Tech
Može li Hiroshi Mikitani ugroziti Amazon?
Mikitanijeva tvrtka Rakuten najmoćnija je u Japanu, a Mikitani se nedavno bez ustručavanja na sajmu knjiga u Tokiju pojavio s majicom na kojoj je pisalo: ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).
Prestići, a kamoli uništiti Amazon danas i sigurno još neko vrijeme zvuči kao nemoguća misija. Izjaviti tako nešto zvuči pretenciozno, bahato i arogantno, a takva izjava u namanju ruku zaslužuje da je se stavi u rubriku ‘bubnuti i ostati živ’. Osoba koja je bez ikakve zadrške uvjerena da će joj upravo to poći za rukom zove se Hiroshi Mikitani.
Mikitani je osnivač i šef Rakutena, najveće japanske internetske kompanije i online trgovine koja se velikom brzinom širi po cijelom svijetu, a prošlu je godinu zaključila sa zaradom od odličnih pet milijardi dolara. Tako je dospjela među deset najuspješnijih internetskih kompanija u svijetu i svrstala se uz bok Googleu, Amazonu, eBayu i Yahoo-u.
Vizionar Mikitani uspio je od 1997. godine do danas od Rakutena stvoriti najmoćniju online tvrtku, kojoj je u Japanu jedina ozbiljna konkurencija Amazon.
Kako bi se još bolje naoružao za borbu s Amazonom, Mikitani je nedavno kupio kanadsku tvrtku Kobo i s njom je krenuo na tržište elektronskih knjiga. Osim što proizvode e-čitače, Kobo ima i vlastitu e-knjižaru po uzoru na Amazonovu i danas je Kobo treći e-čitač po popularnosti u svijetu.
Na sajmu knjiga u Tokiju gdje se predstavio kao novi vlasnik Koba, Mikitani se pojavio u majici na kojoj je pisalo ‘Destroy Amazon’ (Uništi Amazon).
U kulturi i tradiciji japanskog biznisa gotovo da i ne postoji navika privlačenja medijske pažnje pompoznim izjava i najavama poslovnih projekata. No, Hiroshi Mikitani nije tipični japanski direktor. Upravo suprotno – ne zanimaju ga staromodni maniri ponašanja, čak ni kada je posao u pitanju i za razliku od većine svojih kolega u domovini, uživa u svjetlima reflektora.
U Japanu sigurno ne postoji više nijedna osoba njegovog ranga koja bi na takav način izazvala svoju konkurenciju kako je to učinio Mikitani.
Kako zapravo Mikitani namjerava konkurirati Amazonu? Pa, na neki način mu već i je konkurencija, barem u Japanu gdje je Rakuten ipak broj jedan i to ne samo zato jer je to domaća kompanija, već naprosto zato jer njegov model poslovanja puno bolje odgovara japanskim korisnicima.
Naime, u usporedbi s Amazonom, koji praktički izgleda kao ogroman supermarket, Rakuten izgleda kao šoping centar u kojem svaki brend ipak ima neki svoj prostor, pa stoga radije i surađuju s Rakutenom. Nakon Japana, zbog takvog je načina poslovanja uspio privući i partnere u Francuskoj i Velikoj Britaniji, no predstoji mu veliki posao ukoliko želi ozbiljnije ugroziti Amazon.
Zato je i krenuo pomalo agresivno tražiti partnere u Europi i Americi, a jedna od njegovih ideja kako da bude što uspješniji u svom naumu rodila se prije dvije godine kada je u svojoj kompanij pokrenuo pomalo neobičan projekt – inglizaciju, odnosno ‘englishization’.
Naime, kao službeni jezik u svojoj kompaniji uveo je engleski, jer smatra da je komunikacija na engleskom jedna od najvažnijih stvari kako bi se uspješno širio po svjetskim tržištima.
Nedavno se udružio i s Pinterestom s čime je dobio još jednu platformu preko koje može privući korisnike. Što se tiče oružja, Mikitani ga ima sasvim dovoljno za borbu s Amazonom: internetska kompanija, dobar ulaz na tržište elektronskih knjiga, suradnja s društvenim mrežama i dobar pristup prema partnerima.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li mu to biti dovoljno da se s trećeg mjesta najuspješnije internetske kompanije popne na prvo, tamo gdje je već duže vrijeme svoje mjesto zacementirao Amazon.
Tech
Četiri vampirska uređaja zbog kojih računi rastu
Postoje četiri “vampirska uređaja” koji opterećuju vaše godišnje račune za energiju.
Prema riječima stručnjaka za energetiku, uvođenje nekoliko jednostavnih promjena može napraviti veliku razliku i smanjiti troškove ove zime, prenosi The Sun.
Izvršni direktor Voltawarea, Sergey Ogorodnov, otkrio je “uobičajenu pogrešku” koju mnogi ljudi često rade – ostavljaju svoje kućanske aparate i uređaje na čekanju.
Perilica rublja
Kao rezultat toga, za one koji pokušavaju smanjiti svoje račune, morat ćete isključiti perilicu rublja kada nije u upotrebi. “Za prosječno britansko kućanstvo, perilice rublja koštaju oko 70 funti, sušilice 140 funti, a perilice posuđa 100 funti svake godine, tvrdi Ogorodnov.
“Osim toga, korištenje perilice s punim kapacitetom, umjesto pola opterećenja, znači manje ciklusa i stoga manje utrošene energije. Naši stručnjaci također preporučuju korištenje ciklusa s nižim temperaturama, jer su ciklusi s visokim temperaturama vrlo skupi, gdje povećanje od 10 stupnjeva može dovesti do 25-postotnog porasta potrošnje energije”, dodao je.
Aparati za kuhanje
Za prosječno kućanstvo u Britaniji, ploče za kuhanje, pećnica i mikrovalna pećnica može koštati oko 200 funti godišnje. Međutim, optimizacija s energetski učinkovitim uređajima mogla bi uštedjeti oko 40 eura godišnje.
Dakle, umjesto da stalno koristite pećnicu za pripremanje svakog obroka, stručnjak je preporučio prebacivanje na spora kuhala i friteze. Prema Ogorodnovu, takvi uređaji su “daleko jeftiniji načini” kuhanja od električnih pećnica.
Električni bojleri
Kad je riječ o električnim bojlerima i sustavima grijanja vode, oni koštaju britanska kućanstva u prosjeku između 360 i 720 funti godišnje, a ti se troškovi mogu smanjiti za oko 15 posto.
“Općenito, ako uvijek imate toplu vodu kod kuće, vjerojatno ćete grijati više vode nego što je potrebno. Radi li vaš bojler kada ste izvan kuće ili na odmoru? Je li programiran da radi samo u vrijeme kada nema najvećeg prometa? Na koju je temperaturu postavljen? Bez znanja o tome koliko vremena vaš bojler radi i koje je najbolje vrijeme za njegovu upotrebu, ne možete ostvariti ove vitalne uštede na troškovima energije”, rekao je stručnjak.
Električne grijalice
Konačno, s obzirom da se zimski mjeseci brzo približavaju i mnogi oklijevaju uključiti centralno grijanje, ako želite smanjiti svoje račune ove sezone, važno je pobrinuti se da svoj dom grijete što je moguće učinkovitije.
Prema ovom stručnjaku, električne grijalice koštaju prosječno kućanstvo u Velikoj Britaniji oko 1200 funti godišnje, a mnogi bi mogli uštedjeti najmanje 200 funti godišnje osiguravajući da se toplina ne troši uzalud.
“Pobrinite se da domovi budu zaštićeni od propuha i izolirani jednostavan je korak za održavanje topline, tako da vaša grijalica ne mora toliko raditi. Također je bitno pregledati postavke termostata kako bi vaše grijanje radilo na optimalnoj temperaturi samo kada je to potrebno. Pazite da grijanje ne ostavljate upaljeno tamo gdje vam ne treba, u praznoj sobi, pa čak i za ispražnjenu kuću preko praznika”, rekao je.
Tech
Upozorenje zbog opasnog softvera: Hakeri mogu gotovo u potpunosti preuzeti kontrolu nad mobitelom!
Android telefoni postali su meta novog napada zlonamjernog softvera koji hakerima omogućuje da preuzmu “gotovo potpunu kontrolu” nad uređajima korisnika.
Zlonamjerni softver FakeCall, omogućuje cyber kriminalcima prisluškivanje poziva i čak snimanje videozapisa korisnika Androida bez njihovog znanja, piše The Sun.
Kada se Android uređaj zarazi FakeCall-om, hakeri mogu prikupljati informacije prikazane na zaslonu.
To uključuje sve vaše tekstualne poruke, popis kontakata, podatke o lokaciji i instalirane aplikacije, stavljajući te podatke doslovno u ruke prevaranata.
Osim toga, softver omogućuje snimanje zvuka, kao i snimanje slika i videozapisa pomoću stražnje i prednje kamere uređaja.
Zlonamjerni akteri zatim mogu prenijeti te podatke, uključujući slike i videozapise koje su snimili na svoje uređaje.
FakeCall je izuzetno sofisticirani vishing napad koji koristi zlonamjerni softver za gotovo potpunu kontrolu nad mobilnim uređajem, uključujući presretanje dolaznih i odlaznih poziva.
Žrtve su prevarene da zovu lažne telefonske brojeve pod kontrolom napadača, pri čemu se imitira normalno korisničko iskustvo na uređaju.
FakeCall malware, koji se prvi put pojavio u travnju 2022., od tada je imao više različitih verzija.
Najalarmantnija prijetnja je što je FakeCall korišten za otmicu telefonskih poziva koje korisnici obavljaju prema svojim bankama.
Tech
VIDEO / Renault 4 se vraća, ali u malo drugačijoj verziji: Donosimo sve detalje
Vraća se Renault 4! Ova istinska ikona koja je promijenila način na koji su ljudi nekad putovali bila je prava “Katica za sve”.
U narodu poznat kao “Mali div”, Renault 4 bio je automobil za svakoga i za svaku svrhu – od odlaska na more do prevoženja građe za vikendicu.
Retro – futuristički
Renault je sada ovaj model odlučio ponovno vratit na scenu, ali u modernijoj i električnoj varijanti. No ipak, trebao bi zadržati DNK originalnog modela, a to znači puno prostora u kabini i sposobnost da ide bilo kuda.
I sam izgled je, kako kažu Francuzi, retro – futuristički – a po njemu se da naslutiti da bi mogao ići i van asfalta.
Punog imena Renault 4 E-Tech ima zadatak predstaviti električne automobile široj masi, a u tome bi mu trebao pomoći i doseg od 400 kilometara. Kako će u tome uspjeti, ostaje za vidjeti kada stigne u Hrvatsku.
-
Svijet4 dana prije
Upozorenje zbog zimske oluje: Pripremite se za intenzivne vremenske uvjete!
-
Hrvatska3 dana prije
Objavljena karta: Evo kad će u Hrvatskoj početi snijeg!
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
FOTOGALERIJA / Izaslanstvo Općine Sv. Filip i Jakov u Vukovaru odalo počast žrtvama
-
Hrvatska4 dana prije
Stiže promjena vremena uz obilne oborine, bit će i snijega