magazin
10 najčudnijih prometnih pravila koja bi trebali znati kada putujete u inozemstvo

U svakoj zemlji postoje brojni prometni propisi koji su prvenstveno usmjereni na poboljšanje sigurnosti na cestama i osiguravanje poštovanja drugih. Međutim, neki se zakoni mogu činiti čudnima i lokalnim vozačima i posjetiteljima zemlje.
Polako kroz lokve
Mnogi pješaci vjerojatno su se suočili s neugodnom situacijom kada ih je poprskao automobil koji juri po kiši. U Ujedinjenom Kraljevstvu takvi neodgovorni vozači mogu privući pažnju agencija za provođenje zakona: ovisno o okolnostima, mogu se suočiti s novčanim kaznama od 100 do 5000 funti i dobiti kaznene bodove.
Nulta tolerancija na buku
Švicarci jako poštuju noćni mir i imaju mnogo zakona koji ograničavaju buku. Na primjer, od 22:00 do 7:00 zabranjeno je glasno zalupiti vratima automobila, poklopcem motora ili poklopcem prtljažnika.
Vozačima je također zabranjeno naglo ubrzavati i narušavati mir u stambenim zonama. Prilikom zaustavljanja na semaforu motor mora biti isključen.
Najčudniji zakoni su u SAD-u
Sjedinjene Države imaju najneobičnije zakone koji se odnose na automobile. U Youngstownu, Ohio, zabranjeno je da automobil ostane bez goriva. Gradske vlasti nastoje potaknuti vozače da održavaju dovoljnu razinu goriva u spremniku kako zaustavljena vozila ne bi blokirala raskrižja i predstavljala opasnost za ostale sudionike u prometu.
U New Jerseyu je izdavanje personaliziranih registarskih tablica strogo kontrolirano. Ako je vozač uhvaćen u pijanom stanju ili kažnjen za neodgovornu vožnju, imat će zabranu dobivanja personaliziranih registarskih tablica na 10 godina.
Na otoku Fenwick u Delawareu zabranjeno je spavati, presvlačiti se ili kuhati u vozilu.
Nema ometanja tijekom vožnje
Ometanje tijekom vožnje može spriječiti pravilno upravljanje vozilom, zbog čega neke zemlje pokušavaju zaštititi vozače od njih samih. Na Cipru je zabranjeno jesti ili piti tijekom vožnje.
Pružanje ruke kroz prozor
U Australiji je vozačima zabranjeno voziti s bilo kojim dijelom tijela koji viri kroz prozor. Ovaj zakon ima za cilj spriječiti razne nesreće kada automobil prolazi blizu drugih vozila. Jedina iznimka je kada signali za skretanje automobila ne rade, a vozač treba signalizirati namjeravani manevar drugim sudionicima u prometu.
Kamere nisu svugdje dopuštene
U Švicarskoj je zabranjeno kontinuirano snimanje prometa kamerom na kontrolnoj ploči – može se uključiti samo za snimanje važnih događaja na cesti. Osobe koje se snimaju također moraju biti obaviještene da će se njihove aktivnosti snimati. Na pitanje kako se to provodi u praksi teško će odgovoriti čak i sami Švicarci.
„Dok neke zemlje dopuštaju vozačima da koriste kamere na kontrolnoj ploči kako bi dokazali okolnosti prometne nesreće, druge strogo kontroliraju ili potpuno zabranjuju njihovo korištenje“, kaže stručnjak za tržište automobila Matas Buzelis.
Portugalski zakon možda je najstroži po tom pitanju – zabranjeno je snimanje ostalih sudionika u prometu, a sama kamera ne može se držati u automobilu. Luksemburg također zabranjuje kamere na kontrolnoj ploči, iako se mogu držati u automobilu, prenosi Automobili.hr.
U Njemačkoj i Belgiji kamere su dopuštene, ali zakoni jasno definiraju korištenje snimljenih materijala kako bi se zaštitila privatnost snimljenih osoba.
Razgovori u automobilu nisu primjereni
Mnoge se prometne nesreće događaju jer vozači gube koncentraciju. Kako bi se smanjio broj nesreća, u Francuskoj je 2015. godine uveden zakon kojim se zabranjuje korištenje slušalica tijekom vožnje.
Prema zakonu, vozač koji razgovara telefonom, čak i ako koristi spikerfon, ne može se u potpunosti usredotočiti na vožnju i riskira da izazove nesreću. Ova se zabrana odnosi i na vozače drugih vozila, uključujući bicikliste.
Korištenje ceste samo u određene dane
Kako bi se izborili s velikim prometom, u Manili, glavnom gradu Filipina, kontrolira se u koje dane se mogu koristiti određene ceste.
Na primjer, ako registarska tablica automobila završava s 1 ili 2, zabranjeno je koristiti određene ceste ponedjeljkom od 7:00 do 19:00 sati. Međutim, neki vozači zaobilaze ovaj zakon tako što koriste dva automobila i odabiru onaj koji je tog dana dopušten.
U azijskim zemljama postoje i drugi pokušaji ograničavanja prometa automobila. Na primjer, u Jakarti u Indoneziji samo automobili koji prevoze najmanje 3 osobe mogu se kretati nekim ulicama i cestama.
Održavanje čistoće automobila je osnovna stvar
Kada putuju u Rumunjsku, vozači moraju redovito održavati čistoću svojih automobila. Ako policijski službenici vide da su prozori na vozilu prljavi i mogu ometati vidljivost, vozač će biti kažnjen.
Zakon ne određuje razinu prljavštine koja je potrebna za privlačenje pozornosti Agencija za provođenje zakona, pa prometna policija svaki slučaj procjenjuje pojedinačno.
Na ledu nisu potrebni sigurnosni pojasevi
U Estoniji se zimi postavljaju posebne ledene ceste koje vozačima omogućuju prelazak jezera ili rijeka na određenim mjestima i brži dolazak na odredište. Zakoni strogo reguliraju kretanje po ledu, pa bi vozači trebali biti vrlo oprezni, prenose Automobili.hr
Zabranjeno je pretjecanje drugih vozila na ledenim cestama i nije dopušteno vezivanje sigurnosnih pojaseva tijekom vožnje. Ledene ceste mogu se koristiti samo tijekom dana, a vidljivost mora biti najmanje 300 metara. Vožnja ledenim cestama zabranjena je u maglovitim danima kada je vidljivost samo nekoliko desetaka metara.
magazin
“Moždani pacemakeri”: Implantati na testiranju za pomoć alkoholičarima i narkomanima

Kirurzi će staviti implantate u mozgove alkoholičara i ovisnika o opioidima u pokusu čiji je cilj testiranje upotrebe električnih impulsa za borbu protiv žudnje za pićem i drogama, piše britanski list Guardian.
Ta se tehnika već koristi za pomoć pacijentima u kontroli nekih učinaka Parkinsonove bolesti, depresije i opsesivno-kompulzivnog poremećaja (OKP). Sada skupina liječnika i istraživača – sa sveučilišta Cambridge i Oxford te King’s Collegea u Londonu – želi koristiti duboku stimulaciju mozga kako bi pokušali smanjiti žudnje ovisnika i potaknuti njihovu samokontrolu.
“Duboka moždana stimulacija djeluje poput pacemakera”, rekla je za Observer glavna istraživačica projekta, prof. Valerie Voon s odjela za psihijatriju Sveučilišta Cambridge.
“Baš kao što možemo koristiti pacemaker za stabilizaciju abnormalnih električnih ritmova u srcu osobe, vjerujemo da možemo koristiti moždani implantat da djeluje kao pacemaker i normalizira devijantne električne ritmove mozga koji su povezani s ovisnošću. Ovo će ispitivanje pokazati je li to praktična ideja.”
Korištenje moždanih implantata posljednjih je godina postalo popularno kod liječnika koji liječe moždane poremećaje. Više od četvrt milijuna ljudi opremljeno je njima za kontrolu simptoma niza stanja. U slučaju Parkinsonove bolesti, implantati isporučuju impulse centrima za kretanje u mozgu pacijenata i zaustavljaju simptome koji uključuju drhtanje i nevoljne pokrete.
Nekoliko nedavnih malih studija sugeriralo je da bi se tehnika mogla proširiti za korištenje kod ovisnika o alkoholu i opioidima. Znanstvenici sada dovršavaju planove za prvo potpuno kliničko ispitivanje duboke moždane stimulacije kako bi utvrdili može li se proširiti kako bi se suprotstavilo rastućoj krizi ovisnosti o alkoholu i drogama u Velikoj Britaniji i drugim zemljama.
Ovisnost o opioidima također je ozbiljan zdravstveni problem. Gotovo polovica svih smrtonosnih trovanja drogama sada uključuje opijate kao što su heroin i morfij.
“Većina ljudi zadobije teška oštećenja ako postanu ozbiljno ovisni o alkoholu ili opioidima”, rekla je Voon. “Njihova žudnja ne utječe samo na njih. Njihove obitelji, njihovi roditelji, njihovi supružnici i njihova djeca također pate. Ovisnost nikada nije samo individualni poremećaj.”
“Ovisnici su nesposobni za rad, a također se suočavaju s opasnošću od predoziranja. To je postalo vrlo ozbiljan problem za moderno društvo”, kazala je ona.
magazin
Znate li kako najekonomičnije voziti autocestom? Postoji točno određeno pravilo

Pri kojim brzinama je vaš automobil najekonomičniji? Svi ćemo razviti neku svoju filozofiju i misliti da znamo odgovor na ovo pitanje, ali postoje neka pravila koja su već dokazana.
Dakle, za većinu vozila vrijedi pravilo da ubrzate što prije, prebacite u najvišu brzinu, vozite do 90 km/h i održavate okretaje motora od 1500 do 2500 o/min. Tada je potrošnja najniža, a i najmanje opterećujete motor, piše HAK revija.
Što je s brzinama na autocestama i ekonomičnom vožnjom?
Njemačka stručna organizacija TÜV preporuča brzinu od 70 do 80 posto maksimalne brzine – ali ona ne smije prijeći 130 km/h. Ovo pravilo (do 80 posto maksimalne brzine) vrijedi za slabije automobile koji nemaju visoku krajnju brzinu. Automobil koji ima maksimalnu brzinu 150 km/h trebao bi stoga ostati u rasponu brzina između 105 i 120 km/h.
magazin
OGŠ SV. BENEDIKTA / Prvog dana proljeća koncert učenika za Dan škole

Osnovna glazbena škola sv. Benedikta jedina je umjetnička katolička škola na području RH i uspješno djeluje već sedamnaestu školsku godinu. Njezine osnivačice su Benediktinke svete Marije, a život i rad škole izvodi se pod benediktinskim motom: „Ora et labora“ (Moli i radi) te uz Benediktov monaški usklik: „Neka se u svemu slavi Bog!“
A mi Boga slavimo kroz razne aktivnosti: od svakodnevne redovne nastave, bilo da se radi o skupnim predmetima (solfeggio, zbor, orkestar, komorna glazba), bilo o individualnoj nastavi instrumenata (učenici sviraju flautu, gitaru, glasovir, klarinet, obou i violinu), školskim produkcijama i koncertima, nastupima u raznim prigodama ili manje formalnim druženjima kao što su subotnje Radionice s katehezom pod vodstvom naših koludrica, zajedničke svete mise, terenska nastava, smotre, druženje s ostalim katoličkim školama u RH i natjecanja, stoji u objavi iz Škole.
21. ožujka, prvi dan proljeća, ujedno je i blagdan preminuća sv. Benedikta, koji OGŠ sv. Benedikta slavi kao Dan škole.
Ovogodišnja proslava Dana škole započinje večer uoči samoga blagdana, jednim od najsvečanijih događaja u godini, svečanim Koncertom učenika povodom Dana škole, koji će se održati u četvrtak, 20. ožujka s početkom u 19 sati u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru. Ulaz je slobodan.
Na ovom koncertu nastupit će polaznici predškolske glazbene skupine, školski zbor i orkestar te niz solista, dua i tria, redom najbolji, najmarljiviji i najuspješniji učenici škole, kojima je nastup na ovakvom događaju nagrada i veliko veselje. Poseban pečat ovakvom obliku javnog prezentiranja učeničkih postignuća daje publika, koja svojim toplim i iskrenim aplauzom nagrađuje i potiče naše male glazbenike pa je ovo prilika pozvati sve ljude dobre volje, one koji nas poznaju i koji još nisu imali tu priliku, da dođu, opuste se i uživaju, a sigurni smo da će s našeg koncerta izaći zadovoljni, oplemenjeni i pozitivno iznenađeni vještinama i izvedbenim dostignućima naših malih učenika.
Veliko veselje i radost našim učenicima naročito pričinja animiranje djece koja su zainteresirana započeti put svog glazbenog školovanja pa koristimo ovu prigodu pozvati upravo takvu djecu i njihove roditelje da se pridruže na Koncertu učenika povodom Dana škole, u petak u 19 sati, gdje će imati priliku iz prve ruke, zapravo iz ruku i duša djece slične dobi, upoznati što se sve može na glazbenom planu postići uz dobro i stručno vodstvo i u poticajnoj atmosferi.
Na sam Dan škole, blagdan preminuća sv. Benedikta, 21. ožujka, osnivačice škole, Benediktinke svete Marije, učenici škole i njihovi roditelji i učitelji, zajedno će proslaviti sv. misu u crkvi svete Marije u 18 sati.
U ovoj posebnoj prigodi, prilika je i zahvaliti na suradnji i potpori osnivačicama OGŠ sv. Benedikta, Benediktinkama svete Marije, Sveučilištu u Zadru, Koncertnom uredu Zadar, Gradu Zadru i Zadarkoj županiji, našoj sestrinskoj ustanovi, Dječjem vrtiću Golubica, Glazbenoj školi Blagoje Bersa i Odjelu glazbene škole pri OŠ Biograd na Moru te svima s kojima surađujemo i koji doprinose pozitivnom ozračju i uspješnom djelovanju i prezentiranju OGŠ sv. Benedikta, posebno uključujući medije.
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 tjedan prije
AKO ZATREBA… Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
magazin7 dana prije
ĐIR GRADOM sa Sašom Čukom
-
magazin3 dana prije
Špica!
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 tjedan prije
NOVA RADIONICA ZADARSKIH STRUČNJAKA / Dević i Družijanić otkrili i maslinarima Šibensko-kninske županije kako najbolje orezati masline