Connect with us

Hrvatska

Udruge potrošača zatrpane prigovorima. Pogledajte na što se kupci najviše žale

Objavljeno

-

Potrošač u Hrvatskoj zaštićena je vrsta, ako je suditi samo po broju zakona koji ga štite od pretrpljenih šteta i nepoštenih praksi. No usprkos Zakonu o zaštiti potrošača, Zakonu o obveznim odnosima, Zakonu o općoj sigurnosti proizvoda te nekoliko drugih, u udrugama potrošača neprestano zvone telefoni i stižu mailovi nezdovoljnih građana.

Predstavnike nekih od tih udruga upitali smo na što se potrošači najčešće žale i koje savjete traže. U udrugama ih jedino mogu savjetovati što da učine, uputiti komu da se obrate i na što da usmjere pažnju.

Neisporučeni namještaj, zakašnjela dostava

“Ove godine najviše smo prigovora potrošača dobivali zbog problema s majstorima i nabavom namještaja. Stolari koji izrađuju namještaj, trgovci pa čak i veliki prodajni centri namještaja nisu isporučivali robu na vrijeme, u rokovima u kojima su najavili. Odgovaralo im je da onima kojima su već naplatili kuhinju ili neki drugi namještaj prolongiraju dostavu jer su u međuvremenu imali bolje ponude od novih kupaca koji su bili spremniji dati više novca da što prije dođu do kuhinje ili naještaja”, rekao nam je Marko Paripović, predsjednik Potrošačkog centra iz Rijeke.

Veliki je problem, dodaje, i s dostavnim službama koje robu kupljenu preko interneta ne dostavljaju kupcima na adekvatan način, pogotovo razne uređaje koji se pritom oštete. A sami potrošači, kaže, slabo su upoznati s obvezama koje preuzimaju na sebe kada odluče kupovati u online trgovinama.

Tvornički neispravni uređaji

Jedan od češćih prigovora potrošača odnosi se na nekvalitetne električne uređaje.

“Mnogi takvi uređaji već u startu su neispravni i imaju tvorničke nedostatke prema Zakonu o obveznim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača. Problem je što trgovci često nastoje natjerati potrošače da se brzo zamore od podnošenja prigovora i da jednostavno preuzmu neispravni uređaj”, napominje Paripović.

S druge strane, kaže da se ove godine, barem na širem riječkom području, smanjio broj prigovora potrošača na teleoperatere i davatelje javnih usluga, kojima je ranije bila adresirana većina primjedbi.

“Kvarovi, loše usluge… nema čega nema”

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana.

“Najviše je prigovora zbog kvarova na mobitelima, laptopima, kućanskim uređajima, ali i na automobilima. Toga ima najviše. Drugi najčešći prigovori odnose se na teleoperatere i režijske troškove. Ima dosta prigovora i na zdravstvene usluge, turistička putovanja… ma nema čega nema”, nabraja nam predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Na pitanje kakva je daljnja “sudbina” tih prigovora potrošača kojih u HUZP-u godišnje dobiju na tisuće, Knežević kaže da je njihov posao savjetovati ih kome i kako da upute službeni prigovor te im objasniti proceduru.

“U slučaju kvarova robe i drugih nedostataka, potrošač se najprije mora obratiti trgovcu, a ako s njim ne riješi problem ili je nezadovoljan kako je problem riješen, onda se obraća Državnom inspektoratu. U slučaju prigovora na javne usluge, potrošač se prvo treba obratiti obratiti službama za potrošače u poduzećima koja pružaju usluge, a zatim, ako i dalje nisu zadovoljni, postoji treća instanca – nadležne agencije. Za poštu, teleoperatore i željeznicu to je HAKOM, za banke i osiguravajuća društva – HANFA, a za distributere struje i plina nadležna je HERA. Ako i time nisu zadovoljni, onda se potrošači obraćaju Državnom inspektoratu, a na koncu im preostaje sudski postupak”, objasnila je Knežević.

“Već godinu i pol čeka montažu kuhinje”

Ona satra da je zaštita potrošača u Hrvatskoj loša, a tu je tvrdnju potkrijepila s nekoliko primjera.

“Žali mi se jedna gospođa da ima problema s montažom kuhinje koju joj prodavatelj nije osigurao. U travnju prošle godine prijavila je to državnom inspektoratu, a njezin slučaj do danas nije riješen. Staru kuhinju više nema, nova joj nije montirana i nikog nije briga što da radi. Da kuha kod susjeda”, ispričala je Knežević.

Od prošle godine, kaže, izmjenama Zakona o obveznim odnosima svi uređaji koji se pokvare najprije moraju ići na popravak u servis, a tu nastaje problem.

“U Hrvatskoj nea dovoljno servisa, u servisima nema dovoljno majstora, a nema ni dovoljno rezervnih dijelova pa ljudi dugo čekaju na popravak. Ljetos su zaredali problemi s kosilicama trave. Bilo je kišovito, trava je rasla k’o blesava, a nama se nekoliko ljudi javilo da su novokupljene kosilice zbog kvara morali odnieti na servis. Tko je kupio kosilicu da kosi travu u vrijeme kada se trava kosi, njemu ona ne treba mu sada za Božić. Na kraju je čovjek platio košnju trave dok u je kosilica bila na popravku. On, naravno, ima pravo na naknadu štete, ali ona se ostvaruje sudskim putem, a s dokazivanjem štete i vještačenjem to traje užasno dugo.

Dok je uređaj na popravku – kupi novi

Ispričala na je Knežević i pripetiju jednog Vinkovčanina kojemu se pokvarila perilica i sušilica rublja jednog poznatog proizvođača, nedugo nakon što ju je kupio.

“U cijeloj Slavoniji nema ovlaštenog serivsa za tu marku perilice, najbliži je u Zagrebu. Kad je nazvao taj servis, rekli su mu da imaju previše posla ovdje i da im ne pada na pamet ići u Vinkovce radi popravka. Kada ih je pitao što onda da radi, rekli su mu da ovu baci i kupi drugu.”

Knežević ističe kako se ljeti najčešće kvare hladnjaci i klima-uređaja.

“Kad se ljeti, na +40, pokvari hladnjak, gdje ćete držati namirnice? Na balkonu? Pa dok je hladnjak na ppravku, morate kupiti drugi da vam se hrana ne pokvari. Ili još jednu kosilicu dok vam je ona koju ste kupili pa se pokvarila – na poopravku. Umjesto da smanjimo elektronički otpad – što je trebao biti smisao izmjena zakona o oveznim odnosima – sada ga ima još više. Napravit ćemo analizu primjene tog zakona i na svim ovim primjerima pokazati da su izmjene donijele više štete nego koristi”, rekla je Knežević.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Inflacija u EU ubrzala u listopadu

Objavljeno

-

Inflacija u Europskoj uniji blago je ubrzala u listopadu, izvijestio je europski statistički ured, potvrdivši istodobno preliminarnu procjenu za eurozonu, koja također pokazuje snažniji rast potrošačkih cijena.

Na razini EU godišnja stopa inflacije, mjerena harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena (HIPC) koji omogućava usporedbu među zemljama članicama, uvećana je u listopadu na 2.3 posto, s 2.1 posto u prethodnom mjesecu.

U eurozoni cijene su u listopadu bile više za dva posto nego u istom mjesecu u lani, potvrdio je Eurostat preliminarnu procjenu objavljenu krajem listopada. U rujnu bile su porasle za 1.7 posto.

Najviše su poskupjele usluge i svježa hrana
U prošlogodišnjem listopadu godišnja stopa inflacije u EU je iznosila 3,6 posto, a u eurozoni 2,9 posto, pokazuju tablice Eurostata.

Najviše su i u listopadu u zoni primjene eura poskupjele usluge, za četiri posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. U rujnu bile su skuplje za 3,9 posto. Slijedi svježa hrana, koja je poskupjela za tri posto, gotovo dvostruko snažnije nego u rujnu.

Najviše je pak pojeftinila energija, za 4,6 posto u odnosu na isti mjesec lani, premda znatno blaže nego u rujnu, kad je na godišnjoj razini bila jeftinija za 6,1 posto.

Temeljna inflacija, kad se isključe cijene energije i svježe hrane, zadržala se na rujanskoj razini i iznosila je 2,7 posto.

Na mjesečnoj razini potrošačke su cijene u EU porasle za 0,4 posto, a u eurozoni za 0,3 posto, pokazuju tablice europskog statističkog ureda.

Hrvatska blizu Slovačke
Daleko najveću godišnju stopu inflacije u EU bilježila je i u listopadu Rumunjska, i to u visini pet posto, potvrdivši poziciju zemlje s najvišom stopom inflacije u EU koju ‘drži’ od kraja prošle godine.

Slijede Belgija i Estonija s rastom potrošačkih cijena na godišnjoj razini po stopi od 4,5 posto, navodi Eurostat.

Potrošačke cijene u Hrvatskoj, mjerene HICP-om, bile su u listopadu po novim Eurostatovim izračunima više za 3,6 posto nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, što bi značilo da su porasle najsnažnije od svibnja. Preliminarna procjena pokazala je da su porasle za 3,5 posto.

U rujnu uvećane su za 3,1 posto, utvrdio je Eurostat.

Mjesečna usporedba pokazuje pak rast cijena u listopadu za 0,8 posto, potvrdio je Eurostat preliminarnu procjenu s kraja listopada.

Najbliža je Hrvatskoj u listopadu po rastu cijena na godišnjoj razini bila Slovačka sa stopom inflacije od 3,5 posto.

Godišnja usporedba pokazuje i da su u listopadu potrošačke cijene u Sloveniji na godišnjoj razini bile nepromijenjene. Daleko su najblaže porasle u Litvi i Irskoj, za svega 0,1 posto, navodi se u izvješću.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Baby Lasagna najavio: Na Špancirfestu ću izvoditi pjesme koje dosad nisam svirao

Objavljeno

-

Pred oko dvije tisuće obožavatelja okupljenih u dvorištu Vile Bedeković u Varaždinu Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna, predstavio je danas svoju slikovnicu i najavio da će na koncertu na Špancirfestu izvoditi pjesme koje dosad nigdje nije svirao.

Slikovnicu Baby Lasagna i mačak Stipe – Veliko prijateljstvo predstavili su Marko te autor teksta i ilustracija Igor Jurilj, koji je bio inicijator ideje o slikovnici, otkrio je poznati pjevač.

“Počeli smo pričati o toj ideji, nazvali smo Krešu iz Rockmarka, koji je omogućio distribuciju, počeli smo pričati o mačkama, o njihovim karakterima. Sve je nastalo dosta suptilno, bez nekog grandioznog plana”, rekao je Purišić. Otkrio je i da je Stipe mačak njegove djevojke Elizabete. “Stipe je bio i jest mazonja, najbolji mačak ikad i zbog njega sam se zaljubio u mačke”, rekao je Marko, koji se nakon promocije slikovnice fotografirao sa svojim malim i velikim obožavateljima.

Velik interes za nastup
Baby Lasagna, headliner ovogodišnjeg Špancirfesta, najavio je svoj večerašnji nastup na velikoj pozornici podno bedema Starog grada.

“Veselim se koncertu i mislim da će produkcijski biti najveći dosad, uz Exit možda. Izvodimo pjesme koje nismo dosad svirali, ovo će biti prvi put, tako da je trema malo veća nego na običnom koncertu”, rekao je.

Koncert Baby Lasagne počet će u 21 sat, a iz Turističke zajednice grada Varaždina, organizatora Špancirfesta, posjetiteljima je upućena molba da dođu na vrijeme kako bi se izbjegle gužve. Iz TZ-a ističu da za koncert vlada ogroman interes.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Zaklada „Hrvatska za djecu” dodjeljuje 322.000 eura učenicima i studentima

Objavljeno

-

By

Zaklada „Hrvatska za djecu” dodjeljuje 322.000 eura učenicima i studentima. Učenici srednjih škola za stipendije se mogu prijaviti za školsku godinu 2024./2025. od 24. rujna do 23. listopada, a svakome od 150 izabranih učenika bit će dodijeljena stipendija u iznosu od 1.750,00 eura godišnje. Studenti u redovitom statusu svoje prijave moći će podnijeti od 10. rujna do 9. listopada, a svakome od 20 odabranih studenata bit će dodijeljeno 3.000,00 eura. Ovom visokom stipendijom Zaklada posebno želi motivirati one najbolje i najdarovitije studente. Posjetite web stranicu Zaklade www.zhzd.hr gdje ćete pronaći sve potrebite informacije o načinu apliciranja za stipendiju kao i o kriterijima odabira stipendista.

Zaklada kroz cijelu godinu aktivno podržava djecu iz obitelji slabijeg imovinskog stanja, pružajući im različite oblike pomoći odobravanjem potpora za različite kategorije djece. Do kraja godine, Zaklada očekuje da će vrijednost ukupno isplaćenih potpora iznositi 560.000 €.

Također, Zaklada (su)financira projekte i programe brojnih udruga i drugih pravnih osoba te je na ovogodišnjem Javnom pozivu odobrila financiranje 41 projekta ili programa u ukupnom iznosu od 550.000 €.

Zaklada pokreće i Kampanju za poticanje udomiteljstva s ciljem motiviranja potencijalnih udomitelja da u svoju obitelj prigrle dijete bez odgovarajuće roditeljske skrbi i pruže mu dom. U sklopu Kampanje Zaklada će provesti brojne aktivnosti, od suorganizacije međunarodnog kongresa o udomiteljstvu u Splitu do izložbe fotografija udomiteljskih obitelji u Zagrebu. Također, u tijeku je Poziv za prijavu projekata udruga udomitelja djece koje će Zaklada financirati s ukupno 30.000 €.

Zaklada je također odobrila jednokratne potpore male vrijednosti za 42 projekta u ukupnom iznosu od 27.500 eura.

Tim Zaklade posebno je ponosan i na projekt „Izvor prijateljstva”, kojim je podržala ljetovanje djece ukrajinskih branitelja u Republici Hrvatskoj i organizirala druženje ukrajinskih mališana i djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi iz Dječjeg doma Izvor u Selcu.

Korisnicima Zaklade, ipak je najdraži projekt „I ja putujem”, u okviru kojeg je ove godine 64 djece iz 18 obitelji imalo svoje ljetovanje iz snova u nekim od najljepših hrvatskih destinacija.

Zaklada „Hrvatska za djecu” nije samo institucija; ona je ključni faktor u stvaranju bolje budućnosti za mnoge obitelji. U proteklih 15 godina, Zaklada je podržala više od 100.000 djece i mladih, dodijelivši gotovo 16 milijuna eura pomoći.

Za sve koji žele saznati više o Zakladi i njenim brojnim aktivnostima, dodatne informacije su dostupne na službenoj web stranici Zaklade: www.zhzd.hr.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu