoje između čvorova Ogulin i Bosiljevo 2 u smjeru Zagreba duga je oko 5 km;

zbog povećane gustoće prometa i kolone vozila uz povremene zastoje u smjeru Dubrovnika te sprječavanja stvaranja zastoja u tunelu, povremeno se prekida promet u tunelima Brezik i Sveti Rok, kolona pred tunelom Sveti Rok duga je oko 5 km;

na naplati Lučko kolona u smjeru Zagreba duga je oko 2 km, na naplati Demerje oko 1 km.

A2 Zagreb-Macelj:

kolona pred tunelom Levačica u smjeru Maclja duga je 800 metara;

zbog povećanog priljeva vozila kolona između naplatne postaje Trakošćan i granice u smjeru Zagreba duga je 1,5 km i nastavlja se u Sloveniju.

A7 Rupa-Križišće:

vozilo u kvaru na čvoru Rujevica u smjeru Rupe, vozi se jednim prometnim trakom uz ograničenje brzine 50 km/h.

Istarski ipsilon:

zbog pojačanog prometa i povremenog zastoja vozila u Sloveniji na Istarski ipsilon proteže se kolona u dužini od 5 kilometra; vozi se uz povremena usporavanja na pojedinim dionicama Istarskog ipsilona,

kod tunela Učka u smjeru Rijeke kolona je duga oko 1 km;

na čvoru Matulji u smjeru Rijeke kolona je duga oko 8 km.

Krčki most:

vozi se usporeno u koloni u oba smjera, u smjeru kopna kolona je od Malinske, a u smjeru otoka duga je oko 4 km.

Državna cesta DC1:

zbog rasutog materijala na kolniku u mjestu Križice vozi se jednim trakom uz privremenu prometnu signalizaciju.

Jadranska magistrala (DC8):

povećana je gustoća prometa na prilazima Crikvenici, Novom Vinodolskom, Šibeniku, Splitu, Omišu, Makarskoj i Dubrovniku;

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1):

u subotu, 10. kolovoza od 4:00 do 14:00 sati;

u nedjelju, 11. kolovoza od 12:00 do 23:00 sata.

Prometna prognoza za 11. kolovoza 2024. godine

Očekuje se pojačan promet na cestama u smjeru mora, a tijekom dana i u smjeru unutrašnjosti, posebice na autocestama A1 Zagreb-Ploče-Karamatići, A2 Zagreb-Macelj, A3 Bregana-Lipovac, A6 Rijeka-Zagreb, zagrebačkoj (A3) i riječkoj obilaznici (A7), Istarskom ipsilonu, Krčkom mostu te na većini cesta u priobalju, osobito na Jadranskoj magistrali (DC8).

Povremeno će se voziti usporeno, u kolonama u pokretu i uz kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje.

Zabrana za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona na cestama u Istri i priobalju bit će (zabrane nema na autocestama te državnoj cesti DC1) u nedjelju, 11. kolovoza, od 12:00 do 23:00 sata.

Na većini graničnih prijelaza s Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom i Srbijom očekuje se pojačan promet osobnih i teretnih vozila te su tijekom dana moguća duža čekanja.

SAVJETI

Hrvatska je, zbog svojeg geografskog položaja, idealna auto destinacija i privlači velik broj turista koji dolaze svojim osobnim vozilima. Iz tog razloga događaju se zagušenja u prometu i nažalost nesreće koje onda dodatno usporavaju i koče vožnju. Zato je potrebno dobro isplanirati svoje putovanje i „ostaviti živce“ kod kuće, opskrbiti se dovoljnom količinom vode, voća i grickalica, a oni koji putuju s djecom i ponekom društvenom igrom kako bi im put protekao u što je moguće ljepšem ugođaju.

Savjet svima onima koji mogu je, da za putovanje na godišnji odmor, odaberu neki od dana usred tjedna. Već godinama HAK upozorava da se pojačan promet, tijekom najjačih vikenda u srpnju i kolovozu, pojavljuje od petka do ponedjeljka.

Tijekom vožnje, pridržavajte se prometnih pravila, održavajte sigurnosni razmak između vozila i umjesto mobitela, koristite pokazivače smjera i uključite RDS ili TA funkciju na vašem radio uređaju kako biste pravovremeno primili bitne informacije o stanju u prometu. Pridržavajte se danih uputa u slučaju izvanrednih situacija u prometu.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nova anketa: Evo kako stranke stoje osam mjeseci nakon izbora

Objavljeno

-

By

Iako predstoje predsjednički izbori, HRT je provjerio kako osam mjeseci nakon parlamentarnih stoje političke stranke. Istraživanje je za HRT provela “Promocija Plus” 16. i 17. prosinca na uzorku od 1000 ispitanika. Najveća pogreška iznosi +/- 3,53%, uz razinu pouzdanosti od 95%.

U Hrvatskom saboru trenutačno sjede predstavnici čak 19 političkih stranaka. Da odlučuju birači iz ankete bilo bi ih samo četiri. Ali ne u Hrvatskoj podijeljenoj na 10 plus dvije izborne jedinice nego u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici sa zabranjenim predizbornim koalicijama, navodi HRT.

I u tako ustrojenoj Hrvatskoj HDZ bi biračima bio prvi izbor. Prosinac završava na 26,6%, što je blagi pad u odnosu na studeni (-0,24%). Zahvaljujući nastavku blagog rasta (+0,17%), SDP je uspio smanjiti razliku na ispod četiri posto (-3,66%). Sad su na gotovo 22,94%.

Treći su po snazi neodlučni. Iako se kod njih bilježi najveći pad (-1,03%), što je dobro, i dalje ih je 16,84%.

Budući da neodlučni još nemaju stranku, pa onda ne mogu ni u Sabor, birači bi ondje dali mjesto još samo dvjema strankama. Jednoj lijevoj i jednoj desnoj. Lijeva je Možemo!, kojoj slučaj bračnog para Kekin zasad nije naštetio. Štoviše, blago rastu (+0,27%), pa ta stranka godinu završava na 9,15%. Most je četvrta i posljednja stranka kojoj HRejting jamči prelazak izbornog praga. Trenutačno su na 6,82%, što je malo bolje (+0,32%) nego prošli mjesec.

Iako u Hrvatskoj kao jednoj izbornoj jedinici Sabor ne bi nikada vidjele, četiri stranke zahvaljujući postojećem izbornom modelu i statusu uglavnom regionalnih stranaka na mandat bi ipak mogle računati. To su Penavin Domovinski pokret koji je od ulaska u Vladu u konstatnom padu (prosinac -0,11%) pa godinu završava na 2,9% potpore.

U promil isti rejting imaju njihovi bivši stranački kolege koji su nakon raskola osnovali Domino (2,9%). S time da Radićeva struja ima najveći rast u proteklih mjesec dana (+1,1%).

U skupini stranaka koje isključivo regionalna ili lokalna snaga dovodi do Sabora još su IDS (1,49% bez promjene u odnosu na mjesec prije, +/-0,00%) i Centar (1,21%, pad 0,15% u odnosu na mjesec prije).

Oko jedan posto vrte se parlamentarni HSS s 1,13% (pad 0,13%), vladajući HNS 1,06% (rast 0,06%), neparlamentarni Fokus s 1,02% (rast 0,15%) i vladajući HSU s 0,92% (pad 0,04%).

U anketi je ispitan rejting još sedam stranaka. Većina ih ne doseže ni pola postotnih poena biračke potpore. Redom su to: Nezavisna platforma međimurskog župana Posavca (0,79%, pad 0,05%), Radnička fronta Katarine Peović (0,75% , pad 0,31%), Pravo i pravda nesuđenog predsjedničkog kandidata Mislava Kolakušića (0,73%, rast 0,10%), Hrebakov HSLS (0,42% pad 0,08%), stranka također nesuđene predsjedničke kandidatkinje Karoline Vidović Krišto Odlučnost i pravednost (0,39%, pad 0,12%), Pavličekovi Suverenisti (0,38%, pad 0,18%) i stabilno posljednji – Zekanovićev HDS (0,28%, pad 0,03%), izvijestila je Munižaba.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

VIDEO / Kod Istre snimljena posebna vrsta morskog psa

Objavljeno

-

By

Fakultet prirodnih znanosti u Puli/Screenshot/Facebook

Fakultet prirodnih znanosti u Puli objavio je snimku koja je nastala u Medveji, mjestu na istočnoj obali Istre.

“Profesionalni ribar Nikola Franković poslao nam je snimku psine goleme (𝐶𝑒𝑡𝑜𝑟ℎ𝑖𝑛𝑢𝑠 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑢𝑠), koju je uočio prije nekoliko dana ispred lučice u Medveji, na udaljenosti od oko 200 metara od obale. Jedinka je bila na površini mora, a njezina duljina procijenjena je na oko 8 metara”, pišu.

“Psine goleme najčešće se i zamjećuju dok se polako kreću uz samu morsku površinu. Ovakvo ponašanje donijelo im je ime “basking shark” (od engleske riječi bask, što znači “uživati na suncu”), jer se čini kao da se izležavaju i upijaju sunčevu toplinu”, objavljeno je na stranicama fakulteta.

Nisu agresivni i općenito su bezopasni za ljude.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Plenković: “Nužno je uvažiti interese Hrvata u BiH”

Objavljeno

-

By

Nužno je uvažiti interese Hrvata u Bosni i Hercegovini u pogledu modela izvedbe projekta Južne plinske interkonekcije, objavio je premijer Andrej Plenković na društvenoj mreži X u utorak. “Vezano za projekt Južne plinske interkonekcije, @VladaRH osigurala je preduvjete za realizaciju ovog projekta kojim bi se plin s LNG terminala na Krku dopremao u BiH, čime pridonosimo energetskoj sigurnosti BiH. U pogledu modela izvedbe projekta, smatramo nužnim da se uvaže interesi hrvatskog naroda u BiH”, objavio je Plenković nakon sastanka s Draganom Čovićem, predsjednikom HDZ-a BiH. Zastupnički dom parlamenta Federacije BiH u četvrtak navečer je izglasao prijedlog zakona o Južnoj interkonekciji, odnosno o povezivanju plinskih mreža Hrvatske i BiH, no zakon nisu podržali zastupnici iz HDZ BiH jer on sadrži odredbu po kojoj bi projekt trebala realizirati tvrtka BH Gas iz Sarajeva.

Hrvatska i bošnjačka strana godinama nisu uspijevale naći rješenje za problem koji je nastao nakon što je HDZ BiH tražio da projekt Južne interkonekcije ne provodi tvrtka BH Gas nego potpuno nova tvrtka čije bi sjedište bilo u Mostaru.

Zakon predviđa izgradnju plinovoda od Zagvozda u Hrvatskoj pravcem ka Posušju u BiH odakle bi se račvao prema Kupresu, Bugojnu pa do Travnika odnosno ka Mostaru.

Zakon usvojen u četvrtak može stupiti na snagu samo ukoliko dobije potporu Doma naroda entitetskog parlamenta gdje se klub Hrvata u kojemu većinu ima HDZ BiH može pozvati na zaštitu vitalnog nacionalnog interesa o kojemu onda odlučuje Ustavni sud Federacije.

Plenković je ocijenio da nije dobra odluka da se Hrvate preglasa i nametne Zakon o Južnoj plinskoj interkonekciji.

“Svako nametanje nije dobro. Svako preglasavanje je još gore. Bosna i Hercegovina treba skladno funkcionirati, ali ne tako da se jednom od ta tri naroda čini to. To je poanta, pogotovo ako plin treba doći iz Hrvatske i na temelju hrvatske investicije. Meni to djeluje jako neobično. Ima vremena. Sve se uvijek može popraviti i zato ćemo mi nastojati tu biti konstruktivni kao što svo vrijeme jesmo”, rekao je Plenković novinarima u Zagrebu prošlog tjedna.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu