Connect with us

Hrvatska

POVRATAK DALEKIH TRŽIŠTA / Hrvatska iz Južne Koreje ostvaruje 37 posto više dolazaka. Najviše u Liku i Dalmaciju

Objavljeno

-

Hrvatska je u dosadašnjem dijelu godine s tržišta Južne Koreje ostvarila 160 tisuća dolazaka i 210 tisuća noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 37 posto u dolascima i 34 posto u noćenjima, dok se još bolji rezultati i nastavak pozitivnih trendova očekuju tijekom iduće godine. Potvrđeno je to direktoru Hrvatske turističke zajednice Kristjanu Staničiću tijekom sastanaka i razgovora s brojnim predstavnicima korejskog turističkog sektora. Naime, Staničić boravi u Seulu gdje se, između ostalog, održava i međunarodni sajam putovanja Travel Show u sklopu kojeg više od 50 tisuća posjetitelja razgledava ponudu turističkih destinacija, njihove atrakcije, ali i razne programe putovanja.

„Hrvatska kao turistička destinacija na tržištu Južne Koreje ima status zanimljive, ali prije svega sigurne destinacije bogate kulturno povijesne baštine te očuvane prirode. Za takvom ponudom korejski ljubitelji putovanja iskazuju najveći interes. Odličan je to temelj i za dublju suradnju, posebno u procesu daljnjeg oporavka dalekih tržišta, odnosno njihovog ponovnog otvaranja i povezivanja kada govorimo o međukontinentalnim putovanjima. Trebat će nam još malo vremena da se vratimo na pretpandemijske razine turističkog prometa s ovog, za hrvatski turizam, važnog dalekog tržišta, a pritom će ključnu ulogu imati suradnje s aviokompanijama poput T’Way Aira koji je ove godine direktnom linijom povezivao Zagreb i Seul“, izjavio je direktor Staničić, naglasivši kako je ova linija povezala dvije zemlje direktnim letom nakon petogodišnje pauze.

Navedeno je tijekom sastanka s hrvatskom delegacijom potvrdio i Park Jong-seung iz aviokompanije T’way Air, poručivši kako je ova linija ostvarila odličnu popunjenost i rezultate, što je dodatna potvrda interesa za Hrvatskom. „Imamo odlične povratne informacije i komentare uz ovogodišnji let kojim smo spojili naše glavne gradove, a što se tiče iduće godine svakako namjeravamo zadržati ovu liniju, odnosno povezanost s Hrvatskom koja je vrlo dobro prepoznata na našem tržištu kao poželjna i atraktivna destinacija“, poručio je Jong-seung.

Značajan interes za hrvatskim destinacijama iskazan je i tijekom posebne prezentacije ukupne hrvatske turističke ponude, a koju je Hrvatska turistička zajednica organizirala za predstavnike korejskih medija i putničkih agencija. Prezentaciji, koju je održao Nikica Dorešić, suradnik HTZ-a na tržištu Južne Koreje, prisustvovali su i predstavnici aviokompanije T’way Air koji su predstavili poslovne planove za 2025. godinu s posebnim naglaskom na planove za Hrvatsku. Prezentaciji hrvatskog turizma prisustvovali su i Veleposlanik RH u Seulu dr. sc. Damir Kušen te Marko Zorčić, savjetnik iz Veleposlanstva RH u Južnoj Koreji.

Dodajmo kako su gosti s tržišta Južne Koreje važni za hrvatski turizam jer je riječ o putnicima koji putuju tijekom cijele godine, a u velikoj mjeri preferiraju putovanja u pred i posezoni. Također, uz goste iz Amerike, nalaze se među najboljim potrošačima s prosječnom dnevnom potrošnjom od 155 eura. Kada govorimo o ovogodišnjim rezultatima u Hrvatskoj, najveći broj noćenja korejskih gostiju u dosadašnjem dijelu godine imaju Dubrovačko-neretvanska, Splitsko-dalmatinska, Ličko-senjska i Zadarska županija, a gledano prema destinacijama to su Zagreb, Dubrovnik, Split i Zadar. 

Također, dodajmo kako direktor Staničić nakon Seula nastavlja svoj službeni program u Šangaju gdje će se susresti s predstavnicima agencije Little Red Book, direktorom šangajskog turističkog ureda te predstavnicima C-tripa, najveće online putničke platforme u Kini i jednog od najvećih pružatelja turističkih usluga u svijetu. Naime, kineski su turisti također posebno zanimljivi s pozicije afirmacije razdoblja pred i posezone jer najviše dolazaka ostvaruju u listopadu i lipnju, a potom u svibnju i rujnu. Najveći broj kineskih gostiju u Hrvatsku dolazi organizirano, najčešće u sklopu regionalne ture, a više od 66 posto noćenja ostvaruju u hotelima. Na destinacijama se u prosjeku zadržavaju vrlo kratko te više puta mijenjaju mjesto boravka, a kada govorimo o motivima dolaska, razgledavanje im je najvažniji motiv putovanja s udjelom od oko 73 posto.  

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Erlić najavio nove pozive za poduzetnike za financiranje projekata iz EU fondova

Objavljeno

-

By

Iduće godine poduzetnici mogu očekivati 14 novih poziva za financiranje projekta iz EU fondova ukupno vrijednih više od 550 milijuna eura, najavio je u srijedu Šime Erlić, ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (MRRFEU) na godišnjoj konferenciji HUP Udruge profesionalaca za fondove EU (HUP EUPRO), izvijestili su iz HUP-a.

Hrvatska u ovom trenutku ima stabilnu makroekonomsku situaciju te iznadprosječan trend rasta, što znači da nastavlja s hvatanjem razvojnog koraka s razvijenijim državama Europske unije, dodao je ministar.

“Tome su svakako pridonijele i brojne investicije iz europskih fondova, stvorivši povoljnije okruženje za gospodarski razvoj, čime smo postali otporniji, produktivniji i konkurentniji. U prošloj financijskoj perspektivi smo samo kroz kohezijske fondove uložili više od 1,5 milijardi eura u poduzetništvo, a istim intenzitetom nastavljamo i dalje. Posebno sam ponosan na nadolazeća ulaganja kroz industrijsku tranziciju hrvatskih regija, za što smo osigurali preko pola milijarde eura EU sredstava, a potpisivanje prvih ugovora očekujemo uskoro“, izjavio je ministar Erlić.

Na Konferenciji pod nazivom “Izazovi i mogućnosti: kako iskoristiti EU fondove do kraja ‘27.”, glavna direktorica HUP-a Irena Weber istaknula je da su upravo poduzetnici bili među prvima koji su iskoristili dodijeljenu financijsku „omotnicu“ iz prethodnog razdoblja dodjele sredstava. Uz podršku EU sufinanciranja, ulagali su značajna vlastita sredstva i otvarali nova radna mjesta, čime su dali snažan doprinos gospodarskom razvoju.

“EU fondovi predstavljaju iznimnu priliku za ulaganje u inovacije i stvaranje dodane vrijednosti, što je ključno za podizanje konkurentnosti i standarda na razinu najuspješnijih članica EU. Trenutačno se s vodećim europskim gospodarstvima i kompanija možemo natjecati samo ako smo cjenovno konkurentni, no to ne želimo. Mi želimo biti brži, bolji i produktivniji, a to možemo postići jedino kroz ulaganje u obrazovanje, istraživanja i inovacije. Upravo smo iz tog razloga, u prijedlog ključnih reformi za nadolazeće desetljeće, stavili prioritet na povećanje učinkovitosti u korištenju EU sredstava, s naglaskom na poticanje privatnih investicija i ostvarivanje ciljeva zelene tranzicije”, poručila je Weber.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

CIJENE LETE U NEBO / Evo koliko bi mogao koštati kilogram odojka i janjetine za blagdane

Objavljeno

-

By

I ovih blagdana velik dio hrane dolazi iz uvoza, a procjene su kako ćemo samo u prosincu pojesti najmanje sto tisuća purica, od 600 do 700 tona svinjetine, odnosno odojka, te do 400 tona janjetine. Najviše se traži puretina i svinjetina.

A kakve će nas cijene odojka i janjetine dočekati za blagdane istražio je RTL.

“Ljudi pitaju i raspituju se uoči nadolazećih blagdana. Najviše traže odojak, janjetinu, teletinu. Ovog trenutka odojak je osam eura, ali mislimo da bi moglo cijena narasti na 10 eura, eventualno, 11, 12 eura za kilogram baš ako bude nestašica. Sada ima dovoljno odojaka jer naši uzgajivači su nam obećali da ih bude. Traži se i janjetina. Cijena je sada 16 eura za kilogram, a možda cijena bude za dva eura porasla i to će biti oni mladi janjci, jako mladi do deset kilograma”, kaže mesar Ivica Zubec.

Na pitanje da su cijene svake godine sve veće i veće Zubec kaže: “Može biti to zbog bolesti, učestalog pomanjkanja robe i cijene odu u nebo, ali mi ćemo gledati da cijene, koliko nam naši farmeri dozvole, budu prigodne”.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Koja su najopasnija područja za potrese u Hrvatskoj i Europi?

Objavljeno

-

By

Hrvatska se nalazi u trusnom području, onome gdje su potresi česta pojava, a ne tako davni događaji pokazali su koliko mogu biti razorni.

Posebno su ugroženi gradovi koji se nalaze blizu pukotina u zemljinoj kori. Prema istraživanjima stručnjaka, nekoliko hrvatskih gradova posebno je izloženo riziku od potresa, prenosi Večernji.

Kontinentalna Hrvatska

Zagreb je osjetljiv zbog svojih starih zgrada u centru i blizina pukotina u zemljinoj kori. Sisak glasi kao područje gdje su potresi vrlo česti kao i Petrinja koja je nedavno bila pogođena razornim potresima.

Primorska Hrvatska

Dubrovnik – povijesne građevine i položaj i Split – kombinacija starih zgrada i tla sklonog potresima.

Europa nije svugdje jednako izložena potresima, a najveći rizik postoji u nekoliko glavnih područja.

Europa

Mediteran

Mediteran je jedno od područja gdje su potresi najčešći, a posebno su ugrožene Italija, Grčka i Turska.

Balkan

Balkan također često pogađaju potresi zbog složene strukture tla. Najugroženije zemlje su Albanija, Rumunjska i Hrvatska. Kavkaz je treće važno područje gdje su potresi česti, zbog brojnih pukotina u zemljinoj kori.

Pri procjeni opasnosti od potresa važno je uzeti u obzir nekoliko ključnih faktora: blizina pukotina u zemljinoj kori, starost i tip gradnje objekata, vrsta tla i povijest potresa u području.

Kako se pripremiti?

Iako ne možemo točno predvidjeti kada će se potres dogoditi, možemo se pripremiti na nekoliko načina: Gradnja prema posebnim standardima otpornosti na potrese, pojačavanje postojećih zgrada, edukacija stanovništva i razvoj sustava za rano upozoravanje

Potresi predstavljaju stvarnu opasnost za veliki dio Europe, posebno za mediteransku regiju i Balkanski poluotok. Hrvatska, kao zemlja koja se nalazi na trusnom području, mora posebnu pažnju posvetiti pripremi za potrese, osobito u gradovima sa starim zgradama i onima koji se nalaze blizu pukotina u zemljinoj kori.

Redovito praćenje potresa i gradnja prema modernim standardima ključni su za smanjenje štete i posljedica potresa.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu