Hrvatska
Hoće li i dogodine biti produljeni ljetni praznici? Fuchs: ‘Klime u učionicama nisu jedini problem’

Bliži se ponedjeljak, prvi nastavni dan u ovoj školskoj godini. Početak nastave ranije je odgođen, a to su zatražile županije zbog nesnosnih vrućina, piše portal Srednja.hr. Ministar Radovan Fuchs kaže kako problem nije samo neopremljenost učionica klimama, nego i putovanje učenika do škola i iz škola tijekom visokih temperatura. Hoće li se i iduće godine na ovaj način prekrajati kalendar, vidjet ćemo nakon ove godine, rekao je Fuchs. U 2024./2025. ulazimo u drugu godinu provedbe cjelodnevne škole pa smo ministra pitali i što je s analizom eksperimentalnog programa. Njena izrada je, naveo je, još uvijek u tijeku.
– Počinje nova nastavna godina, čestitam svima – učenicima, roditeljima i nastavnicima, za koje vjerujem da će i ove godine, kao uvijek do sada, biti na visini svog zadatka. Posebne čestitke onim najmanjima koji prvi puta kreću u školu, poručio je u utorak ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs.
Fuchs je sudjelovao na konferenciji ravnatelja strukovnih škola u Šibeniku, gdje su predstavljena analiza eksperimentalnog programa modularne nastave za strukovne škole, a o kojoj ćete moći čitati na portalu srednja.hr u nadolazećim tekstovima.
Fuchs o odgodi početka nastave: Problem nisu samo klime, nego i put do i iz škole
Nastava u ovoj školskoj godini, podsjetimo, započet će 9. rujna, umjesto 2. rujna, kako je ranije predviđeno. Produljenje ljetnih praznika, odnosno odgodu početka nastave, zatražile su županije zbog velikih vrućina. I dok su jedni pozdravili takvu odluku, ona se našla i na meti kritičara koji navode kako je vrijeme da se škole konačno opreme klima uređajima. Pa hoće li se onda i iduće godine, umjesto adekvatnog opremanja škola, ponovno ‘prekrajati’ školski kalendar?
– Ne znam, vidjet ćemo, no ono što nam je uvijek zadani okvir je broj nastavnih sati koji se mora izvesti. Hoće li se pomicati, vidjet ćemo nakon ove godine. Što god napravili u obrazovnom sustavu, imate podijeljeno mišljenje, i onih koji su za i onih koji su protiv. Veliki dio govori da je pomicanje bilo dobro, drugi se pita – a kamo ćemo s djecom? Sve mi to razumijemo, čujemo, slušamo i analiziramo. Opremljenost klima uređajima, o kojima bi trebali brinuti osnivači škola, a ne centralna država, nije jedini problem. Veliko je pitanje i doba dana kada djece idu u školu i iz škole, što se obično za ove najmlađe i događa kada je sunce najintenzivnije i kada je visoko UV zračenje, što je isto bio jedan od razloga za pomicanje. Ali nisam meteorolog pa ne mogu predvidjeti kako će biti sljedeće godine, rekao je Fuchs za srednja.hr.
Što je s analizom prve godine cjelodnevne škole?
I dok je ravnateljima predstavljena analiza eksperimentalnog programa modularne nastave, prosvjetni djelatnici i roditelji pitaju se što je s analizom prve godine eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, čije je frontalno uvođenje najavljeno za 2027.
– Rezultati su isto tako vrlo pozitivni. Čak i u onim školama gdje je bilo nekih prijepora u početku toga sada više nema. Roditelji imaju pozitivna iskustva i priznaju da su u početku bili nedovoljno informirani. Možda smo ih mi nedovoljno dobro informirali u startu, ali u svakom slučaju, sada sve teče u redu.
Kada je riječ o konkretnoj analizi, Fuchs navodi da još ne zna kada će oni izaći. No ono što je poznato jest da će dio analize biti i rezultati nacionalnih ispita.
– Dio rezultata koji se odnosi na postignuća na nacionalnim ispitima imamo, a drugi dio koji se odnosi na zadovoljstvo učenika i roditelja, uvjete rada i tako dalje, još je u obradi, tu ima dosta elemenata koje je potrebno analizirati, rekao je Fuchs.
Podsjetimo, ranije je Sindikat hrvatskih učitelja objavio kako su napravili vlastitu analizu, koja je pokazala da određeni problemi ipak postoje. Kako je za srednja.hr u srpnju rekla Sanja Šprem, predsjednica SHU-a, najviše zabrinjava problem pada ocjena kod učenika u većim školama. Detaljne rezultate analize SHU je obećao objaviti nakon što Ministarstvo objavi svoju ocjenu eksperimenta. Mi smo, pak, ranije ove godine posjetili jednu od škola u kojima se cjelodnevna škola provodi eksperimentalno. Učiteljica i ravnatelj otkrili su nam sve prednosti i nedostatke trenutnog programa koji je ušao u šezdesetak škola diljem Hrvatske.
U slučaju učenice koja je na kraju nastavne godine imala tri jedinice, ali zbog poništavanja jedne nije pala razred nego su joj omogućeni izlasci na popravne ispite iz druga dva predmeta, Fuchs je kratko poručio da se slučaj još rješava.
Hrvatska
Mladić se u Zagrebu posvađao sa strancem pa mu autom prešao preko stopala

Zagrebačka policija izvijestila je o događaju koje se zbio jučer oko 16:40 sati u ulici III. Kozari put.
26-godišnji mladić je tijekom verbalnog sukoba u prometu osobnim automobilom zagrebačkih registarskih oznaka prešao preko stopala 55-godišnjem stranom državljaninu. 55-godišnjak je prevezen u Kliničku bolnicu Merkur, gdje mu je pružena liječnička pomoć. Utvrđeno je da je lakše ozlijeđen.
Osumnjičeni mladić je uhićen i doveden u službene prostorije na kriminalističko istraživanje.
Hrvatska
Znate li što je pravilo 10 sekundi? Posebno je važno za klijente banaka

U Njemačkoj je na početku 2025. godine na snagu stupilo pravilo zbog kojeg bankovni prijenosi u stvarnom vremenu trebaju biti izvršeni unutar deset sekundi, a to će uskoro biti uobičajeni način prijenosa novca unutar Europske unije. Banke više ne smiju naplaćivati dodatne naknade za brže prijenose, a najkasnije od listopada 2025. sve financijske institucije u EU-u moraju omogućiti prijenose između računa u stvarnom vremenu. Iako takvi prijenosi ne moraju nužno biti besplatni, u budućnosti možda neće koštati više od standardnih prijenosa, piše Dnevnik.hr. Zahvaljujući pravilu deset sekundi, više ne bi trebalo biti dugog čekanja na dolazne transfere bez obzira na to je li radni dan ili vikend. Osim toga, klijent također mora biti obaviješten u roku od deset sekundi je li doznačeni iznos isporučen ili IBAN ne odgovara primatelju.
Iznimke postoje samo u posebnim slučajevima, kao što su države članice čija valuta nije euro, ali u kojima računi već nude redovite transakcije u eurima. Bit će im odobreno prijelazno razdoblje za provedbu uredbe, izvijestio je Fenix. Osim toga, iznimka od pravila od deset sekundi primjenjivat će se na takve račune izvan radnog vremena.
Prednost dosad sporih prijenosa je to što se u nekim slučajevima može zaustaviti prijevara ili prijenos novca na krivi račun. To više neće biti moguće kada su u pitanju prijenosi u stvarnom vremenu.
Hrvatska
Objavljene nove cijene goriva

U ponedjeljak je održana telefonska sjednica Vlade Republike Hrvatske. Na sjednici je donesena Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata sukladno kojoj se najviše maloprodajne cijene računaju po formuli prema osnovnoj cijeni fosilnog goriva u prethodnom 14 dnevnom razdoblju, s ograničenom premijom od 0,1545 EUR/l za dizelsko i benzinsko gorivo, te 0,0781 EUR/l za plavi dizel, a u iznosu 0,8429 EUR/kg smjesa propan – butan za boce, odnosno 0,4116 EUR/kg za velike spremnike.
Uredba stupa na snagu od srijede 26. veljače 2025., a ovakav režim vrijedit će za sljedeće 14 dnevno razdoblje. Nove cijene iznosit će:
– 1,51 EUR/l za benzinsko gorivo (promjena 0,00 EUR/l)
– 1,44 EUR/l za dizelsko gorivo (povećanje 0,01 EUR/l)
– 0,84 EUR/l za plavi dizel (povećanje 0,01 EUR/l)
– 1,39 EUR/kg UNP za spremnike (promjena 0,00 EUR/kg
– 1,93 EUR/kg UNP za boce (promjena 0,00 EUR/kg)
Da nema mjera Vlade te da se maloprodajne cijene u potpunosti slobodno formiraju na nivou premija energetskih subjekata prije prve Uredbe, iste bi iznosile:
– 1,54 EUR/l za benzinsko gorivo
– 1,54 EUR/l za dizelsko gorivo
– 0,93 EUR/l za plavi dizel
– 1,59 EUR/kg UNP za spremnike
– 2,22 EUR/kg UNP za boce.
-
magazin1 tjedan prije
ŠPICA!
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 tjedan prije
MORATE U SPIZU? Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
ZADAR / ŽUPANIJA6 dana prije
TEŠKA PROMETNA U BILJANIMA / U bolnici preminula 31-godišnjakinja
-
magazin6 dana prije
Stavite lovorov list u limun i iznenadit ćete se što će vam se dogoditi u kući