magazin
Psihologija boja: Kako su vaša osobnost i omiljena boja povezani
Psihologija boja već godinama se koristi u marketingu i na području brendiranja te osmišljavanja proizvoda. Posljednjih desetak godina sve više se istražuje povezivanje osobnosti i karakteristika boja.
Naime, one nisu povezane sam s emocijama, već ujedno utječu na našu percepciju. Studije dokazuju da kroz godine boje mogu oblikovati našu osobnost te utječu na našu radnu etiku.
Ljudi generalno nisu svjesni utjecaja boja na njih same. Ipak, moguće da nešto kupujemo od stvari i radi boje, odnosno kolorita na oglasu i slično.
Kompanije koriste utjecaj boje na naše odluke i raspoloženje te time utječu na našu potrošnju. Za pouzdanost brendovi koriste plavu, a za zabavu narančastu – samo je jedan od primjera.
Ona se koristi posvuda, i kod nas, no toga nismo svijesni. No, psihologija boja utječe ne samo na to što kupujemo, već i na značenje koje pridodajemo stvarima. Upravo zato – omiljena boja otkriva našu osobnost, piše 24sata.
Crvena za strast i hrabrost
Crvena je hrabra i snažna te se obično referira na nešto što treba brzo uvidjeti. Ona u nama izaziva emocije te nas potiče na reakciju.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: odvažni, pustolovni, impulzivni, ponekad neustrašivi i strastveni.
Narančasta za kreativnost i sreću
Narančasta je nerijetko simbol kreativnosti, sreće, slobode, uspjeha i ravnoteže. Stručnjaci s područja marketinga koriste je kako bi privukli pažnju, no nije snažna poput crvene.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: zabavni, društveni, ekstrovertirani, komunikativni i produktivni.
Žuta je simbol pozitive i topline
Podsjeća nas na ljetno sunce te je simbol pozitive i sreće. Brendovi će koristiti ovu boju jer žele da se mi radi toga osjećamo sretno. Žuta je česta za poruke koje vas mogu oduševiti – primjer je besplatna dostava i slično.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: optimistični, smireni, duhoviti, kreativni, šarmantni i jedinstvene osobnosti.
Plava je pouzdanje i sklad
Plava je boja koju krase stabilnost, sklad, mirnoća i pouzdanost. Kompanije koje šalju tu poruku koriste plavu na razne načine. To su često velike kompanije koje moraju djelovati dugotrajno pouzdano.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: pouzdani, stabilni, diplomatični, odani, empatični i inteligentni.
Zelena za prirodu
Svije značajne stvari na svijetu su zelene, a to su novac i priroda. Zelena je dio svijeta ekologije te podsjeća na rast i razvoj, plodnost i dobrobit. No, zelena je i ljubomora ili zavist, neki ih vežu uz te karakteristike.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: praktični, racionalni, vole davati savjete, pomagati, vole biti na otvorenom, analitični su i izrazito kreativni.
Ljubičasta za privilegiju, ali i duhovnost
Ljubičasta se može povezati s kraljevstvom, moći, privilegijom, mudrošću i duhovnošću. Ljubičasta može biti i shvaćena kao arogantna ili iskričava, pa zato web stranice miješaju ljubičastu s malo bijele (poput Hallmarka ili Yahoo-a).
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: originalni, ne podnose velike grupe, brzo misle, umjetničke duše, ponekad djeluju umišljeno, skloni ljepoti i estetici.
Ružičasta za razigranost i ženstvenost
Ružičasta je često simbol romantike, ženstvenosti i ljubavi. No, ponekad je smatramo malo nezrelom, radi konotacije sa svijetom odrastanja. Puno je toga rozo u svijetu igračaka. No, koriste je i neki brendovi donjeg rublja.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: zabavni, razigrani, pomalo nezreli, sanjari, izrazito emotivni, obiteljski tipovi.
Bijela je čistoća
Zapadna kultura predstavlja bijelu kao simbol vjenčanja i bolnica – ona je predstavnica čistoće i nevinosti. Brendovi je koriste i kad žele ublažiti neku boju, pa rade razne pastelne nijanse.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: smireni, nevini, odlučni, iskreni, direktni, zanimljivi.
Crna za tajanstvenost
Crno znači svašta, od smjelosti i jedinstvenosti do snage i spletki. No, također može biti i bol i tuga.
Povezana je u zapadnoj kulturi s tugom, no ujedno može biti luksuzna i moćna. značiti toliko različitih stvari: smjelost, jedinstvenost, tajanstvenost, spletke i snagu. Ali to također može značiti nesreću, tamu, tugu, bol ili tugu.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: odvažni, vole riskirati, promjenjive naravi i ciljeva, impresivni, naizgled prepotentni, snažne ličnosti, piše 24sata.
Magazin
Šest osobina djece koja su preuzela ulogu roditelja, prema terapeutkinji
Parentifikacija, poznatije kao preuzimanje uloge roditelja, događa se kada djeca preuzmu ulogu skrbnika. Djeca postaju odgovorna za emocionalne potrebe roditelja, a ponekad i mlađe braće i sestara, često pružajući podršku i utjehu.
“Osim toga, preuzimaju i roditeljske zadatke poput upravljanja kućanstvom i donošenja odluka. Ovaj disfunkcionalni obrazac najčešće se javlja zbog nedostatka zdrave roditeljske skrbi i može ostaviti trajne posljedice na djecu, osobito kćeri koje se često suočavaju s pretjeranom odgovornošću i emocionalnim opterećenjem”, objasnila je terapeutkinja Kaytee Gillis za Psychology Today.
Također, kćeri koje u ranom djetinjstvu preuzmu uloge roditelja, mogu razviti određene navike i osobine. Prema Gillis, ovo je šest najčešćih osobina kćeri koje su prošle kroz takvu situaciju kao djevojčice.
Pretjerana odgovornost i oslanjanje na sebe
“Parentificirane kćeri često osjećaju odgovornost daleko veću od svojih godina. Postaju izrazito samostalne jer su rano naučile oslanjati se samo na sebe”, kaže Gillis.
Teškoće s ranjivošću
Naučene uvijek biti “jake”, ove žene teško pokazuju slabost ili traže pomoć. To ih može opterećivati tjeskobom pri pomisli da ovise o drugima.
Perfekcionizam
Zbog pritiska da ispune očekivanja, kćeri koje su preuzele ulogu roditelja razvijaju težnju za savršenstvom. “Često se preopterećuju i iscrpljuju pokušavajući uspjeti u svim područjima života”, dodaje terapeutkinja.
Problemi s postavljanjem granica
“Zbog rane izloženosti odraslim odgovornostima, djevojčice koje su kroz to prolazile u djetinjstvu teško razlikuju vlastite potrebe od potreba drugih, što otežava brigu o sebi i postavljanje zdravih granica”, pojasnila je Gillis.
Potreba da pomažu ili “popravljaju” druge
“Parentificirane kćeri osjećaju stalnu potrebu za brigom o drugima, često na štetu vlastitog blagostanja”, kaže terapeutkinja. To ih može dovesti do odnosa u kojima stalno preuzimaju ulogu roditelja.
Teškoće s povjerenjem
“Ako su djevojčice u djetinjstvu preuzele sve ove obaveze, u odrasloj dobi često ulaze u odnose s emocionalno nedostupnim partnerima. Mogu osjećati nesigurnost u intimnim vezama i truditi se dokazati svoju vrijednost. Na kraju, ako se borite s posljedicama oporavka od traume iz djetinjstva, potražite podršku terapeuta koji vam može pomoći”, zaključila je Gillis.
Magazin
Savjetnica: Četiri navike otkrivaju odane partnere koji iskreno vole svoje partnerice
Ljubav se često ne izražava kroz velike geste, već kroz sitne, suptilne znakove pažnje. Obiteljska i bračna savjetnica Tina Fey otkriva kako ljubav najčešće dolazi do izražaja na neočekivane načine. Kroz svoj rad s parovima i svoje iskustvo, primijetila je nekoliko znakova koji otkrivaju odane partnere koji iskreno vole svoje partnerice. Evo četiri znaka koja je posebno istaknula.
Vaša sreća im je prioritet
“Kada vas partner doista voli, vaša sreća mu je jednako važna, ako ne i važnija od njegove. To ne mora biti kroz velike geste – možda vam samo prepušta zadnju krišku pizze ili pušta da birate film za zajedničku večer. Takvi mali, nesebični postupci pokazuju duboku ljubav i brigu”, objasnila je savjetnica za Hack Spirit.
Poštuju vaše granice
Ljubav znači poštovanje, uključujući i poštovanje granica. Fey navodi: “Partner koji vas voli daje vam prostor za osobni rast i ne traži objašnjenja kada trebate vrijeme za sebe. To pokazuje njegovu spremnost da vas podrži kao individualnu osobu, bez osjećaja posesivnosti.”
Pamte sitnice
Kad se netko sjeća malih detalja – poput naše omiljene kave ili pjesme – to je znak da nam poklanja pažnju. “Te sitnice pokazuju da slušaju i da im je stalo do onoga što vas čini jedinstvenima, stvarajući duboku povezanost”, tvrdi savjetnica.
Vole vas i kad stvari nisu najbolje
Pravi partner ostaje uz nas čak i kada nismo najsretniji ili najugodnije društvo, tvrdi Fey. Objašnjava da oni razumiju kako su loši dani dio života te nude podršku ili prostor koji nam treba.
“Njihova ljubav nije uvjetovana savršenstvom – oni su tu zbog svega što jest. Ljubav se krije u ovim svakodnevnim trenucima pažnje i brige. Ako prepoznajete ove znakove kod svog partnera, možete biti sigurni da ste iskreno voljeni”, zaključila je savjetnica.
magazin
KINO ZONA / U utorak ne propustite napetu španjolsku psihološku dramu “Točka prijelaza”!
Iza nas je prvo zadarsko izdanje Tjedna korejskog filma, a u novi krećemo već u utorak 26. studenog uz napetu španjolsku psihološku dramu ”Točka prijelaza”!
Urbanist Diego i plesačica Elena stižu iz Španjolske u SAD kako bi izgradili novi život u zemlji prilika. No po dolasku u njujoršku zračnu luku granična policija odvodi ih u sobu za ispitivanje gdje ih podvrgava beskonačnom i neugodnom saslušanju. Narednih nekoliko sati testirat će njihove granice psihičke izdržljivosti, dok će Diegovo nervozno ponašanje dati naslutiti kako nije sve onakvo kakvim se čini…
Debitantski dugometražni film ”Točka prijelaza” autorskog dua Alejandra Rojasa i Juana Sebastiána Vasqueza već je po svojoj premijeri izazvao veliku pozornost kritike i publike, ali i brojnih selektora uvaženih filmskih festivala poput SXSW ili primjerice Međunarodnog filmskog festivala u San Sebastiánu.
Premda se najveći dio radnje zbiva unutar samo jedne prostorije, priča vas zgrabi od prve minute i ne napušta do posljednjeg kadra. Ova napeta drama savršeno funkcionira kao jedno duboko istraživanje psihologije, autoriteta i toga kako ga lako ljudi na pozicijama moći mogu zloupotrijebiti.
Glumačku ekipu predvode talentirani Alberto Ammann široj publici poznat po ulozi Pacha Herrere, opakog narko bossa iz hit serije ”Narcos” te Bruna Cusí. ”Točka prijelaza” je od svojeg premijernog prikazivanja zaslužila čak 26 festivalskih nagrada uz još 30 nominacija.
”Točka prijelaza” je na rasporedu u utorak 26. studenog s početkom od 20h, a ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Koncertna dvorana Kneževe palače) od 19.00 h te putem online kupovine na stranici CoreEvent.
*Ulaznice se mogu rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.
*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Zadarske županije, Zaklade kultura Nova i Hrvatskog audiovizualnog centra, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prije
(NE)RADNI DANI / Donosimo radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
magazin4 dana prije
VAŽNO! S Višnjika objavili upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović
-
magazin3 dana prije
SUBOTA U KULTU: Izložba Priča o Marku Ostarčeviću (Thrift Playboy)
-
Hrvatska4 dana prije
CIJENE LETE U NEBO / Evo koliko bi mogao koštati kilogram odojka i janjetine za blagdane