Connect with us

Tech

Hrvati vole automobile: Prema ovoj ljestvici četvrti smo u Europi

Objavljeno

-

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) izdalo je izviješće pod nazivom “Vozila na europskim cestama” koje otkriva brojne podatke o automobilima koji kruže europskim cestama.

Izvješće uključuje ključne podatke, poput prosječne starosti vozila, vrste snage vozila, vlasništva i još mnogo toga te smo odlučili izdvojiti one najzanimljivije.

Tako možemo vidjeti kako je na cestama EU-a 2022. prometovalo je 252 milijuna automobila, što je povećanje od 1% u odnosu na prethodnu godinu. Prema istom izviješću, u Hrvatskoj je te godine prometovalo 2.06 milijuna automobila.

Prodaja električnih vozila u EU-u je dosegla najvišu razinu svih vremena 2022., ali ona i dalje čine tek 1,2% svih automobila na cestama EU-a. U našoj zemlji je taj podatak još i manji, odnosno udio električnih automobila iznosi tek 0,3 posto. Na području cijele EU najviše je benzinaca (50,6 %), a slijede dizelaši (40,8 %). Kod nas je taj borj obrnuti te je na našim cestama više vozila na dizel (56 %),  a nakon toga slijede vozila na benzin (39 %).

Što se tiče starosti automobila, najstariji vozni park imaju Grci (prosjek 17,3 godine) i Estonci (16,6 godina), dok najnovije automobile voze u Luksemburgu (7,9 godina), te Danskoj i Austriji (8,9 godina). Što se Hrvatske tiče, prema podacima ACEA-e, prosječan automobil na našim cestama star je 13,3 godina.

Hrvati i broj automobila

Kada je u pitanju broj automobila, Poljska ima najveći broj automobila na 1000 stanovnika u Europi, čak 703, dok je Latvija na začelju ljestvice s 410 automobila na 1000 stanovnika. Nakon Poljaka slijede Luksemburžani (695), Talijani (681), a na visokom četvrtom su Hrvati s čak 664 automobila na 1000 stanovnika. Dodajmo i da je prosjek EU-a 574 automobila na 1000 stanovnika.

ACEA

Na cestama EU prometuje više od 30 milijuna kombija, što je povećanje od 1,5% u odnosu na prethodnu godinu. Francuska prednjači s najvećim brojem kombija u prometu. Više od 6,5 milijuna kamiona sada je na cestama EU-a, što je povećanje od gotovo 2% u odnosu na prethodnu godinu. U prosjeku, kamioni ostaju najstariji od svih vrsta vozila sa 14 godina. Na cestama EU sada prometuje preko 720 000 autobusa. Električni modeli čine više od 10% autobusa u tri zemlje EU (Irska, Luksemburg i Nizozemska).

Izvješće pokazuje da, iako zakonodavni ciljevi mogu pomoći u usmjeravanju promjena, ovo je samo dio slagalice za dekarbonizaciju cestovnog prometa. Europi je potreban širok skup okvirnih uvjeta, kao što su infrastruktura za punjenje te kupnja i porezni poticaji, kako bi se potaknula potražnja za novim modelima i napunila vozila na europskim cestama najčišćim i najzelenijim modelima.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Četiri vampirska uređaja zbog kojih računi rastu

Objavljeno

-

By

Postoje četiri “vampirska uređaja” koji opterećuju vaše godišnje račune za energiju.

Prema riječima stručnjaka za energetiku, uvođenje nekoliko jednostavnih promjena može napraviti veliku razliku i smanjiti troškove ove zime, prenosi The Sun.

Izvršni direktor Voltawarea, Sergey Ogorodnov, otkrio je “uobičajenu pogrešku” koju mnogi ljudi često rade – ostavljaju svoje kućanske aparate i uređaje na čekanju.

Perilica rublja

Kao rezultat toga, za one koji pokušavaju smanjiti svoje račune, morat ćete isključiti perilicu rublja kada nije u upotrebi. “Za prosječno britansko kućanstvo, perilice rublja koštaju oko 70 funti, sušilice 140 funti, a perilice posuđa 100 funti svake godine, tvrdi Ogorodnov.

“Osim toga, korištenje perilice s punim kapacitetom, umjesto pola opterećenja, znači manje ciklusa i stoga manje utrošene energije. Naši stručnjaci također preporučuju korištenje ciklusa s nižim temperaturama, jer su ciklusi s visokim temperaturama vrlo skupi, gdje povećanje od 10 stupnjeva može dovesti do 25-postotnog porasta potrošnje energije”, dodao je.

Aparati za kuhanje

Za prosječno kućanstvo u Britaniji, ploče za kuhanje, pećnica i mikrovalna pećnica može koštati oko 200 funti godišnje. Međutim, optimizacija s energetski učinkovitim uređajima mogla bi uštedjeti oko 40 eura godišnje.

Dakle, umjesto da stalno koristite pećnicu za pripremanje svakog obroka, stručnjak je preporučio prebacivanje na spora kuhala i friteze. Prema Ogorodnovu, takvi uređaji su “daleko jeftiniji načini” kuhanja od električnih pećnica.

Električni bojleri

Kad je riječ o električnim bojlerima i sustavima grijanja vode, oni koštaju britanska kućanstva u prosjeku između 360 i 720 funti godišnje, a ti se troškovi mogu smanjiti za oko 15 posto.

“Općenito, ako uvijek imate toplu vodu kod kuće, vjerojatno ćete grijati više vode nego što je potrebno. Radi li vaš bojler kada ste izvan kuće ili na odmoru? Je li programiran da radi samo u vrijeme kada nema najvećeg prometa? Na koju je temperaturu postavljen? Bez znanja o tome koliko vremena vaš bojler radi i koje je najbolje vrijeme za njegovu upotrebu, ne možete ostvariti ove vitalne uštede na troškovima energije”, rekao je stručnjak.

Električne grijalice

Konačno, s obzirom da se zimski mjeseci brzo približavaju i mnogi oklijevaju uključiti centralno grijanje, ako želite smanjiti svoje račune ove sezone, važno je pobrinuti se da svoj dom grijete što je moguće učinkovitije.

Prema ovom stručnjaku, električne grijalice koštaju prosječno kućanstvo u Velikoj Britaniji oko 1200 funti godišnje, a mnogi bi mogli uštedjeti najmanje 200 funti godišnje osiguravajući da se toplina ne troši uzalud.

“Pobrinite se da domovi budu zaštićeni od propuha i izolirani jednostavan je korak za održavanje topline, tako da vaša grijalica ne mora toliko raditi. Također je bitno pregledati postavke termostata kako bi vaše grijanje radilo na optimalnoj temperaturi samo kada je to potrebno. Pazite da grijanje ne ostavljate upaljeno tamo gdje vam ne treba, u praznoj sobi, pa čak i za ispražnjenu kuću preko praznika”, rekao je.

 
Nastavi čitati

Tech

Upozorenje zbog opasnog softvera: Hakeri mogu gotovo u potpunosti preuzeti kontrolu nad mobitelom!

Objavljeno

-

By

Android telefoni postali su meta novog napada zlonamjernog softvera koji hakerima omogućuje da preuzmu “gotovo potpunu kontrolu” nad uređajima korisnika.

Zlonamjerni softver FakeCall, omogućuje cyber kriminalcima prisluškivanje poziva i čak snimanje videozapisa korisnika Androida bez njihovog znanja, piše The Sun.

Kada se Android uređaj zarazi FakeCall-om, hakeri mogu prikupljati informacije prikazane na zaslonu.

To uključuje sve vaše tekstualne poruke, popis kontakata, podatke o lokaciji i instalirane aplikacije, stavljajući te podatke doslovno u ruke prevaranata.

Osim toga, softver omogućuje snimanje zvuka, kao i snimanje slika i videozapisa pomoću stražnje i prednje kamere uređaja.

Zlonamjerni akteri zatim mogu prenijeti te podatke, uključujući slike i videozapise koje su snimili na svoje uređaje.

FakeCall je izuzetno sofisticirani vishing napad koji koristi zlonamjerni softver za gotovo potpunu kontrolu nad mobilnim uređajem, uključujući presretanje dolaznih i odlaznih poziva.

Žrtve su prevarene da zovu lažne telefonske brojeve pod kontrolom napadača, pri čemu se imitira normalno korisničko iskustvo na uređaju.

FakeCall malware, koji se prvi put pojavio u travnju 2022., od tada je imao više različitih verzija.

Najalarmantnija prijetnja je što je FakeCall korišten za otmicu telefonskih poziva koje korisnici obavljaju prema svojim bankama.

 
Nastavi čitati

Tech

VIDEO / Renault 4 se vraća, ali u malo drugačijoj verziji: Donosimo sve detalje

Objavljeno

-

By

Renault

Vraća se Renault 4! Ova istinska ikona koja je promijenila način na koji su ljudi nekad putovali bila je prava “Katica za sve”.

U narodu poznat kao “Mali div”, Renault 4 bio je automobil za svakoga i za svaku svrhu – od odlaska na more do prevoženja građe za vikendicu.

Retro – futuristički

Renault je sada ovaj model odlučio ponovno vratit na scenu, ali u modernijoj i električnoj varijanti. No ipak, trebao bi zadržati DNK originalnog modela, a to znači puno prostora u kabini i sposobnost da ide bilo kuda.

Renault

I sam izgled je, kako kažu Francuzi, retro – futuristički – a po njemu se da naslutiti da bi mogao ići i van asfalta.

Renault

Punog imena Renault 4 E-Tech ima zadatak predstaviti električne automobile široj masi, a u tome bi mu trebao pomoći i doseg od 400 kilometara. Kako će u tome uspjeti, ostaje za vidjeti kada stigne u Hrvatsku.

Renault

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu