Connect with us

magazin

Hrvati najviše vjeruju ova dva medija, a najmanje onom koji najčešće koriste

Objavljeno

-

Izvor: Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash / ilustracija

Hrvati najviše vjeruju onome što čuju na radiju i televiziji, a najmanje onome na društvenim mrežama, prema najnovijem istraživanju javnog mnijenja.

Istraživanje tome kakvo je povjerenje Hrvata u medije i kome najviše vjeruju provela je Agencija Promocija plus za RTL. 

Televizija

Od svih ispitanika televiziji vjeruje svaki četvrti ispitanik, odnosno njih 26.5 posto. Nešto je viši postotak onih koji joj ne vjeruju (29.1 posto), a jako je puno onih – više od 43 posto – koji imaju podijeljen odnos prema televiziji.

Televiziji više vjeruju žene od muškaraca (28 posto prema 24.9 posto), stariji (41.2 posto) i oni slabije obrazovani (36.7 posto). Najniža razina povjerenja u televiziju zabilježena je u Dalmaciji (18.3 posto), a najviša na području Zagreba i okolice (29.4 posto).

Radio

Radio ima nešto veće povjerenje ispitanika, 28.1 posto. Manje je onih koji ne vjeruju radiju kao mediju (26.9 posto), a gotovo je 40 posto onih s podijeljenim odnosom.

Nema značajnijih razlika u odnosu muškaraca i žena prema radiju, dok se najviša razina povjerenja i u ovom slučaju bilježi među najstarijom populacijom (39.2 posto) i među najslabije obrazovanima (32.2 posto). Veća razina povjerenja zabilježena je u regijama Sjeverna Hrvatska (31.9 posto), zagrebačkom području (31.3 posto) i Sjevernojadranskoj regiji (30.5 posto).

Dnevne novine, tjednici, portali

Ako gledamo pisane medije, dnevnim novinama se vjeruje manje od televizije ili radija. Povjerenje u njih ima oko 22 posto. Gotovo 33 posto ne vjeruje dnevnim tiskovinama, a 39.3 posto je onih koji niti vjeruju niti ne vjeruju dnevnim novinama.

Muškarci imaju višu razinu nepovjerenja u dnevne novine od žena (36.2 posto prema 29.9 posto). Razina povjerenja je dobno uvjetovana, jer se najniža razina povjerenja bilježi među najmlađima (14.6 posto), a najveća razina među najstarijima (33.4 posto). Veću razinu povjerenja dnevne novine bilježe među najslabije obrazovanima (28.8 posto) te među populacijom sa zagrebačkog područja (26.1 posto).

Tjednicima i magazinima ljudi vjeruju još manje – svega 12 posto. Ne vjeruje im više od 40 posto ispitanika, s tim da je nepovjerenje češće među muškarcima nego ženama (46.3 posto prema 37.2 posto).

Ako govorimo o novijim izvorima informiranja zanimljivo je da se portalima kojima su izdavači dnevne novine više vjeruje i od njihovih tiskanih izdanja, ali i od njihovih online konkurenata. Portali u vlasništvu dnevnih novina bilježe povjerenje od 17.3 posto u odnosu prema 13.9 posto za samostalne news portale.

Društvenim mrežama i YouTube kanalu se vjeruje najmanje,  9.8 posto i 12.3 posto unatoč tome što ih vrlo često koristimo.

Kako građani konzumiraju medije?

Drugo područje istraživanja odnosi se na to kako građani konzumiraju medije. Rezultati pokazuju da filmove i serije najčešće gledaju putem televizijskih programa, a gotovo dvostruko manje preko interneta i streaming servisa. Mnogi su se pronašli u tvrdnji da kod kuće više gledaju televiziju nego što koriste internet, a da njega češće koristimo preko mobitela nego preko računala.

Ako gledamo po spolu i dobi zanimljivo je da muškarce, posebno mlađe, dugački članci ne privlače na čitanje, a društvene mreže su im jednako važne za informiranje kao i tradicionalni mediji. Žene se češće pronalaze u izjavi da kod kuće češće biraju TV u odnosu na internet.

“Čitam samo naslove članaka”

Kad je riječ o načinu korištenja medijskih informativnih sadržaja, često se može čuti izjava “Čitam samo naslove članaka”. To je pojava koja se češće bilježi među najmlađim ispitanicima te među onima slabijeg obrazovanja, a regionalno promatrano u obje jadranske regije (Dalmacija i Sjevernojadranska, gdje izjava “prelistati novine uz jutarnju kavicu” češće znači pogledati samo naslove nego čitati tekstove članaka).

Gledajući prosjek, mediji u Hrvatskoj imaju relativno nisku razinu povjerenja. S tim da tradicionalni mediji (TV, radio i tisak) imaju nešto višu razinu povjerenja od news portala, društvenih mreža ili YouTubea. Dakako, važno je koga birate slušati i gledati.

Istraživanje za RTL je provela agencija Promocija plus od 23. svibnja do 15. lipnja. Istraživanje je napravljeno na uzorku od 1054 ispitanika u cijeloj zemlji. Standardna greška je +/- 3 posto, a razina pouzdanosti 95 posto.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

NAJIŠČEKIVANIJE DOBA GODINE / U nedjelju otvaranje ovogodišnjeg Adventa u Zadru!

Objavljeno

-

By

U Zadru se ovih dana osjeća miris zime, ali i posebna toplina koja dolazi s onim prvim svjetlucavim ukrasima i dugoočekivanim blagdanskim pripremama.

Kao i svake godine, grad se sprema za jedno od najiščekivanijih razdoblja – Advent u Zadru, koji započinje u nedjelju, 24. studenog, na blagdan svetog Krševana, zaštitnika grada.

Prvi dan duge adventske čarolije obilježit će nastup Mladena Grdovića na Trgu Petra Zoranića, čovjeka kojeg Zadranke i Zadrani beskompromisno vole već dugih 40 godina, koliko traje karijera ovog arbanaškog kralja dalmatinke pisme. 

– Velika mi je čast što baš ja otvaram Advent u Zadru! Ovo je manifestacija koja puno znači za grad, a nema mi dražeg nego pružiti ljudima još sreće u ove sive dane. Uostalom, pjevati pred mojom, zadarskom publikom, to je neprocjenjiv osjećaj! Pozivam svih da dođu: bit će zabavno i veselo, glasno i rasplesano, onako kako je uvijek na mojim koncertima. Moramo se dobro zagrijati, ipak smo na otvorenom – rekao je uz osmijeh Mladen Grdović prije svog nedjeljnog nastupa.

To nedjeljno jutro rezervirano je za otvorenje drugog, malo ‘slađeg’ Adventa – onog dječjeg koji donosi radost najmlađima kroz radionice, predstave i blagdanske priče… Dobro, i veselje njihovim roditeljima!

No, itekako se zna da zadarski Advent nije “samo” dobra glazba i odlična atmosfera, već je odavno postao sinonim za vrhunsku gastronomiju koja privlači kako domaće posjetitelje, tako i turiste iz cijele regije. Blagdanske gastro kućice, smještene na Trgu Petra Zoranića i Trgu pet bunara, donose pravo gurmansko iskustvo: od mirisa svježe pečenih fritula i domaćih palačinki, kuhanog vina i gina, do bogate ponude lokalnih specijaliteta kao i brojnih inovativnih, modernih interpretacija blagdanskih jela.

U Zadru tako, od 24. studenog pa sve do 2. siječnja 2025. godine, svaka šetnja gradom postaje prilika za uživanje – bilo uz žive nastupe na Trgu Petra Zoranića, uz program za djecu na Narodnom trgu, ili pak u toplini zimske bajke unutar atrija Palače Cedulin, gdje vas jaslice u prirodnoj veličini vraćaju u srž božićnog duha, a zadarski vam obrtnici nude svoje originalne rukotvorine. O da! Svaki kutak grada priča svoju adventsku priču, a kućice ne nude samo okuse nego i mjesta za druženje i smijeh… Advent u Zadru nije samo događaj, nego iskustvo koje se pamti.

 
Nastavi čitati

magazin

Adventsko klizalište ICE PARK Zadar u ŠC Višnjik!

Objavljeno

-

By

I ove godine u sklopu Zimskog parka Višnjik građani Zadra i okolice moći će uživati u natkrivenom klizalištu na Višnjiku.

Adventsko klizalište na površini od 525m2 koje je proizvela riječka tvrtka Arctic d.o.o. i koja će upravljati njime, bit će otvoreno od 24. studenog 2024. do 12. siječnja 2025. godine.

Radno vrijeme klizališta je od ponedjeljka do nedjelje od 9 do 23 sata. Termini klizanja započinju svaki puni sat i traju 45 minuta, a cijena ulaznice iznosit će 6 eura radnim danom od 15 do 22 sata, kao i vikendom i praznikom od 10 do 22 sata.

Klizati se može i po PROMO cijeni u iznosu 4 eura radnim danom od 9 do 15 sati, kao i od 22 do 23 sata te vikendom i praznikom od 9 do 10 i 22 do 23 sata.

Najam klizaljki iznosi 2 eura, a u ponudi se nalaze i pomagala i zaštitne kacige.

Klizanje djece predškolskog uzrasta je GRATIS, kao i djece vrtića i osnovnih škola grada Zadra  i to od ponedjeljka do petka od 9 do 13 sati.

Na klizalištu je moguće i pohađati školu klizanja u trajanju 5 dana, a moguće se i najaviti na individualne poduke.

Više informacija o klizalištu možete pronaći na društvenim mrežama Arctica: www.facebook.com/arcticrinks/ i  www.instagram.com/arctic_icerinks/  te na broju telefona 091 4520 013.  

 
Nastavi čitati

magazin

SUBOTA U KULTU: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Objavljeno

-

By


Predmet: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Datum i vrijeme: Subota, 23. studenog 2024., s početkom u 11:00
Lokacija: Caffe Bar Kult, Zadar

Paradigma Zadar (Inicijativa građana) poziva na jedinstven događaj koji pokušava složeno oživjeti nekoliko zaboravljenih elemenata, kažu. Evo najave:

Kroz priču o Marku Ostarčeviću nastojimo postići nekoliko važnih ciljeva:

– Odati počast poznatom sportašu iz Zadra, koji je, u svojoj poodmakloj životnoj dobi, još

uvijek manje poznat u Zadru nego u Španjolskoj.

– Vratiti gradu njegov identitet, odnosno oživjeti zaboravljenu priču o Poluotoku zimi, kroz sadržaj koji potiče povratak građana u grad na druženje.

– Osvježiti svijest građana o važnosti samoodrživosti putem thriftanja, kroz jedini second-hand showroom u gradu.

– Istražiti koncept polu-prihvaćenosti kroz priču o Marku te naglasiti važnost zaboravljenog fenomena ‘galeb’ u našoj zajednici, poznatog kao najstariji morski zanat.

Pozivamo građane da svojim prisustvom podrže ovu inicijativu:

– Izložba memorabilija Marka Ostarčevića, sportaša i playboya.

– Druženje u subotu, 23. studenog 2024., u Caffe Bar Kult, koji će postati mjesto okupljanja i povratka u zlatno doba Marka Ostarčevića – čovjeka koji je svojim stilom, talentom i neodoljivim šarmom obilježio generacije.

Na izložbi vas očekuje:

– Markove memorabilije – od njegovog prvog košarkaškog dresa do kravate koja je vidjela Azurnu obalu.

– Glazbeni program s DJ-em Mate Kokićem i posebnim gostovanjem samog Marka za DJ pultom, uz glazbu inspiriranu Ibizom.

– Ljetne avanture i šarmantne anegdote – ispričane iz prve ruke.

Ovo nije običan događaj. Ovo je povratak u vrijeme kada je dalmatinski šarm bio sinonim za eleganciju, a osvajački duh ponos koji njegujemo. Ovo je prilika da zabilježite nezaboravne trenutke i postanete dio priče koja će nadahnuti generacije.

Zamislite dalmatinskog Casanovu, zavodnika u košulji s lančićem, čiji je šarm osvajao turistkinje od Zadra do Azurne obale. Dodajte tome 1200 kravata, priče s Ibize i najotkačenijeg talentiranog košarkaša koji je preskakao “Fiću”. Rezultat? Thrift Playboy – priča o legendarnom Marku Ostarčeviću!

Radujemo se vašem dolasku i prilici da zajedno oživimo duh prošlih vremena!”

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu