Connect with us

magazin

[KOLUMNA] #ajteća

Objavljeno

-

More, sunce, povjetarac, barka, šum valova, koktelčić u ruci, lubenica na tanjuru….idila ljetnog dana…

Ali realnost zna biti malkice drugačije jer uz nas u ljetnim ljepotama „pokušavaju“ uživati i naši dragi turisti, koji se prepoznaju po sljedećem:

  1. Izgledaju izgubljeno, hodaju ko muhe bez glave
  2. Imaju svoja prometna pravila, tako redovito voze slalome u krivom smjeru
  3. Smrduckaju
  4. Obilaze znamenitosti u podne po najvećoj žegi
  5. Piju iz iste boce
  6. Jedu u pekari
  7. Imaju robu iz 91.
  8. Kampiraju gdje uspiju
  9. Nemaju para ne kupuju, samo njuškaju i pipaju
  10. Zadnje i ne manje važno došli su rayanerom

Mislim da sam u kratkim crtama izvrsno opisala profil turista koji nam ovih dana popunjavaju statistiku, ali ne i proračun.

Uistinu se radi o „žalosnim“ gostima. Gledam ih svakodnevno i ne mogu se načudi više na što su sve spremi. Pod time mislim koliko skromno raspolažu svojim budžetima preživljavanja za vrijeme odmora u Zadru.

Ove sezone susrećem i leve pro survior ekipu koja u ruksacima nosi i rasklopne stolce, stoliće tako kad obave kupnju namirnica za ručak (u pekari logično) krenu sastavljati svoje interije u
prvom hladu kojeg uhvate.

Zamišljam sebe kako bauljam po Parizu, Budimpešti, Krakovu i tražim prvi hlad za svoju mobilnu kuhinju, evo idem se odmah trisnuti da to više ne spomenem niti u najluđim snovima?

Realnost je da nam je grad krcat sirotinje, koja je skupila nekako za kartu i smještaj i to je to, to je domet potrošnje. Kuha se po apartmanima, jede se po pekarama i fast foodovima, spava se na balkonima ako treba, a djeci se sladoled i kokice kupe jednom u par dana.

Tuga, čemer i jad.

Naši gosti izgledaju moćno i tužno istodobno, ne znam kao da da to bolje opišem, ukratko kvantiteta im je na nivou, s kvalitetom već imamo problem.

Sve to što sleti s Ryanairom doleti na Kalelargu s ruksakom u kojem možda i mater spakirana u kanutnu , bocom vode iz zemlje polijetanja, 10 eura po danu, a pod pazuhom im je kolonija bakterija koju također transportiraju od domeka.

Čast i naklon onima koji se operu u dva dana jedan put. Naklon.

Tako ti mnogobrojni podosta otužni gosti bavuljaju po gradu najčešće od podne do 17, valjda im prijaju ugrijane rimske ploče koje reflekriraju svjetlost na njihove jeftine sunčane naočale od 2 eura.

Očito je da je kod nas je sletilo i doletilo sve ono što zaobilazi Milano, Pariz, Atenu, Maldive….

Tako se i ponuda na glavnoj zadarskoj ulici prilagodila profilu gostiju koji nas posjećuju, pa od vam od lipnja do negdje kraja listopada cijela Kalelarga daje po prženom ulju. Možda da preimenujemo Kalelargu u Krumpirolargu, bilo bi logičnije barem za vrijeme sezone.

Na glavnoj zadarskoj ulici nećete vidjet ručno rezani pršut, ili možda degustaciju vrhunskog extra djevičanskog maslinovog ulja, vina našeg podneblja….jer to ovaj profil turista ne vjerujem da može sebi priuštiti.

Pizza, burek, krafne lokalna autohtona jela jedno do drugo, to ide i na to se naši turisti pale kao požari ovih dana.

Prolazim neki dan u večernjim satima gradom, i ne mogu se kretati od gužve, pomislim pa dobro evo ih stigli su moraju i nešto potrošiti valjda (BIO BI I RED ZAR NE).

Vlasnik butika stoji nasred ulice, puši, hoda gore-dolje, vidno uznemiren.

Pitam ga kao ide barba, kupuju ili?

„Gopođa draga, loše, ništa, to samo šeta….samo gleda“

„Znate kad je dobra sezona, onda cela ulica radi, svi sve prodaju, da na kamenu napišeš Zadar sve ide, sve, ali ovo je loše, nema to para žena draga“, tužno zaključuje čovjek.

Mislim da je barba dao najbolju analizu turističke sezone 2022.- loše, loše!

Baš ih je nekako i tužno promatrati, gledati tu napaćenu djecu koja bi ubila za to da malo sjednu, odmoru, pojedu nešto na žlicu toplo.

Pa ja kad vidim tu sirotinju čisto mi dođe da im svakome turnem 100 kuna u džep da sjednu s djecom ko ljudi na sladoled, da ne ispadaju iz krošnja, klupa, da se ne valjaju ko tuljani na suhom po travi ispred Donata.

Milo mi dođe te dice, onako rumeni, gladni, žedni svi dijele istu bocu vode, gledaju sladolede u vitrinama kao ja stanje na računu prvi dan plaće, ushićeno i sretno, ali ih brzo relanost lupne po napećenom licu.

Mi Hrvati možemo biti ne znam kakvi, i ne putujemo često ali kad putujemo onda jedemo, pijemo i spavamo kao ljudi.

Ja ne idem negdje ako nemam dovoljan budžet za putovanje. Nisam čarobnjak da od brze i jeftine hrane stvorim pristojno jelo.

Ne vučem djecu po suncu ili hladnoći po gradovima, ne jedem samo u pekarama, kupim suvenir koji nije magnet. Rado degustiram lokalnu hranu i piće, peciva i vode imam i doma. Tako bi to trebalo izgledati zar ne?

Stručnjaci godinama u javnom prostoru govore o važnosti brendiranja, o važnosti prezentacije lokalnih običaja i hrane.

Ja ne znam kome oni to govore, jer kako stvari stoje naš najpopularniji autohtoni proizvod je pomfrit iz vrećice i zaleđeno pecivo iz Mlinara.

Ne znam da li je tužno ili pohvalno da će se naši gosti bolje provesti u Benkovcu nego Zadru. Njihovo kulturno ljeto se ne srami nikoga ni ničega. Gosti se mogu povezati s običajima i gastronomijom podneblja Ravnih kotara, doživjeti autentično iskustvo, i to su gosti veće platežne moći koji borave u vilama za odmor i žele probati, okusiti i doživjeti nešto
drugačije.

U iščekivanju boljih ponuda i gostiju s većom platežnom moći ostavljam jedan pjesmuljak svima da ne zaboravimo što imamo ovih dana u gradu…

Djelujte tužno,
pomalo i ružno,
pekare volite,
bogu se za popuste molite,

iz iste boce pijete,
i na podu se smijete
dok pizzu na suncu grijete.

Za vas je kafić luksuz teži,
Zato bježi, bježi.

#pomfrisezona2022

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comments

  1. Bumbishta

    23. kolovoza 2022. at 9:32

    Ma bravo madam Bovary…drago mi jopet prostit poznat stil a svaka ti je na mistu…
    Misli na Vas , Charles 😉

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

NAJIŠČEKIVANIJE DOBA GODINE / U nedjelju otvaranje ovogodišnjeg Adventa u Zadru!

Objavljeno

-

By

U Zadru se ovih dana osjeća miris zime, ali i posebna toplina koja dolazi s onim prvim svjetlucavim ukrasima i dugoočekivanim blagdanskim pripremama.

Kao i svake godine, grad se sprema za jedno od najiščekivanijih razdoblja – Advent u Zadru, koji započinje u nedjelju, 24. studenog, na blagdan svetog Krševana, zaštitnika grada.

Prvi dan duge adventske čarolije obilježit će nastup Mladena Grdovića na Trgu Petra Zoranića, čovjeka kojeg Zadranke i Zadrani beskompromisno vole već dugih 40 godina, koliko traje karijera ovog arbanaškog kralja dalmatinke pisme. 

– Velika mi je čast što baš ja otvaram Advent u Zadru! Ovo je manifestacija koja puno znači za grad, a nema mi dražeg nego pružiti ljudima još sreće u ove sive dane. Uostalom, pjevati pred mojom, zadarskom publikom, to je neprocjenjiv osjećaj! Pozivam svih da dođu: bit će zabavno i veselo, glasno i rasplesano, onako kako je uvijek na mojim koncertima. Moramo se dobro zagrijati, ipak smo na otvorenom – rekao je uz osmijeh Mladen Grdović prije svog nedjeljnog nastupa.

To nedjeljno jutro rezervirano je za otvorenje drugog, malo ‘slađeg’ Adventa – onog dječjeg koji donosi radost najmlađima kroz radionice, predstave i blagdanske priče… Dobro, i veselje njihovim roditeljima!

No, itekako se zna da zadarski Advent nije “samo” dobra glazba i odlična atmosfera, već je odavno postao sinonim za vrhunsku gastronomiju koja privlači kako domaće posjetitelje, tako i turiste iz cijele regije. Blagdanske gastro kućice, smještene na Trgu Petra Zoranića i Trgu pet bunara, donose pravo gurmansko iskustvo: od mirisa svježe pečenih fritula i domaćih palačinki, kuhanog vina i gina, do bogate ponude lokalnih specijaliteta kao i brojnih inovativnih, modernih interpretacija blagdanskih jela.

U Zadru tako, od 24. studenog pa sve do 2. siječnja 2025. godine, svaka šetnja gradom postaje prilika za uživanje – bilo uz žive nastupe na Trgu Petra Zoranića, uz program za djecu na Narodnom trgu, ili pak u toplini zimske bajke unutar atrija Palače Cedulin, gdje vas jaslice u prirodnoj veličini vraćaju u srž božićnog duha, a zadarski vam obrtnici nude svoje originalne rukotvorine. O da! Svaki kutak grada priča svoju adventsku priču, a kućice ne nude samo okuse nego i mjesta za druženje i smijeh… Advent u Zadru nije samo događaj, nego iskustvo koje se pamti.

 
Nastavi čitati

magazin

Adventsko klizalište ICE PARK Zadar u ŠC Višnjik!

Objavljeno

-

By

I ove godine u sklopu Zimskog parka Višnjik građani Zadra i okolice moći će uživati u natkrivenom klizalištu na Višnjiku.

Adventsko klizalište na površini od 525m2 koje je proizvela riječka tvrtka Arctic d.o.o. i koja će upravljati njime, bit će otvoreno od 24. studenog 2024. do 12. siječnja 2025. godine.

Radno vrijeme klizališta je od ponedjeljka do nedjelje od 9 do 23 sata. Termini klizanja započinju svaki puni sat i traju 45 minuta, a cijena ulaznice iznosit će 6 eura radnim danom od 15 do 22 sata, kao i vikendom i praznikom od 10 do 22 sata.

Klizati se može i po PROMO cijeni u iznosu 4 eura radnim danom od 9 do 15 sati, kao i od 22 do 23 sata te vikendom i praznikom od 9 do 10 i 22 do 23 sata.

Najam klizaljki iznosi 2 eura, a u ponudi se nalaze i pomagala i zaštitne kacige.

Klizanje djece predškolskog uzrasta je GRATIS, kao i djece vrtića i osnovnih škola grada Zadra  i to od ponedjeljka do petka od 9 do 13 sati.

Na klizalištu je moguće i pohađati školu klizanja u trajanju 5 dana, a moguće se i najaviti na individualne poduke.

Više informacija o klizalištu možete pronaći na društvenim mrežama Arctica: www.facebook.com/arcticrinks/ i  www.instagram.com/arctic_icerinks/  te na broju telefona 091 4520 013.  

 
Nastavi čitati

magazin

SUBOTA U KULTU: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Objavljeno

-

By


Predmet: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)

Datum i vrijeme: Subota, 23. studenog 2024., s početkom u 11:00
Lokacija: Caffe Bar Kult, Zadar

Paradigma Zadar (Inicijativa građana) poziva na jedinstven događaj koji pokušava složeno oživjeti nekoliko zaboravljenih elemenata, kažu. Evo najave:

Kroz priču o Marku Ostarčeviću nastojimo postići nekoliko važnih ciljeva:

– Odati počast poznatom sportašu iz Zadra, koji je, u svojoj poodmakloj životnoj dobi, još

uvijek manje poznat u Zadru nego u Španjolskoj.

– Vratiti gradu njegov identitet, odnosno oživjeti zaboravljenu priču o Poluotoku zimi, kroz sadržaj koji potiče povratak građana u grad na druženje.

– Osvježiti svijest građana o važnosti samoodrživosti putem thriftanja, kroz jedini second-hand showroom u gradu.

– Istražiti koncept polu-prihvaćenosti kroz priču o Marku te naglasiti važnost zaboravljenog fenomena ‘galeb’ u našoj zajednici, poznatog kao najstariji morski zanat.

Pozivamo građane da svojim prisustvom podrže ovu inicijativu:

– Izložba memorabilija Marka Ostarčevića, sportaša i playboya.

– Druženje u subotu, 23. studenog 2024., u Caffe Bar Kult, koji će postati mjesto okupljanja i povratka u zlatno doba Marka Ostarčevića – čovjeka koji je svojim stilom, talentom i neodoljivim šarmom obilježio generacije.

Na izložbi vas očekuje:

– Markove memorabilije – od njegovog prvog košarkaškog dresa do kravate koja je vidjela Azurnu obalu.

– Glazbeni program s DJ-em Mate Kokićem i posebnim gostovanjem samog Marka za DJ pultom, uz glazbu inspiriranu Ibizom.

– Ljetne avanture i šarmantne anegdote – ispričane iz prve ruke.

Ovo nije običan događaj. Ovo je povratak u vrijeme kada je dalmatinski šarm bio sinonim za eleganciju, a osvajački duh ponos koji njegujemo. Ovo je prilika da zabilježite nezaboravne trenutke i postanete dio priče koja će nadahnuti generacije.

Zamislite dalmatinskog Casanovu, zavodnika u košulji s lančićem, čiji je šarm osvajao turistkinje od Zadra do Azurne obale. Dodajte tome 1200 kravata, priče s Ibize i najotkačenijeg talentiranog košarkaša koji je preskakao “Fiću”. Rezultat? Thrift Playboy – priča o legendarnom Marku Ostarčeviću!

Radujemo se vašem dolasku i prilici da zajedno oživimo duh prošlih vremena!”

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu