Svijet
KRAJ POZNATOG BRENDA? Bili su u svakoj kuhinji, a sad im prijeti propast…
Poznati brend Tupperware postao je sinonim za pohranu hrane, ali i ime koje koristimo za bilo kakvu plastičnu posudu za hranu.
Međutim, iz ove 77-godišnje američke kompanije upozoravaju da bi, zbog sve većih dugova i pada prodaje, mogli bankrotirati bez novih investicija, piše BBC.
Usprkos pokušajima da osvježi svoje proizvode i podigne popularnost među mlađom publikom, Tupperware nije uspio zaustaviti pad u prodaji.
“Tupperware zabave” ovu tvrtku su učinile legendarnom u 50-im i 60-im godinama prošlog stoljeća, a njihovi proizvodi pokorili su tržište. Ipak, praksa samozaposlenih prodavača koji prodaju iz vlastitih domova već neko vrijeme gubi na popularnosti, a u Britaniji je potpuno prestala 2003. godine. Sada čelnici kompanije priznaju da bi bez novih investicija ovaj brend mogao nestati s tržišta.
“Koristimo Tupperware kao opću imenicu, što je neobično za neki brend”, kaže Catherine Shuttleworth, osnivačica tvrtke Savvy Marketing koja se bavi analizom maloprodaje. “Mislim da bi mlade moglo iznenaditi da je Tupperware zapravo ime brenda, a ne tek riječ.”
I dok je Tupperrware bio smatran “čudesnim proizvodom” kada je tek izišao na tržištu nekoliko desetljeća ranije, tržište je danas preplavljeno kompanijama koje nude jeftinije alternative, dodaje Shuttleworth.
Oštri pad u prodaji Tupperwarea bio je nakratko zaustavljen tijekom pandemije koronavirusa, kada su ljudi više kuhali kod kuće, no prodaja je otada opet počela padati. To je velikim dijelom zato jer tvrtka u posljednjih 10-20 godina nije bila dovoljno inovativna kako bi mogla držati korak s konkurencijom, objašnjava Shuttleworth.
Ovaj nedostatak inovacije daleko je od prakse tvrtke u njenim ranim danima.
Kompaniju je 1946. osnovao izumitelj Earl Tupper, ali njeno javno lice bila je žena: Brownie Wise.
Tupperov izum bio je velika stvar – nova plastika korištena je za čuvanje hrane svježom dulje vremena, što je bilo od nevjerojatne važnosti u vrijeme kada su hladnjaci za mnoge ljude bili preskupi, ali dok u priču nije ušla Wise, Tupperware se nije prodavao.
Ona je počela organizirati događaje za prodaju posuda, direktno razgovarajući s kućanicama i majkama koje su bile ciljni kupci. To je činila na skupovima koji su podjednako služili prodaji i druženju.
Njen inovativni stil – i rezultate – primijetio je sam Tupper, koji ju je unaprijedio na izvršnu poziciju u vrijeme kada žene najčešće nisu imale pristup upravama kompanija.
Akademici do danas raspravljaju o njihovom utjecaju na tržište, no mnogi se slažu da je Tupperware imao važnu ulogu u otvaranju vrata tržišta rada ženama u Americi nakon Drugog svjetskog rata, ali i pružio izvor zarade ženama diljem svijeta.
Jedna od tih žena je i Alison Clarke, profesorica povijesti i teorije dizajna na fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beču. Clarke je autorica knjige Tupperware: Potencijal plastike u Americi 50-ih.
“Mislim da je naslijeđe tvrtke upravo način na koji je pružila posao ženama koje nisu uvijek imale pristup fleksibilnom radu”, rekla je Clarke za BBC. “U vrijeme kada je prvi put krenula prodaja u SAD-u, mnoge žene bile su izolirane u poslijeratnim predgrađima, daleko od svojih obitelji.”
“Tupperware zabave unijele su dašak glamura u dosadu kućanskih poslova, a mogli ste proizvode kupiti samo ako ste poznavali nekoga tko ih je prodavao. Praksa je bila ekskluzivna i imala je društvenu dimenziju: žene su stvarale društvene spone,” dodaje ona. “U početku sam mislila da je riječ o eksploatacijskoj kapitalističkoj zavjeri protiv žena, no potom sam upoznala sve te žene koje su vodile fantastične živote, vidjela sam koliko ih je to osnažilo.”
‘Neuspjele promjene’
I dok su kompaniju na terenu uvijek vodile žene, to nije uvijek bio slučaj u upravi, a Clarke kaže da Tupperware nije uspješno održao korak s vremenom.
“To je bio genijalno dizajniran proizvod koji je dobio status gotovo magičnog upravo zbog načina na koji se prodavao,” dodaje ona, “no u digitalnom svijetu ovaj model prodaje više nije toliko relevantan.”
S tom analizom slaže se i Neil Saunders, direktor maloprodaje u konzultantskoj kompaniji GlobalData.
On kaže da Tupperware “nije držao korak s vremenom” po pitanju proizvoda i distribucije, naglašavajući da praksa direktne prodaje na zabavama nije više popularna ni među mlađim, ali ni starijim kupcima.
Mlađi potrošači također se okreću proizvodima koji su bolji za okoliš, poput onih načinjenih od papira od pčelinjeg voska, dodaje.
Analitičar maloprodaje Richard Hyman kaže da drugim tvrtkama nije bilo teško kopirati principe Tupperwareovih proizvoda. Ako se uzme u obzir oštra konkurencija, Hyman kaže da je kompanija “imala dobar životni vijek.”
Tupperware je pokušao diverzificirati svoju strategiju – počeli su prodavati u poznatom američkom maloprodajnom lancu Target, kao i drugim lancima diljem svijeta, a proširili su ponudu na više posuđa za kuhanje.
Da je Tupperware unio više promjena prije deset godina, kaže Saunders, danas bi možda bili u drugačijoj poziciji.
No sada nije vrijeme da direktori Tupperwarea sanjare o tome što je moglo biti. Kompanija će bankrotirati bez brze injekcije kapitala, a njeno legendarno ime znači da se ne može isključiti investicija maloprodajnih giganta poput Walmarta ili čak Amazona, kaže Saunders.
Dionice Tupperwarea strovalile su se u ponedjeljak i, usprkos malom oporavku u utorak, još uvijek rastu strahovi da bi bez svježeg kapitala Tupperwareove zabave mogle zauvijek stati.
Svijet
Popis namirnica u slučaju rata: Ovo su upute za preživljavanje koje dobivaju Skandinavci
Skandinavci su se počeli pripremati za rat, terorističke napade i druge neočekivane krize. Švedska je građanima počela dijeliti brošure u kojima su osnovne upute kako se ponašati u takvim situacijama i kakve zalihe pripremiti kod kuće.
Finska je na internetu objavila savjete o “pripremi za incidente i krize”. I Norvežani su nedavno primili pamflet koji objašnjava kako se samostalno snalaziti tjedan dana u slučaju ekstremnih vremenskih prilika, rata i drugih prijetnji.
Švedska je zbog pogoršane sigurnosne situacije objavila ažuriranu brošuru “Ako dođe do rata ili krize” koja građanima nudi savjete za snalaženje u krizama.
“Živimo u nesigurnim vremenima”, rečenica je kojom počinje brošura koja savjetuje građane o ponašanju u slučaju rata, terorizma, cyber napada i drugih prijetnji.
Kako pripremiti svoj dom?
Švedska vlada savjetuje građane da pripreme na vrijeme svoj dom za potencijalne krize. Savjetuje se potrošnja tri litre vode dnevno koja se koristi za kuhanj i pijenje u najvećoj mjeri.
U slučaju nestašice pitke vode, općine će osigurati javne spremnike vode. No, građani bi kod ipak trebali pripremiti zalihe pa vlada savjetuje nabavku posuda za skladištenje vode ili kanti s poklopcima za prikupljanje vode.
Preporučuje se i kupovina flaširane vode, a vodu bi trebalo čuvati na hladnom i tamnom mjestu. Jednom ili dva puta godišnje trebalo bi provjeriti ima li voda mirisa i okusa kako bi bili sigurni da je ispravna za konzumaciju. Ako je potrebno, građanima se savjetuje da vodu zamijene. Ako nisu sigurni je li ispravna za konzumaciju, vodu bi trebali prokuhati.
Dio vode može se u bocama držati u zamrzivaču. Kada se led otopi, voda se može piti. Boce ne bi trebalo puniti do vrha kako ne bi popucale kada se zalede.
Grijanje
Unutarnja temperatura u domu brzo će pasti ako dođe do prekida pa se građanima savjetuje da se u takvim situacijama svi članovi obitelji okupe u jednoj sobi, stave deke na prozore, a na pod prostirke.
Dobro je pripremiti odjeću za sve vremenske prilike, uključujući vunenu odjeću, šalove, kape, rukavice i debele čarape. Savjetuje se i nabavka vreća za spavanje.
Kao alternativi izvori grijanja koji ne zahtijevaju električnu energiju, u brošuri se navode linski ili parafinski grijač, a trebalo bi pripremiti i stvari kao što su svijeće, šibice, aparat za gašenje požara i gorivo.
Komunikacija
U brošuri se naglašava važnost primanja vijesti i svih važnih informacija koje nude državni organi. Također je važno biti u mogućnosti kontaktirati s obiteljima i prijateljima pa je dobro kod kuće držati radio na baterije, solarne ploče, dodatne baterije, mobitele i ‘power bank’, punjač za mobitel, a važne telefonske brojeve trebalo bi zapisati na papir.
Hrana
Građani bi trebali pripremiti hranu koja je zasitna, energetski bogata i koja se može sigurno pohraniti na sobnoj temperaturi. Trebalo bi nabaviti hranu koja se može brzo pripremiti i koja ne treba puno vode za pripremu ili se može odmah konzumirati.
Savjetuje se da se pri običnoj kupovini kupi dodatni artikl kako bi na vrijeme počeli s pripremom vlastitih zaliha.
Što je dobro imati od hrane:
Nekvarljive namirnice: žitarice, pahuljice, tjestenina, riža, kus-kus, instant pire krumpir, mlijeko u prahu, tortilje, hrskavi kruh, krekeri, sol, i začini.
Konzervirana hrana: rajčica, povrće, voće i gotova jela.
Visokoproteinske namirnice: sušeno ili konzervirano meso i riba, slanutak, grah, leća.
Namirnice s visokim udjelom masnoće: ulje za kuhanje, pesto, sušene rajčice u ulju, maslac od kikirikija, orasi i sjemenke.
Namirnice za podizanje energije: džem, čokolada, med, proteinske pločice, sušeno voće.
Piće: kava, čaj, mješavina za toplu čokoladu, juha od borovnica ili šipka, sok, mlijeko.
Hrana za djecu: kašica, formula za dojenčad, zobena kaša, dječja hrana.
U brošuri se savjetuje da građani iskoriste voće i bobice koje su im na raspolaganju te, ako je moguće, da u svom vrtu ili na balkonu zasade neke biljke.
WC
Ako nema vode, primjerice zbog nestanka struje, građani neće moći isprazniti toalet pa je potrebno pripremiti se za odlaganje otpada na druge načine.
Dobro je držati kod kuće: WC papir, vlažne maramice, sredstvo za dezinfekciju ruku, pelene, menstrualne uloške, plastične vrećice ili vrećice za smeće; kompostno leglo ili piljevinu; kantu s poklopcem.
Ostale stvari
Građani bi trebali kod kuće pripremiti i stvari kao što su plinski plamenik, pribor za prvu pomoć, lijekove, svjetiljke, otvarač za konzerve.
Oni koji piju lijekove na recept trebali bi pripremiti zalihe za jedan mjesec.
Ljubimci
Vlasnici ljubimaca su odgovorni za njih u slučaju krize ili rata pa se trebaju pobrinuti da kod kuće imaju dovoljno namirnica i drugih potrebnih stvari za barem tjedan dana.
Stoga se savjetuje da vlasnici kućnih ljubimaca imaju dovoljno suhe hrane za životinje i dovoljno vode, lijekove, kavez ili nešto drugo u čemu mogu transportirati životinju, a broj veterinara trebalo bi zapisati na telefon.
Cijelu brošuru koju Švedska dijeli građanima pogledajte OVDJE.
Svijet
Lavrov: Zapad želi eskalirati ovaj sukob
Sergej Lavrov, ruski ministar vanjskih poslova, govoreći u Rio de Janeiru na summitu G20, rekao je da je korištenje Atacma američke proizvodnje u ukrajinskom napadu na Brjansk bio “signal” da Zapad želi eskalirati sukob.
Tass prenosi da je rekao kako je “bez Amerikanaca nemoguće koristiti ove visokotehnološke rakete. Vladimir Putin je o tome govorio nekoliko puta.”
“Izravna upletenost NATO-a u rat u Ukrajini”
U rujnu je ruski predsjednik rekao da bi uporaba oružja na ciljevima unutar Rusije predstavljala “izravnu upletenost zemalja NATO-a, SAD-a i europskih zemalja u rat u Ukrajini “.
U blagom ublažavanju današnje retorike oko nuklearnog oružja, Lavrov je rekao da je Rusija striktno predana stajalištu izbjegavanja nuklearnog rata, te da oružje djeluje kao sredstvo odvraćanja.
Sugerirao je da se ništa u ažuriranoj nuklearnoj doktrini koju je danas objavila Rusija ne razlikuje od bilo čega u doktrinarnim dokumentima SAD-a, koji također uključuju široke pojmove kao što je dopuštanje američke upotrebe nuklearnog oružja za “zaustavljanje potencijalno nadmoćnih konvencionalnih neprijateljskih snaga”, osiguranje uspjeha operacije, ili okončati rat pod uvjetima povoljnim za SAD.
Svijet
Španjolska će legalizirati status oko 300.000 ilegalnih migranata godišnje
Španjolska će legalizirati status oko 300.000 ilegalnih imigranata godišnje u iduće tri godine pošto nastoji povećati svoju radnu snagu zbog sve starijeg stanovništva, rekla je ministrica za migracije Elma Saiz novinarima u utorak.
Nedostatak radne snage
Španjolska, predvođena ljevičarskom manjinskom koalicijskom vladom, uglavnom je otvorena za migrante iako druge europske zemlje poput Italije i Njemačke nastoje uvesti strože granične kontrole.
“Španjolska se mora odlučiti hoće li biti otvorena, prosperitetna zemlja ili zatvorena i siromašna, a mi smo odabrali prvo”, rekla je Saiz i dodala je da je naciji godišnje potrebno 250.000 do 300.000 stranih radnika koji plaćaju porez kako bi se održala država blagostanja.
Reformom se skraćuju i pojednostavljuju pravne i administrativne procedure za radne i boravišne dozvole, odnosno omogućuje se migrantima da se registriraju kao samozaposleni ili kao zaposlenici i osiguravaju im se dodatna jamstva radnih prava. Španjolsko gospodarstvo je najbrže rastuće u Europskoj uniji, djelomično potaknuto valom kvalificiranih imigranata iz Latinske Amerike koji su pokrili nedostatak radne snage u sektorima tehnologije i ugostiteljstva. Bruto domaći proizvod porastao je 3,4 posto u trećem tromjesečju u odnosu na godinu ranije.
Prema istraživanju 40dB za novine El Pais i radio Cadena Ser koje je provedeno u listopadu, 57 posto Španjolaca vjeruje da ima “previše” imigracije, dok 54 posto smatra da je udio migranata viši od službenih podataka o stranim državljanima u Španjolskoj po kojima ih je 18,5 posto.
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
DANI SJEĆANJA / U Benkovcu danas duhovni susret za branitelje i njihove obitelji, potom noćni hod do Škabrnje
-
Svijet4 dana prije
Upozorenje zbog zimske oluje: Pripremite se za intenzivne vremenske uvjete!
-
ZADAR / ŽUPANIJA5 dana prije
SUBOTA UKRATKO / Požar u stanu na Poluotoku; eksplozija plinske boce u kući u Ulici Ljudevita Gaja
-
magazin5 dana prije
Znanstvenici otkrili: Ovih pet bolesti nasljeđujemo od roditelja!